AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #41 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Finnes jo haugevis av andre forklaringer som spenning, gøy å bli kjent med nye mennesker, dele erfaringer osv... Anonymkode: 739a3...e84 Det er jo opplagt at der er flere forklaringer enn det som finnes i denne tråden. Men de som har svart her, har vel svart ut i fra egen erfaring. Anonymkode: 90bd4...cd5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #42 Skrevet 20. mai 2025 Kvinner er utro fordi de fortjener det og mannen ikke gjør husarbeid. Mann er utro fordi de er noen jævla motbydelige svin. Anonymkode: 0793d...b61 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #43 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo opplagt at der er flere forklaringer enn det som finnes i denne tråden. Men de som har svart her, har vel svart ut i fra egen erfaring. Anonymkode: 90bd4...cd5 Det er mye som er opplagt... Anonymkode: 739a3...e84
Sander33 Skrevet 20. mai 2025 #44 Skrevet 20. mai 2025 Jeg var utro for jeg manglet nærhet i mitt forhold, jeg var utsultet (1,5år uten sex) i ett dårlig forhold der vi ikke hadde connection, og var på fest og fant tonen/kjemien med ei som sjekket meg opp, og fyllesexen var fantastisk for begge. Letet ikke etter ei. Så god at vi møttes igjen. Gikk fra forholdet etter, solgte bolig og hele pakka. Beste beslutningen ever. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #45 Skrevet 20. mai 2025 Stort sett skylder kvinnene her på mannen hadde alle mulige forferdelig årsaker. Mannen skylder til nød på dårlig sex. Det bekrefter jo det som ofte er tilfellet, nemlig at for at en kvinne skal være utro så må hun ha det dårlig i forholdet sitt. En mann kan derimot være i en fint forhold og likevel være utro siden han ikke legger det samme i sex som kvinnen gjør. Anonymkode: 7acf4...aee 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #46 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Han hadde brutt meg ned psykisk over lang tid, like før hadde han også begynt å slå. Jeg turte ikke gjøre det slutt, men ei venninne så situasjonen og "satt meg opp" med en kompis som tydeligvis likte meg, han flørta og viste at noen faktisk kunne like meg, som samboer hadde prenta inn i meg at ingen ville gjøre, så vi lå sammen og jeg gjorde det slutt med samboer. Beste valget jeg har tatt. Anonymkode: d9449...f0b Slår partner så bør du ikke gå, men løpe. Dette er slett ikke akseptabel oppførsel. Bra det ordnet seg for deg. Jeg har aldri vært utro og heller ikke blitt utsatt for utroskap, men jeg innser at det kan være mange årsaker som "forsvarer" utroskapen. Alt er ikke sort/hvitt, men kjenner noen som var utro bare fordi de kunne og hadde lyst, og hadde det fint i forholdet. Da er det ikke greit. Anonymkode: 61c1f...f8a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #47 Skrevet 20. mai 2025 Festlig å se alle de som rettferdiggjør egne valg, og kjemper med nebb og klør for å ikke kalle en spade en spade. Er du en dame som er utro så er du en hore.Ta heller eierskap for valget DU tok. Veldig mange lever godt med kunnskapen at de er en. Menn er heller IKKE fritatt dette. Gode verdier og et moralsk kompass er ikke for alle… Anonymkode: d5f59...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #48 Skrevet 20. mai 2025 Fordi jeg hadde lyst og mulighet. Anslo risikoen minimal for å bli oppdaget. Anonymkode: 1b627...f93 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #49 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Festlig å se alle de som rettferdiggjør egne valg, og kjemper med nebb og klør for å ikke kalle en spade en spade. Er du en dame som er utro så er du en hore.Ta heller eierskap for valget DU tok. Veldig mange lever godt med kunnskapen at de er en. Menn er heller IKKE fritatt dette. Gode verdier og et moralsk kompass er ikke for alle… Anonymkode: d5f59...ea8 En hore er det samme som en prostituert. De selger sex til horekunder. En utro er en som bryter et løfte/ avtale uten å informere den andre parten på forhånd. Dersom den ene parten allerede har brutt avtalen, så er den ikke lenger gjeldende for andre parten heller. Det kan virke som om du har misforstått en del. Anonymkode: 90bd4...cd5 2
Fremmed fugl Skrevet 20. mai 2025 #50 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo opplagt at der er flere forklaringer enn det som finnes i denne tråden. Men de som har svart her, har vel svart ut i fra egen erfaring. Anonymkode: 90bd4...cd5 Er litt rart at noen av de vanligste faktiske forklaringene mangler. Eller er ikke rart. Den overveldende majoriteten av dem som er utro er prinsipielt motstander mot utroskap og alle som er utro er godt kjent med de negative holdningene som finnes mot det. Så da kommer "forklaringer" som passer for dem som har vært utro. Er mange tråder som dette på KG, og er generelt mangel på selvinnsikt og refleksjon i disse. Som er synd. 1
Fremmed fugl Skrevet 20. mai 2025 #51 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En hore er det samme som en prostituert. De selger sex til horekunder. En utro er en som bryter et løfte/ avtale uten å informere den andre parten på forhånd. Dersom den ene parten allerede har brutt avtalen, så er den ikke lenger gjeldende for andre parten heller. Det kan virke som om du har misforstått en del. Anonymkode: 90bd4...cd5 Ehe, den som er utro er den som ikke holder det som den har lovet. Ikke den som ikke forteller at den skal bytte et løfte. Virker som du har missforstått mye. Også bruken av hore i norsk språk. Nei, jeg syns det er vulgært å bruke hore om både dem som er prostituerte og utro, men også om utro vil det ikke være en sær bruk av ordet.
Fremmed fugl Skrevet 20. mai 2025 #52 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi jeg hadde lyst og mulighet. Anslo risikoen minimal for å bli oppdaget. Anonymkode: 1b627...f93 En av de beste postene i tråden. Ikke fordi du gjorde det du gjorde, men fordi du er ærlig. 1
Langline Skrevet 20. mai 2025 #53 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fordi jeg hadde lyst og mulighet. Anslo risikoen minimal for å bli oppdaget. Anonymkode: 1b627...f93 Tror dette er veldig tett opp til sannheten for veldig mange. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #54 Skrevet 20. mai 2025 Fordi det var spennende og min mann er kjedelig i sengen. Angrer ikke, gjør det nok igjen. Anonymkode: 71cdf...7a4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #55 Skrevet 20. mai 2025 Fremmed fugl skrev (3 timer siden): Er litt rart at noen av de vanligste faktiske forklaringene mangler. Eller er ikke rart. Den overveldende majoriteten av dem som er utro er prinsipielt motstander mot utroskap og alle som er utro er godt kjent med de negative holdningene som finnes mot det. Så da kommer "forklaringer" som passer for dem som har vært utro. Er mange tråder som dette på KG, og er generelt mangel på selvinnsikt og refleksjon i disse. Som er synd. Kan det være at de fleste som var utro for gøy, ikke leser kg? Eller velger å ikke svare? Det er temmelig nedlatende å si at dem som har forklart bakenforliggende årsaker til egen oppførsel, ikke snakker sant. Anonymkode: 90bd4...cd5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #56 Skrevet 20. mai 2025 Kvinne: Ble vilt forelsket i feil mann. Anonymkode: 9ad8d...5ab
Fremmed fugl Skrevet 20. mai 2025 #57 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan det være at de fleste som var utro for gøy, ikke leser kg? Eller velger å ikke svare? Det er temmelig nedlatende å si at dem som har forklart bakenforliggende årsaker til egen oppførsel, ikke snakker sant. Anonymkode: 90bd4...cd5 Vi mennesker har sterke mekanismer for å forsvare vårt bilde av oss selv som "gode" mennesker. Det lyser igjennom i svarene i denne tråden. Nei, dem som svarer... Dem skriver det som er sant fra deres egoistiske perspektiv.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #58 Skrevet 20. mai 2025 Fordi jeg ikke ble knullet på 6 måneder! Har 0 følelser for han jeg var utro med. Han er bare en pikk for meg, og det vet han. Elsker mannen min. Forstå det den som kan. Anonymkode: 728e5...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #59 Skrevet 21. mai 2025 Fremmed fugl skrev (10 timer siden): Vi mennesker har sterke mekanismer for å forsvare vårt bilde av oss selv som "gode" mennesker. Det lyser igjennom i svarene i denne tråden. Nei, dem som svarer... Dem skriver det som er sant fra deres egoistiske perspektiv. Da lurer jeg hva som gjør at enkelte mennesker mener de selv er gode nok til å dømme andre. Anonymkode: 90bd4...cd5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #60 Skrevet 21. mai 2025 Er det en formildende omstendighet at den andre var utro først? Det høres veldig ut som dobbeltmoral. Utroskap er utroskap. Anonymkode: e7001...7af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå