roffe Skrevet 20. november 2002 #1 Del Skrevet 20. november 2002 Hvor mange timer om dagen bør et barn på 11 år kunne være på data? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 20. november 2002 #2 Del Skrevet 20. november 2002 Vanskelig å svare på, det er individuelt. Da er jo problemstillingen med TV den samme, hvis du tenker på evt. skadevirkninger ved å sitte foran en skjerm. Jeg har ingen rigid regel for mine barn, men passer på at de generelt får en balanse mellom tid foran skjerm og frisk luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 20. november 2002 #3 Del Skrevet 20. november 2002 Det kommer vel an på hva h*n gjør når h*n sitter der det. Det er jo forskjell på å lete etter informasjon på nettet i forbindelse med skoleoppgaver eller skrive stil og spille. Jeg vet ikke hvor mange timer som er gunstig, men en time-halvannen til spill er nok, etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 21. november 2002 #4 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg tror det rett og slett er viktig å passe på at det ikke blir for mye. Snakker av erfaring akkurat nå, for jeg har hatt PC siden jeg var 5år. Når vi fikk internett ble jeg AVHENGIG av det. Det var kun internett som sto i hodet mitt. (Noe som resulterte i telefonregninger på 7000kr pr kvart.) Det jeg mener er at barn skal bruke PCer minst mulig. Gjerne spille og hente informasjon, men pass på at barnet har andre hobbyer også! Dette gjeler jo ikke bare PCer, men også andre spillekonsoller. (Xbox, nintendo, playstation) Husk også på at hvis man sitter for lenge foran skjermen kan synet forandre seg... Noe som kanskje ikke er så heldig i den alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 21. november 2002 #5 Del Skrevet 21. november 2002 ja det er jo så forskelligt og det kommer lidt an på hvad han skal bruge dataen til, skole arbeide eller spil, har selv en søn som er 11 og han bruger vel i gennemsnit en lille times tid pr dag nogle dage sidder han på i flere timer og så kan der gå dage imellem at han bruger pc'eren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #6 Del Skrevet 21. november 2002 hei, jeg synes spørsmålet ditt vitner om at barnet bruker for mye tid. Jeg ville ikke latt min 11 åring sitte på data hver eneste dag. I forbindelse med skole - selvfølgelig !!! men kun til kos og spill - to ganger i uka og et par timer hver gang..... ....synes jeg min 9-åring egen pc med internetttilkobling og hun sitter på data av og til i helgene. Så kanskje en halvtime i uka mao. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 21. november 2002 #7 Del Skrevet 21. november 2002 Her i huset blir barnas pc brukt til spill et par timer i helgene. I ukedagene blir det unntaksvis gitt tillatelse til å skrive i word eller bruke tegneprogram. Internett er kun på de voksnes maskin, og barna er kun på nettet dersom det er noe spesielt, og da bare sammen med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 21. november 2002 #8 Del Skrevet 21. november 2002 Bare spørsmålet "Hvor mange timer ...." får meg til å skvette her jeg sitter. Min 11-åring bruker svært sjeldent PC`en i det hele tatt - og jeg hadde aldri i livet akseptert at han satt der timevis hver dag. Men heldigvis så synes han det er kjekkere å være ute og leke enn å sitte inne og holde på med PC`en. Min 16-åring bruker PC`en litt mer i perioder. Mest i forbindelse med skolearbeid - men også til spilling på Internett. Akkurat nå er det "Counter-Strike" som er det helt store. Men en 11-åring ?? Send han eller hun ut for å leke med venner heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 21. november 2002 #9 Del Skrevet 21. november 2002 Da jeg bodde hjemme fikk vi 3 søskene sitte på internett en halvtime hver fredag, lørdag og søndag. Skolearbeid var selvsagt utenfor dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå