AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #21 Skrevet 16. mai 2025 Jeg synes du får ufortjent mye pepper her. Folk aner jo ikke hvordan disse barna oppfører seg, og du har ikke snakket de ned. Du får ting ødelagt i leiligheten din, og ønsker ikke at dette skal fortsette. Full forståelse fra min side. Denne mannen tar tydeligvis ikke tak i barna sine, og da blir dette konsekvensen. Ingen vil da vel ha villstyringer i huset, og de blir ikke det spor bedre når de blir tenåringer. Støtt datteren din, la henne rase og gråte og reagere. Hun vil nok skjønne hun også. Viktig at du ikke snakker ned han og barna hans, men fastholder at forholdet er over og at det dessverre ikke funket mellom dere. Hun kommer over det. Anonymkode: d6923...27b 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #22 Skrevet 16. mai 2025 Alltid tøft for barn med et brudd, og ekstra tøft når det gjøres før store begivenheter Hjertet mitt revner for datteren din 😢 Anonymkode: b59ca...df6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #23 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tok d nå så dem har god tid til å finne en løsning. Er over 2 uker til dem skal hit igjen.. det er ikke bare diagnoser.. jeg får klager fra naboer hver gang dem er her.. Dem raserer hagen til folk, ødelegger ting.. ofte inne her også.. jeg orker ikke dette. Han har familie i nærheten,, så han havner ikke på gata. TS Anonymkode: b2408...ff7 2 ukers varsel er ikke nok til å finne seg et nytt permanent sted å bo. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Særboerskap👌 Anonymkode: a29be...133 Vil han det tro, hvis hun kaster han ut på kort varsel? I stedet for å bli enige, forberede ungene, og ha en ryddig og rolig prosess over noen mnd. Anonymkode: 7c8b4...2ce
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #24 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes du får ufortjent mye pepper her. Folk aner jo ikke hvordan disse barna oppfører seg, og du har ikke snakket de ned. Du får ting ødelagt i leiligheten din, og ønsker ikke at dette skal fortsette. Full forståelse fra min side. Denne mannen tar tydeligvis ikke tak i barna sine, og da blir dette konsekvensen. Ingen vil da vel ha villstyringer i huset, og de blir ikke det spor bedre når de blir tenåringer. Støtt datteren din, la henne rase og gråte og reagere. Hun vil nok skjønne hun også. Viktig at du ikke snakker ned han og barna hans, men fastholder at forholdet er over og at det dessverre ikke funket mellom dere. Hun kommer over det. Anonymkode: d6923...27b Uansett ikke greit å gjøre det rett før høytider og andre ting barna går og storgleder seg til 💔 Anonymkode: b59ca...df6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #25 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 2 ukers varsel er ikke nok til å finne seg et nytt permanent sted å bo. Vil han det tro, hvis hun kaster han ut på kort varsel? I stedet for å bli enige, forberede ungene, og ha en ryddig og rolig prosess over noen mnd. Anonymkode: 7c8b4...2ce Noen mnd?? Det er slutt. Bare å få han ut Anonymkode: e8793...d67 1
Hannabanna Skrevet 16. mai 2025 #26 Skrevet 16. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så *du* tar fra ungen din bonusforelder fordi *du* ikke vil ha, samvær av og til med hans barn. Og *du* velger å hive de ut rett før 17 mai i stedet for å gå i samlivsterapi, eller forhandle ny samværsavtaler med eksene, fordi *ditt * beger fløt over. Det er dine valg som gjør at datteren din er lei seg. Det høres ikke ut som du tenker igjennom eller setter ungene behov først. Anonymkode: 7c8b4...2ce Nå kan ikke TS være sammen med samboeren for datterens skyld. Hva vil datteren da lære? At hun skal finne seg i alt og vokse opp med mor og stefar som ikke går godt overens. Spesielt om det er andre barn blandet inn her som gjør at TS som mor får mindre tid til sin datter fordi de tydeligvis har diagnoser som gjør de ute av kontroll. Tidligere samboer har problemer med alkohol og kontrollere sine egne barn. Så du mener at å bli i forholdet ville være å sette datterens behov først? Ts burde da forventet at datteren ble veldig lei seg, og lagt opp en vei ut så skånsom som mulig. Snakke sammen begge to med datteren ol. Endret 16. mai 2025 av Hannabanna 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #27 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det har vært sånn lenge, jeg har holdt ut lenge pga. dattera mi. Nå har ikke jeg det bra lenger, så vet ikke hvor lenge jeg skal bo med en jeg ikke har det bra med. Det skal også sies at han har problemer med alkoholinntaket, og han har fått flere sjanser ang. dette. TS Anonymkode: b2408...ff7 Herregud da. Hva skal du med en mann i hus som har alkoholproblemer da?? og 5 år? Du har jo barn. NEste gang finn en mann som skaper ro i livet ditt. Ikke kaos.. Anonymkode: ced3b...ff6
Jadaomatte Skrevet 16. mai 2025 #28 Skrevet 16. mai 2025 Skjønner deg godt, ts. Og til dere som sier»ikke rett før 17.mai da!» : Etter det er det sommerferie, etter det jul, så påske, 17. mai igjen. Det passer aldri med ett samlivsbrudd. Håper du å mannen finner en løsning for han og datteren din❤️ Får vondt av henne.. La henne sørge. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #29 Skrevet 16. mai 2025 Det går seg sikkert til etterhvert. Hvis dere kan ha det bra sammen som særboere og holde kontakten er jo det fint. Anonymkode: 7c8b4...2ce
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #30 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunnen til at dette gjøres nå, er pga. han har 2 barn som bor hos oss iblandt.. Dem har alltid vært veldig krevende. Diagnoser begge 2. Etter forrige gang dem var her skjedde det mye som jeg ikke holder ut lenger.. og da var det dråpen for min del.. ( selvom vi har hatt det vanskelig lenge, så var det dette som fikk begret til å renne over for meg). Og da må jeg ta tak i det før han skal ha dem igjen. jeg har sagt til dattera mi at dem kan bo et annet sted så kan vi besøke dem. Dette er min leilighet. Og jeg har ikke tenkt å ha noen ny mann i livet på en god stund. TS Anonymkode: b2408...ff7 Veldig egoistisk av deg! Dette er ikke å sette barna først! Anonymkode: 57b72...bee 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #31 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunnen til at dette gjøres nå, er pga. han har 2 barn som bor hos oss iblandt.. Dem har alltid vært veldig krevende. Diagnoser begge 2. Etter forrige gang dem var her skjedde det mye som jeg ikke holder ut lenger.. og da var det dråpen for min del.. ( selvom vi har hatt det vanskelig lenge, så var det dette som fikk begret til å renne over for meg). Og da må jeg ta tak i det før han skal ha dem igjen. jeg har sagt til dattera mi at dem kan bo et annet sted så kan vi besøke dem. Dette er min leilighet. Og jeg har ikke tenkt å ha noen ny mann i livet på en god stund. TS Anonymkode: b2408...ff7 Da må du iallefall vente med ny mann til datter har flyttet ut. Anonymkode: 87ed0...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #32 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så *du* tar fra ungen din bonusforelder fordi *du* ikke vil ha, samvær av og til med hans barn. Og *du* velger å hive de ut rett før 17 mai i stedet for å gå i samlivsterapi, eller forhandle ny samværsavtaler med eksene, fordi *ditt * beger fløt over. Det er dine valg som gjør at datteren din er lei seg. Det høres ikke ut som du tenker igjennom eller setter ungene behov først. Anonymkode: 7c8b4...2ce Men hva i alle dager. Skal man fortsette forhold med en bonusfar fordi ungene liker han? Anonymkode: 0c787...c93 4 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #33 Skrevet 16. mai 2025 Fysj for noen svar. Det er hjerteskjærende når en ser hvordan barna reagerer. Vær der for henne, sett dine følelser litt til side, og lytt. Minn henne på at du er glad i henne. Om hun ikke vil i 17. mai-tog så får det være OK i år, men oppfordre henne til å dra. Dere kommer dere gjennom, men det er tungt nå. Dette kan ikke ha vært noe enkelt for deg. Stor og varm klem til deg i dette vanskelige du står i. ❤️ Anonymkode: eaae3...c14 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #34 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har vært sånn lenge, jeg har holdt ut lenge pga. dattera mi. Nå har ikke jeg det bra lenger, så vet ikke hvor lenge jeg skal bo med en jeg ikke har det bra med. Det skal også sies at han har problemer med alkoholinntaket, og han har fått flere sjanser ang. dette. TS Anonymkode: b2408...ff7 Men hvorfor flyttet han inn, med sine krevende barn og alkoholproblemer? Var barna helt normale og han drakk ikke før dere ble samboere? Anonymkode: dd0dd...51b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #35 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ta det litt med ro. Vi vet ikke hva som har skjedd Anonymkode: a2c64...44a Er noe med timingen, det er noen foreldre som er så selvsentrerte, meg og min behov og så står barna der. Anonymkode: 3fe37...236 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #36 Skrevet 16. mai 2025 Det spiller ingen rolle hva som har skjedd før, TS må da få lov til å bestemme over sitt liv og samtidig være lei seg på datterens vegne selv om det var litt snartenkt å fortelle dette til datteren før 17.mai. Handler om å sette grenser for seg selv, tenker jeg. Det er lov til å føle seg bra. Hvor mange ganger har man ikke hørt og sett her på KG også, at man elsker barna sine, men stebarna blir man glad i. Det er vanskeligere å takle andres barn enn sine egne. Og TS må tenke på seg selv og sin datter og ikke barna til ekssamboeren. Barna hans er hans og morens ansvar. De har en mor også. Du har full støtte fra meg, TS. Jeg håper du og datteren din får et roligere og bedre liv uten to villstyrige unger som ødelegger og lager bråk. Hva slags forhold har datteren din og barna til eksen din? Og hvis han drikker (hvis ikke det er noe som plutselig kommer inn i tråden for å få mer støtte) så er det på tide at han tar med seg sakene sine og flytter ut. Men, mener du virkelig at du skal fortsette å være sammen med han etter at du kaster han ut? Er han interessert i å bo på sofaen hos foreldere eller andre slektninger, finne seg nytt sted å bo og samtidig være "pappa" for datteren din og kjæresten din - særboere. Det høres jo virkelig ikke ut som du ønsker å være kjæreste med han. Du har fått nok og vil ha han ut. Og samlivsbrudd skriver du jo i tittelen. Anonymkode: 21115...18c 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #37 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fysj for noen svar. Det er hjerteskjærende når en ser hvordan barna reagerer. Vær der for henne, sett dine følelser litt til side, og lytt. Minn henne på at du er glad i henne. Om hun ikke vil i 17. mai-tog så får det være OK i år, men oppfordre henne til å dra. Dere kommer dere gjennom, men det er tungt nå. Dette kan ikke ha vært noe enkelt for deg. Stor og varm klem til deg i dette vanskelige du står i. ❤️ Anonymkode: eaae3...c14 Takk ❤️ Jeg skal gå i toget sammen med henne. Han har vært innom her en tur og snakket med henne, så hun har roet seg ned. ts Anonymkode: b2408...ff7 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #38 Skrevet 16. mai 2025 Vi har ikke fått snakket sammen enda. Regner med at det ikke er noe vitts i å fortsette forholdet, når han flytter.. Selvom det er vondt. Han er ekstremt glad i dattera mi, så han kommer til å fortsette å ta vare på henne. Dattera mi og han sine er jevngamle og leker veldig fint, så kommer til å treffes når han har dem. TS Anonymkode: b2408...ff7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #39 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har ikke fått snakket sammen enda. Regner med at det ikke er noe vitts i å fortsette forholdet, når han flytter.. Selvom det er vondt. Han er ekstremt glad i dattera mi, så han kommer til å fortsette å ta vare på henne. Dattera mi og han sine er jevngamle og leker veldig fint, så kommer til å treffes når han har dem. TS Anonymkode: b2408...ff7 Så disse grusomme stebarna dine er faktisk bare rundt 9 år? Og leker fint med dattera di? Men ødelegger ting hjemme hos deg når de er på besøk et par ganger i måneden? Høres veldig rart ut. Anonymkode: dd0dd...51b 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #40 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har ikke fått snakket sammen enda. Regner med at det ikke er noe vitts i å fortsette forholdet, når han flytter.. Selvom det er vondt. Han er ekstremt glad i dattera mi, så han kommer til å fortsette å ta vare på henne. Dattera mi og han sine er jevngamle og leker veldig fint, så kommer til å treffes når han har dem. TS Anonymkode: b2408...ff7 Han har bare samvær noen dager i måneden med egne barn som er på samme alder som datteren din. Men han skal fortsette å ta vare på datteren din og treffes like ofte som han har barna sine? Dette må jo være tull. Anonymkode: dd0dd...51b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå