Gjest Fruktfat Skrevet 18. mars 2006 #21 Skrevet 18. mars 2006 De har også en beløpsgrense for hvor mye de betaler i skolepenger tilsammen de 3 årene, og også en grense for skolepenger pr.år, men dette holder til de fleste offentlige skoler, men enkelte privatskoler er så dyre at de overstiger beløpet fra aetat... ← beløpet er maks 50 000 pr skoleår, men ikke mer enn 100 000 totalt (på tre år).
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #22 Skrevet 18. mars 2006 (endret) hallo. beklager så mye men hva betyr YA? og også hva betyr det ord atforing? kan noen være så nill å foretelle meg det litt og litt?. Takk skal Dem ha, Dem som skal svare i min spørsmål i fremtiden. det er meg det der. Innlegget er endret. Reglene Orakel - moderator Endret 19. mars 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #23 Skrevet 27. mars 2006 Jeg jobber i 100% stilling og begynte i høst på en nettbasert utdanning. Jeg ble syk i høst, og er fortsatt delvis sykmeldt. Jeg ser at jeg ikke klarer å fortsette i den jobben jeg har i dag pga helsen, men lurer litt på om jeg i det hele tatt har rett på støtte videre? Har ikke råd til å leve bare på studielån, det var aldri meningen heller og jeg hadde da ikke begynt på utanning. Jeg har fått en kronisk sykdom, som jeg ikke vet så mye om. Etter et halvt år er jeg ikke bedre, så jeg frykter at dette varer en stund. Vet ikke om jeg kan jobbe som det jeg utdanner meg til heller, men det er iallefall bedre enn den jobben jeg har i dag. Jeg må si opp jobben min, men er litt redd for å stå uten penger. Er selvstendig og har vel da ikke rett på arbeidsledighetstrygd heller. Er halvt sykmeldt nå, men vurderer om jeg må bli fullt sykmeldt igjen når det nærmer seg sluttdato i jobben min for å få økonomien til å gå rundt. Er bare redd for å ikke få fortsette på utdannelsen min, om jeg er sykmeldt. Noen med erfaringer? Hvordan går jeg fram, kontakter jeg legen min eller trygdekontoret eller aetat? Har ikke sagt til legen min at jeg studerer, da grunnen til at jeg ble så syk som jeg ble ligger mye i at jeg har for mye å gjøre. Vet egentlig ikke om jeg klarer å fullføre dette året med skole heller, pga sykdom. Men jeg prøver så godt jeg kan iallfall.
Gjest ruth Skrevet 24. oktober 2008 #24 Skrevet 24. oktober 2008 dere som har fått innvilget YA, gikk dere på skole? tok kurs? hva slags skole, hva slags kurs? fikk dere ta en ny utdannelse? Med store ryggproblemer, fant jeg en skreddersydd skole i Bergen hvor jeg kunne utdanne meg innen IKT. Krokeide videregående skole er kun for voksne og ved siden av fagbrev og yrkesrettete utdanninger, får du skikkelig god oppfølging med trening tilpasset din helse og medisinsk støtte. Man får dekket både skole og internatplass. Her kan du lese mer: www.krokeide.vgs.no Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå