AnonymBruker Skrevet 6. juni #61 Skrevet 6. juni Kun på Turkish og finere jeg spiser flymat, ellers spiser jeg en liten pose chips og lukker øya. Ta med noen pakker salami så blir nok unga fornøyd. Anonymkode: e4776...e23
AnonymBruker Skrevet 6. juni #62 Skrevet 6. juni Niff skrev (2 minutter siden): Det er veldig lite mat som blir dårlig etter 4-5 timer i romtemperatur (med utgangspunkt i at dere har spist opp en liten stund før dere lander). Er den kald før avreise er det et enda mindre problem. Tenkte bare at maten må jo i så fall smøres rett før vi drar. Vi må dra ca 4 timer før flyet går ser jeg. Så er det en times tid før vi kommer oss på bussen til hotellet + en time kjøring. Går fort vekk 10-11 timer med alt. Klart vi kan jo spise når vi har kommet oss i flyet og vi har fløyet en liten stund. (Ikke hadde jeg trodd at et slikt lite spørsmål skulle skape så mye greier….) Takk for svar ❤️ TS. Anonymkode: eb56b...bf5 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni #63 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men det er jo litt begrensinger mtp holdbarhet, at det ikke skal være flytende osv. Derfor lurte jeg på tips. Anonymkode: eb56b...bf5 det er ikke så mye mat som er flytende. jeg kommer bare på youghert som er det Anonymkode: 02d81...53f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #64 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er ikke sint men jeg sukker oppgitt over at voksne folk regelmessig er for dumme til å svare på spørsmålet som stilles. Ta spesifiserer at de må ha mat på flyturen. Da er ikke råd om å droppe mat relevant for det er allerede avklart at det ikke er et alternativ. Det blir som at noen ber om tips til kjole og alle svarer med bukser. Det er ikke relevant. Det spørres om kjole. At du er for dum til å skjønne at alternativet ingen mat er vurdert og avklart betyr ikke at ts er like dum. Det er avklart at det spørres om mat, ikke om faste. Anonymkode: 04f8c...479 Selvfølgelig er svaret relevant. TS antar at man må ha med mat på flyturen, og har kanskje ikke tenkt på at man faktisk ikke trenger det. Svaret om at det går fint an å ikke ha mat i det hele tatt KUNNE vært det beste svaret TS syntes hun fikk. Det vet ingen av oss på forånd. Og ja, jeg kunne fint kommet på å svart "bukser" i en tråd om kjoler til en eller annen anledning. Å tipse om å tenke utenfor boksen er, etter min mening, ofte de beste tipsene. Og om man mener tipset er dårlig, er det selvfølgelig lov. Men å hakke på alle som ser verden på en bittelitt annen måte enn det du selv gjør, ser jeg ikke hensikten med. Les andre med litt mer velvilje, er mitt tips til deg. Mitt råd om å droppe mat fullstendig var 100% godt ment. Det var en skikkelig "aha opplevelse" for meg når jeg oppdaget at jeg ikke trente å spise hver gang jeg kjente litt på sultfølelsen. Og det har virkelig gjort flyreiser så mye enklere og mer komfortable. Jeg unner andre tilsvarende "åpenbaring" og skulle ønske jeg hadde oppdaget dette "trikset" mye tidligere selv. Anonymkode: 57f80...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #65 Skrevet 6. juni Spiser aldri på fly, uansett hvor lenge det er (men jeg tar sjeldent flyturer på over 6 timer). Liker ikke å spise når jeg reiser, redd for urolig mage og hater flytoaletter. Anonymkode: 48ee6...b83 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #66 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tenkte bare at maten må jo i så fall smøres rett før vi drar. Vi må dra ca 4 timer før flyet går ser jeg. Så er det en times tid før vi kommer oss på bussen til hotellet + en time kjøring. Går fort vekk 10-11 timer med alt. Klart vi kan jo spise når vi har kommet oss i flyet og vi har fløyet en liten stund. (Ikke hadde jeg trodd at et slikt lite spørsmål skulle skape så mye greier….) Takk for svar ❤️ TS. Anonymkode: eb56b...bf5 Hehe, dette er Kvinneguiden, enkle spørsmål kan fort blåses opp til noe voldsomt. Ikke tenk på det. Anonymkode: 48ee6...b83 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #67 Skrevet 6. juni Pleier å bake horn med ost/skinke som vi tar med oss på flyturer. Det faller i smak hos både små og store. Anonymkode: e041c...20b 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #68 Skrevet 6. juni Jeg tar alltid med matpakker hjemmefra. Blir brødskiver eller hjemmelagde proteinrundstykker og fyller de med f. eks gulost, spekeskinke, grønnsaker som paprika og salatblader. Brødskivene legger jeg sammen så ikke osten blir ekkel. pakker hver enkelt for seg i folie så det er enkelt å ta frem og spise. Anonymkode: fbae1...da4 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #69 Skrevet 6. juni Utrolig hva folk klarer å gjøre ut av en liten flytur. Skulle tro man skulle ut på en lengre ekspedisjon. Anonymkode: b73dc...493 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #70 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men nå snakker du om friske folk. Leger kan gi tips til SYKE folk som absolutt ikke bør faste. Diabetikere, kreftsyke, nyopererte. Dette kunne hverfall du lite om. Og er ikke det tråden handler om. Anonymkode: dba37...aa3 Men nå nevnte TS hverken at de har diabetes eller er slankeopererte, liksom. Da må det være lov å ta utgangspunkt i at de ikke har svært spesielle behov angående kosthold. Anonymkode: f7d04...f8a 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #71 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er jo flyturen som tar fire timer! Fra vi drar hjemmefra og til vi er på hotellet så tar det dobbelt så lang tid. Ja, jeg synes det er litt lenge å la være å spise på 8 timer 🙄 For noen svar enkelte får seg til å skrive!! Jeg spør bare om hva dere andre gjør som ikke bestiller flymat. Om du ikke pleier å spise på en halv dag, så skriv det da!! Anonymkode: eb56b...bf5 Det er jo det mange av oss gjorde, svarte at vi ikke pleier ha med mat og at det går greit. Anonymkode: 6d2b5...a49 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #72 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): det er ikke så mye mat som er flytende. jeg kommer bare på youghert som er det Anonymkode: 02d81...53f Jeg ble fratatt pastasalat med bittelitt pesto på flyplassen i Stockholm... Anonymkode: f7d04...f8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #73 Skrevet 6. juni Du kan fryse ned et par små brusflasker med vann som du bruker som kjøleelement i den tiden det tar å kjøre hjemmefra. Tømmer du vannet av flaska før sikkerhetskontrollen, så går den ofte igjennom også, og kan brukes som kjøleelement videre. Om du ikke får den igjennom, så har du holdt maten kald frem til flyplassen for lav pris (panten på flaskene) Anonymkode: bcece...e78 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #74 Skrevet 6. juni Jeg bestiller aldri flymat. Den smaker så og si alltid grusomt, så vi pleier å spise noe på flyplassen før vi går ombord i flyet. Kan ha med noe snacks eller en baguett i flyet også. Jeg er enig med de som skriver at antall timer flyturen tar er ikke det antallet timer man bruker på alt. Man skal møte opp på flyplassen flere timer før, kanskje flyet er forsinket, så er det å vente på bagasje osv og så må man komme seg til dit man skal. Det tar mye tid, så mat må man jo ha. Jeg hadde skjønt svarene om det var en innenlandsreise i Norge på 1 time, men utenlandsreiser tar alltid mye mer tid enn man tror. Anonymkode: 29d60...4fc 10 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #75 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har spisevindu kl 16-20. spiser 1-2 måltider da. Ingenting resten av dagen. Kan og hoppe over en dag om det ikke lar seg gjøre å spise. Anonymkode: 0a612...0d0 Du er flink, men du er sikkert klar over at dette ikke er så vanlig, spesielt ikke for barn. TS, jeg har tatt med vanlig kjedelig matpakke på fly mange ganger. Brødskiver med diverse pålegg og frukt. Det går fint, vi har ikke blitt plaget av at de har ligget en stund før vi får spist dem, men tipset over her om å bruke fryste brusflasker som kjøleelementer var smart. Anonymkode: 3505c...772 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #76 Skrevet 6. juni Jeg smører en god matpakke, og har aldri hatt problemer med holdbarhet på den. Flymat er dårlig og dyr, og flyplassmat er ekstremt dyr, ingen av delene ønsker jeg å bruke pengene mine på. Og med reise til flyplass, oppmøte i god tid, og reise fra flyplass i den andre enden er det ikke fire timer uten mat i forbindelse med en fire timers flytur. Anonymkode: ac71d...a35 2
Alexandra.1 Skrevet 6. juni #77 Skrevet 6. juni Jeg har alltid med meg egen mat. Sist jeg fløy hadde jeg med proteinrundstykker/pizzaboller som jeg tok ut av fryseren rett før avreise hjemmefra. Da var de. Nytinte da jeg spiste de. Min mage tåler ikke all slags mat, og jeg vil gjerne spare mine medpassasjerer og meg selv for store historier på toalettet ombord i et fly. 4
anonym35445 Skrevet 6. juni #78 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spis dere gode og mette kort tid før avreise... klarer dere vel 4 timer uten mat? Anonymkode: 8a395...fa8 Du vet att det ofte ikke ender opp med bare 4 timer? Reise til til flyplassen, ventetid på flyplassen, 4 timer reisetid + transport til hotell(må ofte ta buss i en time og to da). Jo nei, ma. bor ikke vær minst 6 timer uten mat. Lag dere noen Pizzasnurrer eller noe + litt snacks. Eller spis på flyplassen og ta med litt snacks i tillegg🥰. 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #79 Skrevet 6. juni Niff skrev (2 timer siden): Har noen av dere i det hele tatt reist før? Man får ikke spist i det minuttet flyet letter, så man kan fint legge til en time og kanskje to der. Når man lander er det en evig rundgang med bagasjeventing, komme seg på buss etc. Deretter skal man gjerne få tak i denne maten på ankomststedet også. Ikke uvanlig at bare denne prosessen tar 2-3 timer. Altså disse fire timene blir fort til syv-åtte timer. I fjor sommer reiste jeg sydover 3 ganger, jeg klarte meg fint uten mat på flyet og kjøpte mat når jeg landet. Ja, det er en evig « rundgang « med bagasjeventeing , komme seg på buss osv så det er ypperlig anledning for og få i seg noe mat. Alt i fra og kjøpe en « 3 rettes meny « på upper crust, eller bare kjøpe en proteinbar i en automat. jeg har forøvrig aldri opplevd en prosess på 2-3 timer, men måtte vente 20 min på bagasjen på travleste i fjor, da rakk jeg fint og spise en sandwich imens vi sto der og hang. det er da aldri vanskelig og få tak i mat på ankomstedet, om man lander på natten kan utvalget være begrenset. Anonymkode: 20a83...21d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #80 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): At man spiser på flyet, har ingenting med å være feit å gjøre... Det er ikke nødvendigvis sånn at man spiser før flyet, oppi flyet og når man lander. For vår del, med 4 barn, så blir det veldig dyrt å kjøpe mat på flyplassen, så jeg hadde nok også lurt på hva folk spiser i flyet, hvis det var det som passet best. Anonymkode: 18d54...90f Nei, men det er ideen om at vi må spise hele tiden som gjør oss feite. For øvrig driter jeg i kosthold på ferie og den starter på flyplassen, men de som ikke kan gå uten mat noen timer på fly fordi de har fått for seg at mennesker trenger stadig påfyll av mat er ofte de som trenger stadig påfyll av mat ellers også, Anonymkode: 20a83...21d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå