Gå til innhold

Ro- maskin

Gjest Binna

Anbefalte innlegg

Gjest Binna

Har ro- maskin og lurer på hvordan jeg burde trene med den? Jeg vet hvordan jeg skal "ro", men tenker på antall intervaller og sånn. Er ganske utrent og uerfaren for å si det sånn.

Nå har jeg rodd i 5 min, tatt pause i 5min X3.

Endret av hæxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, en sånn en har jeg også kjøpt meg. :sjenert:

Jeg praktiserer den slik:

Settes opp mot en vegg, tøy henges over henholdsvis

venstre og høyre side av den. Tørt og fint over natta. :grine2:

Håper du har bedre hell med forsettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Hvorfor ta pauser på 5 min? Du klarer sikkert å ro kontinuerlig i en halvtimes tid dersom du tilpasser tempoet til formen din :)

Jeg pleier å bruke romaskina til intervall-økter på 30-40 minutter. Begynn med rolig tempo i 4 min, deretter ror du så raskt du klarer i 4 min, og gjentar mellom rolig og maksimal innsats til du har nådd 30-40 minutter totalt. Hvis du ikke orker å ta i maksimalt nå i startfasen kan du jo øke på bittelitt enn hva du gjør i de rolige partiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Binna

Er ikke det en slags intervall- trening da, 5min på 5min av flere ganger? Som sagt, erfaring har jeg lite av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Ja, det er nettopp det det er, intervall-trening. Veldig effekt treningsform (kanskje den aller beste)! Men det er kanskje ikke anbefalt å satse 100% som nybegynner. Om du bruker 4 eller 5 minutters intervaller aner jeg ikke om spiller noen rolle fra eller til, men 4 minutters max innsats er mer enn nok, synes nå jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Binna

Okei. Da er det bare å sette igang.. Da skal jeg ta 4min rolig, 4 min litt fortere vekselvis til det nærmer seg en halvtime eller noe. Men er det grei trening for armene hvis jeg holder bena rolig når jeg ror? Litt uti treninga, hvor det begynner å bli uutholdelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...