Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær glad du kom deg vekk før mishandlingen begynte. Menn som forsøker å snu kvinnens venner og familie mot henne, vet akkurat hva de driver med og de gjør det fordi de ønsker hevn og kontroll. Han er kvinnehater. Blokk han tilbake, og informer hele din omgangskrets om hva han driver med.

Anonymkode: 56e9d...1b0

Jeg tror nok aldri han ville mishandlet hverken meg eller noen andre. Men jeg synes jo det er vondt at han sprer stygge rykter om meg. 

Anonymkode: dc0d6...c7d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (9 timer siden):

Han har det åpenbart ikke helt bra. Det trenger du ikke ha tilgang til hans sosiale medier for å forstå. 

Jeg har inntrykk av at han sliter litt for tida ja. 

TS 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 2.20):

Vi var samboere i flere år, og forholdet tok slutt for et par måneder siden. Det var han som ville gå. Jeg ønsket ikke brudd, og er veldig lei meg.

Men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å forstå her? 
Han valgte altså å gå, og det respekterer jeg. Jeg har vært samarbeidsvillig på absolutt alt hva gjelder deling av bo, praktiske ting rundt brudd osv. Jeg har ikke tryglet om å få han til å ombestemme seg, men har sagt at jeg er lei meg for at forholdet vårt endte slik. 

Han har blokkert meg overalt, og sier han er nødt til det for å kunne glemme meg. Men han tar kontakt med mine venner og forteller ting som ikke stemmer om meg. Jeg vil ikke utdype for mye her, men det er ikke positivt det han sier. Han legger til mennene til noen av mine venninner på sosiale medier og inviterer dem på kaffe. Dette er mennesker han ikke har hatt noen interesse av å bli kjent med tidligere.

Hvorfor gjør han dette? 
Hvis jeg hadde blokkert en eks for å komme meg videre, så ville jeg jo holdt meg unna vennekretsen til vedkommende. Og jeg ville heller ikke sendt mld til hans venner for å høre om de har truffet han i det siste osv.

Jeg prøver å komme meg videre, men opplever at det er vanskelig da jeg nesten hver dag får høre at han har snakket om meg, spurt om meg osv.

Alt var ikke så rosenrødt på utsiden allikevel, og/ eller han trodde at du kom til å protestere mer.

Vennene dine kjenner deg og vet hvordan du er, så det er han som kommer dårlig ut av å kontakte dem på den måten. Det at han krampaktig kontakter mennene til venninnene dine nå er også snodig oppførsel fra hans side, men de kan fint takke nei til plutselige invitasjoner fra ham.

Noen ekser kjører til og med rundt i nabolaget til den de har dumpa for å se hva de gjør. Så det er mye merkelig oppførsel der ute.

For din del så kan du jo be venninnene dine om å holde igjen på hvor ofte og hva han tar kontakt om, sånn at du får muligheten til å gå videre.

Alt i alt, selv om det gjør vondt, så høres det ut som det var greit at det ble slutt med tanke på hvordan han oppfører seg nå.

Anonymkode: a27ff...e81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 9.24):

Han poster aldri noe på sosiale medier, så det har jeg aldri fulgt med. Han har blokkert meg på tlf, snap, mail. 

Så jeg synes det virker så rart at han kutter alle direkte bånd til meg og så tar så mye kontakt med mine venner og bekjente. Noen steder spør han om de prater med meg og om jeg har det fint. Til andre serverer han historier som har et snev av sannhet, men uten å fortelle hans rolle i det som har skjedd. Og til noen forteller han ting som overhodet ikke har rot i virkeligheten. Og enkelte av de han kontakter har han aldri truffet, men tar kontakt med dem på nett. 

TS 

Hva sier vennene dine da?

Høres banalt ut å prate med dine venner om deg og dere👀👀👀

Anonymkode: f1a94...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om han ønsket du skulle lage drama, gråte, be, tigge og be om å få han tilbake.

Så det at du ikke gjør antydning til å ville ha han tilbake gjør at han gjør merkelige ting.

Du har definitivt dodged a bullet.

Pris deg lykkelig for at han er ute av livet ditt. Si til vennene dine at du ikke har interesse av å høre om han kontakter de eller prater om deg/dere.

Nyt våren og sommeren som singel 💞💞💞

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel han er? Psykisk sykdom kan komme ganske så ut av det blå, og det kan føre til rimelig bissarr oppførsel. Det kan også være et tidlig tegn på demens, spesielt frontalpannelapp demens. Det begynner gjerne med endret oppførsel, paranoide tanker, utstøting av nær familie/partner osv. 

