Gå til innhold

Vennen til barnet mitt drakk vin

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet skulle nok bare tøffe seg. Det at barnet til vanlig får vil en gang i mnd hadde jeg ikke trodd på. Du kan nevne det på en humoristisk måte neste gang du treffer foreldrene. Jeg hadde ikke laget noe mer styr ut av dette. Foreldrene er garantert helt uvitende. 

Anonymkode: 38259...bde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring foreldrene og fortell om saken, ville spurt de om historien er sann. 

Anonymkode: 89a89...b35

AnonymBruker
Skrevet

Min stedatter kom hjem fra ferie i Danmark som hun hadde vært med på sammen med en venninne som var 1 år eldre enn henne (med familie selvfølgelig). Når hun viste bilder kunne vi se at de hadde rusbrus stående på bordet der hvor vannglasset normalt ville vært. Jeg spurte om de hadde drukket rusbrus, og hun svarte med den største selvfølgelighet at de hadde de fått av foreldrene til venninna fordi det var jo 16 års grense på alkohol i Danmark. Min stedatter var 15 år på dette tidspunktet. Jeg synes IKKE det var greit, men min samboer ville ikke lage noe nummer utav dette, så som stemor måtte jeg la det ligge. Hadde det vært min datter, hvor jeg altså ikke risikerte å overtrampe, så hadde jeg ringt foreldrene og spurt hva som feilte dem. Det er ikke opp til andre sine foreldre å bedømme om noen andre sitt barn skal drikke alkohol.

Anonymkode: e9c21...d76

Skrevet

Hadde dette skjedd med mitt barn, tror jeg først og fremst hadde blitt veldig glad for at barnet mitt sa ifra og valgte å si nei. Det viser at noe vi har snakket om hjemme faktisk sitter. Samtidig hadde jeg nok kjent på uro. Ikke fordi jeg tror foreldrene er dårlige mennesker jeg kjenner også folk som lar barna smake en dråpe vin i spesielle anledninger. Men her er det noe annet. Det handler ikke bare om et lite glass vin under kontrollerte forhold. Det er et barn som heller vin i et "shotglass" og tilbyr det til andre barn. Det blir noe helt annet, og det er ikke barnas ansvar å navigere det. Jeg tror jeg ville tatt en rolig prat med foreldrene, ikke for å anklage, men for å dele det som skjedde og høre hvordan de ser på det. Når barna er så små, tenker jeg vi voksne må være ekstra tydelige. Det handler om grensesetting og trygghet, og vi må våge å ta de litt vanskelige samtalene også når det gjelder noen vi har tillit til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mye som er tragisk her i verden. Poenget mitt står, folk kan virke ressurssterke og oppegående men det betyr ikke at de er det.

Synes det er rart at så mange her inne bagatelliserer denne hendelsen, barna ts prater om er altså 10år. 

Anonymkode: 0e673...38c

Jeg er helt enig i poenget ditt. 
ja, barna er 10 år, og de finner på mye rart i den alderen, så selvom jeg 99% tror dette er rør fra en tiåring betyr det ikke at det ikke skjer mye rart bak lukkede dører. Ts burde jo ta en prat med foreldrene uansett. 

Anonymkode: b0555...46e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...