Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke at husverten viste at de røyket når hun leide ut til de 

Anonymkode: 33218...b5e

Og hvordan i all verden skal du vite det???

Anonymkode: 56748...966

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette får du ikke gjort noe som helst med, TS. Annet enn å flytte da. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sender en melding til styret og spør om du kan melde fra om at det er generende med deres røyking på verandaen. 
Styret skal ha det som er negativt samlet, kommer det noe mer så har de flere saker å henge på knaggen for a5 utleie bør avsluttes. 
Noen røyker uten tanker på at der er andre som er ukomfortabel med deres helseskadelige og lavtstående laster. 

Anonymkode: 4ec79...544

Tøys. Man kan ikke tas for å røyke utendørs. Det har vel vært oppe o retten og diskutert her i mente.. 

Anonymkode: 7e46f...2e1

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Hjelmesett skrev (2 timer siden):

de røyker jo ikke inne? 

Nei , men på utleiers eiendom til plage for naboer. 

Anonymkode: 441f0...e72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvordan i all verden skal du vite det???

Anonymkode: 56748...966

Kan jo være de kjenner hverandre? 
om ikke røykeren jeg leier ut til plutselig begynner og røyke hadde jeg satt pris på og få beskjed. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mener at dette er husverten sitt ansvar. Hun som leide ut til røykere

Da syns jeg du skal ta kontakt med utleier heller enn å lage en tråd på kg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hjelmesett skrev (4 timer siden):

For noen problemer. "ånei, noen røyker på verandaen sin og jeg kan lukte røykelukt" . flytt et sted for deg selv om du ikke kan godta at ikke alle er som deg. røyking er lovlig og de er på egen veranda. 

Handler om folkeskikk.. Trenger ikke peste rundt med den drittlukta, selv om en sitter ute. Lukta fester seg til stoff og lukter dritt. Går jo ann å tenke seg at ikke alle vil kjenne på den lukta?

Anonymkode: 12487...b56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (4 timer siden):

Folk må få lov til å gjøre som de vil på verandaen sin. Du kan ta opp med paret at du finner lukta sjenerende, men du kan ikke nekte de å røyke på verandaen.

Verandaer er faktisk å regne som fellesareal. Brenner det for eksepel, skal de som ikke kan evakuere seg ut kunne bruke verandaene, enten det er en beboer, eller hele oppgangen. Derfor er og verandaene dimensjonert for å tåle ganske mye vekt på lite areal. 
Styret kan faktisk bestemme at røyking på veranda ikke er tillatt. Folk må gå ut til anvist område.

Under 10% av Norges 5,6 mill innbyggere røyker i dag. Røyk skulle vært forbudt å selge så hadde vi fått en stopper på denne røykingen til besvær for alle andre enn røykerne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Verandaer er faktisk å regne som fellesareal. 
Styret kan faktisk bestemme at røyking på veranda ikke er tillatt.

Med eksklusiv bruksrett og en del av den private sfære.

Styret kommer ingen vei med forsøk på forbud.

Anonymkode: 06843...724

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Verandaer er faktisk å regne som fellesareal. Brenner det for eksepel, skal de som ikke kan evakuere seg ut kunne bruke verandaene, enten det er en beboer, eller hele oppgangen. Derfor er og verandaene dimensjonert for å tåle ganske mye vekt på lite areal. 
Styret kan faktisk bestemme at røyking på veranda ikke er tillatt. Folk må gå ut til anvist område.

Under 10% av Norges 5,6 mill innbyggere røyker i dag. Røyk skulle vært forbudt å selge så hadde vi fått en stopper på denne røykingen til besvær for alle andre enn røykerne. 

Nei det kan ikke styret gjøre

Anonymkode: 339aa...217

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Handler om folkeskikk.. Trenger ikke peste rundt med den drittlukta, selv om en sitter ute. Lukta fester seg til stoff og lukter dritt. Går jo ann å tenke seg at ikke alle vil kjenne på den lukta?

Det at noen røyker på en veranda over deg fører ikke til at lukta setter seg inne hos deg, heller ikke om de røyker på en veranda under deg

Anonymkode: 339aa...217

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror ikke at husverten viste at de røyket når hun leide ut til de 

Det har du ikke noe belegg for å anta🙄

Anonymkode: 484f2...c25

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du sender en melding til styret og spør om du kan melde fra om at det er generende med deres røyking på verandaen. 
Styret skal ha det som er negativt samlet, kommer det noe mer så har de flere saker å henge på knaggen for a5 utleie bør avsluttes. 
Noen røyker uten tanker på at der er andre som er ukomfortabel med deres helseskadelige og lavtstående laster. 

Et helt elendig forslag ettersom styret ikke kan blande seg inn i det.

Bruk heller tiden på å gi råd på områder du faktisk har kunnskap. Dette er pinlig.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg mener at dette er husverten sitt ansvar. Hun som leide ut til røykere

Du kan mene hva du vil. Du tar feil.

Argumenter gjerne juss med følelser… Det er sjarmerende…

:ironi:

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det blir noe helt annet når det røykes på verandaen UNDER, røyken går opp, ikke ned. Det hadde jeg også mislikt.

Anonymkode: f7eaa...22e

Neida, jeg fikk også røyklukt inn i stua fra verandaen OVER meg. 

Anonymkode: dea42...8fb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I store sameier og borettslagenes så er det alltid et eller annet naboer skal bry seg med eller irritere seg over, ofte til styrets frustrasjon, rett og slett fordi naboen ikke bare vennlig kan banke på til den som kanskje ikke er klar over at noe er til sjenanse, og ta det opp på en hyggelig og grei måte. 
Noen har liksom et behov for å henge ut andre og påpeke andres svakheter overfor styret (eller andre) og skape ubehagelige situasjoner og konflikter. 
Denne problematikken vil nok vare inntil ny generasjon som vil 99% være røykfri, bor i sameier og borettslag. Røyk er så langt lovlig, dessverre med litt sjenerende lukt.  Personlig forstår jeg ikke at noen orker å bruke tid på et blaff av ubehagelig lukt innimellom, når det finnes langt større problemer man kan engasjere seg i i verden. Noen har for lite å gjøre, er mye hjemme og da blir man veldig opptatt av ting som andre kanskje synes er bagateller i det store og hele.

Anonymkode: 44681...c35

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er i samme kategori om du klager på at naboer lager tikka masala hver dag fordi dette lukter.. Skaff deg enebolig om du ikke takler dette. 
Folk som bor i leilighet må forstå at de kan ikke klage på slike ting når de velger denne boformen. 

Anonymkode: 8680d...242

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De bor jo der nå? Røyker ute (som er å ta hensyn). Dette må man regne med når man bor tett, altså. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du må gjerne forklare nøyaktig hvordan dette plager dere, når dere bor underst. 🙄😅

Anonymkode: 3436c...075

Å, du tror at røyken ikke siger inn selv om de er over? Jeg hadde soverom som konstant stinket røyk når jeg skulle sove fordi de over meg røyket på verandaen halve natten.

Anonymkode: 6b36a...750

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei , men på utleiers eiendom til plage for naboer. 

De har lov til å røyke på balkong, du får ikke gjort noe med det. 

Anonymkode: 6b36a...750

• Liker 4
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...