Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #1 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg trener på ellipsemaskin og på ca 10 min med endel motstand, forbrenner jeg ca 100 kcal. Men når jeg legger inn treningen på vektklubb.no, så forbrenner jeg kun 200 kcal på 30 min. Viser virkelig ellipsemaskinen min så feil? (er ingen "dårlig" maskin, betalte 4000,- for den) Hva skal jeg forholde meg til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #2 Del Skrevet 16. mars 2006 Har du stilt inn noen personlige info på maskinen? Hvis ikke, er det bare en overskuddsregning, og det er UTROLIG forskjellig fra person til person hva man forbrenner. Stol heller på vektklubb.no, isåfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 16. mars 2006 #3 Del Skrevet 16. mars 2006 Uansett hvor god maskina er så viser de aldri kcal nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. mars 2006 #4 Del Skrevet 16. mars 2006 Ok, visste vel egentlig innerst inne at det var for godt til å være sant.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 16. mars 2006 #5 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg trener på ellipsemaskin og på ca 10 min med endel motstand, forbrenner jeg ca 100 kcal. ← Jeg synes virkelig ikke det høres for mye ut. Elipsemaskinen får deg til å bruke hele kroppen, og med mye motstand krever det ekstra mye av musklene. Å løpe i 10 min, forbrenner ca 100 kcal også, og det er totalt uten motstand. Sammenlikn elipsemaskin med å gå langrenn i oppoverbakke. Da ser du at det ikke er så på jordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undrer Skrevet 18. mars 2006 #6 Del Skrevet 18. mars 2006 når jeg taster inn vekten og alderen min på ellipsemaskinene på treningsstudioet, viser den at jeg forbrenner ca. 800 kcal i timen..er 22 år og veier 52 kilo. Dette kan vel umulig stemme, må vel være altfor mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #7 Del Skrevet 18. mars 2006 når jeg taster inn vekten og alderen min på ellipsemaskinene på treningsstudioet, viser den at jeg forbrenner ca. 800 kcal i timen..er 22 år og veier 52 kilo. Dette kan vel umulig stemme, må vel være altfor mye? ← Det høres ut som for mye, ja. Jeg veier ca. det samme, og bruker evigheter på å forbrenne noe som helst, hvis jeg skal ta hensyn til det maskinene viser. Men de tar jo ikke hensyn til fordeling av fett og muskelmasse, pulsen din, og slike ting. Kanskje heller 600 kalorier pr. time er mer realistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå