AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Vi skal til sydligere strøk på sommerferie. Vi har pleid å bestille flymat, altså slik som man forhåndsbestiller når man er på chartertur osv. Det er gjerne såkalte 3-retters. Noen ganger er det helt ok mat, men stort sett så er det ganske smakløst. Denne gangen har vi ikke bestilt, men lurer på hva vi da skal spise. Flyturen er jo rundt 4 timer og mat må man jo ha. Hva pleier dere å gjøre? Smøre med mat hjemmefra? Hva slags mat tar dere med? Hvordan oppbevarer dere maten i håndbagasjen? Anonymkode: eb56b...bf5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni Populært innlegg #2 Skrevet 6. juni Kan du ikke være uten mat i fire timer? Ta med noe frukt eller smør matpakke. Anonymkode: b73dc...493 67 6
Pjokken Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Vanligvis pakker vi bare med litt småsnacks (nøtter, frukt, sjokolade og liknende), da bruker 4 timer å gå helt fint. 12 2
Virrevirrevapp Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Spis på flyplassen rett før avgang, og/eller ta med noe mat som er god også kald. Feks pai eller pizza. 17 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Spis dere gode og mette kort tid før avreise... klarer dere vel 4 timer uten mat? Anonymkode: 8a395...fa8 24 10
mommyaka Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Spiser før vi går på flyet. Og når vi kommer på hotellet 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Man trenger ikke mat på 4 timer. Herregud, ikke rart folk er feite. Dersom du må ha mat, gjør som du gjør når du har med matpakke på jobb. Anonymkode: a6b51...2cc 23 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni Populært innlegg #8 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke være uten mat i fire timer? Ta med noe frukt eller smør matpakke. Anonymkode: b73dc...493 Det er jo mye lenger enn fire timer med venting, landing, osv. Selvsagt må man ha mat tilgjengelig i disse timene. Jeg ville kjøpt med mat på flyplassen og hatt med inn på flyet. Matpakke hvis det var spesielle dietthensyn. Men for min del er det helt ok med flymaten på ferietur, det blir en del av turopplevelsen selv om det ikke er en god matopplevelse. Anonymkode: 080ff...418 41 1 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni Både SAS og Norwegian selger mat på flyet, hvilket flyselskap flyr du med? Anonymkode: 16696...53e
Stor pike Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå): Spis på flyplassen rett før avgang, og/eller ta med noe mat som er god også kald. Feks pai eller pizza. Koster jo skjorta! Ingen mat er dyrere enn den på flyplassen. Til ts, selv synes jeg flymaten liksom hører med. Men jeg kan fint lage en rask salat i boks (som irriterer meg å måtte dra på) eller lage god sandwich med kylling og tomat fx. 9 1
Populært innlegg Niff Skrevet 6. juni Populært innlegg #11 Skrevet 6. juni (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan du ikke være uten mat i fire timer? Ta med noe frukt eller smør matpakke. Anonymkode: b73dc...493 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spis dere gode og mette kort tid før avreise... klarer dere vel 4 timer uten mat? Anonymkode: 8a395...fa8 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man trenger ikke mat på 4 timer. Herregud, ikke rart folk er feite. Dersom du må ha mat, gjør som du gjør når du har med matpakke på jobb. Anonymkode: a6b51...2cc Har noen av dere i det hele tatt reist før? Man får ikke spist i det minuttet flyet letter, så man kan fint legge til en time og kanskje to der. Når man lander er det en evig rundgang med bagasjeventing, komme seg på buss etc. Deretter skal man gjerne få tak i denne maten på ankomststedet også. Ikke uvanlig at bare denne prosessen tar 2-3 timer. Altså disse fire timene blir fort til syv-åtte timer. Endret 6. juni av Niff 58 25
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flyturen er jo rundt 4 timer og mat må man jo ha. Nei, det må man ikke. Jeg spiser aldri på så korte flyturer. Fire timer uten mat er ingenting. Anonymkode: 6d45e...459 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Niff skrev (4 minutter siden): Har noen av dere i det hele tatt reist før? Man får ikke spist i det minuttet flyet letter, så man kan fint legge til en time og kanskje to der. Når man lander er det en evig rundgang med bagasjeventing, komme seg på buss etc. Deretter skal man gjerne få tak i denne maten på ankomststedet også. Ikke uvanlig at bare denne prosessen tar 2-3 timer. Altså disse fire timene blir fort til syv-åtte timer. På flyplassen kan man spise. At en fire timers flytur blir til sju-åtte fra boarding har jeg sjelden opplevd. Har man et stykke å reise etter ankomst og tror man vil bli sulten, er det jo bare å ta med noe å spise. Det meste er bedre enn flymat. Anonymkode: 6d2b5...a49 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Folk er så raske på avtrekkeren og svarer som vanlig på andre ting enn det ts faktisk spør om. Kanskje har de barn, kanskje har de reisevei til og fra flyplassene eller andre behov som gjør det naturlig å ha behov for påfyll ila flyturen. Jeg har allergier som gjør det litt komplisert å finne mat på flyplassen så jeg har alltid med meg 1-2 måltider når jeg er på farten eller på nye steder. Granolabarer, proteinbarer, hjemnesmurte wraps/brødskiver eller en salat, frukt og yoghurt feks er det enkleste for min del. Yoghurt kjøper jeg da inne på flyplassen selv om den er svindyr sammenligna med i butikk. Noen få steder som feks i Manchester kan det være vanskelig å få med matvarer som de vurderer til å inneholde for mye væske, plommer er sært nok regna som flytende der fant jeg ut men stort sett er frukt og grønt minus eventuelle dressinger null problem i sikkerhetskontrollen. Du får tak i kjøleelement beregna på sikkerhetskontroll men jeg har så langt klart meg fint uten. Det meste av mat som går gjennom kontrollen tåler litt tid ute av kjøleskapet. Anonymkode: 04f8c...479 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni Det er 4 timer man trenger ikke noe spesielt på så kort tid. Hadde tatt med en banan eller noe nøtter om jeg virkelig måtte ha noe men man klarer 4 timer uten mat. Anonymkode: 1ea15...8e3 2
Hensatt Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man trenger ikke mat på 4 timer. Herregud, ikke rart folk er feite. Dersom du må ha mat, gjør som du gjør når du har med matpakke på jobb. Anonymkode: a6b51...2cc Man skal reise til flyplassen, være der 1-2 timer før, fly er ofte forsinket, må stå og vente på at det skal lette og vente på bagasjen når man har landet. Total tid er gjerne doblet når man endelig er kommet frem. Reiser man med barn er det jo ekstra viktig at de får i seg mat og mat på flyplass i en hel familie blir for et par tusenlapper som man gjerne ville spart til det faktiske feriemålet. Jeg fyller opp sekken med snacks, siden det er oftes det man vil ha når man sitter på flyet. Boller, chips osv. 10 2
Torstein Evenstad Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni Jeg tar meg vanligvis en "starbucks" on the go, calzone, og har macbooken på fanget. Likevel: Jeg tar aldri av meg verken sko eller sokker. Dette er direkte uhøflig. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk er så raske på avtrekkeren og svarer som vanlig på andre ting enn det ts faktisk spør om. Kanskje har de barn, kanskje har de reisevei til og fra flyplassene eller andre behov som gjør det naturlig å ha behov for påfyll ila flyturen. Anonymkode: 04f8c...479 Folk spør hva vi pleier å ha med, da er "ingenting på en så kort reise" også innafor som svar. Anonymkode: 6d2b5...a49 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi skal til sydligere strøk på sommerferie. Vi har pleid å bestille flymat, altså slik som man forhåndsbestiller når man er på chartertur osv. Det er gjerne såkalte 3-retters. Noen ganger er det helt ok mat, men stort sett så er det ganske smakløst. Denne gangen har vi ikke bestilt, men lurer på hva vi da skal spise. Flyturen er jo rundt 4 timer og mat må man jo ha. Hva pleier dere å gjøre? Smøre med mat hjemmefra? Hva slags mat tar dere med? Hvordan oppbevarer dere maten i håndbagasjen? Anonymkode: eb56b...bf5 Spiser ikke på fly. Kroppen gjør ikke noe av å være sulten på en så kort flytur. Anonymkode: 0a612...0d0 1
Hensatt Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk spør hva vi pleier å ha med, da er "ingenting på en så kort reise" også innafor som svar. Anonymkode: 6d2b5...a49 En hel arbeidsdag til sammen er ikke en "så kort reise" med en hel familie. 10 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå