AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Er populariteten til styrketrening og muskelbygging blant jenter/kvinner dalende? Det var en veldig vekst de siste 15-20 årene, men jeg har inntrykk av at løping og kondisjon nå har begynt å ta over mer . Selvsagt mange som trener både styrke og kondisjon, men har inntrykk av at toppen av styrkebølgen er nådd og at tynnere idealer er på vei lutt mer tilbake. Stemmer dette? Anonymkode: 70f2d...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Jeg vet ikke om styrketrening er på vei ut, det virker ikke slik der jeg trener, men det virker som om styrketreningen her har endret litt karakter. (Styrkemålet har tilsynelatende blitt mer utholdende enn eksplosiv) Men at løpebølgen har inntatt landet er sikkert. Anonymkode: 9c3bf...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Kvinner har innsett at de ikke skal se ut som menn. Anonymkode: 9d96e...5fe 2 2
Adrenalina1 Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kvinner har innsett at de ikke skal se ut som menn. Anonymkode: 9d96e...5fe Går fint an å trene styrke uten å se ut som en mann. Du virker litt uvitende på dette. 11
Rosalilje84 Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni Adrenalina1 skrev (3 minutter siden): Går fint an å trene styrke uten å se ut som en mann. Du virker litt uvitende på dette. Det går an, ja. Men den "klassiske" styrketreningen som gutter driver med, gir store muskler. Det er lite attraktiv, og helt unødvendig på kvinner. Det er tilstrekkelig for å ha god helse å ha lange, moderate muskler og ikke "bulk". 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinner har innsett at de ikke skal se ut som menn. Anonymkode: 9d96e...5fe Så de skal tilbake til å se tynne og fragile ut? Med høyhælte sko som gjør at de lett mister balansen, og store vesker som henger på de tynne armene. Jeg elsker kvinner som ser sterke ut! Finnes en grense der det også blir ekstremt, men muskler som synes er dritfint! Anonymkode: 91020...34f 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni Vet ikke. Folk i min nærmeste krets trener fortsatt styrke i alle fall. Men har merker meg at av f.eks. treningsinfluensere så har det blitt en oppsving av influensere som trener variert, altså både styrke og kondisjon og med mer fokus på en balansert livsstil. Kontra for 10-15 år siden da de fleste influensere var kroppsbyggere som aldri la ut et måltid uten protein- i tittelen, ala Kristine Weber med flere, som la opp til et kosthold bestående av veldig mye spesialingredienser fra iHerb ispedd bilder der de poserer i kjent bikinifitness-stil. Anonymkode: 7a3a2...ba9 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni Rosalilje84 skrev (9 minutter siden): Det går an, ja. Men den "klassiske" styrketreningen som gutter driver med, gir store muskler. Det er lite attraktiv, og helt unødvendig på kvinner. Det er tilstrekkelig for å ha god helse å ha lange, moderate muskler og ikke "bulk". Nå trener vel de fleste først og fremst for å få god helse, vil jeg tro? Og da er muskler viktig. Jeg har trent styrke i mange år, og ser absolutt ikke "bulkete" ut. Tror de færreste av mine kollegere f.eks vet hvor sterk jeg er, for det er ikke akkurat noe som synes jobbklærne. Anonymkode: e55f1...d4b 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni Rosalilje84 skrev (17 minutter siden): Det går an, ja. Men den "klassiske" styrketreningen som gutter driver med, gir store muskler. Det er lite attraktiv, og helt unødvendig på kvinner. Det er tilstrekkelig for å ha god helse å ha lange, moderate muskler og ikke "bulk". Herlighet, så lite noen vet. 1: Man får ikke automatisk store muskler av tunge løft. Det er genetisk hva man har anlegg for. Du tror ikke hver eneste kvisete 14 åring ville løpt rundt som Hulk Hogan hvis de kunne velge store muskler? Noen blir bare mer definerte enn andre, uten at de nødvendigvis løfter tyngre eller er sterkere. 2: Hvor lange muskler man har kommer selvfølgelig an på hvor lang kropp man har, ikke hvordan man trener 🙈Jeg leste en artikkel i går om en dame som lever av trening og også deltar i konkurranser. Jeg har mer synlige muskler og er mer definert som en liten, tettbygd hobbymosjonist med utstyr hjemme enn hun var. Fordi jeg er bygget sånn. Muskler blir lett synlige, jeg er eksplosiv som fy og alltid sterkere enn folk tror siden jeg er liten, men lange, slanke muskler og naturlig god kondis kan jeg se langt etter. Anonymkode: 9ee60...fef 5 1
Hjertefisk Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni I min omgangskrets opplever jeg at folk trener mer enn før. Men det er som noen skrev over, mer variert og gøy trening. Flere som er ute i skog og mark. Toppturer. Løping, lett styrketrening, osv. Jeg tror covid tok litt knekken på styrketreningsbølgen. Ikke bare for kvinner. Folk kunne ikke være på treningssentere og måtte få til treningen hjemme eller ute = løping og andre ting tok over. Så jeg tror du har litt rett TS. Bare se på hvor bananas TINE har blitt som skal merke alle produktene sine som "protein rike". De har kanskje merket et litt dalende salg nå som muskelbygging har blitt mindre populært. Vil ikke si det har noe med idealer å gjøre, bare at folk har funnet interesse i andre treningsformer etter covid. 1
Rosalilje84 Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så de skal tilbake til å se tynne og fragile ut? Med høyhælte sko som gjør at de lett mister balansen, og store vesker som henger på de tynne armene. Jeg elsker kvinner som ser sterke ut! Finnes en grense der det også blir ekstremt, men muskler som synes er dritfint! Anonymkode: 91020...34f Hva du elsker, og hva menn flest er foretrekker, er forskjellige ting. Flest menn foretrekker ikke damer med store muskler. Det er stor forskjell på tynne og NORMALE, kontra veldig bulk.
Rosalilje84 Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå trener vel de fleste først og fremst for å få god helse, vil jeg tro? Og da er muskler viktig. Jeg har trent styrke i mange år, og ser absolutt ikke "bulkete" ut. Tror de færreste av mine kollegere f.eks vet hvor sterk jeg er, for det er ikke akkurat noe som synes jobbklærne. Anonymkode: e55f1...d4b Ikke akkurat. Mange jenter trener for å få stoooor rompe og se sexy ut. Svært mange treningsprogram går ut på å trene rompe. Noe som ikke har noe med helse å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Ikke akkurat. Mange jenter trener for å få stoooor rompe og se sexy ut. Svært mange treningsprogram går ut på å trene rompe. Noe som ikke har noe med helse å gjøre. Det finnes sikkert noen slike, men dem kjenner jeg ikke til. Jeg er en voksen dame på 45 og jeg og alle de jeg trener sammen med trener for HELSE. For å ha en sterk kropp som gjør at man kan ha en aktiv livsstil. Jeg trener for å kunne gå lange turer i fjellet med tung sekk osv. Anonymkode: e55f1...d4b 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Hva du elsker, og hva menn flest er foretrekker, er forskjellige ting. Flest menn foretrekker ikke damer med store muskler. Det er stor forskjell på tynne og NORMALE, kontra veldig bulk. Menn uten selvtillit ønsker gjerne dollete og tynne kvinner som pirker i maten. Vi andre vil ha sterke og sunne kvinner. Anonymkode: 91020...34f 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Rosalilje84 skrev (7 minutter siden): Hva du elsker, og hva menn flest er foretrekker, er forskjellige ting. Flest menn foretrekker ikke damer med store muskler. Det er stor forskjell på tynne og NORMALE, kontra veldig bulk. Kvinner får ikke store muskler og veldig bulk av vanlig styrketrening. Det virker som om du mangler litt grunnleggende kunnskap om dette. Anonymkode: 354b2...b4c 7
NoaideBiehtar Skrevet 12. juni #16 Skrevet 12. juni Rosalilje84 skrev (20 timer siden): Det går an, ja. Men den "klassiske" styrketreningen som gutter driver med, gir store muskler. Det er lite attraktiv, og helt unødvendig på kvinner. Det er tilstrekkelig for å ha god helse å ha lange, moderate muskler og ikke "bulk". Haha, nei, de aller, aller fleste kvinner får ikke store muskler av klassisk styrketrening med mindre de går aktivt inn for det. Det er ikke så enkelt for oss kvinner, "dessverre". 😉 3
Heisann1234 Skrevet 12. juni #17 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 6.21): Kvinner har innsett at de ikke skal se ut som menn. Anonymkode: 9d96e...5fe Rosalilje84 skrev (21 timer siden): Det går an, ja. Men den "klassiske" styrketreningen som gutter driver med, gir store muskler. Det er lite attraktiv, og helt unødvendig på kvinner. Det er tilstrekkelig for å ha god helse å ha lange, moderate muskler og ikke "bulk". Dette er like idiotisk som å si at tynne eller lubne og svake menn ser ut som kjerringer. Muskler er ikke = menn. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #18 Skrevet 12. juni Jeg syns at nesten alt er bedre enn å gå tilbake til det usunne idealet vi hadde på 90-tallet. Så lenge ikke det kommer tilbake så får folk trene som de vil. Anonymkode: fd4e3...225
AnonymBruker Skrevet 12. juni #19 Skrevet 12. juni Det er jo en sinnsyk protein-bølge nå om dagen da, alle dagligvareprodukter som kan har jo fått klistret på "proteinrik" på pakken - trodde kanskje det hadde med popularitet til styrketrening å gjøre? Mulig det bare er blant unge menn da! Jeg trener en del styrke, mest fordi det er den treningsformen jeg liker best. Må le litt av de i tråden som mener kvinner ikke skal se ut som menn..... de kvinnene dere ser som har masse muskler og bulk - de trener hardt som faen! Det er ikke sånn at det bare kommer av moderat, vanlig trening 😂 Uuups, jeg løftet visst for mye og nå fikk jeg helt plutselig en sånn kropp som menn trener knallhardt og tar steroider for og få. Hallo. Jeg løfter sånn 2-3 ganger i uka, prøver å få i meg over 100g protein hver dag og har et treningsprogram som skal gi progresjon (men uten at jeg er opptatt av å bygge størst mulig muskler altså) - det er jo knapt en muskel å se, med mindre jeg strammer dem eller er på for lav fett%. Jeg har veldig lyst på litt mer "toned" armer, og det er fader ikke lett. Men jeg er også bare en som trener sånn moderat, ikke sjukt opptatt av det. Har kroppen til en undertøysmodell, ikke en mann. Anonymkode: 2d9c4...956 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #20 Skrevet 12. juni På jobben min er det styrketrening vi har tilbud om å delta på. For 20 år siden var det "aerobics" Riktignok ulike arbeidsplasser, men jeg tenker likevel at det sier noe. Stort sett bare damer som deltar, mennene på min arbeidsplass er mindre helsebevisste enn kvinnen. Noe jeg også opplever er relativt representativt for voksne i 35+ alder. Anonymkode: e55f1...d4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå