Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? 

Anonymkode: aadf9...26f

• Nyttig 1
Skrevet

Det finne mange langbukser som ikke er jeans. 

• Liker 29
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeans går ikke akkurat inn under "pent antrekk"...
-men mange slags langbukser som ikke er jeans, lin som er foreslått er jo glimrende i varmen. 

Anonymkode: 23a7b...7b4

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sommerkjoler i minst knelengde og med tildekka skuldre er også pent antrekk. Fort å hive over bikini. De ønsker rett og slett ikke at folk møter opp i badetøyet og vil ha litt mer stil, det forstår jeg godt. 

Anonymkode: 47389...dd6

Det skjønner jeg også, men det er langt mellom «pent antrekk» som kleskode og «ikke badetøy». 

Det er sært å spesifisere langbukse. Men tipper at det dukker opp en del til frokosten i shorts uansett. 

Anonymkode: 0efd2...c52

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Langbukser er helt normal kleskode ‘der’. 
Null problem. 

Anonymkode: 094dd...f4c

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? 

Syden er et veldig stort land, kan du spesifisere litt nærmere hvor dette er?

Anonymkode: d1c12...7e3

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Linbukser er supert til sånt. Og jo, de kan forvente det i "Syden" (patetisk uttrykk, forøvrig).

Anonymkode: b0f3b...21f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syden er et veldig stort land, kan du spesifisere litt nærmere hvor dette er?

Anonymkode: d1c12...7e3

Syden er et godt innarbeidet begrep:

Syden – Wikipedia

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan da ikke for alvor tro at du skal spise middag i en ordentlig restaurant på et ordentlig hotell, i shorts? Det finns strandbarer, det finns fortauskafeer, det finns streetfood og fastfoodsjapper der man godt kan gå i shorts. men her presisiseres det altså at de har en spisesal der det ikke er greit. Fint med en advarsel om det, vel, det virker jo som du trengte det? Du trenger et par luftige, tynne langbukser uansett, går vel ikke i jeans hele sommeren hjemme heller til en hver anledning?

Anonymkode: dccc2...834

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

på hotellene vi har vært var det ikke lov inn i restaurant uten at man hadde klær og det var jaggu helt greit for det styggeste som fins er folk i alle fasonger som kommer inn i små trange bikiner og badebukser :P

Anonymkode: c89f8...4ec

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget om linbukse. Min man pleier å ha med en linbukse og en lindress (bukse +jakke).

Ønsker man å bruke shorts på dagen, kan man ta på det etter frokost og frem til man kler seg til middag.

Anonymkode: 66bcb...314

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo også så enkelt at om ikke kleskoden tiltaler deg så finner du et annet sted å spise. Normalt oppegående mennesker kler seg når de spiser ute

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Syden er et godt innarbeidet begrep:

Syden – Wikipedia

Men det er stor forskjell på Mallorca og Dubai.

Anonymkode: ce7d8...1b8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig.

Jeg bruker ikke begrepet "syden" selv, men forholder meg til at andre gjør det. 

Dubai vil jeg ikke kalle "syden", heller "udemokratisk stat som ikke støtter menneskerettighetene". Folk som drar slike steder og dermed støtter opp om denne typen regimer har jeg veldig liten respekt for. 

Anonymkode: 66bcb...314

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

De er vel drittlei av norske turister som synes det er innafor å gå på restaurant i badeshorts, gjerne baris, og bikini. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

ikke når det kommer til det å kle på seg for å spise, selv på cruiceskip er det slik at enkelte av skipets områder krever korrekt bekledning for å gå dit. 

Anonymkode: c89f8...4ec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at man må ha langbukse også til frokosten? Til middag forstår jeg det, det er ganske vanlig at man har dress code på litt ok restauranter som innebærer at menn ikke skal gå i shorts. Selv i varme land.

Mannen har vel andre bukser enn jeans..? 

Anonymkode: b678c...b84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det blir mer og mer vanlig at de innfører kleskoder. Og så vanskelig å ta på seg en lett sommerbukse er det heller ikke.

Anonymkode: 90c51...5a5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...