Gå til innhold

Kombinere konfirmasjon og navnefest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Virker ikke som de ønsker det. Virker som bedre å spare penger å samle navnefest med konfirmasjon,  

Mange i den alderen tør jo ofte ikke si sin mening, spesielt når de merker foreldre ønsker noe, så sier de ok osv

Anonymkode: 7922a...31c

Ja, det er svært manipulerende av foreldrene til denne konfirmanten.

Anonymkode: fdb42...4ad

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Bare nei.

Anonymkode: 6286b...cab

• Liker 4
Gjest MissHannigan
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oi, her kom det mange sure folk 😂 Vi syns det er en fin og praktisk løsning for å unngå to like feiringer rett etter hverandre - også med tanke på reisevei med fly for halve selskapet. Konfirmanten selv er som sagt mest opptatt av gaver og ikke selskapet. Det at det er så "trist" for han å ikke skulle ha sin egen dag er ting han absolutt ikke bryr seg om - det er å pålegge han masse greier han ikke har reflektert over eller bryr seg om. Vi tenker det kan bli en fin mulighet til å samle slekta og hovedsakelig få feiret konfirmanten vår. Vi har bestemt oss etter samtale med noen venner som syns det var en god ide :) TS

Anonymkode: 535e9...62c

Dropp navnefesten da. Babyen husker vel ingenting av det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er svært manipulerende av foreldrene til denne konfirmanten.

Ja, for det vet du mye om 🙈 Vi har lenge forsøkt å planlegge selskap med en konfirmant som ikke er så interessert. Det er ikke pengene det står på, og vi har foreslått å være på ulike restauranter og steder han liker, men han ønsket å ha det hjemme. Så han vet også godt at dette ikke handler om økonomi først og fremst. Vi forsøker også å ta hensyn til gjester som skal fly helt fra nord - DE blir det dyrt for med konfirmasjon i september og så navnefest enten rett før eller rett etter jul :) Som sagt sa hadde konfirmanten ingen innvendinger. Han er mest opptatt av penger; og etter dagens samtale en konkret type kake. Da tenker jeg at vi foreldre skjærer gjennom og bestemmer, og lager en fin konfirmasjon hvor også slekt får hilse på baby så vi kan sjelle av navnefest :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri gjort. Ville lagt navnefesten til et halvår unna konfirmasjonen.

Anonymkode: 1b46c...fa7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært helt greit for meg. Jeg hadde småsøsken da jeg var 14. Jeg elsket å være med dem. Syns de var supersøte. 

Anonymkode: 32b1b...1c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for det vet du mye om 🙈 Vi har lenge forsøkt å planlegge selskap med en konfirmant som ikke er så interessert. Det er ikke pengene det står på, og vi har foreslått å være på ulike restauranter og steder han liker, men han ønsket å ha det hjemme. Så han vet også godt at dette ikke handler om økonomi først og fremst. Vi forsøker også å ta hensyn til gjester som skal fly helt fra nord - DE blir det dyrt for med konfirmasjon i september og så navnefest enten rett før eller rett etter jul :) Som sagt sa hadde konfirmanten ingen innvendinger. Han er mest opptatt av penger; og etter dagens samtale en konkret type kake. Da tenker jeg at vi foreldre skjærer gjennom og bestemmer, og lager en fin konfirmasjon hvor også slekt får hilse på baby så vi kan sjelle av navnefest :) 

Så dere planlegger egentlig en helt vanlig konfirmasjon, hvor lillesøsken også er på festen? De fleste har søsknene sine som gjester i konfirmasjonen sine.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dere kan jo ha det samme helgen, mtp de som reiser med fly. Konfirmasjonen er kanskje på en lørdag, så hadde det jo passet bra med navnefest på søndag. 
Men navnefesten trenger dere ikke å gjøre så mye ut av, det holder jo lenge med seremoni, også noe enkel mat (snitter feks) og så litt kaker og kaffe før gjestene må fly hjem igjen. 

Anonymkode: 9a4dc...bc4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Som sagt sa hadde konfirmanten ingen innvendinger. Han er mest opptatt av penger

Da hadde jeg droppet konfirmasjonsfesten og kun hatt navnefest

Anonymkode: 6f1a2...391

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Konfirmantens valg, men ikke press, kan være at dere tror konfirmanten ikke bryr seg, men ikke likevel ikke tenker på å bli fratatt dagens sin, skal love dwg dette blir mer navnefest enn konfirmasjon for du har jo allerede minimert konfirmanten

Anonymkode: 6975f...397

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det høres veldig smart ut, både økonomisk for dere og med tanke på tilreisende familie med lang reisevei. Konfirmanten blir hovedpersonen uansett, og baby kommer til å være til stede uansett. 

Alternativet er at få eller ingen kommer til navnefest, for babyen er jo så liten at det ikke er så viktig 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg blitt invitert til både konfirmasjon og navnefest - hadde gavene blitt mindre til begge. 

Anonymkode: 49abb...a93

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være helt opp til konfirmanten. Babyen skjønner ingenting av det.

Forstår dilemmaet angående gjester å reisevei, men det ordner seg nok.

Pengene må dere bare ordne, dette er noe som følger med det å få barn.

Anonymkode: 6e6b2...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble konfirmert samtidig som broren min ble døpt. Jeg ble spurt om det var greit, og svarte ja. Jeg svare ikke ja fordi jeg ville det, men fordi jeg følte at jeg ikke burde si nei. jeg følte det var dårlig gjort overfor mine foreldre å si nei. 

Siden han ble døpt samtidig som jeg ble konfirmert, så gikk jeg fremst bærende på broren min da vi gikk inn i kirken. Det ble mye ekstra oppmerksomhet, og jeg hatet oppmerksomhetsbiten av det. Jeg gruet meg også veldig på forhånd. 

Festen etterpå var det greiere å «dele», men alt i alt så var det egentlig ikke greit. Det var en vanskelig periode i livet mitt- og jeg tror egentlig jeg hadde trengt å ha den dagen for meg selv. Jeg har aldri sagt det til mine foreldre. 

Anonymkode: 85661...2ef

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så babyen skal ikke døpes, bare ha navnefest? Er det borgerlig konfirmasjon, da? Siden ingen av dem er kirkelige og dermed antagelig ikke har så stor betydning for dere, er det like greit at dere slår dem sammen. Det er veldig praktisk for tilreisende gjester.

Anonymkode: 42b24...70c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så babyen skal ikke døpes, bare ha navnefest? Er det borgerlig konfirmasjon, da? Siden ingen av dem er kirkelige og dermed antagelig ikke har så stor betydning for dere, er det like greit at dere slår dem sammen. Det er veldig praktisk for tilreisende gjester.

Anonymkode: 42b24...70c

Det er borgelig konfirmasjon og navnefest, ingenting i kirken :)  TS

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg blitt invitert til både konfirmasjon og navnefest - hadde gavene blitt mindre til begge. 

Anonymkode: 49abb...a93

Det kommer vi til å presisere, så får heller konfirmanten en større gave fra oss foreldre :) TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den løsningen ble valgt da jeg var konfirmant og jeg synes fortsatt det er kjipt å ikke ha fått den dagen som min dag.

Hovedfokus blir ikke på tenåringen når det er en baby i gjengen som også feires.

Anonymkode: 4c8c1...385

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer vi til å presisere, så får heller konfirmanten en større gave fra oss foreldre :) TS

Du har jo allerede bestemt seg. Hvorfor har du lagd denne tråden? Har du spurt konfirmanten?

Anonymkode: 6e6b2...7f6

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde droppet konfirmasjon når konfirmanten ikke egentlig bryr seg om det, men kun skal ha gaver. 
Generelt å kombinere de synes jeg er en god ide, men her trenger dere ikke ha konfirmasjon. 

Anonymkode: 62d15...d93

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...