Gjest Miss D Skrevet 20. november 2002 #1 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg er ei jente som i flere år har hatt lyst til å komme i bedre form og få en fastere kropp. Jeg har gjort mange forsøk, men det stopper alltid opp. Kjente meg veldig igjen i tråden "Hvorfor er det så vanskelig å se ut som man vil??" lenger ned på denne siden... I hele fjor var jeg medlem på SATS her i byen. Kjæresten min trener masse, men jeg orket ikke å være med så ofte. I gjennomsnitt var jeg vel der ca 2 ganger i måneden den tiden jeg var medlem. Med en treningsavgift på litt over 400 kroner per måned sier det seg selv at det var lite lønnsomt. Kjæresten min som trener der 4-5 ganger i uka har ingen problemer med motivasjonen, men så har han også trent i noen år da, og ser resultatene på kroppen. Han synes det er flott med jenter som trener, har han sagt. (Grrr... Gir meg dårlig samvittighet uten å være klar over det..) Jeg har prøvd mye forskjellig oppigjennom årene; sal-timer, spinning, judo, svømming, volleyball, styrketrening med løsvekter/apparater og ren aerobic. Det jeg likte best var volleyball og judo, men det kan jeg av forskjellige grunner ikke fortsette med, dessverre. Har såvidt luktet på yoga, men sluttet fort. Hvorfor aner jeg ikke, kanskje fordi jeg fant det usannsynlig at noe så enkelt kunne gi resultater?... Det er imidlertidig en treningsform jeg ikke har prøvd, som jeg kunne tenke meg å prøve: Kickboksing. Noen som vet om rimelige kickboksing-klasser for nybegynnere i Oslo? Vil det ha noen effekt for meg å bare prøve nye ting hele tiden, eller er det en holdningsendring til selve treningen som skal til? Jeg eier svært lite tålmodighet når det gjelder min egen kropp, og liker egentlig ikke å bruke penger på trening. Men det er så mye mindre motiverende å gå turer!!.... Jeg føler at jeg har et skikkelig problem med dette, for jeg vil gjerne innlemme trening som en del av livsstilen min. Vil jo holde meg frisk, sterk og sunn så lenge som mulig. Hvorfor er det da så vanskelig?... For de som er tilhenger av å skylde på barndommen, så kan jeg jo si at mine foreldre begge er late sofagriser med et par kilo for mye, som alltid har hatt aversjoner mot trenings-sentre. ("unaturlig miljø", "mye bedre å gå en tur" osv...) Men det blir jo for dumt å skylde på oppdragelsen når det gjelder treningen. Åh, frustrert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 20. november 2002 #2 Del Skrevet 20. november 2002 www.kickboxing.no Ta kontakt med Daimi Atkin (under klubber finner du hans epostadresse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. november 2002 #3 Del Skrevet 21. november 2002 Vil det ha noen effekt for meg å bare prøve nye ting hele tiden, eller er det en holdningsendring til selve treningen som skal til? Jeg eier svært lite tålmodighet når det gjelder min egen kropp, og liker egentlig ikke å bruke penger på trening. Men det er så mye mindre motiverende å gå turer!!.... Vil det ha noen effekt å bytte hele tiden... hmm... joa, det vil jo det. Du beveger deg og det er bra. I tillegg vil det ha en effekt i det at du prøver mye forskjellig, og dermed også har større sjanse til å finne det som passer for deg. Og gjør du det, blir du motivert til å fortsette osv. Men full treningseffekt får du neppe ved å bare prøve ut noe. Det er når du kan bevegelsene (saltimer) at du får utnyttet øvelsen og kroppen din maksimalt. Ellers må jeg si at du virker veldig tålmodig. Du er i alle fall sta. Og har prøvd mye og vil fortsette med det til du finner det du tenner på. Det er bra. Husk nå bare at du ikke prøver og prøver og plutselig glemmer å kjenne etter hva som er bra for deg. Selv har jeg prøvd alt mulig fra barnsben av, men det ble aldri noe greie på noe som helst, før nå, dvs senere år. Så det finnes en treningsform for deg også. Kanskje uten treninsgtøy - men med danseklær? Eller ridestøvler? Du vet, det er ikke mest svette og blodsmak i munnen som gir mest, men det at du er i bevegelse og at du har det gøy - det er bra for kropp og sjel! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå