Gå til innhold

Cupcakes Bryllupsdagbok! 05.08.06


Cupcake

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg vi har fått brudevalsen i boks, ihvertfall nesten... Litt finpussing igjen. Vi skal danse til "So This Is Love" (instrumental) fra Askepott. Den er så fin! :)

Det som "bekymrer" meg nå for tiden er borddekorasjonene... aner ikke hvordan vi skal gjøre det. Vi har røde roser som et slags tema da... I natt drømte jeg at vi hadde pyntet bordet med julepynt!! :overrasket: Lurte på om vi bare skulle gjøre det veldig enkelt, med en enkelt rød rose i en gjennomsiktig vase, rundt omkring på bordene, og med telys (vet ikke hva slags telysestake enda)...

Hvis noen har noen tips, er det bare å dele. Blir svært takknemlig!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Borddekorasjon er nesten den vanskeligste delen syntes jeg. Slet veldig lenge før jeg klarte å finne ut av hvordan jeg ville ha det. Skiftet mening ofte :) Men nå er alt kjøpt inn og jeg tror det blir veldig bra.

Som sagt, så er ikke jeg så veldig god på sånt. Men den ideen du nevnte syntes jeg at hørtes veldig fin ut. Enkelt og fint.

Selv så er jeg redd for at jeg kanskje har for mye av det gode :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Lykke til!  :)

Tusen takk! :) Har ikke fått bestemt meg med tanke på borddekorasjonene enda. En annen ting... hvordan skal blomstene i kirken se ut? Skal de ha noen spesiell "form"?? Hvis noen skjønte hva jeg mente nå da... :klø: Hvordan pynter man kirken? (Lurer på om vi skal la det være...)

Her om dagen bestilte vi Kaken! Den ser ca. sånn ut -> http://www.kakebakeri.no/bilder/bryllup/4_etasjer.jpg. Bortsett fra at vi skal ha 3 etasjer, og røde roser spredt litt her og der. Skal heller ikke ha sånn blondegreier rundt nederst, og så skal navnet mitt og hans stå ved siden av hverandre i 2 hvite hjerter på den nederste etasjen. Fyllet skal bestå av jordbær og vanilje. :sikle: Blir sikkert godt! :-D

Idag var jeg hos sydamen for å få sydd in kjolen. :) Dette blir bra! :-D Skal tilbake til andregangsprøving om noen uker.

Endret av Cupcake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaken høres kjempe fin ut og den kommer sikkert til å smake deilig!! :sikle::)

Når det gjelder blomster har jeg ingen tips. Gifter oss hos byfogden vi, så har sluppet å tenke på den delen. Men det ordner seg sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bestilte brudebuketten igår! :-D Fant den faktisk her på KG. Falt pladask for den med en gang. Her er et -> bilde. :)

Ellers så holder vi på å prøve å samordne pynting av kirken med et par som skal gifte seg etter oss. Vi har lyst til å ha oasisballer med røde roser, og det andre paret vil ha oasisballer med hvite/champagnefargede roser, så det kan vi nok kombinere på en fin måte tenker jeg. Har fått bestilt 150 røde 2. sorterings roser.

Har også fått bestilt litt hårpynt på ebay. Blomster og Sommerfugler. Vet ikke hvilke jeg vil bruke enda, men det får jeg se når jeg har prøvd dem på. Håper bare det ikke tar altfor lang tid før jeg får dem.

På mandag tenker jeg vi tar en tur til IKEA for å finne lys og dekorasjoner til bordet.

Nå er det ikke lenge igjen, og heldigvis er det meste i orden! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har akkurat lik bukett som deg, og vi skal ha oasiskuler med nelliker i på bordene. Disse går i hvitt, rødt og cerice. Det passet veldig godt til buketten min. Har bilde, men vet ikke om jeg får lastet det opp her i og med at jeg ikke er supermedlem.

Klem

Vi gifter oss 22 juli :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk hårpynten jeg bestilte på ebay for noen dager siden i posten idag! Det gikk fort, og de er veldig fine. Har ikke prøvd dem ordentlig enda.

Idag har jeg bestilt en kjempefin kaketopp! Kjøpte den på ebay -> bilde. Blir nok veldig fin på kaken vår. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en stilig kaketopp!  :-D

Ja, ikke sant!? Men min søster sa de minnet litt om spøkelser! :overrasket: Hmmm... Synes ikke det jeg. Får ikke håpe andre tenker sånn... gjestene altså.

Endret av Cupcake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... huff da! Jeg syntes ikke de liknet på spøkelser ihvertfall. Den var rett og slett stilig. Og det tror jeg gjestene kommer til å syntes også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var utdrikningslaget mitt! :-D Det var veldig fint! Ble hentet av forloveren min i 14 tiden, måtte få på meg bind for øynene, og så bar det avsted. Først skulle vi til en skjønnhetssalong, hvor jeg kunne velge mellom ansiktsbehandling eller aromaterapi. Valgte ansiktsbehandling. Det var en deilig time med rens og massasje. Etter det fikk jeg på meg en "sash" (heter det ikke det, sånn som missene bruker) over brystet hvor det stod "Bride to Be", og så fikk jeg en tiara på hodet. Passet veldig fint til kjolen jeg gikk med. :) Slik måtte jeg gå resten av dagen (men det syntes jeg bare var gøy!) :-D

Etter det hentet vi 2 to venninner og kjørte til en park hvor det stod to venninner til og ventet. Så hadde vi en koselig piknikk og spilte boccia og badminton, og så fikk jeg en oppgave som jeg måtte løse om den kommende mannen min. (Jeg bestod! ;) )

Etter det måtte vi innom forloveren min en tur med maten (hun hadde laget altfor mye), og så var det på med bind for øynene igjen og kjøre en tur, og så viste det seg at vi skulle på showet til Anne Kat Hærland! Det var kjempemorsomt!! :)

Da showet var over var det igjen på med bindet for øynene, og så kjørte vi til en hytte som den ene venninnen min har ved vannet (jeg hadde allerde gjettet at vi skulle dit, da :sjenert: ). Hadde jeg sagt det høyt før vi kjørte hadde jeg kanskje sluppet bindet... Da vi kom dit måtte jeg vente litt utenfor mens de gjorde noe klart inne. Da jeg etterhvert fikk komme inn hadde de tent masse lys i stuen, og det lå flere madrasser på gulvet. Slumberparty! :-D Det var kjempekoselig! På bordet stod det masse godt, yndlinggodteriet og yndlingpotetgullet (Sprø Mix og Chicken Pomms) mitt. :-D :sikle: Nam, nam!

Vi spilte også litt Buzz (jeg vant hver gang! :sjarmor: ). Min forlover hadde gitt min kjære masse spørsmål om oss som han måtte svare på, og så måtte jeg gjette hva han hadde svart. (Jeg var ganske flink!) :-D Underveis fikk jeg noen morsomme og fine premier.

Etterhvert ble vi trøtte og sovnet, men jeg hadde ihvertfall en kjempefin dag!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått bestemt meg angående bordpyntingen. Vi har kjøpt -> disse telysholderne på IKEA. Kjøpte 32 stk, og har fylt de med fine små pyntestener, og lagt lyset oppå.

Bilde 1

Bilde 2

Disse bildene ble litt mørke da de ble tatt med mobilen. Ser finere ut på ordentlig! :)

Vi kommer til å bruke bordkort nr. 3 fra venstre (med de 2 røde rosene) på denne -> siden.

Blomstene på bordet blir også røde roser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig utdrikningslag du fikk :hoppe: ikke lenge igjen til mitt skal være heller nå, veldig spent ja! :)

De telysdekorasjonene ble veldig fine :klappe: og bordkortene var kjempe søte! Nå fikk jeg lyst til å bestille noen bordkort fra de også :ler:

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig utdrikningslag du fikk :hoppe:  ikke lenge igjen til mitt skal være heller nå, veldig spent ja! :)

De telysdekorasjonene ble veldig fine :klappe: og bordkortene var kjempe søte! Nå fikk jeg lyst til å bestille noen bordkort fra de også :ler:

Ha en fin helg :)

Ja, det var et alletiders utdrikningslag, akkurat slik jeg ønsket! :-D

Endret av Cupcake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte lenge på hva jeg skulle gi min kjære i morgengave... og fant det ut idag. :) Det ble GPS til bilen -> denne. Håper han blir fornøyd med det. Jeg fisket litt og sa at det var et vennepar som lurte på om vi ønsket oss det, og han sa "ja, det hadde vært gøy! En fin gave!". Så da ble det det. :-D Hihi!

Tenkte jeg kunne si ved siden av: "Så finner du alltid veien hjem til meg!" eller noe like cheesy. :) Hehe.

Deilig å ha det ferdig. Har faktisk allerede fått morgengaven min. Fikk en klokke i gave på forlovelsesdagen vår den 9. juli, men jeg likte den ikke helt, så han ville jeg skulle bytte den. OK. Dro til klokkebutikken, og den eneste jeg fant som jeg virkelig likte kostet over 4000,- :sjenert: Jeg smilte søtt, og klokken var min!! :sjarmor: (Den klokken jeg først hadde fått kostet ca. 1700,-). Siden jeg fikk den sa jeg at det fikk være forlovelsesgave, bursdagsgave (jepp, har bursdag idag, 24. juli! :hoppe:), og morgengave i en. Håper ikke han kjøper noe annet alikevel.

Nå er det ikke lenge igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hoppe::bryllup::hoppe:

Endret av Cupcake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig fin klokke!

Takk! Ja, ikke sant? Den er nesten som et smykke, og kommer til å passe fint til brudekjolen min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei alle sammen!

Tenkte jeg endelig skulle fortelle litt om hvordan det gikk på vår store dag på lørdag for en uke siden. :) Har vært uten internett en stund fordi modemet gikk føyken i tordenvær, derfor har dere ikke hørt noe før.

Dagen før fikk vi ordnet blomster til kirken. Gjorde det ganske enkelt. Kjøpte 6 store fine hvite vaser på Plantasjen, og så hadde vi bestilt 150 røde roser som vi hentet den dagen. Det ble satt to i trappen opp til alteret, to på alterbordet, og to ved inngangen til kirken. Ble enkelt og pent. :)

På selve dagen hadde vi kjempefint vær heldigvis. Min forlover kom hjem til meg i 11 tiden, og så ordnet vi hår og sminke. Vi ble hentet ca. 13:45, og så dro vi til kirken. Var nesten ikke nervøs heldigvis. Pappa sto og ventet, og så gikk vi inn kl. 14. Vielsen gikk veldig fort, og var veldig fin, og min kjære var så kjekk! :hjerter_rundt:

Etter vielsen stod vi i døren og hilste på alle sammen, og så ble det tatt endel bilder på kirketrappen.

Så dro vi til fotografen, og var der til ca. kl 16:30. Etter det dro vi til festlokalet hvor alle ventet på oss. Middagen startet ikke så lenge etter at vi kom, og alt smakte kjempegodt. :sikle: Det ble masse taler og morsomme innslag. Min kjære var kjempeflink med sin tale til meg, jeg ble veldig rørt. :) Selv hadde jeg laget sang til han. Middagen varte ca. 4 timer, og de fløy fort avgårde.

Etter middagen hadde vi litt pause, og så ble det brudevals, og dansing, og så kaker. Kaken vår ble kjempefin, og god! :) Ble etterhvert veldig sliten i ryggen, så vi dro fra festen tidligere enn jeg egentlig hadde tenkt. Var på hotellet i 01:30 tiden tenker jeg.

Skulle gjerne ha lagt ut noen bilder, men det vil ikke min kjære, så det får jeg respektere.

Alt i alt hadde vi en kjempefin dag, og vi er kjempefornøyde! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...