Gå til innhold

Vennen til barnet mitt drakk vin

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt sammen med venner var på besøk hjemmet hos en venn. Barnet mitt fortalte oss at vennen helte vin fra en stor flaske vin i et lite "shot" glass, og drakk vinen. Vennen så at mor pleier å gi ham litt vin én gang i måneden. Vennen spurte barna om de ville smake på vinen, noe barna takket nei til. 

Jeg kjenner både mor og far til dette Barnet og de er helt oppegående og ressurssterke foreldre. 

Hvordan hadde dere reagert om at vennen til barnet ditt drakk vin og invitert det til å drikke? Barna er 10år gamle.

Anonymkode: 8a32f...8fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ringt foreldrene. Selvsagt. 

Anonymkode: 51166...204

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vennen skulle tøffe seg og juger om at mor og far skjenker ham.

Anonymkode: eb711...81a

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at han drikker vin til vanlig. Det er jo ingen som «shotter» vin.

Anonymkode: cd3a5...b86

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alder på barna?

Anonymkode: 13b03...66a

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene gir barnet et shot glass med vin en gang i måneden? Hmm.. når jeg var barn og ting ikke var så strengt fikk jeg litt vin et par ganger når jeg fikk mensen på hytta og vi ikke hadde smertestillende 😅 kanskje det er shot mot menssmerter en gang i måneden. 
Høres rart ut skal jo sikkert bare tøffe seg, men du kan jo beskjed til foreldrene så de ikke har vin så lett tilgjengelig fremover de blir eldre og har lyst på mer enn og smake fra et shot glass. 

Anonymkode: b0555...46e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vennen skulle tøffe seg og juger om at mor og far skjenker ham.

Anonymkode: eb711...81a

Vel min mor prøvde å skjenke meg, jeg ble bare ikke full så at han har foreldre som er like fucka er ikke umulig. Dere er så underholdende når dere skriver her inne om ressurssterke oppegående foreldre og så har dere virkelig ingen aning. Er som om man tror at fordi det kan se ut som om man har alt på stell så er alt på stell. Skumle greier det der.

Anonymkode: 0e673...38c

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tviler på at han drikker vin til vanlig. Det er jo ingen som «shotter» vin.

Anonymkode: cd3a5...b86

Nei, men samtidig kan det være sånn de først får « smake « vin av foreldrene. Ikke for og shotte det, men smake i små mengder, det var kanskje mer vanlig før,og 10 år og en gang i måneden hørtes rart ut. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her 

Barnet mitt viste meg et bilde på google av et bitte liten shot glass, sa at det var en stor flaske vin og innholdet som kom ut var mørk rød.

Hadde dere vært bekymret eller tenkt at det bare var for moros skyld det barnet gjorde? Barnet er ellers god og snill. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare ringt foreldrene, helt udramatisk, og spurt hva som skjedde da historien fra barnet ditt hørtes så rar ut.

Eller så hadde jeg bare latt det ligge. Barnet skulle tøffe seg, det var mørk druejuice og det var en spøk. Eller ett eller annet. 

Anonymkode: a8e26...eed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel min mor prøvde å skjenke meg, jeg ble bare ikke full så at han har foreldre som er like fucka er ikke umulig. Dere er så underholdende når dere skriver her inne om ressurssterke oppegående foreldre og så har dere virkelig ingen aning. Er som om man tror at fordi det kan se ut som om man har alt på stell så er alt på stell. Skumle greier det der.

Prøvde moren din og sjekke deg med et shotglass vin en gang i måneden? Jeg hadde normale foreldre og fikk « smake « litt vin i shotglass fra 16 års alder, på en tid og smake litt hjemme før en var gammel nok til kjøpe en flaske selv var « innafor « . 
ja, det finnes folk som ser ressurssterke og oppegående ut for andre og som ikke er gode foreldre. Mulig foreldrene er fucka, men skjenka  med en shot vin en gang i måneden? Husk også at barn sier mye rart, det er og en skummel greie. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo verken om det er vin, om den eventuelt inneholder alkohol eller om ungen (antagelig) lyver om å bli servert det. 

Det er derfor du snakker med foreldrene. 

Anonymkode: 51166...204

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøvde moren din og sjekke deg med et shotglass vin en gang i måneden? Jeg hadde normale foreldre og fikk « smake « litt vin i shotglass fra 16 års alder, på en tid og smake litt hjemme før en var gammel nok til kjøpe en flaske selv var « innafor « . 
ja, det finnes folk som ser ressurssterke og oppegående ut for andre og som ikke er gode foreldre. Mulig foreldrene er fucka, men skjenka  med en shot vin en gang i måneden? Husk også at barn sier mye rart, det er og en skummel greie. 

Nei, det var nok oftere når hun hadde fest og ville ha fred. Første gang var jeg nok rundt 8 og siden jeg ikke kjente det så ble det jo et kult partytriks som hun og de andre ressurssterke foreldrene kunne flire av.

Vi lever ikke i den tiden lenger der man ga barna litt vin som en smak en gang av og til, det er veldig uvanlig å gjøre slikt i dag.

Ts prater for øvrig om et barn på 10 år. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi drikker vin ca en gang i året. Og da har barna spurt om å få smake. Ser ikke det som noe galt i å få smake det. Prøver å få dem til å ha et naturlig forhold til alkohol, og ikke bruke det som et rusmiddel. Mest sannsynlig liker ikke barna smaken, og vil ikke ha mer enn den lille sippen. Jeg forklarer dem selvsagt at dette er noe som kun voksne får lov å drikke. Forteller dem at det ikke er sundt å drikke mye, og at voksne heller ikke bør gjøre det. Men om voksne liker smaken, så er det av og til koselig å nyte et glass vin. 

Anonymkode: a56d1...c98

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg var rundt 8 fikk jeg og søsken drikke så mye vi ville fra en rød og blå flaske med blå/gul skrift. Var ikke så flink til å lese da, men har ikke senere tid kjent igjen flasken som dooleys. Det var såpass at mitt søsken sovnet etterpå, mens jeg syns ikke det var noe godt. 

Senere samme sommer fikk vi cider, for det var sikkert en smak barna likte. Mitt søsken drakk en stor mengde, mor prøvde å begrense, søsken løp å gjemte seg for å drikke mer. Jeg syns det var en rar smak. 

Da forsto jeg at hver gang moren vår ga oss noe som ikke lignet en brusflaske så takket jeg nei. Det enten svei i halsen eller smakte rart, jeg likte det ikke. 

Har håpet at de fleste barn slipper å bli skjenket av foreldrene sine, men det kan tenkes at flere har opplevd det samme som oss.

Jeg liker fremdeles ikke smaken av alkohol, mens mitt søsken ble alkoholiker. 

Anonymkode: ad134...100

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ts her 

Barnet mitt viste meg et bilde på google av et bitte liten shot glass, sa at det var en stor flaske vin og innholdet som kom ut var mørk rød.

Hadde dere vært bekymret eller tenkt at det bare var for moros skyld det barnet gjorde? Barnet er ellers god og snill. 

Hvor gammelt er barnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, det var nok oftere når hun hadde fest og ville ha fred. Første gang var jeg nok rundt 8 og siden jeg ikke kjente det så ble det jo et kult partytriks som hun og de andre ressurssterke foreldrene kunne flire av.

Vi lever ikke i den tiden lenger der man ga barna litt vin som en smak en gang av og til, det er veldig uvanlig å gjøre slikt i dag.

Ts prater for øvrig om et barn på 10 år. 

Så tragisk med moren din. 
Ja, jeg vet at vi ikke lever i den tid det er ikke vanlig og la barn under 18 smake , og at barnet i dette tilfelle bare er 10 år. For alt jeg vet gir disse foreldrene barnet et shot glass vin som « partytriks « , men synes det høres ut som en røverhistorie. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en svigerinne i Frankrike før i tiden og der var det helt vanlig å la selv små barn få smake vin. Uhørt her, vanlig der.

Anonymkode: c5903...6e4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet mitt sammen med venner var på besøk hjemmet hos en venn. Barnet mitt fortalte oss at vennen helte vin fra en stor flaske vin i et lite "shot" glass, og drakk vinen. Vennen så at mor pleier å gi ham litt vin én gang i måneden. Vennen spurte barna om de ville smake på vinen, noe barna takket nei til. 

Jeg kjenner både mor og far til dette Barnet og de er helt oppegående og ressurssterke foreldre. 

Hvordan hadde dere reagert om at vennen til barnet ditt drakk vin og invitert det til å drikke? Barna er 10år gamle.

Bv...

Anonymkode: 901e5...cee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så tragisk med moren din. 
Ja, jeg vet at vi ikke lever i den tid det er ikke vanlig og la barn under 18 smake , og at barnet i dette tilfelle bare er 10 år. For alt jeg vet gir disse foreldrene barnet et shot glass vin som « partytriks « , men synes det høres ut som en røverhistorie. 

Mye som er tragisk her i verden. Poenget mitt står, folk kan virke ressurssterke og oppegående men det betyr ikke at de er det.

Synes det er rart at så mange her inne bagatelliserer denne hendelsen, barna ts prater om er altså 10år. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...