AnonymBruker Skrevet 8. juni #61 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er da helt vanlig å kle seg pent til kvelden. Når vi er ute på restaurant på kvelden kler mannen seg alltid i langbukse (lin) og mokkasiner, og jeg i kjole og pene sandaler. Nordmenn som kommer i vanlige t-skjorter og shorts med snøring er det direkte flaut å se (velg nå i alle fall en pen piquekskjorte og en beige bomullshorts). Anonymkode: 33455...775 Ja nettopp, vi pakker såklart 7 beige shorter og 7 hvite piquet til hver av barna. *ironi* Anonymkode: aadf9...26f
-jk- Skrevet 8. juni #62 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 10.38): Du trenger et par luftige, tynne langbukser uansett, går vel ikke i jeans hele sommeren hjemme heller til en hver anledning? Anonymkode: dccc2...834 Hmm, jeg bruker jeans hele sommeren om jeg trenger langbukser. Har riktignok tights til sportsbruk og dressbukser om jeg trenger dress, men er det mer casual eier jeg utelukkende jeans. Er det veldig uvanlig altså?
AnonymBruker Skrevet 8. juni #63 Skrevet 8. juni Djungelvrål skrev (21 timer siden): Shorts er tillat på restauranter i sydlige strøk, også finere steder. Det spørs fra sted til sted det, også i nordlige strøk har vi "dress-code" på flere steder Anonymkode: 5ee25...045
AnonymBruker Skrevet 8. juni #64 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja nettopp, vi pakker såklart 7 beige shorter og 7 hvite piquet til hver av barna. *ironi* Anonymkode: aadf9...26f Har mannen din store problemer med svette, eller søl av mat? Anonymkode: 33455...775 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #65 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har mannen din store problemer med svette, eller søl av mat? Anonymkode: 33455...775 Mannen? Det står BARNA, hvis du kan lese. Anonymkode: aadf9...26f
AnonymBruker Skrevet 8. juni #66 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mange sydenland er totalt lei av nordmenn som tror de kan spise uten å kle på seg. Det handler om respekt og verdighet for dem som har sin arbeidsplass på hotellenes spiserom. Ville du gått i shorts og bar overkropp i spisesalen på Oslo Plaza for å spise frokost? Du er gjest, og du oppfører deg, eller lar være å besøke dette og de fleste andre hotellene eller finner et hotell de du spiser i egen leilighet. Anonymkode: f13b6...050 Hvordan vet du dette? Og respekt og verdighet for de som jobber der. Tror du de bryr seg om folk har shorts eller bukse på? Høres rart ut å legge deg opp i. Og bar overkropp har man nå kun på stranden eller rundt bassenget. Anonymkode: 01fce...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #67 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet du dette? Og respekt og verdighet for de som jobber der. Tror du de bryr seg om folk har shorts eller bukse på? Høres rart ut å legge deg opp i. Og bar overkropp har man nå kun på stranden eller rundt bassenget. Anonymkode: 01fce...2f6 Nettopp. Skjønner ikke alt dette maset om spising i bar overkropp, aldri observert. Anonymkode: aadf9...26f 2
NatNat Skrevet 8. juni #68 Skrevet 8. juni (endret) AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 10.50): Men det er stor forskjell på Mallorca og Dubai. Anonymkode: ce7d8...1b8 lol, ja ! Har alltid funnet det rart, det med "syden" (er ikke norsk) Det er direkte komisk når Thailand er nå en del av "Syden" Endret 8. juni av NatNat
