AnonymBruker Skrevet 6. juni #41 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fint for deg. Men du svarer ikke på det ts spør om. Anonymkode: 0729e...d90 Jo, jeg svarer NØYAKTIG på spørsmålet som var "hva gjør dere som ikke bestiller flymat når det gjelder mat på fly?" Jeg skjønner at du ikke synes det er mulig å ta fly uten mat, men det betyr jo ikke at vi andre bør la være å fortelle TS om det vi mener er den beste løsningen. Anonymkode: 57f80...1cb 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #42 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): da er det veldig rart at ernæring ekspert sier at bør spise hver 3 time🤣 jeg spiser annen hvertime nå om dagen eller så får jeg problemer med magesyre og har gått ned i vekt etter at jeg begynte med det, jeg prøver heller ikke gå ned i vekt Anonymkode: 02d81...53f Hvilke eksperter sier at man bør spise hver 3. time? Tre timer er veldig kort tid mellom lunsj og middag f.eks. De fleste er jo fremdeles på jobb 3 timer etter lunsj. Og ikke minst har de fleste minst 12 timer mellom dagens siste måltid og det første måltidet dagen etter (jeg har 17 timer siden jeg ikke spiser frokost). Anonymkode: 57f80...1cb 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #43 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det blir jo nødvendigvis mer enn 4 timer uten mat.... Når spiser du da? Anonymkode: 18d54...90f Jeg har spisevindu kl 16-20. spiser 1-2 måltider da. Ingenting resten av dagen. Kan og hoppe over en dag om det ikke lar seg gjøre å spise. Anonymkode: 0a612...0d0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #44 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, jeg svarer NØYAKTIG på spørsmålet som var "hva gjør dere som ikke bestiller flymat når det gjelder mat på fly?" Jeg skjønner at du ikke synes det er mulig å ta fly uten mat, men det betyr jo ikke at vi andre bør la være å fortelle TS om det vi mener er den beste løsningen. Anonymkode: 57f80...1cb Ikke gjør deg så dum. Ts sier at «mat må man jo ha», og spør etter forslag til hvilken mat man kan ta med. Jo, det er mulig å fly uten mat, jeg har ikke sagt noe annet. Men det er IKKE det ts spør om. Anonymkode: 0729e...d90 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #45 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): da er det veldig rart at ernæring ekspert sier at bør spise hver 3 time🤣 jeg spiser annen hvertime nå om dagen eller så får jeg problemer med magesyre og har gått ned i vekt etter at jeg begynte med det, jeg prøver heller ikke gå ned i vekt Anonymkode: 02d81...53f Hvem sier det? Det er ikke anbefalt i de oppdaterte kildene jeg har lest. Anonymkode: 0a612...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #46 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kan du ikke være uten mat i fire timer? Ta med noe frukt eller smør matpakke. Anonymkode: b73dc...493 Det er jo flyturen som tar fire timer! Fra vi drar hjemmefra og til vi er på hotellet så tar det dobbelt så lang tid. Ja, jeg synes det er litt lenge å la være å spise på 8 timer 🙄 For noen svar enkelte får seg til å skrive!! Jeg spør bare om hva dere andre gjør som ikke bestiller flymat. Om du ikke pleier å spise på en halv dag, så skriv det da!! Anonymkode: eb56b...bf5 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #47 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke gjør deg så dum. Ts sier at «mat må man jo ha», og spør etter forslag til hvilken mat man kan ta med. Jo, det er mulig å fly uten mat, jeg har ikke sagt noe annet. Men det er IKKE det ts spør om. Anonymkode: 0729e...d90 Og dersom man ser at TS har tatt noen forutsetninger som gitt, som man mener ikke trenger å være gitt, så skal man absolutt ikke tipse henne om det? Jeg ser virkelig ikke problemet med å gi velmenende tips om ting TS kanskje ikke har tenkt på. Hun tar jo til seg de rådene som gir mening for henne og står fritt til å se bort fra resten. Hvorfor er du så sint over at noen av oss mener "dropp mat på flyet" er et helt normalt og godt råd, egentlig? Anonymkode: 57f80...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #48 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilke eksperter sier at man bør spise hver 3. time? Tre timer er veldig kort tid mellom lunsj og middag f.eks. De fleste er jo fremdeles på jobb 3 timer etter lunsj. Og ikke minst har de fleste minst 12 timer mellom dagens siste måltid og det første måltidet dagen etter (jeg har 17 timer siden jeg ikke spiser frokost). Anonymkode: 57f80...1cb jeg har vært hos flere på ullevål sykehus pluss leger har sagt det også men det er unasett ikke det ts lurte på Anonymkode: 02d81...53f
AnonymBruker Skrevet 6. juni #49 Skrevet 6. juni Knekkebrød/polarbrød. Tar med slike småpakker med syltetøy, oppskjært brunost, småpk m smør osv. litt kjedelig utvalg men blir mett ☺️ Anonymkode: 722fa...57e
AnonymBruker Skrevet 6. juni #50 Skrevet 6. juni Sist gang var maten helt jævlig vond, så spiste ikke av den, ble veldig sulten..flyturen tok 4timer. Det gikk greit, men var litt irritabel på flyplassen der vi landet. Neste gang, selv om det er dyrt, kjøper jeg med meg en baguett eller noe fra flyplassen. Anonymkode: dba37...aa3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #51 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg har vært hos flere på ullevål sykehus pluss leger har sagt det også men det er unasett ikke det ts lurte på Anonymkode: 02d81...53f Leger? Jeg trodde du sa "eksperter" 😂 Leger kan ikke noe om kosthold. Periodisk faste er mer anbefalt om dagen enn "spis ofte". Og hver 3. time er skrekkelig ofte, så det torr jeg aldri noen har anbefalt. Iallefall ikke noen med faglig tyngde. Anonymkode: 57f80...1cb 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #52 Skrevet 6. juni Vi har tatt med påsmurte baguetter, påsmurte vafler eller pizzaboller. Helt uproblematisk gjennom sikkerhetskontroll, og tåler også noen timer i matboks (oftest pose for enkelhetsskyld) som en helt normal matpakke Anonymkode: bcece...e78 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #53 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): jeg har vært hos flere på ullevål sykehus pluss leger har sagt det også men det er unasett ikke det ts lurte på Anonymkode: 02d81...53f Nei, jeg er enig. Din avsporing med påstander om at man burde spise hver 3. mener jeg også faller utenfor hva TS egentlig spurte om. Men sånn blir det vel gjerne nå man skal "police" andre sine svar på den måten du holder på med i denne tråden. Tips til senere: kom med dine egne råd og la andre komme med sine. Og så kan TS selv velge ut. Hun er en voksen damen, så hun treger ikke deg til å "beskytte seg" mot råd du mener ikke er verdens beste. Anonymkode: 57f80...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #54 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er du så sint over at noen av oss mener "dropp mat på flyet" er et helt normalt og godt råd, egentlig? Anonymkode: 57f80...1cb Jeg er ikke sint men jeg sukker oppgitt over at voksne folk regelmessig er for dumme til å svare på spørsmålet som stilles. Ta spesifiserer at de må ha mat på flyturen. Da er ikke råd om å droppe mat relevant for det er allerede avklart at det ikke er et alternativ. Det blir som at noen ber om tips til kjole og alle svarer med bukser. Det er ikke relevant. Det spørres om kjole. At du er for dum til å skjønne at alternativet ingen mat er vurdert og avklart betyr ikke at ts er like dum. Det er avklart at det spørres om mat, ikke om faste. Anonymkode: 04f8c...479 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #55 Skrevet 6. juni Vi smører helt vanlig matpakke. Brødskiver, frukt, o.l. Alt som ikke er flytende er jo helt ok. Så vi har med skiver, og fyller på vannflaskene når vi har kommet gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 93f68...0ee 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #56 Skrevet 6. juni ta med deg det du vill, jeg ville tatt med noe som metter litt mer enn frukt og nøtter Anonymkode: 02d81...53f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #57 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi smører helt vanlig matpakke. Brødskiver, frukt, o.l. Alt som ikke er flytende er jo helt ok. Så vi har med skiver, og fyller på vannflaskene når vi har kommet gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 93f68...0ee Takk! Pleier dere bare å ha det liggende i bagen/sekken uten kjøleelement? Det er vel ikke lov med kjøleelement vil jeg tro med mindre det finnes egne som går gjennom sikkerhetskontrollen? Anonymkode: eb56b...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #58 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ta med deg det du vill, jeg ville tatt med noe som metter litt mer enn frukt og nøtter Anonymkode: 02d81...53f Men det er jo litt begrensinger mtp holdbarhet, at det ikke skal være flytende osv. Derfor lurte jeg på tips. Anonymkode: eb56b...bf5 2
Niff Skrevet 6. juni #59 Skrevet 6. juni (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo litt begrensinger mtp holdbarhet, at det ikke skal være flytende osv. Derfor lurte jeg på tips. Anonymkode: eb56b...bf5 Det er veldig lite mat som blir dårlig etter 4-5 timer i romtemperatur (med utgangspunkt i at dere har spist opp en liten stund før dere lander). Er den kald før avreise er det et enda mindre problem. Endret 6. juni av Niff 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #60 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Leger? Jeg trodde du sa "eksperter" 😂 Leger kan ikke noe om kosthold. Periodisk faste er mer anbefalt om dagen enn "spis ofte". Og hver 3. time er skrekkelig ofte, så det torr jeg aldri noen har anbefalt. Iallefall ikke noen med faglig tyngde. Anonymkode: 57f80...1cb Men nå snakker du om friske folk. Leger kan gi tips til SYKE folk som absolutt ikke bør faste. Diabetikere, kreftsyke, nyopererte. Dette kunne hverfall du lite om. Og er ikke det tråden handler om. Anonymkode: dba37...aa3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå