Gå til innhold

Smart eller deilig?

Bønna

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy

Kan man ikke velge noe annet når man er slik vi alle er her på KG, begge deler? Går jo ikke ann å velge da ho ho :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Bønna, det er ikke vanskelig å se at du skriver her for liksom å provosere, lage lange tråder og få til debatt.

Men det blir så kjedelig når basisen for debatt er på ditt grunnlag: ingen logikk, ingen konsistens og ingen tyngde what so ever.

Er målet ditt mange sinte og provoserte svar og lang tråd et mål i seg selv, uavhengig av kvaliteten på premissene og debatten?

Det virker slik.  :roll:

:klappe: Det er hva det dreier seg om hver gang. :ler:

Forskjellen på deg og andre som spør er at andre godtar svarene.

Ja men det er Bønna i et nøtteskall. De han ikke kan svare på overser han. Alt annet vrir han på til det ugjenkjennelige. :ler: Det er bare tidtrøyte. Debatten kommer i andre, tredje, fjerde rekke. :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være dum og deilig, såklart. Jeg vil gifte meg med en eldre, rik herremann som dør rett etter vielsen for så å arve alt og leve i sus og dus resten av livet.... Hmm, jeg tror jeg vil være Anna Nicole Smith, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En liten avsporing helt klart, men får lyst til å knytte to tråder sammen her. Denne tråden og den om ressurssvake menn og likestilling. Carambas innlegger understreker jo at ressurssvake menn bør bære de stygge kvinnene på gullstol. Ettersom dum og deilig går etter en feit lommebok. :ler: Skaper du ikke litt ris til egen bak nå Bønna?

Dum og deilig bryr seg kanskje ikke så mye om likestilling, men har like fullt næringsvett. Ergo taper den ressurssvake mannen uansett. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efter all sannsynlighet hadde jeg valgt ”Dum og deilig”.

Det er selvsagt visse ulemper ved det, som for eksempel at jeg hadde vært ganske dum. Likevel ville ”Dum og deilig” medbragt en del fordeler. I beste fall kunne man skaffe seg en relativt godt betalt jobb, der utseendet er viktig.

Dersom ikke det fungerer, så er det ikke så mye verre enn å gifte seg med en mann med en god økonomisk situasjon, for å sikre seg på en annen måte.

Smart og stygg har sikkert sine fordeler det også, men jeg hadde ikke orket å gå gjennom livet som en grå og anonym stakkar, som det sikkert hadde vært veldig interessant å prate med. :roll:

”Dum og deilig” krever nok adskillig mindre arbeid.

Endret av Christiane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Markus i Oslo

Svaret ligger i et av Winston Churchills udødelige utsagn.

I may be fat, but you are stupid. And I can diet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det er da nok av eksempler på det. Pene mennesker tjener jevnt over mer penger og når høyere opp på karrierestigen enn mindre pene mennesker. Og det finnes, så vid jeg vet, ingen korrelasjon mellom utseende og intelligens. Ergo slår deilig smart.

Så har man modellene. De tjener jo fett med gryn uten at det krever hjerneaktivitet på et spesielt høyt nivå. Så har man filmstjerner og popstjerner. Det er også nok av de som gifter seg til rikdom. Så har man prostitusjon. I den bransjen tjener de deiligste langt mer enn snobbete klatremuser noen gang kan våge å drømme om.

Når det gjelder karrierestiger så er det nok ingen ulempe å ha et pent utseende, men det alene gir deg ikke mange fordeler når det kommer til reelle karrierer, om det ikke også ligger en utdannelse i bunnen. Og er man DUM og deilig, så faller jo akkurat det på sin egen urimelighet.

Når det gjelder modellene, så er de ikke nødvendigvis så dumme de som når høyt opp av dem heller. Det skal et visst hue til å takle det livet og alt det medfører - holde snørr og barter fra hverandre liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Mysan er vel inne på noe vesentlig her. Dersom valget står mellom to mennesker med omtrent samme kvalifikasjoner vil man fort velge den peneste, men dersom den peneste er underkvalifisert eller direkte dum så hjelper det skjelden hvor pen hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg valgte dum og deilig!

Rett og slett for at jeg synes det ser høres deilig ut å ikke gå rundt å tenke hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo velge "stygg og smart" siden jeg ikke holder ut tanken på å skulle gå rundt og være "deilig". (Skjønt da ville jeg forhåpentlig vært så dum at jeg ikke hadde merket det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Smart og stygg, fordi jeg mener at intelligens og det å kunne bruke hodet er en mye bedre egenskap enn et pent utseende.

Hvorfor mener du det er en mye bedre egenskap å ha et godt hode enn å ha et godt utseende?

Jeg mener at det ikke er noen forskjell på de to fordelsgivende egenskapene. Begge egenskaper gir deg fordeler i menneskesamfunnet, men ingen av dem kan sies å være ditt personlige ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Hvis du måtte velge en av dem, hva du ville valgt? Ville du vært dum og deilig? Eller ville du vært smart og stygg?

Hvis jeg måtte velge ville jeg vært smart og stygg. Da kunne jeg i det minste operert meg penere ;)

Hilsen

The Kitten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...