AnonymBruker Skrevet 8. juni #69 Skrevet 8. juni Vi var på et sånt hotell i fjor (mallorca), ingen hadde bukse selv om det stod bukse i regelene. Det var kjempevarmt. Restauranten var fornøyd med kortermet skjorte eller piquet tskjorte, og pen-shorts (chinos i shorts). De som kom i bar overkropp, singlet, eller blomstrede Hawaii badebukser til frokost/lunsj/middag fikk diskres beskjed om å kle seg og sendt ut av restauranten (de ble stanset på vei inn). Flere årsaker til dette, de ønsket ikke klissvåte folk i badetøy som spiste og gjorde gulvet vått og glatt, og de ønsket en finere stemning uten folk i badetøy og bar overkropp. Jeg ville kjøpt inn til mannen om jeg var deg: linbukse (tilfelle de faktisk mener lang bukse), og mørkeblå eller beige pen shorts. Sammen med piquet eller kortermet skjorte. Anonymkode: 95a60...f37 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #70 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nettopp. Skjønner ikke alt dette maset om spising i bar overkropp, aldri observert. Anonymkode: aadf9...26f Jeg har observert det, spesielt engelskmenn synes det er helt fint å spise i bar overkropp og klissvåt badebukse. Anonymkode: 95a60...f37 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #71 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har ALDRI opplevd noen som har dukket opp i frokostsalen i baris. Aldri. Sikkert nettopp fordi vi velger 4-5 stjerns hotell da kanskje. Og jeg har samtidig aldri opplevd at noen har blitt nekta inngang for shorts og t-skjorte. Mange meninger her som ikke stemmer overens med mine erfaringer. Anonymkode: aadf9...26f Så, dine erfaringer bærer mest tyngde, mens vi som faktisk erfar det jeg nevner, vi ytrer bare en mening? Anonymkode: 1744d...394 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #72 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Så, dine erfaringer bærer mest tyngde, mens vi som faktisk erfar det jeg nevner, vi ytrer bare en mening? Anonymkode: 1744d...394 Hvorfor er deres erfaringer mer verdt enn mine og andres lurer jeg på? I og med at jeg aldri har observert dette fenomenet, etter å ha vært i over 20 land, sier meg at det ikke er så vanlig som dere skal ha det til. Med mindre vi snakker om et 2-stjernes hotell på stranda i Ibiza liksom. Anonymkode: aadf9...26f
AnonymBruker Skrevet 9. juni #73 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er deres erfaringer mer verdt enn mine og andres lurer jeg på? I og med at jeg aldri har observert dette fenomenet, etter å ha vært i over 20 land, sier meg at det ikke er så vanlig som dere skal ha det til. Med mindre vi snakker om et 2-stjernes hotell på stranda i Ibiza liksom. Anonymkode: aadf9...26f Mens jeg har observert det, «alle» de få gangene jeg har vært i «syden, og nei, det har ikke vært 2-stjerners hotell. Har til og med observert det flere ganger utenfor hotellet også, spesielt britene virker å miste all form for etikette når de kommer til sørligere strøk. Anonymkode: 1744d...394 6 1
MiominMio Skrevet 9. juni #74 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 1.39): På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? Anonymkode: aadf9...26f Selvfølgelig kan de kreve at gjestene kler seg i langbukse. Du vet det er andre ting en jeans ikke sant? Det er linbukser både for menn og damer. Hvorfor skal ikke vi føye oss etter etter hva hotellet ønsker. Det er tross alt dere som har valgt å bo der så dere kan ikke forvente at de skal endre reglene bare pga dere ikke synes det er noe. Da får dere heller velge et annet hotell som ikke har de kriteriene. 10 4
Hensatt Skrevet 9. juni #75 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 18.02): Vi må ikke absolutt på et hotell med kleskode. Jeg så det faktisk ikke i det hele tatt før etter at vi hadde bestilt. Og som jeg sier, så har jeg aldri vært borti kleskode før. Så fordi vi ønsker en casual ferie så skal vi måtte ta til takke med 2-stjerners hotell liksom? Nei takk. Ferie for meg er ikke å pakke 40 forskjellige antrekk til ulike anledninger. Ts Anonymkode: aadf9...26f Ett plagg som ikke er strandtøy, ikke 40. Skjønner ikke hvorfor du kverulerer så voldsomt. "Må handle klær som skal kun brukes en uke". Går dere ikke med klær på hjemme også? Annet enn badetøy? 11 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni #76 Skrevet 9. juni Hensatt skrev (Akkurat nå): Ett plagg som ikke er strandtøy, ikke 40. Skjønner ikke hvorfor du kverulerer så voldsomt. "Må handle klær som skal kun brukes en uke". Går dere ikke med klær på hjemme også? Annet enn badetøy? Dette har jeg svart på allerede. Vi reiser med 2 barn i barnehagealder. De søler. Så de må ha nye klær til hver dag. Hjemme går de i fargerike sommerklær, joggebukse, jeans. Anonymkode: aadf9...26f
AnonymBruker Skrevet 9. juni #77 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 20.57): Syns egentlig dette er litt interessant å diskutere. Feks så elsker ungene mine sommertøy med kule fingerer på som de liker. Selvsagt. Og det er jo dette for vi for det meste kjøper inn. Men så er det liksom ikke bra nok da å dra på restaurant med spiderman t-skjorte. Så i realiteten skal man altså pakke med dobbelt så mye klær for på ha et eget restaurant-antrekk til hver dag? For barn i barnehagen de søler og må bytte klær. Anonymkode: aadf9...26f Ja det synes jeg er en selvfølge. Spiderman T-skjorte kan de bruke i barnehage/skole og på stranda. Til middag har man et pent antrekk selv og på barna og selvfølgelig et rent og nytt antrekk til hver kveld. Anonymkode: 952d1...95f 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #78 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette har jeg svart på allerede. Vi reiser med 2 barn i barnehagealder. De søler. Så de må ha nye klær til hver dag. Hjemme går de i fargerike sommerklær, joggebukse, jeans. Anonymkode: aadf9...26f Nå får du det til å handle om barnehagebarn, men det var ingenting om det tidligere. Du startet med å skrive at hotellet krevde langbukser på menn, men at mann og barn ikke hadde annet enn shorts, joggebukser og jeans. Dere som familie hadde ikke andre sommerklær, for dere pyntet dere aldri, var aldri noe sted som krevde pent antrekk og aldri ute på restaurant. Det å gå til innkjøp av chinos eller linbukser for å følge den standarden som hotellet ønsker, var utenkelig. Dette har hele tiden handlet om deg og din mann og at dere ikke ønsker å følge alminnelige sosiale koder. Barn i barnehagealder blir ikke avvist om de kommer i shorts, og det vet du godt. Anonymkode: 00924...fbd 8 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni #79 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå får du det til å handle om barnehagebarn, men det var ingenting om det tidligere. Du startet med å skrive at hotellet krevde langbukser på menn, men at mann og barn ikke hadde annet enn shorts, joggebukser og jeans. Dere som familie hadde ikke andre sommerklær, for dere pyntet dere aldri, var aldri noe sted som krevde pent antrekk og aldri ute på restaurant. Det å gå til innkjøp av chinos eller linbukser for å følge den standarden som hotellet ønsker, var utenkelig. Dette har hele tiden handlet om deg og din mann og at dere ikke ønsker å følge alminnelige sosiale koder. Barn i barnehagealder blir ikke avvist om de kommer i shorts, og det vet du godt. Anonymkode: 00924...fbd Hvorfor i alle dager hadde jeg brydd meg om denne problemstillingen i det hele tatt hvis det kun dreide seg om at at vi måtte skaffet til veie èn enkelt bukse til hver? Nei nettopp. Mannen kunne nok klart seg med èn, men defninitvt ikke barna. Det er jo derfor jeg steiler her, ingen kan forvente at vi skal kjøpe inn penklær for 7 dager til 2 barnehagebarn. Anonymkode: aadf9...26f
AnonymBruker Skrevet 9. juni #80 Skrevet 9. juni Jeg synes det er uappetittlig med hårete manneben når man skal spise middag på hotellet. Det finnes et utall luftige, behagelige bukser å velge i. Anonymkode: c1a7a...020 5 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå