Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du juger. Du kan ikke ha sett i "45+ alderen" hvis du får unge thaidamer og vakre damer fra Øst-Europa. Slutt å gå etter de yngste og peneste - alle andre er interessert i dem også, så du har null sjanse.

Jeg har tatoveringer. Jeg er gift, traff mannen da jeg var 35. Ei venninne av meg liker å gå i cowboyhatt på fritiden. Ingen av oss er raringer. Derimot enig at å poste barna sine på datingprofil er beyond harry.

Anonymkode: c3f52...635

Skivebom! 45 er "ungt" for meg, men du trenger ikke ta uttrykket "unge thai-damer" alt for bokstavelig. Dessuten får jeg likes av yngre (enn 45) thai damer fra utlandet uten at jeg forstår hvorfor. Det er i hvert fall ikke i henhold til mine filtre. 

Hvorfor tror du ikke noe på gold-diggere fra øst-europa på over 45? Det er en del av dem, kan jeg fortelle. 

Jeg går ikke etter veldig unge damer. Den yngste jeg har vært i forhold med var 4 år yngre enn meg. 

... Og cowboyhatt er rart. Beklager! 😅

Fint vi i hvert fall enige om din siste setning. 😉

Anonymkode: 12414...340

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo en ærlig sak, det vil ikke jeg heller, bruker ganske mye energi på å holde meg i form ikke ese ut, trener 6 dager i uka å plager meg selv daglig med å ikke unne meg de matutskeielsene jeg eller  kunne tenkt meg mer av.

skeier riktig nok ut med alko 2-3 ganger  i uka som jeg må betale  ekstra for på gymmen, det er endaglig kamp mot kroppen. Da vil jeg ikke ha noen som trener 1 gang i måneden og har 15 kg for mye.

Mann 50

Anonymkode: 30304...162

Jeg har 20 kilo for mye, men har alltid trena og vært aktiv. Trener flere ganger i uka. Jeg drikker ikke alkohol og å Skeie ut med alkohol 2-3 ganger i uka er en skikkelig dealbreaker 

Anonymkode: 20c58...357

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skivebom! 45 er "ungt" for meg, men du trenger ikke ta uttrykket "unge thai-damer" alt for bokstavelig. Dessuten får jeg likes av yngre (enn 45) thai damer fra utlandet uten at jeg forstår hvorfor. Det er i hvert fall ikke i henhold til mine filtre. 

Hvorfor tror du ikke noe på gold-diggere fra øst-europa på over 45? Det er en del av dem, kan jeg fortelle. 

Jeg går ikke etter veldig unge damer. Den yngste jeg har vært i forhold med var 4 år yngre enn meg. 

... Og cowboyhatt er rart. Beklager! 😅

Fint vi i hvert fall enige om din siste setning. 😉

Når de fleste går etter faktisk unge, er det forståelig at du virket å mene det bokstavelig. Så der ba du litt om det. 

Anonymkode: 17e74...1ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har 20 kilo for mye, men har alltid trena og vært aktiv. Trener flere ganger i uka. Jeg drikker ikke alkohol og å Skeie ut med alkohol 2-3 ganger i uka er en skikkelig dealbreaker 

Anonymkode: 20c58...357

Jeg er helt ordinært normalvektig og trener ikke nok til å kalle det trening å spiser ofte noe usunnt godt noe når jeg ikke burde. 

Drikker ikke alkohol. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt ordinært normalvektig og trener ikke nok til å kalle det trening å spiser ofte noe usunnt godt noe når jeg ikke burde. 

Drikker ikke alkohol. 

Å er mye på soffaen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 16.18):

Dessverre gjør ikke kraftig overvektige og inaktive damer

Men de to tingene er ikke nødvendigvis det samme. Du ilegger folk verdier og evner utifra det ytre. 

Det går da tjukke folk i fjellet, og det finnes jordnære folk med farget hår., katter, reptiler, barn og/eller venninner. 

Preferanser har vi alle, men å ilegge noen mangler utelukkende fordi de ikke faller inn under dine kriterier og preferanser vitner om fordommer og trangsynthet. 

Jeg har ikke vært på Tinder på mange r og kjenner ingen som fortsatt er der.

Anonymkode: 91dd2...ec9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Singel i bare 2 måneder, og allerede aktiv på Tinder en stund? Klarer du ikke å være alene EN eneste dag? Det er for tidlig for deg å lete etter en dame for noe seriøst. Bo alene litt, finn deg selv igjen før du søker.

Anonymkode: c3f52...635

Takk for påminnelsen. Jeg er egentlig helt enig. Å gå på Tinder var en impulshandling. Like greit at jeg ikke fant noen jeg likte der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 11.03):

Nysingel voksen mann. Gikk inn en kort tur på Tinder mest for å se an "markedet" i 45+ alderen. Fikk en hel del "likes", men av det helt uinteressante slaget. 

Har bladd meg forbi:

- en haug profiler godt oppe i tungvektsklassen med tilløp til diabetes og andre livsstilssykdommer 

- raringer med tættiser, emo-look, cowboyhatter, nettingstrømper, kattebilder, slange, venninnebilder, ungebilder og annet kuriosa

- vakre, men "farlige", gold-diggers fra Øst-Europa, Ukraina, Baltikum, som er på aggressiv jakt etter noen som vil gifte seg og sponse livsstilen deres. 

- Unge Thai-damer på jakt etter norsk pass. 

Nå er det tomt for profiler... 

Har alle damene flyttet seg over til en annen plattform? Eller gitt opp nett-dating? Det var mye mer bra profiler før. 

Jeg har profil på Tinder, fått tilbakemeldinger på veldig gode bilder og fin bio og er ikke i noen av kategoriene du nevner. Men 5 år eldre er kanskje ikke interessant for deg? For min del er det ca samme alder. 
Som dame får jeg voldsomt mange likes, men det er også voldsomt mye rart blant menn der. 

Anonymkode: b9879...7a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med fare for at noen andre har svart, eller at min Tinder-kunnskap er utdatert: Du sier at du fikk en hel del likes av kvinner, så nevner du kvinner du ikke er interessert i. Da jeg var på tinder for mange år siden, fikk jeg kun match med de jeg trykket like på.

Betyr det at du trykket like på:

- en haug profiler godt oppe i tungvektsklassen med tilløp til diabetes og andre livsstilssykdommer 

- raringer med tættiser, emo-look, cowboyhatter, nettingstrømper, kattebilder, slange, venninnebilder, ungebilder og annet kuriosa

- vakre, men "farlige", gold-diggers fra Øst-Europa, Ukraina, Baltikum, som er på aggressiv jakt etter noen som vil gifte seg og sponse livsstilen deres. 

Løsning: Ikke trykk like på kvinner du ikke er interessert i.

Anonymkode: 3fbe7...7c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Med fare for at noen andre har svart, eller at min Tinder-kunnskap er utdatert: Du sier at du fikk en hel del likes av kvinner, så nevner du kvinner du ikke er interessert i. Da jeg var på tinder for mange år siden, fikk jeg kun match med de jeg trykket like på.

Betyr det at du trykket like på:

Løsning: Ikke trykk like på kvinner du ikke er interessert i.

Anonymkode: 3fbe7...7c7

Han gjorde ikke det. Det var kun dem han så der inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han gjorde ikke det. Det var kun dem han så der inne. 

Da forstår jeg ikke hvordan han har fått en "hel del likes," som han skriver i hovedinnlegget. Man ser vel kun likesene til de man matcher med, det vil si at begge har trykket like? Slik var det i hvert fall i gamle dager, da jeg var på tinder, for tusen (10) år siden.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Linnea27 skrev (1 minutt siden):

Da forstår jeg ikke hvordan han har fått en "hel del likes," som han skriver i hovedinnlegget. Man ser vel kun likesene til de man matcher med, det vil si at begge har trykket like? Slik var det i hvert fall i gamle dager, da jeg var på tinder, for tusen (10) år siden.

De har sett hans profil, som han så deres. Han likte ikke dem, de likte han. 

Likes er fra dem du ikke har matchet med, men du får se ved sisden av om du skulle være interisert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

eller at min Tinder-kunnskap er utdatert: Du sier at du fikk en hel del likes av kvinner, så nevner du kvinner du ikke er interessert i. Da jeg var på tinder for mange år siden, fikk jeg kun match med de jeg trykket like på.

Tinderkunnskapen er feil eller mangelfull.

Linnea27 skrev (22 minutter siden):

Dette er også feil. 

Både menn og kvinner får en "bunke" av folk som passer kriteriene deres. De kan bla igjennom bunken og klikke "like" på hvem dem vil. 

Kvinner kan gi menn likes. 

Menn kan gi kvinner likes. 

Dette er ganske enkelt... 

En del kvinner har gitt meg likes.  Jeg har bladd igjennom bunken og nå er det ikke fler, og jeg trykket ikke "like" på noen av dem.  De som hadde gitt meg likes var ikke interessante de heller. Ergo: Ingen match, ingen vits å bruke penger på Tinder.  

🤷‍♂️

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne, 42, definitivt droppa sjekkeapper, syns bare det er trist og tidkrevende. Ikke fått noe bra ut av det, bare masse meningsløse chat'er og noen dick pics. Lever mye bedre uten og har et sosialt liv, så jeg burde klare å finne noen i egen utvidet omgangskrets. Jeg tror kanskje Tinder og sånt var bedre før, men at det nå er blitt for kynisk.

Anonymkode: 03fb4...726

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 11.03):

Nysingel voksen mann. Gikk inn en kort tur på Tinder mest for å se an "markedet" i 45+ alderen. Fikk en hel del "likes", men av det helt uinteressante slaget. 

Har bladd meg forbi:

Nå er det tomt for profiler... 

Har alle damene flyttet seg over til en annen plattform? Eller gitt opp nett-dating? Det var mye mer bra profiler før. 

Nå vet ikke jeg alderen din, men tror kanskje fåtall av damer midt i livet er interessert i menn mer enn 3 - 5 år eldre enn dem, kanskje allerhelst jevnaldrende eller litt yngre menn. 

Hvis du har satt søkefilteret ditt til f.eks mellom fem og ti år yngre enn deg selv, er det nok ikke så mange som biter på den med mindre det er penger involvert.

Og så kan det være lurt å tone ned utseendefokuset litt, tror de fleste damer på 45 er lei av menn som tror det ultimate komplimentet til kvinner er at de er pene.

Anonymkode: 3d96b...025

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 11.12):

Det er kanskje ikke så mange damer på 45+ som er ute etter engangsligg eller friends with benefits, og det er det man finner av menn på Tinder. Det er ikke stedet for å finne sin nye livspartner, kjærligheten. Unntak finnes selvsagt, men de aller fleste menn er ute etter ligg på Tinder, ikke forhold.

Skal du ha en fast partner som er seriøs, finn andre nettplattformer enn den for tilfeldig sex. Vær litt vågal og begi deg ut i samfunnet og finn en i den virkelige verden, ikke på nett....?

Anonymkode: 3aa5e...9d3

I beg to differ. Jeg og mange jeg kjenner har funnet kjærligheten på Tinder. Alle på Tinder er ikke kun ute etter ONS, men flere menn enn kvinner er nok åpne for å ligge inntil de finner den rette.

Anonymkode: cf669...559

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er det som er så spesielt? Jeg har forøvrig presisert hva og hvorfor jeg har mine preferanser. Ikke bland mine innlegg med andre debattanters innlegg. 

Siden du velger å være spydig om min sivilstatus, kan jeg betrygge deg med at jeg foreløpig bare har vært singel i 2mnd. Jeg har, som sagt før, bare hatt seriøse forhold og mine partnere har vært godt innenfor mine kriterier.

Det jeg gir uttrykk for er at jeg er overrasket over forskjellen på Tinder før og nå. Nå virker alle de, i mine øyne, normale damene borte fra Tinder. 

🚩🚩🚩

Anonymkode: 74ba4...5ed

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå vet ikke jeg alderen din, men tror kanskje fåtall av damer midt i livet er interessert i menn mer enn 3 - 5 år eldre enn dem, kanskje allerhelst jevnaldrende eller litt yngre menn. 

Hvis du har satt søkefilteret ditt til f.eks mellom fem og ti år yngre enn deg selv, er det nok ikke så mange som biter på den med mindre det er penger involvert.

Og så kan det være lurt å tone ned utseendefokuset litt, tror de fleste damer på 45 er lei av menn som tror det ultimate komplimentet til kvinner er at de er pene.

Anonymkode: 3d96b...025

Tror jeg nevner det et annet sted. Filterer er fra litt eldre og ned til 45. Når det er sagt så har jeg fått i interesse i det virkelige liv fra damer i 40-45 alderen også. Men jeg synes det er litt ungt. Ikke fordi jeg ikke liker unge damer, men fordi man er i forskjellig fase av livet. Jeg vil på vin-tur til Italia, ikke på FAU møter. (ok man får til begge deler men regner med du tar poenget) 

Når det gjelder utseendefokus. Hvor tar du det fra? Nå er det vel bare det jeg kaller "godt oppe i tungvektsklassen" som er utseendefokusert, er det ikke? Det med gold-diggere og thai damer burde være selvforklarende. Harselaset mitt om de som prioriterer å fremheve tættiser, katter, cowboyhatter, barn og veninner på profilen sin har ingenting med utseende å gjøre men med, etter min mening, sosiale antenner å gjøre. Da vet jeg instinktivt at vi ikke kommer til å ha en vellykket date.  

Men ok. Jeg ser på utseendet. Det skal jeg være ærlig å si. Det er hyklersk å ikke innrømme at man er opptatt av visuell tiltrekning. Og på Tinder er det i hovedsak hva man har å gå på. Så jeg skjønner ikke det problemet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🚩🚩🚩

Anonymkode: 74ba4...5ed

Har egentlig allerede sagt meg litt enig i det. 

Men. Jeg tar agnet. Hvorfor er det egentlig et rødt flagg??? Jeg har vært i et forhold i over et år, men der røyk på grunn av for mye krangling. Særlig om penger. Hvorfor skal ikke jeg kunne se meg om nå? 

Tross alt, hvis en dame spør når det er ok å tindre etter et samlivsbrudd, så sier jo halve KG at hun gjerne bør kaste seg ut i det med en gang. 

Men jeg er mann og har blitt singel etter et kort kjæresteforhold og da er det rødt flagg at jeg går inn på Tinder etter 2mnd?  Kan du forklare logikken? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 14.29):

Tror mange har fått med seg hvor lite du får fra appen sammenlignet med hvor mye du mister. 

At dere har gått ut og aldersshamet damer å vist de er uønsket og mindre verdifulle hjelper nok ikke det heller.

Er det høydeshaming om kvinner ikke vil date en mann som er lavere enn dem?
Eller er bare shamingstempelet noe som kommer om menn tør å stille krav?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...