Hvis du kjenner han godt og han aldri har vist tendenser til noe slikt før så øker sjansene for at det er noe mentalt/fysisk i veien. Dessverre så er det sjeldent at personen det gjelder oppdager det selv. De får nye tanker men klarer ikke å identifisere hva det skyldes. Og de vil svært sjeldent ha hjelp ettersom tankekjøret gjerne handler om at de er rett/har rett og alle andre er gale/tar feil. 

Det er dessverre ikke så mye du får gjort annet en å gå videre i livet. Du kan eventuelt ta kontakt med fastlegen hans og forklare hva som har skjedd slik at de er obs på flere symptomer. Du kan også forklare til vennene dine at du er bekymret for om det er noe mentalt galt siden han kokkelerer opp historier i tide og utide. 

Har en bekjent hvor kona fikk tidlig demens. Hun fortalte til flere av vennene deres at han slo henne på kveldene, mens til andre sa hun at han masserte føttene hennes hver kveld. Hun mistet kontakten med virkeligheten og det førte til mange rare hendelser. Hun var bare litt over 40 år.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi var samboere i flere år, og forholdet tok slutt for et par måneder siden. Det var han som ville gå. Jeg ønsket ikke brudd, og er veldig lei meg.

Han valgte altså å gå, og det respekterer jeg. Jeg har vært samarbeidsvillig på absolutt alt hva gjelder deling av bo, praktiske ting rundt brudd osv. Jeg har ikke tryglet om å få han til å ombestemme seg, men har sagt at jeg er lei meg for at forholdet vårt endte slik. 

Han har blokkert meg overalt, og sier han er nødt til det for å kunne glemme meg. Men han tar kontakt med mine venner og forteller ting som ikke stemmer om meg. Jeg vil ikke utdype for mye her, men det er ikke positivt det han sier. Han legger til mennene til noen av mine venninner på sosiale medier og inviterer dem på kaffe. Dette er mennesker han ikke har hatt noen interesse av å bli kjent med tidligere.

Hvorfor gjør han dette? 
Hvis jeg hadde blokkert en eks for å komme meg videre, så ville jeg jo holdt meg unna vennekretsen til vedkommende. Og jeg ville heller ikke sendt mld til hans venner for å høre om de har truffet han i det siste osv.

Jeg prøver å komme meg videre, men opplever at det er vanskelig da jeg nesten hver dag får høre at han har snakket om meg, spurt om meg osv.

Har du tungt for det? Han sier jo hvorfor.

Anonymkode: e1f32...a4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om jeg har tungt for det? 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor sier han hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han forteller andre usanne ting, er det vel også sannsynlig at han poster det på sosiale medier og vil ikke at du skal se det så du kan kommentere på det… bare vær glad du er kvitt ham. Det ordner seg! ❤️

Anonymkode: 89149...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør han dette? 

Ble utsatt for dette selv for noen år siden, men han begynte baksnakkingen mens vi var sammen. Mistet mange venner og fikk et ekstremt dårlig rykte på meg. Endte med å flytte fra byen. 

Anonymkode: 3e67b...2c7

AnonymBruker
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (På 20.5.2025 den 16.37):

Kan jeg spørre hvor gammel han er? Psykisk sykdom kan komme ganske så ut av det blå, og det kan føre til rimelig bissarr oppførsel. Det kan også være et tidlig tegn på demens, spesielt frontalpannelapp demens. Det begynner gjerne med endret oppførsel, paranoide tanker, utstøting av nær familie/partner osv. 

Hvis du kjenner han godt og han aldri har vist tendenser til noe slikt før så øker sjansene for at det er noe mentalt/fysisk i veien. Dessverre så er det sjeldent at personen det gjelder oppdager det selv. De får nye tanker men klarer ikke å identifisere hva det skyldes. Og de vil svært sjeldent ha hjelp ettersom tankekjøret gjerne handler om at de er rett/har rett og alle andre er gale/tar feil. 

Det er dessverre ikke så mye du får gjort annet en å gå videre i livet. Du kan eventuelt ta kontakt med fastlegen hans og forklare hva som har skjedd slik at de er obs på flere symptomer. Du kan også forklare til vennene dine at du er bekymret for om det er noe mentalt galt siden han kokkelerer opp historier i tide og utide. 

Har en bekjent hvor kona fikk tidlig demens. Hun fortalte til flere av vennene deres at han slo henne på kveldene, mens til andre sa hun at han masserte føttene hennes hver kveld. Hun mistet kontakten med virkeligheten og det førte til mange rare hendelser. Hun var bare litt over 40 år.. 

Jeg har nok sett tegn til dårlig atferd hos han tidligere, så det skyldes nok ikke sykdom. Men jeg tror han sliter litt for tiden, ut fra måten han ter seg på nå.

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...