bobz Skrevet 11. mai 2025 #1 Skrevet 11. mai 2025 Hei. Jeg har slitt med fett mellom lårene helt siden barndommen. De gnisser sammen, og gjør spesielt vondt om sommeren. Jeg pleide å få brennmerker før pga gnissingen. Selvom jeg har gått ned i vekt og trener osv så er dette fettet veldig vanskelig å få bort. Det finnes en maskin på treningssenteret som er lagd for å "trene" det bort men hjelper det i det hele tatt? Lager den isteden muskler? Noen som vet? Maskinen jeg snakker om er hip abducter. Takk for alle seriøse svar.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #2 Skrevet 11. mai 2025 Lipødem. Det går ikke an å punktslanke, og hvis di har gått ned i vekt uten at det hjelper kan det være noe annet enn "overvekt". Har du problemer med leggene også? Anonymkode: 6ef81...b52
bobz Skrevet 11. mai 2025 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lipødem. Det går ikke an å punktslanke, og hvis di har gått ned i vekt uten at det hjelper kan det være noe annet enn "overvekt". Har du problemer med leggene også? Anonymkode: 6ef81...b52 Nei. Ellers er beina mine slanke og sterke. Det er bare akkurat mellom helt øverst mot skrittet at det gnisser og jeg kan tilogmed ta tak i fettet med hånden. Jeg så meg selv bakfra og fikk sjokk. Det er som to store ballonger.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #5 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lipødem. Det går ikke an å punktslanke, og hvis di har gått ned i vekt uten at det hjelper kan det være noe annet enn "overvekt". Har du problemer med leggene også? Anonymkode: 6ef81...b52 Ikke nødvendigvis lipødem, noen har bare ekstra store lår genetisk. Jeg tror det beste du kan gjøre er å tenke mindre på det og bruke lårbeskytter/undershorts om sommeren under skjørt. Ellers blir dette fort en fiksering som du aldri slutter å legge merke til, selv om alle andre synes du er helt normal. Anonymkode: 30f13...aec 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #6 Skrevet 11. mai 2025 bobz skrev (Akkurat nå): Her er lårene mine Du ser helt vanlig ut. Anonymkode: 30f13...aec 8 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #7 Skrevet 11. mai 2025 bobz skrev (4 minutter siden): Her er lårene mine Ååå skulle ønske jeg hadde en sånn kropp. Drømmekroppen min Anonymkode: 2b28f...660 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #8 Skrevet 11. mai 2025 Det er da helt normalt at lårene går sammen øverst mot skrittet. Thigh gap er det bare noen få som har. Anbefaler sånne tynne "sykkelshorts" eks, https://www.missmary.com/no/cool-sensation-panty-beige?utm_id=120219849508850415_v2_s02 Du får kjøpt dem mange steder, da gnisser det ikke. Anonymkode: b5008...0fd 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #9 Skrevet 11. mai 2025 bobz skrev (14 minutter siden): Hei. Jeg har slitt med fett mellom lårene helt siden barndommen. De gnisser sammen, og gjør spesielt vondt om sommeren. Jeg pleide å få brennmerker før pga gnissingen. Selvom jeg har gått ned i vekt og trener osv så er dette fettet veldig vanskelig å få bort. Det finnes en maskin på treningssenteret som er lagd for å "trene" det bort men hjelper det i det hele tatt? Lager den isteden muskler? Noen som vet? Maskinen jeg snakker om er hip abducter. Takk for alle seriøse svar. Du har jo helt normale bein. Kan det være en ide å styrke utsiden og innside av hofte/ lår, (hip abductors og hip adductors). Når disse er svake «sporer» man mer mot senter med beina under seg når man går og lårene går i hverandre. Er de sterkere holder kroppen bedre balanse. Se på løpespesifike øvelser. Anonymkode: 1d947...5f0 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #10 Skrevet 11. mai 2025 Dette er ganske høy fettprosent, og lav muskelmasse. Begynn å tren tung styrke, så vil bena dine få en mye bedre fasong. Gjetter du også har veldig flat rumpe. Legger du på deg mye muskelmasse, vil samme fett legge seg mye penere og rett og slett mer praktisk. Du er typisk sånn som trener, så velger du kondis for å svette og forbrenne kalorier, men da fortsetter du bare å jobbe med samme slappe fasongen. Anonymkode: e67b3...66f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #11 Skrevet 11. mai 2025 Finnes også sånne bånd du kjøper til å ha rundt lårene så de ikke gnisser. Anonymkode: 89695...e5b 1
Pippi Lotta Skrevet 11. mai 2025 #12 Skrevet 11. mai 2025 Dette er helt vanlig! Jeg har hat det siden tenårene. Selv når jeg var tyn og veldig trent (ikke flat rumpe, som om det skule bety noe). Jeg bruker sjorts under kjolene, vil du ikke ha det så finnes det også en slags gell du kan bruke. https://www.fjellsport.no/turutstyr/forstehjelp-hygiene/hudpleie/bodyglide-body-blue-557091?channable=01384b6964003431362d37313430ac&variantId=416-7140&utm_campaign=05. Kelkoo Shopping [catch all]&gad_source=1&gad_campaignid=17335990731&gclid=Cj0KCQjwlYHBBhD9ARIsALRu09pghdjSkZitFeuOJErO2iW6Uuon0o1svzLiyIaLzgHpdesKPKd5AY4aAlLcEALw_wcB 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #13 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Finnes også sånne bånd du kjøper til å ha rundt lårene så de ikke gnisser. Anonymkode: 89695...e5b Hvordan bånd da? Anonymkode: 2b28f...660
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #14 Skrevet 11. mai 2025 Du vil ha thigh gap?... Da er det bare å gå ned i fettprosent da.... Kan også hende du har en benstruktur som og gener som gjør at du får ansamlig av fett i det området. Anonymkode: eb88c...33f 1
bobz Skrevet 11. mai 2025 Forfatter #15 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er ganske høy fettprosent, og lav muskelmasse. Begynn å tren tung styrke, så vil bena dine få en mye bedre fasong. Gjetter du også har veldig flat rumpe. Legger du på deg mye muskelmasse, vil samme fett legge seg mye penere og rett og slett mer praktisk. Du er typisk sånn som trener, så velger du kondis for å svette og forbrenne kalorier, men da fortsetter du bare å jobbe med samme slappe fasongen. Anonymkode: e67b3...66f Veldig flat rompe? Så saklig. Har ikke det nei. Trener mye rompe 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #17 Skrevet 11. mai 2025 bobz skrev (Akkurat nå): Veldig flat rompe? Så saklig. Har ikke det nei. Trener mye rompe Det er mange som ikke har thigh gap, uten å ha for høy fettprosent. Her må du bare lære å leve med det. evt se om å trene tung styrketrening som markløft og knebøy med stang. Hvis du trener mye så gjør du kanskje det allerede? Anonymkode: 89695...e5b 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #18 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er ganske høy fettprosent, og lav muskelmasse. Begynn å tren tung styrke, så vil bena dine få en mye bedre fasong. Gjetter du også har veldig flat rumpe. Legger du på deg mye muskelmasse, vil samme fett legge seg mye penere og rett og slett mer praktisk. Du er typisk sånn som trener, så velger du kondis for å svette og forbrenne kalorier, men da fortsetter du bare å jobbe med samme slappe fasongen. Anonymkode: e67b3...66f Alle liker ikke trenings kroppen. Jeg syns den mister fassong og blir hard og mer *tørr* Anonymkode: 64dc0...70d 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2025 #19 Skrevet 11. mai 2025 Ønsker å poengtere for deg trådstarter at du beveger deg inn i ett farlig felt om du er så ekstremt opptatt av å få thigh gap. Det er nemlig slik at det ikke er mulig å oppnå for mange, tross lav fettprosent!!! https://www.businessinsider.com/guides/health/mental-health/thigh-gap https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/a34597263/thigh-gap/ Anonymkode: eb88c...33f 2 1
bobz Skrevet 11. mai 2025 Forfatter #20 Skrevet 11. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ønsker å poengtere for deg trådstarter at du beveger deg inn i ett farlig felt om du er så ekstremt opptatt av å få thigh gap. Det er nemlig slik at det ikke er mulig å oppnå for mange, tross lav fettprosent!!! https://www.businessinsider.com/guides/health/mental-health/thigh-gap https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/a34597263/thigh-gap/ Anonymkode: eb88c...33f Jeg er bare lei av at lårene gnisser på sommeren. Jeg vil kunne gå i kjoler og skjørt uten å måtte ha sykkelshorts under. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå