Sitri Skrevet 20. november 2002 #1 Del Skrevet 20. november 2002 Hvilke "kvalifikasjoner" må man ha for å få bostøtte? Og hvor lenge kan man få det av gangen osv osv? Og hva er egentlig bostøtte ( jeg har fått nyss om at vi kan ha rett på dette, men jeg er ikke helt inne på hva det er, så jeg er litt grønn akkurat der ). Også søknad da, det må vi jo ha. Jeg tror jeg har vurdert det en gang, men blåste tanken vekk fordi vi sikkert ikke er "kvalifisert" nok osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 20. november 2002 #2 Del Skrevet 20. november 2002 jeg er ikke helt sikker på kvalifikasjonene,men man får bo støtte tre ganger i året og beløpet kan variere fra et par tusen til 12000.... et venne par av meg fikk bo støtte da de bare hadde en inntekt,jeg fikk bostøtte da jeg hadde morstrygd..... Mener det slik at om man ikke har fulle 5000 å leve for etter husleie,lån og strøm er betalt så har man rett på bostøtte. Tror det er en grense i Norge på at familie med barn skal ha 5000 kr i månden etter strøm,husleie og huslån å leve for..... Du finner søknadskjema på sosialkontoret og det er tre datoer i månden man må ha søkt innen,dette står på søknadskjemaet og om ikke vet de på sosialkontoret dette.... Er verdt et forsøk å søke uansett da Er sikkert noen som kan mer enn meg om dette ,håper de svarer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2002 #3 Del Skrevet 20. november 2002 det med 5000 kr kan ikke stemme.. da er det jo bare å ha vanvittig stor husleie og så får man bostøtte... så slik håper jeg virkelig ikke at det er.. håper det er litt mer grundig gjennomgang av den økonmiske situasjonen før man bare deler ut penger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 20. november 2002 #4 Del Skrevet 20. november 2002 nei det er snakk om at det er 5000 etter husleie,strøm og evtuellt huslån ikke andre typer gjeld eller betalinger..... Vet i allefall at om man har barn får man 5000kr av bergen komunes sosialkontor å leve for i månden pluss dekket husleie på 5000 pluss støm (men det var ikke det det var snakk om no) Det er nokk forskel i de forskjelige komunene,i Bergen virker det i lallfal å være slik...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 20. november 2002 #5 Del Skrevet 20. november 2002 Det kommer an på samlet inntekt fordelt på personene i husstanden. Tariffer og sånt kan du få på husbankens(??) sider. Jeg får overgangssstønad og mottar bostøtte. Noen andre jeg kjenner har to lave inntekter(15 000 eller no til sammen tror jeg) og får ca 2500 pr 4 mnd i bostøtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 20. november 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 20. november 2002 Han får utbetalt 15000,-. Alt det går ut igjen i faste utgifter. Vi handler inn bleier, mme, middager o.l. den dagen han får lønning som kommer på et par tusen der. Jeg får 5600,. pr mnd og etter at mine faste utgifter er betalt så har jeg 4600,- igjen. Og innimellom så kommer det jo bursdager og det er ofte i min familie. Vi har kanskje ikke rett på bostøtte da, men vi sliter litt og lever fra hånd til munn. I likhet med mange andre. Sambo sendte mail til de i dag med tall og alt, og spurte om vi har rett på bostøtte. Så vi får jo det riktige svaret fra de uansett. Har søkt sosialkontoret om litt hjelp akkurat nå i julen. Men jeg har hørt fra mange at de mener at man skal kjøpe mat først og så betale regninger. Men problemet er jo bare det at vi har utsatt regningene lenge nok og nå MÅ de betales. Og skjønner de ikke at man får purringer og innkasso hvis man ikke betaler? Og så har man bredbånd, telefon, tv og sånne ting. Det anser de som luksus, men det er likevel utigfter, så det må jo regnes med da. Nå bruker ikke vi enormt med penger på de tingene, men likevel....... Uff, nei jeg håper virkelig økonomien blir litt bedre fra Januar/Februar. Det tærer på å leve med fra "hånd til munn" - metoden, men sånn er livet :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 20. november 2002 #7 Del Skrevet 20. november 2002 nei det stemmer ikke med 5000. mamma har 2000 igjen å leve for etter husleie og strøm er betalt, og hun har ikke krav på. men barna må være under 18 år, da er det vel annerledes. sykt spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 21. november 2002 #8 Del Skrevet 21. november 2002 Det stilles krav til både boligen, inntekten og aldre på personer i husholdningen. Du kan lese om bostøtte på Husbankens internettsider Der finner du også søknadsskjema. Og det er jo bare å søke, selv om du ikke er helt sikker på om dere kan få bostøtte. Sleng inn en søknad - det verste du kan få er et avslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå