Gå til innhold

Smart eller deilig?

Bønna

Anbefalte innlegg

Gjest King James

tar smart og stygg. Vil heller ha ei jeg kan ha en samtale med og ikke ei som bare er ei nikkedukke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg vil ikke si skjønnheten er forjengelig. Unge er selvfølgelig vakrere enn gamle. Men skjønnheten taper seg ikke i forhold til sine jevngamle. En vakker kvinne vil for alltid være vakker i forhold til sine jevngamle.

Stemmer ikke alltid. Kommer an på hva slags liv man lever. Lever man hardt bærer man preg av det. Blir man bitter setter også det spor i ansiktet.

Gjør man det? Karrieremessig er det ikke intelligens som er avgjørende for hvor langt du når. Det er neppe tilfeldig at vakre mennesker jevnt over tjener mer penger og har høyere stillinger enn stygge mennesker. Vakre mennesker får til og med lavere straffer enn stygge mennesker hvis de bryter loven.

Regner med at en som sitter som direktør i Norges bank (bare for å velge noe tilfeldig) godt kan være pen, men neppe stokk dum. Hva tror du?

Dumme mennesker grubler nok de også. Det kommer bare ikke så mye ut av det. :tunge1:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar smart og stygg. Vil heller ha ei jeg kan ha en samtale med og ikke ei som bare er ei nikkedukke...

Å kom igjen nå. Bare si det. Du vil gjerne ha noe deilig å knulle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James_*

Klart det men vist jeg måtte velge ville jeg heller at ei som jeg også kunne hat en intligent samtale med.. Og som kanskje kunne vise meg hvordan intiligent staves

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Klart det men vist jeg måtte velge ville jeg heller at ei som jeg også kunne hat en intligent samtale med.. Og som kanskje kunne vise meg hvordan intiligent staves

Intelligent. :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

:ler: Dette er det beste du har skrevet noensinne Kongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke minst finne deg ei som også kan forklare deg i detalj hva som egentlig diskuteres. Det kan være fordel, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Å kom igjen nå. Bare si det. Du vil gjerne ha noe deilig å knulle på.

Ikke minst finne deg ei som også kan forklare deg i detalj hva som egentlig diskuteres. Det kan være fordel, det også.

Han har jo svart deg, men du ville ikke godta svaret hans. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James_*

Intelligent.  :sexy:

Da skrev jeg riktig første gangen da......Var vist ingen vits og viske det ut da.

og til bønna

og jeg vet hva som diskuteres. Her... Jeg vet også at Konrad 4 ble valgt til konge i tyskland den 2 februar i 1237.....Viste du det bønna ? Og vis du ikke viste det så skal du ikke si at jeg ikke vet hva som diskuteres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo svart deg, men du ville ikke godta svaret hans.  :overrasket:

Jeg foreslår at både du og King James leser den innledende teksten. Dette handler ikke om hva slags partner man ønsker seg. At jeg lar ham spore av betyr ikke at han forstått hva denne tråden dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg vet hva som diskuteres. Her... Jeg vet også at Konrad 4 ble valgt til konge i tyskland den 2 februar i 1237.....Viste du det bønna ? Og vis du ikke viste det så skal du ikke si at jeg ikke vet hva som diskuteres

Riiighht.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg foreslår at både du og King James leser den innledende teksten. Dette handler ikke om hva slags partner man ønsker seg. At jeg lar ham spore av betyr ikke at han forstått hva denne tråden dreier seg om.

Takk. Nå leste jeg om igjen. Jeg svarte uansett på det riktige spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Er det i seg selv du vil kunne ting? Eller vil du kunne ting fordi det gir deg fordeler overfor de andre i flokken?

Og det var de beste alternativene du kom opp med? :roll: Du kan ikke styre verden til å passe inn i ditt begrepsskjema.

Jeg ville ha vært smart og stygg hvis jeg måtte velge. (Jeg er riktignok smart og pen i virkeligheten, synes jeg selv hvertfall). Grunnen til at jeg ville ha valgt det er:

Som smart kan jeg bli hva jeg vil her i livet, mht. utdanning og yrke. Som dum kan jeg ikke det! Som smart kan jeg tjene egne penger og slippe å være avhengig av at andre forsørger meg og livnærer meg. Som smart kan jeg være mer sikker på at jeg ikke blir utnyttet av andre, og det er viktig.

Som dum og pen ville jeg sikkert ha fått mer oppmerksomhet fra menn. Men den gleden vil ha sine glansår i alderen 20-40, så vil det slukne hen automatisk. Derfor lønner det i lengden å velge smart og stygg.

I og med at jeg er smart og stygg, bør jeg være smart nok til å tjene penger: og for dem kan jeg alltids kjøpe en skjønnhetsoperasjon hvis jeg er veldig stygg...hvis jeg er pen og dum kan jeg ikek kjøpe meg smarthet.

Sist men ikke minst: når man er smart kan man gjennomskue hvor dumme slike politiske doktriner som dine er, Bønna. Og ta totalt avstand fra det! Den gleden vil man ikke ha som dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du bringer inn det politiske er det jo ikke uinteressant at både smart og deilig er egenskaper du ikke kan sies å ha et personlig ansvar for å ha, men som likevel gir deg fordeler i forhold til de andre i flokken. Dermed kan man heller ikke sies å være personlig ansvarlig de resultater disse egenskapene gir.

Ellers er du jo veldig flink til å ramse opp fordelene med det å ha fått tildelt evnen intelligens i rikelig monn. Og jeg tror man kan ramse opp en like lang liste med fordelene ved å være deilig.

Jeg mener det bare er snobberi som ligger bak favoriseringen av intelligens framfor utseende. Det å være dum og deilig har en negativ klang bak seg. Det å være intelligent blir ansett for å ha høyere verdi blant de veltilpassede besteborgerne. Men realiteten er nok at det å være deilig kan være vel så nyttig som det å være smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Sist men ikke minst: når man er smart kan man gjennomskue hvor dumme slike politiske doktriner som dine er, Bønna. Og ta totalt avstand fra det! Den gleden vil man ikke ha som dum.

:klappe:

Jeg mener det bare er snobberi som ligger bak favoriseringen av intelligens framfor utseende. Det å være dum og deilig har en negativ klang bak seg. Det å være intelligent blir ansett for å ha høyere verdi blant de veltilpassede besteborgerne. Men realiteten er nok at det å være deilig kan være vel så nyttig som det å være smart.

Jeg synes det er høyverdig av deg å ta de dumme i forsvar. Men sannheten er vel at de ofte blir utnyttet. Det er mange vakre mennesker som kommer seg frem her i verden, men ikke uten at de også har fått utdelt en god del i toppetasjen.

Skal en leder ansette en stokk dum person p.g.a. et pent ansikt må han jo være stokk dum han også. Mulig det er smittsomt?

Sier ikke at "trynefaktoren" ikke spiller inn ved det endelige valget når kvalifikasjonene er de samme hos flere søkere. Men et pent fjes alene holder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Smart og stygg. Per i dag er jeg både deilig og smart, og det å være smart er den egenskapen som gir meg mest på det personlige plan, i forhold til personlige interesser og medmenneskelige forhold. Deilig er bare nyttig dersom man er på jakt etter en kjæreste, og det får man uansett tak i dersom man er litt smart. I arbeidslivet er jeg ute etter å drive selvstendig, og da trenger jeg ikke noe utseende for å gjøre inntrykk på en arbeidsgiver heller. Ikke er jeg så veldig kriminell av meg heller, så at pene folk får lavere straffer er nokså irrelevant for meg. En annen sak er jo at det å være smart er sexy, så i praksis vil man kunne være deilig likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I arbeidslivet er jeg ute etter å drive selvstendig, og da trenger jeg ikke noe utseende for å gjøre inntrykk på en arbeidsgiver heller.

Men er det å gjøre inntrykk på arbeidsgiver gjennom intelligens bedre enn det å gjøre inntrykk på arbeidsgiver gjennom utseende? I alle tilfeller viser undersøkelser at i arbeidslivet går deilig foran smart som egenskaper som gir suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...