Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nowayback skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Det kom ikke frem for seerne om Henrik takket ja når han ble fristet? Jeg bare skummet gjennom første delen, da jeg syns disse konkurransene er det kjedeligste ved programmet. Det er rådssalen som er gøy.

Men hvorfor ble ingen drept da? Hvis han takka nei. 

Videoannonse
Annonse
Gjest sushi92
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

De kan ikke drepe samme natt som de har prøvd å friste noen. 

Skrevet
FruR skrev (5 minutter siden):

De må vel velge mellom drap og fristing uansett om personen skulle takke nei. De kan ikke ta drap om personen de frister sier nei.

• Liker 10
Skrevet
sushi92 skrev (2 minutter siden):

De kan ikke drepe samme natt som de har prøvd å friste noen. 

Ikke hvis den fristede sier ja… men de gjør vel det hvis den de frister sier nei… ? Henrik sa jo selv at han hadde sagt ja til å være forræder og jeg ser ikke for meg at han hadde hatt noe mot å være det i utgangspunktet. Men klart han har såpass mye mistanke mot seg allerede at han kanskje synes det var tryggest å si nei.. 

Gjest sushi92
Skrevet (endret)
FruR skrev (13 minutter siden):

Ikke hvis den fristede sier ja… men de gjør vel det hvis den de frister sier nei… ? Henrik sa jo selv at han hadde sagt ja til å være forræder og jeg ser ikke for meg at han hadde hatt noe mot å være det i utgangspunktet. Men klart han har såpass mye mistanke mot seg allerede at han kanskje synes det var tryggest å si nei.. 

De kan ikke drepe selv om den som blir forsøkt fristet sier nei. Jeg tror han har sagt nei,ellers så er det ett idiotisk trekk å nevne det. Og han vet han er mistenkeliggjort av flere der inne så han har nok sagt nei🙂 De bare prøver å gjøre det spennende. Samme som den "cliffhangeren" med Siri for noen episoder siden der hun sa at hun visste hvem forræderen var og så i episoden uka etter så man at hun var på bærtur😛 

Endret av sushi92
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

I sesong 1 var det noen som sa nei til å bli fristet og da måtte forrædere drepe noen. Så  de lojale må jo forstå at når ingen er død så har  den som har blitt fristet sagt ja til å bli forræder. Ergo Henrik lyver. 

Er du helt sikker på det? Var i en sesong det ble sagt nei (husker ikke hvilken), og tror ikke de drepte noen da. Da ble det jo «mulighet oppbrukt». 

• Liker 4
Skrevet

Leste intervju med Henrik på TV2 nå om deltakelsen. Basert på det tror jeg ikke han lyver. Han er blitt ganske fucka av deltakelsen, så tror ikke han hadde hatt verken hode eller nerver til å dra et sånt stunt om han egentlig hadde sagt ja.

• Liker 6
Skrevet

Årets sesong er så gøy! Mye bedre enn i fjor. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (1 time siden):

Er du helt sikker på det? Var i en sesong det ble sagt nei (husker ikke hvilken), og tror ikke de drepte noen da. Da ble det jo «mulighet oppbrukt». 

https://www.tv2.no/forraeder/spilleregler/

ingen drap ved nei til fristing :)

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Titori skrev (21 minutter siden):

Årets sesong er så gøy! Mye bedre enn i fjor. 

Ja. Samtidig skulle det ikke så mye til, forrige sesong var dårlig.

• Liker 7
Skrevet

Da er det store spørsmålet om Henrik takket ja til fristing, og valgte å avsløre at han har blitt fristet (sannhet), men løy om utfallet for å skaffe seg "alibi". Om så er tilfelle, har det ikke vært vanntett spill, for Trygve nevnte i hvert fall den muligheten.

Men det er en logikk bak spillet. Han kan ha tenkt at ingen ville vurdere muligheten for så risikabelt spill, og når han da derfor nevnte at han hadde blitt fristet, så ville han fremstå som en ærlig lojal. Altså å gjøre noe helt "usannsynlig" fra en forræders synspunkt. Men det er utrolig risikabelt, for han trekker all oppmerksomhet mot seg selv.

Sofie nevnte vel i sync at de ble overrasket av Henriks manøver, men det kan gjelde i begge tilfeller, også hvis han har takket ja, for han kan ha kjørt sin helt unike plan på egen hånd, uten forvarsel. Det vil gjøre ham til en uberegnelig "alliert." Hvis han bare var ærlig, også om utfallet av fristingen, er han for forræderne bare en løs kanon.

Takket Henrik nei, stod Sofie og Rasmus igjen uten en hjelper i runde syv, da det ikke er lov å forsøke å friste flere spillere i løpet av en natt. Og drap var jo utelukket. Men det åpner for ny fristing etter denne runden. Takket Henrik derimot ja, blir det drap.

• Liker 3
Skrevet
LV5 skrev (6 timer siden):

Da er det store spørsmålet om Henrik takket ja til fristing, og valgte å avsløre at han har blitt fristet (sannhet), men løy om utfallet for å skaffe seg "alibi". Om så er tilfelle, har det ikke vært vanntett spill, for Trygve nevnte i hvert fall den muligheten.

Men det er en logikk bak spillet. Han kan ha tenkt at ingen ville vurdere muligheten for så risikabelt spill, og når han da derfor nevnte at han hadde blitt fristet, så ville han fremstå som en ærlig lojal. Altså å gjøre noe helt "usannsynlig" fra en forræders synspunkt. Men det er utrolig risikabelt, for han trekker all oppmerksomhet mot seg selv.

Sofie nevnte vel i sync at de ble overrasket av Henriks manøver, men det kan gjelde i begge tilfeller, også hvis han har takket ja, for han kan ha kjørt sin helt unike plan på egen hånd, uten forvarsel. Det vil gjøre ham til en uberegnelig "alliert." Hvis han bare var ærlig, også om utfallet av fristingen, er han for forræderne bare en løs kanon.

Takket Henrik nei, stod Sofie og Rasmus igjen uten en hjelper i runde syv, da det ikke er lov å forsøke å friste flere spillere i løpet av en natt. Og drap var jo utelukket. Men det åpner for ny fristing etter denne runden. Takket Henrik derimot ja, blir det drap.

Tror som sagt ikke han har løyet ut ifra det intervjuet med ham på tv2, at det har han ikke hatt psyke til. Det smarteste de i så fall gjør er å ikke drepe Henrik, ikke friste ny, drepe en annen. Da kommer sannsynligvis Henrik til å ryke i rådsalen, både fordi det vil styrke en mistanke hos de andre om at han løy om å ha sagt nei til fristing (ble ikke drept) og at Olaf er drittlei og vil ha ham ut for å få ro og fred til å jobbe 😂Og det kjenner nok de andre på nå også etter denne ukas seanse. Da blir forræderne kvitt Henrik som løs kanon og får drept en til.

• Liker 1
Skrevet

Igjen fremstår Ida som en veldig toxic person. Ikke at det var så mye fokus på henne i denne episoden, men det at hun prøvde å legge hele skylden på Henrik for at hun stemte på Siri...Det var jo hun selv som sådde mistanken mot Siri i den bilen både hun og Henrik satt! Hun går hardt og aggressivt ut, men når det biter henne i ræva er det noen andre sin skyld og hun er et uskyldig offer. 🤦🏻‍♀️

• Liker 37
Skrevet
Variert skydekke skrev (1 time siden):

Igjen fremstår Ida som en veldig toxic person. Ikke at det var så mye fokus på henne i denne episoden, men det at hun prøvde å legge hele skylden på Henrik for at hun stemte på Siri...Det var jo hun selv som sådde mistanken mot Siri i den bilen både hun og Henrik satt! Hun går hardt og aggressivt ut, men når det biter henne i ræva er det noen andre sin skyld og hun er et uskyldig offer. 🤦🏻‍♀️

Jeg er enig, jeg klarer ikke oppsynet på den jenta. Veldig påståelig! Og forrige episode uttalte hun at hun tror forræderne ser på henne som farlig. Nei, hun finnes jo ikke farlig, fordi hun hele tiden tar feil. 😆

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (17 minutter siden):

Jeg er enig, jeg klarer ikke oppsynet på den jenta. Veldig påståelig! Og forrige episode uttalte hun at hun tror forræderne ser på henne som farlig. Nei, hun finnes jo ikke farlig, fordi hun hele tiden tar feil. 😆

Forræderne ser på henne som nyttig idiot 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet
Variert skydekke skrev (10 timer siden):

Hadde jeg vært lojal ville jeg fått ut Ida. Hun roper så høyt og er SÅ sikker i sin sak, hver-eneste-gang, for deretter bli så sjokkert og lei seg over at hun tok feil. 
At ingen mistenker henne for å være forræder når hun er så påståelig, men bare tar feil, syns jeg er litt rart. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem gikk ut? Orker ikke se før Sophie er ute. Hun er åpenlyst forræder og det er så provoserende å se på at ingen prøver å få henne ut

• Liker 10
Skrevet
nøtta skrev (12 minutter siden):

Hvem gikk ut? Orker ikke se før Sophie er ute. Hun er åpenlyst forræder og det er så provoserende å se på at ingen prøver å få henne ut

siri

Skrevet
Lindskys skrev (3 minutter siden):

siri

Blæh...hvorfor tar ingen Sophie. Nekter å tro at det var tilfeldig at hun ble forræder, det er fikset..

• Liker 13
Skrevet
nøtta skrev (3 minutter siden):

Blæh...hvorfor tar ingen Sophie. Nekter å tro at det var tilfeldig at hun ble forræder, det er fikset..

det kom frem at de er en gruppe som passer på hverandre og hun er i den gruppen. Tror det er mye spill som vi ikke får se. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...