Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har slitt med fett mellom lårene helt siden barndommen.  De gnisser sammen, og gjør spesielt vondt om sommeren. Jeg pleide å få brennmerker før pga gnissingen. Selvom jeg har gått ned i vekt og trener osv så er dette fettet veldig vanskelig å få bort. Det finnes en maskin på treningssenteret som er lagd for å "trene" det bort men hjelper det i det hele tatt? Lager den isteden muskler? Noen som vet?

Maskinen jeg snakker om er hip abducter.

Takk for alle seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lipødem. 

Det går ikke an å punktslanke, og hvis di har gått ned i vekt uten at det hjelper kan det være noe annet enn "overvekt". 

Har du problemer med leggene også? 

Anonymkode: 6ef81...b52

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lipødem. 

Det går ikke an å punktslanke, og hvis di har gått ned i vekt uten at det hjelper kan det være noe annet enn "overvekt". 

Nei. Ellers er beina mine slanke og sterke. Det er bare akkurat mellom helt øverst mot skrittet at det gnisser og jeg kan tilogmed ta tak i fettet med hånden. Jeg så meg selv bakfra og fikk sjokk. Det er som to store ballonger. 

Skrevet

Her er lårene mine

Snapchat-601941066.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lipødem. 

Ikke nødvendigvis lipødem, noen har bare ekstra store lår genetisk.

Jeg tror det beste du kan gjøre er å tenke mindre på det og bruke lårbeskytter/undershorts om sommeren under skjørt. Ellers blir dette fort en fiksering som du aldri slutter å legge merke til, selv om alle andre synes du er helt normal.

Anonymkode: 30f13...aec

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
bobz skrev (Akkurat nå):

Her er lårene mine

Snapchat-601941066.jpg

Du ser helt vanlig ut.

Anonymkode: 30f13...aec

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
bobz skrev (4 minutter siden):

Her er lårene mine

Snapchat-601941066.jpg

Ååå skulle ønske jeg hadde en sånn kropp. Drømmekroppen min

Anonymkode: 2b28f...660

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
bobz skrev (14 minutter siden):

Hei. Jeg har slitt med fett mellom lårene helt siden barndommen.  De gnisser sammen, og gjør spesielt vondt om sommeren. Jeg pleide å få brennmerker før pga gnissingen. Selvom jeg har gått ned i vekt og trener osv så er dette fettet veldig vanskelig å få bort. Det finnes en maskin på treningssenteret som er lagd for å "trene" det bort men hjelper det i det hele tatt? Lager den isteden muskler? Noen som vet?

Maskinen jeg snakker om er hip abducter.

Takk for alle seriøse svar.

Du har jo helt normale bein. Kan det være en ide å styrke utsiden og innside av hofte/ lår, (hip abductors og hip adductors). Når disse er svake «sporer» man mer mot senter med beina under seg når man går og lårene går i hverandre. Er de sterkere holder kroppen bedre balanse. Se på løpespesifike øvelser. 

Anonymkode: 1d947...5f0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ganske høy fettprosent, og lav muskelmasse.

Begynn å tren tung styrke, så vil bena dine få en mye bedre fasong. Gjetter du også har veldig flat rumpe.

Legger du på deg mye muskelmasse, vil samme fett legge seg mye penere og rett og slett mer praktisk. 

Du er typisk sånn som trener, så velger du kondis for å svette og forbrenne kalorier, men da fortsetter du bare å jobbe med samme slappe fasongen.

Anonymkode: e67b3...66f

AnonymBruker
Skrevet

Finnes også sånne bånd du kjøper til å ha rundt lårene så de ikke gnisser.

Anonymkode: 89695...e5b

• Nyttig 1
Skrevet

Dette er helt vanlig! Jeg har hat det siden tenårene. Selv når jeg var tyn og veldig trent (ikke flat rumpe, som om det skule bety noe). Jeg bruker sjorts under kjolene, vil du ikke ha det så finnes det også en slags gell du kan bruke. 

https://www.fjellsport.no/turutstyr/forstehjelp-hygiene/hudpleie/bodyglide-body-blue-557091?channable=01384b6964003431362d37313430ac&variantId=416-7140&utm_campaign=05. Kelkoo Shopping [catch all]&gad_source=1&gad_campaignid=17335990731&gclid=Cj0KCQjwlYHBBhD9ARIsALRu09pghdjSkZitFeuOJErO2iW6Uuon0o1svzLiyIaLzgHpdesKPKd5AY4aAlLcEALw_wcB

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes også sånne bånd du kjøper til å ha rundt lårene så de ikke gnisser.

Hvordan bånd da?

Anonymkode: 2b28f...660

AnonymBruker
Skrevet

Du vil ha thigh gap?...

Da er det bare å gå ned i fettprosent da.... Kan også hende du har en benstruktur som og gener som gjør at du får ansamlig av fett i det området.

Anonymkode: eb88c...33f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Begynn å tren tung styrke, så vil bena dine få en mye bedre fasong. Gjetter du også har veldig flat rumpe.

Legger du på deg mye muskelmasse, vil samme fett legge seg mye penere og rett og slett mer praktisk. 

Du er typisk sånn som trener, så velger du kondis for å svette og forbrenne kalorier, men da fortsetter du bare å jobbe med samme slappe fasongen.

Veldig flat rompe? Så saklig.  Har ikke det nei. Trener mye rompe

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
bobz skrev (Akkurat nå):

Veldig flat rompe? Så saklig.  Har ikke det nei. Trener mye rompe

Det er mange som ikke har thigh gap, uten å ha for høy fettprosent. Her må du bare lære å leve med det.

evt se om å trene tung styrketrening som markløft og knebøy med stang. Hvis du trener mye så gjør du kanskje det allerede? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Alle liker ikke trenings kroppen. Jeg syns den mister fassong og blir hard og mer *tørr*

Anonymkode: 64dc0...70d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å poengtere for deg trådstarter at du beveger deg inn i ett farlig felt om du er så ekstremt opptatt av å få thigh gap. Det er nemlig slik at det ikke er mulig å oppnå for mange, tross lav fettprosent!!!

https://www.businessinsider.com/guides/health/mental-health/thigh-gap

https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/a34597263/thigh-gap/

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ønsker å poengtere for deg trådstarter at du beveger deg inn i ett farlig felt om du er så ekstremt opptatt av å få thigh gap. Det er nemlig slik at det ikke er mulig å oppnå for mange, tross lav fettprosent!!!

https://www.businessinsider.com/guides/health/mental-health/thigh-gap

https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/a34597263/thigh-gap/

Jeg er bare lei av at lårene gnisser på sommeren. Jeg vil kunne gå i kjoler og skjørt uten å måtte ha sykkelshorts under.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...