AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #41 Skrevet 3. juni 2025 Min famile, er slike som skal ha alkohol til alt, uansett hva det er. Anonymkode: e5a73...ce7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #42 Skrevet 3. juni 2025 Vi hadde et velkomstglass med 🍾, ellers ingenting. Syntes det var hyggelig😊 Anonymkode: 3198e...dec 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #43 Skrevet 3. juni 2025 er også fra en familie med alkohol til alt, men jeg serverte IKKE alkohol i barnedåpen til. mine tre barn. Det er det jeg og far som bestemte, ikke min mor og øvrige familie. Drikke kan de gjøre etter selskapet. Anonymkode: eae75...dce 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #44 Skrevet 3. juni 2025 Tror mange sidestiller vin/øl til mat med fyll eller? Hva slags mennesker omgås dere? Har aldri sett noen i nærheten av brisen i dåp eller konfirmasjoner der det serveres alkohol, det bælmes ikke nedpå av normale, siviliserte folk. Anonymkode: 57189...f40 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #45 Skrevet 3. juni 2025 Linneah2013 skrev (2 timer siden): Nei, et sted må grensen gå, alkohol i barnedåp er ikke noe folk gjør andre enn alkoholikere. Idiotisk svar Anonymkode: a021f...738 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #46 Skrevet 3. juni 2025 visp skrev (2 timer siden): Servér kun det hovedpersonen kan drikke.... oj den er kjip for gjestene Anonymkode: a021f...738 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #47 Skrevet 3. juni 2025 Ikke servert selv, men ser null problem med at folk tar ett glas eller to Anonymkode: a021f...738 1
Fru Uperfekt Skrevet 3. juni 2025 #48 Skrevet 3. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke det det handler om. For min del er det settingen. Jeg synes ikke småbarn og alkohol går sammen, ikke i dåp og heller ikke på for eksempel 17. mai eller julaften. Men hadde taklet alkohol og barnedåp dårligere enn de øvrige dagene jeg har nevnt. Anonymkode: 3fe68...a62 For meg som er oppvokst med at alkohol hører til mat ser jeg ikke problemet. Har mer problemer med helgefylla som mange nordmenn har, men det er jo en form for kultur det og 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #49 Skrevet 3. juni 2025 Har vært i mange barnedåper hvor det har blitt servert alkohol. Er jo bare å ha det og si at fordi som ønsker så kan man få vin til maten og eventuelt en drink etter Anonymkode: ec892...aa4 2
Rosa Dartle Skrevet 4. juni 2025 #50 Skrevet 4. juni 2025 Vi hadde både vin og øl i navnefestene, men har ingen i familien med alkoholproblemer. Vi hadde ikke religiøs feiring heller. Hadde både god mat og godt drikke, og da passet det med vin og øl til. 4
Snok1 Skrevet 4. juni 2025 #51 Skrevet 4. juni 2025 Linneah2013 skrev (13 timer siden): Nei, et sted må grensen gå, alkohol i barnedåp er ikke noe folk gjør andre enn alkoholikere. Dersom du leser denne tråden vil du lære at mennesker med et svært moderat forhold til alkohol gjerne tar ett glass i en barnedåp. 3 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 4. juni 2025 #52 Skrevet 4. juni 2025 Snok1 skrev (27 minutter siden): Dersom du leser denne tråden vil du lære at mennesker med et svært moderat forhold til alkohol gjerne tar ett glass i en barnedåp. Jeg skjønner jo det, men som barn av to alkoholikere så "klikker" det litt i hodet mitt når det gjelder barn i nærheten av alkohol. Det er bare noe jeg må leve med, men prøver å ta meg sammen 🤐
Langline Skrevet 4. juni 2025 #53 Skrevet 4. juni 2025 visp skrev (14 timer siden): Servér kun det hovedpersonen kan drikke.... Morsmelk? 1
Snok1 Skrevet 4. juni 2025 #54 Skrevet 4. juni 2025 Linneah2013 skrev (2 timer siden): Jeg skjønner jo det, men som barn av to alkoholikere så "klikker" det litt i hodet mitt når det gjelder barn i nærheten av alkohol. Det er bare noe jeg må leve med, men prøver å ta meg sammen 🤐 Det er trost at du har slike erfaringer som du må bringe med deg videre i livet. Jeg er vokst opp med et liberalt, men svært moderat og måteholdent alkoholkonsum. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #55 Skrevet 4. juni 2025 For meg er det ikke naturlig. Men jeg hadde ikke vært i mot at det hadde blitt servert et glass vin til middagen i en dåpsfeiring hvis det var for å komplettere et godt måltid. Hvis det blir sånn hæla-i-taket-stemning, derimot, så synes jeg ikke det passer. Er det fare for at noen i familien drikker seg full, så ville jeg tatt hensyn til det, og servert alkoholfri drikke. Hvis noen er motstander til brus, så hør med dem om gode alkoholfrie drikker. Du sier at dåpen er i 13-14-tiden. Hva serverer dere? Er det lunch med snitter? Eller er det 3-retters middag? Jeg er ikke noe fancy vin-person, så jeg vet ikke hva som er naturlig å drikke et glass vin til (for smakens skyld). Jeg trodde (ihvertfall til nå) at vin til maten kun var vanlig til middagsmat, og ikke lunch, etc. Anonymkode: 08f88...6f7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #56 Skrevet 4. juni 2025 Jeg har aldri fått alkohol servert i barnedåp, og jeg har aldri savnet det heller. Anonymkode: de5a1...e56
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #57 Skrevet 4. juni 2025 Vi valgte å ikke ha alkohol. Har aldri opplevd alkohol servering i barnedåp. Ingen som reagerte på det. Vi serverte god lokal eplemost og mineralvann Anonymkode: f0b76...f36
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #59 Skrevet 4. juni 2025 I dåp og konfirmasjon synes jeg ikke det er naturlig med alkohol. Både fordi dette ofte foregår søndag formiddag og fordi det er barna som skal være i sentrum. Ergo heller ikke alkohol i familiebursdag for et barn! Anonymkode: 92d54...d64
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #60 Skrevet 4. juni 2025 Aldri vært borti en barnedåp med alkohol i, og vår familie er langt i fra avholds. Men barnedåp syns jeg ikke alkohol hører hjemme i. Man klarer vel å styre seg de få timene? Anonymkode: be159...ef9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå