Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei? Tror du hadde fått byttet boxerne uplomberte om det fortsatt var alarm på? 

Anonymkode: 18028...3b4

Er du så dum eller later du som?

Anonymkode: 42112...923

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det står jo i alle butikker at undertøy og badetøy ikke byttes. Og det tenker jeg du ts bare får respektere. Er de rett str ville jeg bare sagt til guttungen at "nå var det disse jeg kjøpte, jeg trodde du ville like de. Det er bare undertøy, så det er jo ikke så farlig. Vi kan kjøpe de du ville ha neste gang, men vi må bruke disse også", og lagt det i skuffa. Skal vedde på at de blir brukt de også, når han bare har survet ferdig. 

Og hvis ikke, får du ta det tapet på din kappe. Man bytter ikke undertøy, det vet jo alle. 

Anonymkode: e59c4...765

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det står jo i alle butikker at undertøy og badetøy ikke byttes. Og det tenker jeg du ts bare får respektere. Er de rett str ville jeg bare sagt til guttungen at "nå var det disse jeg kjøpte, jeg trodde du ville like de. Det er bare undertøy, så det er jo ikke så farlig. Vi kan kjøpe de du ville ha neste gang, men vi må bruke disse også", og lagt det i skuffa. Skal vedde på at de blir brukt de også, når han bare har survet ferdig. 

Og hvis ikke, får du ta det tapet på din kappe. Man bytter ikke undertøy, det vet jo alle. 

Hei du! Et tips er å lese hele tråden før du uttaler deg. 
Et nøkkelpunkt i denne saken er at butikken, helt selvvalgt, har latt alarmen sitte inni en forseglet eske. Det er jo mildt sagt upraktisk å gjøre noe som kunne vært forseglet til noe uforseglet kun ved design av alarmsystem. Derfor mener jeg, og en del andre i tråden at butikken burde ta dette på sin egen kappe. 

God kundeservice er viktig. Det vet jo alle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (2 minutter siden):

Hei du! Et tips er å lese hele tråden før du uttaler deg. 
Et nøkkelpunkt i denne saken er at butikken, helt selvvalgt, har latt alarmen sitte inni en forseglet eske. Det er jo mildt sagt upraktisk å gjøre noe som kunne vært forseglet til noe uforseglet kun ved design av alarmsystem. Derfor mener jeg, og en del andre i tråden at butikken burde ta dette på sin egen kappe. 

God kundeservice er viktig. Det vet jo alle. 

Ja, men de bytter ikke inn undertøy selv om det er forseglet. I alle fall ikke her. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 16.41):

Altså.. 

det er ikke lov og selge truser som har vært ute av butikken uplombert, så selvom du lukter på dem og ser på dem med forstørrelsesglass så må de kastets. Så det spiller egentlig ingen rolle om de er brukt eller ikke, spørsmålet er om du klarer og krangle deg til og få nye og butikken ( egentlig andre kunder ) tar tapet. 

bare lurer, hvor villig er du til og se nøye på om andres truser er brukt eller ikke? Hadde vært en pussig ting for butikkpersonale og måtte gjøre og vurdere. 

Skulle tro denne tråden handlet om en atombombe, folk er jo helt hysteriske.

Er jo bare å spørre butikken, enten får man ja eller så får man nei. 

Anonymkode: a2f4c...6f2

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men de bytter ikke inn undertøy selv om det er forseglet. I alle fall ikke her. 

Hva er da vitsen med å forsegle det?

Jeg sakser fra deres nettsider: 

Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen? 

Vi har retur- og angrefrist på 14 dager etter at pakken ble utlevert til deg. Innen denne fristen kan du sende varen(e) i retur til oss, gitt at de er i original emballasje og ubrukt. Du kan ikke returnere kosmetikk, undertøy eller badetøy som ikke er forseglet.

Endret av Fjompen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil tro du får byttet de helt uten problemer TS

AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig å lage styr om en pakke med truser fra Sparkjøp. Enten så får du si til sønnen din at han får bruke de, vi snakker om undertøy… eller så får du gi de til noen som kanskje blir glad for de, eller så får du kaste dem. Det er ikke store verdien vi snakker om. Det koster deg antagelig mer å dra dit for å krangle deg til å få bytte dem, enn verdien på trusene. Ihvertfall hvis du ikke er nærmeste nabo til Sparkjøp.   

Anonymkode: 3317a...a5d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Helt utrolig å lage styr om en pakke med truser fra Sparkjøp. Enten så får du si til sønnen din at han får bruke de, vi snakker om undertøy… eller så får du gi de til noen som kanskje blir glad for de, eller så får du kaste dem. Det er ikke store verdien vi snakker om. Det koster deg antagelig mer å dra dit for å krangle deg til å få bytte dem, enn verdien på trusene. Ihvertfall hvis du ikke er nærmeste nabo til Sparkjøp.   

Anonymkode: 3317a...a5d

Men saklig sett, så burde vel vedkommende få byttet dem siden det ikke kan lastes kunden at forseglingen er brutt?

AnonymBruker
Skrevet

Har selv jobbet i klesbutikk og boksere som ikke er forseglet byttes ikke uansett hva. Vi hadde også alarm oppi eskene, men forseglingen gjøres først etter at denne er tatt ut av esken. Så at en i kassa tar ut alarmen ødelegger ingenting. Er man ikke 100% sikker på kjøpet sitt eller skal gi den i gave var det bare å si: "Hei kan du forsegle den slik at den kan byttes".

Samme hvor mye folk hadde mast eller blitt sinna hos meg hadde de ikke under noen omstendigheter fått byttet de bokserne. Risikerer heller den ene kunden eller andre kunder som får med seg at boksere byttes og ikke vil kjøpe undertøy hos oss fremtiden. 

Anonymkode: b3ddd...c93

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (På 13.5.2025 den 18.43):

Vi er nok uenig i for mye til å bli enig her, så jeg skal overse den dårlige holdningen din. Å sette alarmer slik at den må åpnes ved salg, og dermed ikke kan byttes er helt, helt på jordet. Jeg sier jo ikke at jeg vil kunne bytte undertøy som ikke er forseglet, det skjønner du vel?

Selvsagt kan trusene byttes hvis boksen er åpnet og trusene plombert. Man må jo åpne boksen for og plombere trusene uansett hvor alarmen sitter. 
nei, du sier ikke at du vil kunne bytte undertøy som ikke er forseglet , men du sier at du vil krangle deg og bytte truser som ikke er plombert. 
hvis man kjøper undertøy i gave feks så sier man i fra , så åpnes esken, undertøyet blir plombert, og mottaker kan bytte undertøyet som har vært ute av butikken plombert fordi det da er lovlig og selge det til neste kunde. 

AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (13 timer siden):

Men saklig sett, så burde vel vedkommende få byttet dem siden det ikke kan lastes kunden at forseglingen er brutt?

Det har jo ingenting og si? 
Du kunne jo åpnet forseglingen forsiktig, brukt trusene, lagt de i esken igjen og satt på forseglingen? Det er ikke lov og selge dem videre. Selvom du krangler deg til nye ved og møte rett person ( altså usikker ekstrahjelp som blir redd ) så må de kastes om de ikke er forseglet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt kan trusene byttes hvis boksen er åpnet og trusene plombert. Man må jo åpne boksen for og plombere trusene uansett hvor alarmen sitter. 
nei, du sier ikke at du vil kunne bytte undertøy som ikke er forseglet , men du sier at du vil krangle deg og bytte truser som ikke er plombert. 
hvis man kjøper undertøy i gave feks så sier man i fra , så åpnes esken, undertøyet blir plombert, og mottaker kan bytte undertøyet som har vært ute av butikken plombert fordi det da er lovlig og selge det til neste kunde. 

Nei. 

Jeg skriver at om butikken selv bryter forseglingen, uansett av grunn, slik at kunden forlater butikken med en uforseglet pakning som i utgangspunktet var forseglet, så er det butikkens rutiner som er på jordet. Og kunden bør få bytte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har jo ingenting og si? 
Du kunne jo åpnet forseglingen forsiktig, brukt trusene, lagt de i esken igjen og satt på forseglingen? Det er ikke lov og selge dem videre. Selvom du krangler deg til nye ved og møte rett person ( altså usikker ekstrahjelp som blir redd ) så må de kastes om de ikke er forseglet. 

Rart de selv skriver at du som kunde kan bytte undertøy som fremdeles er forseglet da, er det ikke?

"Rett person" er jo så klart en person som har myndighet til å se det åpenbare vanviddet at en ansatt har brutt en forsegling før salg. At du tror det siktes til "usikker ekstrahjelp" er jo for meg underlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (49 minutter siden):

Nei. 

Jeg skriver at om butikken selv bryter forseglingen, uansett av grunn, slik at kunden forlater butikken med en uforseglet pakning som i utgangspunktet var forseglet, så er det butikkens rutiner som er på jordet. Og kunden bør få bytte.

Alle pakker med undertøy er ikke forseglet fra starten av. De fleste er faktisk åpne slik at man kan se på den først. den endelige forseglingen blir gjort i kassa ved kjøp unnsatt om det er noe som er brutt eller ikke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle pakker med undertøy er ikke forseglet fra starten av. De fleste er faktisk åpne slik at man kan se på den først. den endelige forseglingen blir gjort i kassa ved kjøp unnsatt om det er noe som er brutt eller ikke.

Du handler i rare butikker...
Hvis varen er forseglet, hele veien fra hyllen til kassen, og den ansatte bryter den allerede eksisterende forseglingen for å gjøre en teknisk bevegelse for å fullføre handelen, altså å fjerne en alarm, er ikke det da en svakthet for kunden, som kunne verdsatt muligheten til å bytte produktet, som i hyllen fremsto som forseglet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (4 timer siden):

Nei. 

Forseglingen på pakken er uten betydning. Det er trusene som må plomberes. Kunden kan umulig få bytte da det er strenge regler på det, men mulig og krangle til seg en eske i til er alltid mulig. 
hadde jeg gjort det du foreslår og blitt tatt på det hadde butikken blitt stengt. 

AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (3 timer siden):

Du handler i rare butikker...
Hvis varen er forseglet, hele veien fra hyllen til kassen, og den ansatte bryter den allerede eksisterende forseglingen for å gjøre en teknisk bevegelse for å fullføre handelen, altså å fjerne en alarm, er ikke det da en svakthet for kunden, som kunne verdsatt muligheten til å bytte produktet, som i hyllen fremsto som forseglet?

Du er helt på jordet. Du handler i rare, ulovlige butikker. Det er ikke noe som heter « allerede eksisterende « forsegling. Man kan ta opp trusene  og se på dem. Esken og tapebiten på esken er uten betydning. Man kan aldri bytte truser som ikke er plombert. Disse reglene er jo for kundens del. Når du kjøper en truse over disk skal du vite at den ikke har vært ute av butikken uplombert. Det finnes et marked for brukte truser, men ikke lovlig over disk. 

AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (4 timer siden):

Rart de selv skriver at du som kunde kan bytte undertøy som fremdeles er forseglet da, er det ikke?

"Rett person" er jo så klart en person som har myndighet til å se det åpenbare vanviddet at en ansatt har brutt en forsegling før salg. At du tror det siktes til "usikker ekstrahjelp" er jo for meg underlig. 

Hva pokker er fremdeles plombert / forseglet? Ble alle de 3 boxerne blombert i kassen? Det er jo ingen som kommer ferdig plombert . Det er en avtale du gjør i kassen. 
den ansatte i dette tilfellet har jo ikke gjort noe galt, og en med myndighet vil selvsagt vise til lovverket og kvitteringen. Det er ikke noe åpenbart vanvidd i og fjerne alarmen i kassen. Det er åpenbart vanvidd og kjøpe boxere man er usikker på uten og få de blombert og ha en avtale om bytting. 

ja, jobbet såpass lenge med dette at jeg tror du sikter til « usikker ekstrahjelp «.  Det kan også være hvis du står på med 100 mailer at ledelsen ikke gidder mer og gir deg en ny pakke, men det blir jo ikke og bytte men at du krangler til deg gratis truser. Dessverre fungerer det innimellom , og det er trist for de oppegående kundene som til sist må betale for ditt rør. 

AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (5 timer siden):

Nei. 

Du kunne jo ikke byttet dem uansett om ikke pakningen var brutt og trusene plombert. Herregud. Håper virkelig ikke du kommer og handler i min butikk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...