Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
BELLA965 skrev (7 timer siden):

Forræder er i stor grad regissert... dessverre...SE ble med på premisset om at hun skulle bli forræder... slik ville hun få mer publisitet, rett etter øyeløft.

Dessverre.. Det er så synlig, og gjør sesongen uinteressant (i motsetning til tidligere)

Hvordan kan du vite det?

Jeg tviler på om de velger forrædere tilfeldig, men utover det, hvordan er det regissert? Ja, de klipper jo litt som de vil, men deltakerne ville aldri gått med på at avstemminger osv. er regissert.

For øvrig er denne sesongen så utrolig mye bedre enn den forrige, som var et stort gjesp nærmest hele veien.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (59 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Det er et helt selvfølgelig valg. Det som er interessant er hvordan hun i flere reality-programmer greier å innynde seg hos mange med denne sårbare fremstillingen av seg selv. Vebjørn på Farmen feks. Og Dorthe Skappel. Hun er til dags den eneste som fikk eget intervju på God Kveld Norge da hun trakk seg fra Skal vi danse. Kjendisene flokker seg rundt henne; Hegseth er et annet eksempel, 

Alle som har fulgt henne vet jo hvor utrolig kynisk hun er. Helt vilt å være vitne til at hun spiller ut denne personligheten gang på gang, og folk går på limpinnen. 

Det vesentlige her er det som jeg har uthevet, "Alle som har fulgt henne vet jo". Jeg følger henne ikke. De fleste seerne følger henne ikke. De fleste av deltakerne følger henne ikke. De av oss som ikke gjør det, bryr oss null og niks om hva hun holder på med ellers, kun om hvordan hun bidrar til å gjøre dette til et interessant program, og der har hun gjort jobben sin.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 11
Skrevet

Kjedelig episode!!!!!

Både Rasmus og SE sitt navn kom opp før og under rådsalen men nei… og etterpå snakker flere om det kan være SE. 

Håper de tør å ta sjansen å stemme på henne. På tide at det skjer noe mer spennende!!!

• Liker 13
Skrevet
CeXNS skrev (2 timer siden):

Jeg er enig med deg. Det er et helt selvfølgelig valg. Det som er interessant er hvordan hun i flere reality-programmer greier å innynde seg hos mange med denne sårbare fremstillingen av seg selv. Vebjørn på Farmen feks. Og Dorthe Skappel. Hun er til dags den eneste som fikk eget intervju på God Kveld Norge da hun trakk seg fra Skal vi danse. Kjendisene flokker seg rundt henne; Hegseth er et annet eksempel, 

Alle som har fulgt henne vet jo hvor utrolig kynisk hun er. Helt vilt å være vitne til at hun spiller ut denne personligheten gang på gang, og folk går på limpinnen. 

Det er nettopp dette som blir så rart. Alle vet hvor kynisk ho er. Hadde ho vært lojal hadde ho vært mer på og anklagende og aggressiv. Slik kjenner vi jo ho. Ydmyk, stille og forsiktig er ikke helt henne. Burde vært opplagt for alle for lenge siden. Men ho går under radaren fortsatt med denne søt stakkarslig forsiktig jomfru i «nød» eller fortvilelse rollen hennes. Merkelig

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Er så lei av det mimikk-løse utrykket hennes (Sophie Elise). På tide å få litt "action" - nå må Rasmus komme seg på jobb. 

Endret av Mollebolle
  • Liker 21
Skrevet
Djækklåsst skrev (12 timer siden):

Jeg er enig, jeg blir ikke overrasket om Rasmus ryker, noe jeg blir om Rasmus klarer å innfri planen sin og får ut Sophie. Rasmus har oddsen imot seg, og de kan heller ikke ta ut noen av de unge de siste nettene, der må de superlojale Olaf og Tuva tas først. Men får han med seg alle unntatt de «unge», så vil det gå.

Det ble jo hintet til at man kan ende opp med noen av de «unge», inkludert Sophie (hun tilhører den gjengen i spillet selv om hun er 30) til slutt, som sa betyr at Sophie vinner, og det vil ikke være spesielt overraskende, slik det ser ut.

Ellers enig i at det er latterlig å tro at produksjonen i praksis ville ha kastet ut en forræder gjennom å ikke la vedkommende få vite detaljer om seremonien.

Og enig i at det var unødvendig å legge opp til superlojale gjennom bordkartet. Fører bare til at forræderne er tvunget til å forsøke å få ut Olaf og Tuva om nettene, som skaper et mer låst spill enn det ellers ville blitt.

Føler kanskje Rasmus starter litt for sent? Ser ikke hvordan han skal klare å få færre stemmer enn SE. Man har f.eks Ida som tror alle er forrædere utenom SE. Trygve er overbevist om at hun er lojal. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Håper neste episode kan by på litt mer. Blir litt langtrukket når det kun er en oppgave per episode, i tillegg til rådsalen. 

Endret av Mollebolle
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de andre lojale ikke går inn for å gi skjold til Tuva og Olaf. De MÅ jo beskytte dem for alt det er verdt, for de er jo GULL å ha i en finale. Hvorfor i all verden skal da Sval og Ida dundre på for å få skjold, og så reagerer ingen på det? Det er jo kun forræderne som tjener på at Sval og Ida får skjold, for så nærme finalen er det superlojale som må drepes på natta. Ingen forræder kan vel stå i en finale sammen med Olaf. 

• Liker 9
Skrevet
MissMaryan skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de andre lojale ikke går inn for å gi skjold til Tuva og Olaf. De MÅ jo beskytte dem for alt det er verdt, for de er jo GULL å ha i en finale. Hvorfor i all verden skal da Sval og Ida dundre på for å få skjold, og så reagerer ingen på det? Det er jo kun forræderne som tjener på at Sval og Ida får skjold, for så nærme finalen er det superlojale som må drepes på natta. Ingen forræder kan vel stå i en finale sammen med Olaf. 

Det er ikke så stor fordel for de andre lojale. Det er først og fremst en fordel for de superlojale.

La oss se det fra Svals perspektiv. Om Tuva og Olaf hadde fått skjold, så hadde det vært stor risiko for at Sval hadde havnet på dødslista og blitt drept. Men nå er hun trygg. Så ved å beskytte de superlojale, så ville hun hatt stor risiko for å ikke komme til finalen.

Men om vi antar begge superlojale og Sval når finale, så er heller ikke det noen fordel for Sval. Det er en kjempefordel for Tuva og Olaf, som da trolig vil vinne. Men om de to og f.eks Sval står igjen til slutt, og Tuva og Olaf ikke kjenner rolle til Sval, så vil de tenke at de risikerer å tape om de ikke eliminerer Sval. Som da vil være det eneste logiske å gjøre.

En del bedre for Sval vil det være om bare én er superlojal i finalen. Man muligheten for å bli eliminert, eller for at forræderne vinner, vil fremdeles være stor. Og muligheten for selv å bli drept før finalen er større.

Så konklusjonen, slik jeg ser det, er at å beskytte de superlojale lengst mulig først og fremst er en fordel for den/de superlojale som ev. måtte nå finalen, og ikke så mye for de andre lojale.

• Liker 2
Skrevet
Djækklåsst skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så stor fordel for de andre lojale. Det er først og fremst en fordel for de superlojale.

La oss se det fra Svals perspektiv. Om Tuva og Olaf hadde fått skjold, så hadde det vært stor risiko for at Sval hadde havnet på dødslista og blitt drept. Men nå er hun trygg. Så ved å beskytte de superlojale, så ville hun hatt stor risiko for å ikke komme til finalen.

Men om vi antar begge superlojale og Sval når finale, så er heller ikke det noen fordel for Sval. Det er en kjempefordel for Tuva og Olaf, som da trolig vil vinne. Men om de to og f.eks Sval står igjen til slutt, og Tuva og Olaf ikke kjenner rolle til Sval, så vil de tenke at de risikerer å tape om de ikke eliminerer Sval. Som da vil være det eneste logiske å gjøre.

En del bedre for Sval vil det være om bare én er superlojal i finalen. Man muligheten for å bli eliminert, eller for at forræderne vinner, vil fremdeles være stor. Og muligheten for selv å bli drept før finalen er større.

Så konklusjonen, slik jeg ser det, er at å beskytte de superlojale lengst mulig først og fremst er en fordel for den/de superlojale som ev. måtte nå finalen, og ikke så mye for de andre lojale.

Helt enig i at det er logisk fra Svals perspektiv, men det er også til Svals fordel at hun står i finale med en superlojal. Om hun står der med Tuva så vinner hun. Om hun står der med Sophie taper hun. 

Det at ingen stiller spørsmålstegn og at de heller ikke legger en plan på forhånd synes jeg er merkelig. 

Og hvis de ikke hiver ut Trygve snart blir jeg gææærn. For en irriterende fyr! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Lett å si fra sofaen men hadde jeg vært med og vært lojal ville jeg hørt fra de tre som var i seremonien forklare hva som skjedde og beskrive omgivelsene hver for seg. Som et avhør 😄 da ville man kunne sammenlignet historiene bedre. Og dersom de var imot det ville de jo med en gang sett mistenkelig ut.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
MissMaryan skrev (1 time siden):

Helt enig i at det er logisk fra Svals perspektiv, men det er også til Svals fordel at hun står i finale med en superlojal. Om hun står der med Tuva så vinner hun. Om hun står der med Sophie taper hun. 

Det at ingen stiller spørsmålstegn og at de heller ikke legger en plan på forhånd synes jeg er merkelig. 

Og hvis de ikke hiver ut Trygve snart blir jeg gææærn. For en irriterende fyr! 

Ja, enig i det, men veien er lang for å bli stående med Tuva til slutt, selv om begge hadde nådd siste dag. Men det må uansett veies opp mot muligheten for å bli drept uten skjold, og den er stor for Sval. Når det skal drepes fra dødslisten er det 8 deltakere igjen, hvorav 2 forrædere og 2 med skjold. Om de superlojale hadde hatt skjold, ville Sval vært 1 av 4 utsatte. Og de som er utsatt i rådsalen, som Trygve og Ida, ville neppe blitt drept, så Sval ville vært i svært stor fare for å ha blitt drept neste gang uten skjold.

Men enig i at det var merkelig at dette ikke ble diskutert i det hele tatt, verken før eller etterpå, for det er interessant og viktig å veie for og imot.

Skrevet
Ludovica- skrev (3 timer siden):

Lett å si fra sofaen men hadde jeg vært med og vært lojal ville jeg hørt fra de tre som var i seremonien forklare hva som skjedde og beskrive omgivelsene hver for seg. Som et avhør 😄 da ville man kunne sammenlignet historiene bedre. Og dersom de var imot det ville de jo med en gang sett mistenkelig ut.

Hvorfor er det ingen av de som tenker at en sånn hendelse er noe av det enkleste å juge om for en forræder? De vet jo på forhånd hva som skal skje og hvordan det hele gikk for seg. 

SE har en helt forferdelig energi, uggent å se på.

• Liker 14
Skrevet
Nicky B skrev (På 1.11.2025 den 21.10):

Hvorfor er det ingen av de som tenker at en sånn hendelse er noe av det enkleste å juge om for en forræder? De vet jo på forhånd hva som skal skje og hvordan det hele gikk for seg. 

SE har en helt forferdelig energi, uggent å se på.

Veldig rart. Men Trygve mente jo at det var bevis god nok så... og Espen var vel eneste som sa imot omtrent. Virket som det liksom bar ble bestemt at det ikke var noe mer å tenke på.

Og ja, hun er veldig monotom. 

• Liker 2
Skrevet
Ludovica- skrev (10 timer siden):

Veldig rart. Men Trygve mente jo at det var bevis god nok så... og Espen var vel eneste som sa imot omtrent. Virket som det liksom bar ble bestemt at det ikke var noe mer å tenke på.

Man må som seer ikke glemme hvor lite faktisk informasjon deltakerne sitter på. I tillegg vet alle de lojale som har fulgt med i timen (sett programmet tidligere eller fått det forklart av noen som faktisk forstår det taktisk) at den beste måten å komme til finalen ikke er å stemme ut forrædere hele tiden, men å kippe ut lojal etter lojal samtidig som man leter etter spor knyttet til forræderne. Da er det veldig logisk som lojal å hoppe på alle tog som går i retning av en person; det har lite for seg å gå i en annen retning. Tar "toget" feil og det stemmes ut en lojal, så er det alles skyld. Velger man å stemme en annen retning fordi man ikke tror på historien, og det faktisk stemmes ut en forræder, så ser det rart ut.

• Liker 1
Skrevet
DesmondMiles skrev (1 time siden):

Man må som seer ikke glemme hvor lite faktisk informasjon deltakerne sitter på. I tillegg vet alle de lojale som har fulgt med i timen (sett programmet tidligere eller fått det forklart av noen som faktisk forstår det taktisk) at den beste måten å komme til finalen ikke er å stemme ut forrædere hele tiden, men å kippe ut lojal etter lojal samtidig som man leter etter spor knyttet til forræderne. Da er det veldig logisk som lojal å hoppe på alle tog som går i retning av en person; det har lite for seg å gå i en annen retning. Tar "toget" feil og det stemmes ut en lojal, så er det alles skyld. Velger man å stemme en annen retning fordi man ikke tror på historien, og det faktisk stemmes ut en forræder, så ser det rart ut.

Nettopp. Og hvis flere nå er sikre på SE , og hun ikke ser ut til å tro det er fare på ferde, så er jo det gull i en finale (for de lojale altså). Flere av de som er igjen nå er oppegående både sosialt og intellektuelt, selv om alle blir litt tullete i de rammene der, og tror flere av dem har både SE og Rasmus på blokka, men ikke lar det gå så høyt. Og at de gangene de er blitt nevnt har det også vært for å teste reaksjonene (før det så stilner igjen). Både Tuva, Espen, Olaf og Sval har de mentale ressursene til å resonnere seg dit. Trygve og Ida er løse kanoner og ustabile som en svingstang i kuling. 😅

• Liker 2
Skrevet
DesmondMiles skrev (På 3.11.2025 den 7.41):

Tror du er ved kjernen av noe der, og at det er derfor de lojale kan framstå som "dumme". Alle tenker på seg selv, det er ingen lagkonkurranse egentlig. Stemme ut (mer enn) en forræder tidlig kan lage uro, støy, tvil om fristing osv. Bedre å samle spor og sitte på mistankene sine inn i en finale.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...