Gå til innhold

Svimmelhet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har de siste dagene vært skikkelig svimmel til tider.

Har lurt på om det kan komme av for mye kaffe, har trappet kraftig ned til en kopp om dagen, men er like fordømt svimmel.

Liker ikke å plage legen min med "småting", jeg plager han nok fra før med den forfatningen jeg er i. :ler:

Noen som har noen ideer til hva det kan være/hva jeg kan gjøre før jeg kryper til korset og bestiller time?

Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Blir man ikke svimmel og får hodepine hvis man trapper ned på kaffe da?

Det kan jo også være eggløsning? Jeg pleier å bli svimmel da, men du kjenner jo kroppen din best selv og vet vel hvordan du pleier å føle deg da.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan fortelle deg mer, hvis du forklarer hva du mener med "svimmel"! ;)

Er det som om rommet går rundt?

Er det som om du står på gyngende grunn? (som i en båt)

Eller mener du mer en diffus ubehagsfølelse?

Har du ledsagende symptomer som kvalme, pustevansker, "klump i halsen", uvirkelighetsfølelse, hodepine, diarè, (kald)svette?

Hvor lenge har du vært plaget med svimmelheten? Har du ellers vært frisk den siste tiden? Spist og drukket nok/riktig? Stress? Påkjenninger?

er det noe du gjør som forverrer svimmelheten, eller forbedrer? Som f.eks å ligge stille/ forandre kroppsstilling.

"Svimmelhet" er et uspesifikt symptom presentert alene: årsaken kan være alt fra psykisk påkjenning til ulike påvirkninger av balanseapparatet i indre øre, til for lite mat, osv, osv osv :sjenert:

Skrevet
Er det som om du står på gyngende grunn? (som i en båt)

Eller mener du mer en diffus ubehagsfølelse?

Som begge disse.

Har du ledsagende symptomer som kvalme, pustevansker, "klump i halsen", uvirkelighetsfølelse, hodepine, diarè, (kald)svette?

Nei.

Hvor lenge har du vært plaget med svimmelheten? Har du ellers vært frisk den siste tiden? Spist og drukket nok/riktig? Stress? Påkjenninger?

Et par dager, den kommer og går. Ellers alt bra, ikke stress, og nok mat/drikke.

er det noe du gjør som forverrer svimmelheten, eller forbedrer? Som f.eks å ligge stille/ forandre kroppsstilling.

Blir mer svimmel hvis jeg reiser meg opp, har ikke prøvd å legge meg ned e.l, så ellers vet jeg ikke.

"Svimmelhet" er et uspesifikt symptom presentert alene: årsaken kan være alt fra psykisk påkjenning til ulike påvirkninger av balanseapparatet i indre øre, til for lite mat, osv, osv osv  :sjenert:

Takk for svar så langt, venter spent på neste svar. :hoppe:

Skrevet

æsj, kaffen min er kald og ekkel.. smaker ølboks. :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...