Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nysingel voksen mann. Gikk inn en kort tur på Tinder mest for å se an "markedet" i 45+ alderen. Fikk en hel del "likes", men av det helt uinteressante slaget. 

Har bladd meg forbi:

- en haug profiler godt oppe i tungvektsklassen med tilløp til diabetes og andre livsstilssykdommer 

- raringer med tættiser, emo-look, cowboyhatter, nettingstrømper, kattebilder, slange, venninnebilder, ungebilder og annet kuriosa

- vakre, men "farlige", gold-diggers fra Øst-Europa, Ukraina, Baltikum, som er på aggressiv jakt etter noen som vil gifte seg og sponse livsstilen deres. 

- Unge Thai-damer på jakt etter norsk pass. 

Nå er det tomt for profiler... 

Har alle damene flyttet seg over til en annen plattform? Eller gitt opp nett-dating? Det var mye mer bra profiler før. 

Anonymkode: 12414...340

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje ikke så mange damer på 45+ som er ute etter engangsligg eller friends with benefits, og det er det man finner av menn på Tinder. Det er ikke stedet for å finne sin nye livspartner, kjærligheten. Unntak finnes selvsagt, men de aller fleste menn er ute etter ligg på Tinder, ikke forhold.

Skal du ha en fast partner som er seriøs, finn andre nettplattformer enn den for tilfeldig sex. Vær litt vågal og begi deg ut i samfunnet og finn en i den virkelige verden, ikke på nett....?

Anonymkode: 3aa5e...9d3

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes ærlig talt det er altfor få raringer med tættiser, emo-look og katter der for tiden. 😕

• Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje ikke så mange damer på 45+ som er ute etter engangsligg eller friends with benefits,  

Anonymkode: 3aa5e...9d3

Nei og det jeg leter etter er normale , fine damer som er ute etter et langvarig forhold. Ikke ONS, FWB , trekant og det der. 

SIst jeg var på Tinder var det en del gode profiler. Nå fant jeg ingen.  

Men hvilke plattformer mener du er bedre? 

Jeg har et ok sosialt nettverk så det hender jeg treffer nye folk i den "virkelige verden" så satser egentlig på det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ærlig talt det er altfor få raringer med tættiser, emo-look og katter der for tiden. 😕

🤣 Hver sin smak. Kanskje det er lite av alt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei og det jeg leter etter er normale , fine damer som er ute etter et langvarig forhold. Ikke ONS, FWB , trekant og det der. 

SIst jeg var på Tinder var det en del gode profiler. Nå fant jeg ingen.  

Men hvilke plattformer mener du er bedre? 

Jeg har et ok sosialt nettverk så det hender jeg treffer nye folk i den "virkelige verden" så satser egentlig på det. 

Hvorfor leter du etter varig forhold på kjøttmarkedet?

Du høres ellers ekstremt kresen ut. Du er en eldre mann (vil tippe minst 50, sannsynligvis mer siden du ser etter damer over 45), du vil ikke ha noen med overvekt, ikke noen med tatoveringer, ikke noen som har katt, ikke barn, og heller ikke… venninner…?

Jeg er en rimelig hot og attraktiv 45-åring, men har både katt, barn, tatovering OG venninner 😂 Er uansett ikke på Tinder, der er bare de desperate eller de som kun er ute etter et ligg.

Anonymkode: fc6e8...782

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor leter du etter varig forhold på kjøttmarkedet?

Du høres ellers ekstremt kresen ut. Du er en eldre mann (vil tippe minst 50, sannsynligvis mer siden du ser etter damer over 45), du vil ikke ha noen med overvekt, ikke noen med tatoveringer, ikke noen som har katt, ikke barn, og heller ikke… venninner…?

Jeg er en rimelig hot og attraktiv 45-åring, men har både katt, barn, tatovering OG venninner 😂 Er uansett ikke på Tinder, der er bare de desperate eller de som kun er ute etter et ligg.

Er vel alt mulig av folk på tinder, vel? Det er en praktisk og lettvinn måte å komme i kontakt med folk på, og folk av alle slag der, det er jo det som er så greit med tinder. Ikke alle som gidder å dra ut på party hver helg, vettu. 

Anonymkode: cee67...c73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du høres ellers ekstremt kresen ut. Du er en eldre mann (vil tippe minst 50, sannsynligvis mer siden du ser etter damer over 45), du vil ikke ha noen med overvekt, ikke noen med tatoveringer, ikke noen som har katt, ikke barn, og heller ikke… venninner…

Tja. Jeg er jo kresen hvis det er snakk om noen jeg skal dele livet med.  :)

Men la meg utdype: Overvekt har med preferanse å gjøre (sorry!) Selv er jeg aktiv med allsidig aktivitet som fotturer i skog, på fjell, på ski osv. Jeg vil ha en likesinnet. Visuelt setter jeg også bedre pris på slanke mennesker så lenge de ikke har kroppen til en maraton-løper.  Jeg mener ikke å si at tatovering er no-go. Det kan jeg fint leve med. Noen er til og med kule. Men når det du ønsker å vise fram på Tinder er alle tættisene dine, så blir du litt sær i mine øyne. Tyder på at vi har veldig ulik mentalitet. Katter.. Jeg er ikke glad i katter. Men hovedproblemet, igjen, er når dette er det du er mest opptatt av å vise fram på Tinder. Litt spesielt.... Dama må gjerne ha barn og venninner! Men hvorfor ha bilde av unga sine på Tinder?? Eller venninnne?  Da mangler man litt sosialt filter, tenker jeg.  

Damer som bare er ute etter penger og en mann til å ordne livet deres, enten det er for statsborgerskap eller annet, orker jeg ikke. Jeg møtte en. Hun gikk ganske raskt inn på min økonomi og ville ta "eierskap" i forholdet veldig fort. Skulle ikke betale for noe. Rødt flagg så det holder. Tonen ble veldig ubehagelig da jeg tok et steg tilbake. Orker ikke det der igjen!  Anbefales ikke. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er uansett ikke på Tinder, der er bare de desperate eller de som kun er ute etter et ligg.

Det var det jeg mistenkte.... 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Er nok noen år yngre en deg, mitt alderspenn var 36-46, og jeg opplevde ikke at det kun fantes damene du beskriver. Men det er mange av de, og som du sier så er det overraskende mange med katte, barn, venninner og veldig mye drikkebilder. Det er også mange som har mange kilo for mye, og jeg trenger ingen sylfide, men overvekt mot fedme passer ikke inn i min livsstid.  

Tror mange har gitt opp eller er lei av Tinder, så da må man finne andre plattformer. Jeg har synes det har vært befriende og bare lete i mitt eget nettverk og prate med folk. Det har gitt gode resultater og jeg er ikke lenger på utkikk:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Markedet er tøft for de fordomsfulle og konservative eldre mennene ja. 

Anonymkode: 9503b...f16

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er vel alt mulig av folk på tinder, vel? Det er en praktisk og lettvinn måte å komme i kontakt med folk på, og folk av alle slag der, det er jo det som er så greit med tinder. Ikke alle som gidder å dra ut på party hver helg, vettu. 

Man må ha et trist og fattig liv når man tror de eneste måtene å møte noen på er enten «party» (er du 19 år?) eller Tinder 😵‍💫

Kjenner ingen oppegående mennesker over 30 som går på byen 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok delvis enig med ts. Jeg er noe yngre og kom ut av et langvarig forhold for flere år siden. Det er overraskende mange damer 40+ på tinder som ikke ser ut til å ha fokus på egen helse. Jeg er ikke ute etter et ligg eller ons etc. Har aldri vært den typen. Fått en haug med likes og mange matcher. Vært på koslige dates og møtt mange fine damer, men det har ikke klaffet helt. De er der men ekstremt mange imellom. Digger katter så ser ikke helt problemet der 😅

Anonymkode: 733b3...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har tilgang på mange single på en plass, eller har et så stort kontaktfelt at det er mulig å flørte rundt. Spesielt oss som er oppi åra, vår omgangskrets er ofte for det meste par.. (min er, i det minste)

jeg har ikke så mange andre steder å kontakte andre single, og vite at de er single, enn på datingapper. 

Er opptatt med jobb og barn og hus og hjem, og datingapper er gull for sånne som oss som i tillegg er litt introverte, men nogenlunde flinke til å formulere oss 

Men er helt normal på de fleste områder likevel 

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at du opplever at det er tomt på Tinder, er at vi mannfolk går opp en sperre i en periode, når vi har likt et visst antall damer. Jeg leste dette et eller annet sted. Det skyldes at alt for mange mannfolk liker alt av damer, så det er visst for å begrense det litt.

Ellers er jeg enig i mye av det du beskriver. Jeg får mange likes, men det er stort sett fra asiatiske og østeuropeiske damer, så det er uaktuelt, jeg er ikke ute etter noen å forsørge og orker heller ikke å forholde meg til kulturforskjeller. Nå har jeg riktignok vært på date med 3 damer siden påsken, så jeg skal ikke klage da, men det ble ikke noe mer ut av det. Jeg er ganske kresen selv og under 180 cm, sa da begrenser utvalget seg mye på Tinder for min del.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det er nok det. Personlig har jeg ikke sansen for passiv-aggressive mennesker som kaster ut beskyldninger om "fordommer" bare fordi man har andre preferanser eller synspunkter som dem.  ;)   Men "konservativ" skal jeg nok gi deg rett i at jeg er. Men ikke ekstremt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Singel2018 skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at du opplever at det er tomt på Tinder, er at vi mannfolk går opp en sperre i en periode, når vi har likt et visst antall damer. Jeg leste dette et eller annet sted. Det skyldes at alt for mange mannfolk liker alt av damer, så det er visst for å begrense det litt.

Foreløpig har jeg likt ingen...  Så jeg har nok ikke brukt opp noen kvote. Jeg har fått en del likes, men ikke likt tilbake. 

Kanskje algoritmen til Tinder mener jeg er for passiv 😂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Eller kanskje majoriteten av de mer oppegående kvinnene i aktuell alder er lei av sexmas og dickpics og har forlatt Tinder.

Anonymkode: 299fb...e73

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Som kvinne på 45, som har vært på Tinder og med flere single venninner:

Vi har alle forlatt Tinder på grunn av blant annet:

- Uønskede dickpics.

- Konstant mas om dater, useriøse henvendelser om ONS, FF osv.

- Et altfor smalt søkefelt hos menn som kunne vært aktuelle («må være tynn, blond/brunette, høy, like fjellturer à la Besseggen, ikke barn i barneskolealder osv.»). Ofte er alt dette samlet i en profil, noe som gjør at vi selv også sveiper vekk, fordi gangsynet virker litt vel trangt.

Når man har passert 40, har man jo levd et liv, og med det kommer både bagasje, arr og alt mulig rart. Ingen av oss føler vi har urimelige krav, og ingen av oss søker etter den berømte «høy, mørk og sixpack»-typen – ofte fordi man har brent seg nok ganger på nettopp de typene. 😉

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nysingel voksen mann. Gikk inn en kort tur på Tinder mest for å se an "markedet" i 45+ alderen. Fikk en hel del "likes", men av det helt uinteressante slaget. 

Har bladd meg forbi:

- en haug profiler godt oppe i tungvektsklassen med tilløp til diabetes og andre livsstilssykdommer 

- raringer med tættiser, emo-look, cowboyhatter, nettingstrømper, kattebilder, slange, venninnebilder, ungebilder og annet kuriosa

- vakre, men "farlige", gold-diggers fra Øst-Europa, Ukraina, Baltikum, som er på aggressiv jakt etter noen som vil gifte seg og sponse livsstilen deres. 

- Unge Thai-damer på jakt etter norsk pass. 

Nå er det tomt for profiler... 

Har alle damene flyttet seg over til en annen plattform? Eller gitt opp nett-dating? Det var mye mer bra profiler før. 

Jeg ga opp nettdating helt fordi jeg fant bare mannlige varianter av det du beskriver. 

Anonymkode: bf5b5...13c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva var fordomsfullt med det han skrev?

Anonymkode: bf5b5...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...