Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg oppbevarer melet i Burken fra IKEA, men er ute etter andre tips.

Hva oppbevarer du melet (og sukker m.m) i?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker glassflasker som jeg har samlet opp gjennom årene med sånne brede skrulokk og noen andre glass/krukker for større mengder. Har også en sånn metallboks som det en gang var en flaske whisky i som oppbevaring for spagetti.

Skrevet

Samme som deg, men den store, brede, lave varianten. Mamma har melet i en stor, hvit bøtte med lokk. Helt greit så lenge det bare skal stå i skapet likevel.

Gjest gjest1
Skrevet
Oppbevarer det i originalembalasjen  ;)

;)

Har alle bakevarene i en kolonialskuff. Synes det er mest praktisk å ha det i posene da. Men om jeg skulle hatt det i et skap så tror jeg at jeg ville ha kjøpt noen krukker jeg også.

Skrevet

Etter at jeg fikk melbiller i melet (med hjem fra butikken), kjøpte jeg noen store bokser fra Tupperware. Da kan jeg oppbevare mel over lengre tid.....og slipper å kaste alt i kolonialskuffen dersom det skjer igjen

Skrevet

Melet oppbevares i originalemballasjen, mens sukker, kaffe og te som jeg bruker hver dag, har jeg i noen kjempefine stål-bokser med "vindu" fra skeidar ;)

Gjest Gjest
Skrevet

har vært ivrig på loppemarked de siste årene, så jeg har samlet en del pene og morsomme krukker og glass.

har b.la to slike gammeldagse "godteributikk-krukker" pluss mye annet. men har til nå ikke funnet en som er stor nok til en hel pakke mel, så det oppbevares i orginalposen. ellers er frokostblandinger, pasta, havregryn, kaffe etc i hver sin krukke.

har tilogmed funnet en gammeldags glassflaske med glasskork som tar en liter, den står i kjøleskapet med appelsinjuice i. :)

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Jeg har en boks fra Tupperware. Den har en stor åpning på toppen.

Jeg målte opp hvor mange liter 2,5 kg hvetemel tok og så kjøpte jeg en boks som passet.

Endret av Persille
Gjest Gjesta
Skrevet

Mel, sukker og lignende oppbevares i orginalposene.

Gjest gjest 0
Skrevet
Etter at jeg fikk melbiller i melet (med hjem fra butikken), kjøpte jeg noen store bokser fra Tupperware. Da kan jeg oppbevare mel over lengre tid.....og slipper å kaste alt i kolonialskuffen dersom det skjer igjen

Enig!

Jeg har kjempeangst for å finne sånne ekle dyr i varene mine så her er skuffen full av tupperware!

Skrevet

Samme her.

Skrevet
Enig!

Jeg har kjempeangst for å finne sånne ekle dyr i varene mine så her er skuffen full av tupperware!

Samme her. Melmidd er det ekleste jeg har opplevd. Fikk det i en helt ny pose jeg hadde kjøpt. Glad jeg siktet melet, for ellers hadde jeg ikke sett dyrene i det

hele tatt. Men da kravlet det rundt gitt. :overrasket:

Skrevet

Samme her.

Skrevet
Tupperwarebokser

Samme her!

Det hender jo at det går en stund før man får brukt en hel pose, så da liker jeg å oppbevare det i en tett boks!

Gjest Gjesta
Skrevet

Mamma brukte også slike bokser, men pappa kastet alle sammen fordi det står jo ikke holdbarhetsdato på de.

Selv tror jeg ikke at jeg har mel, men om jeg hadde hatt det hadde det stått i posen sin

Skrevet

Jeg oppbevarer mel o.l. i posene de kommer i, ser ingen grunn til å ha det over ui bokser/glass når det uansett står gjemt i et skap. Dessuten er dette slike skap med kurver som dras ut istedet for vanlige hyller, så da er det også mest praktisk med originalembalasjen som står stødigere enn bokser.

Skrevet

Jeg oppbevarer det i orginalemballasjen jeg også.

Men kaffe har jeg over i en boks, en gammel kakeboks faktisk. bør vel kjøpe en ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...