AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Grillmat er digg det bare jeg slipper å grille maten selv. Altså jeg vil gjerne spise uten å bidra så mye. Hvordan er det med deg/dere? Er det alltid en som griller og de andre spiser eller hvordan gjør dere det? Anonymkode: aa95e...ca8
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Jeg hater grilling, virkelig det verste jeg vet. Noe av det jeg liker minst med sommeren for ALLE elsker grilling og vil grille hele tiden. Aldri jeg som griller det for noen andre gjøre så kan jeg heller gjøre klar maten de vil ha. Hadde jeg fyrt opp grillen så hadde de nok trodd jeg var blitt dement. Anonymkode: ae75e...077 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai JA. Mildt sagt. Har fire griller av ulike varianter. Alt fra Pellets, der jeg røyker kjøtt eller fisk over lang tid, til klassisk kullgrill. Liker lukten, stemningen, å være ute, å klare timingen av alt. Prøve ut nye marinader og glaze, eller måter å lage tilbehøret på. legger poteter ned i kull, langtidsgriller hele hvitløk med olje og salt. Akkuat nå er nykål på grill med smør og frisk estragon en stor favoritt her. Mannen liker det også, så ofte griller vi sammen, tar et glass hvitvin til i innspurten. Og besøk henger også rundt med noe godt i glasset. Anonymkode: d6449...604 5 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Jeg er gift med en selverklært grillmester, så han er gjerne den som griller, både hjemme og på besøk hos venner. En del av vennene våre er ikke så glad i å grille, men elsker grillmat, så det passer jo fint for han 😉 Han spiser innimellom, eller sist. Vi andre lager tilbehøret Anonymkode: 340c0...758
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Er veldig glad i grillmat med er nok litt som ts liker best å få servert 🤣 Anonymkode: a6650...be1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er gift med en selverklært grillmester, så han er gjerne den som griller, både hjemme og på besøk hos venner. En del av vennene våre er ikke så glad i å grille, men elsker grillmat, så det passer jo fint for han 😉 Han spiser innimellom, eller sist. Vi andre lager tilbehøret Anonymkode: 340c0...758 Vi spiser alltid sammen med gjester, selv om vi griller. Man lager bare aktiv og passiv sone på grillen. Tar litt av og på. Og passer på rekkefølgen. Når grillmaten er ferdig, så setter vi oss alle til bords. Siste jeg grillet var helstekt ishavsrøye (lå lenge på indirekte varme). Nykål, ble lagt på betydelig senere på aktiv varme, og asparges helt til slutt, mens nykålen lå og godgjorde seg på indirekte varme for å bli litt myk inni. Anonymkode: d6449...604 1
PurpleTuliip Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Elsker å grille! Syns lukten, stemningen og kosen er helt tipptopp 🥰 har begynt å ta med ut airfryeren sånn at tilbehør kan lages i den uten at jeg «går glipp» av stemingen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Hater det, mye styr og venting før en får noe halvstekte greier som smaker av grillkull🥴 Anonymkode: b9731...991 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai Jeg synes grilling er unødvendig arbeid, selv om jeg liker smaken. Her er det min mann som vil grille, så han vil ta ansvaret, men han er dårlig på tilbehør. Blir ofte bare kjøtt og mais. Anonymkode: 39b97...fce 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Nei. Jeg er oppvokst med svidd grillmat med kjedelig salat og vond potetsalat på papptallerken med tilhørende plastikkbestikk. Måltidet ble inntatt på vaklevorent campingvogn og ti millioner mygg deltok også. Så jeg er kurert. Anonymkode: 7e9ec...c4f 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Jeg er oppvokst med svidd grillmat med kjedelig salat og vond potetsalat på papptallerken med tilhørende plastikkbestikk. Måltidet ble inntatt på vaklevorent campingvogn og ti millioner mygg deltok også. Så jeg er kurert. Anonymkode: 7e9ec...c4f Ikke campingvogn, men campingbord Anonymkode: 7e9ec...c4f
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Jeg er oppvokst med svidd grillmat med kjedelig salat og vond potetsalat på papptallerken med tilhørende plastikkbestikk. Måltidet ble inntatt på vaklevorent campingvogn og ti millioner mygg deltok også. Så jeg er kurert. Anonymkode: 7e9ec...c4f Jeg har noen dårlige barndomsminner jeg og. Hvorfor i alle dager var det alltid mannen, som ellers aldri lagde mat, som ble sendt ut for å grille? En av de få tingene jeg ikke klarer å spise er gjennomstekt kjøtt, særlig seigt svin. Og så har jeg minne om poteter som var svidd utenpå, og rå inni. Og så skulle man gjøre tilbehøret enkelt. Ferdig potetsalat som smakte syntetisk. Og isbergssalat. Men det snudde fullstendig når jeg begynte å grille selv. Og lærte meg å ta av kjøttet da det var akkurat passe stekt. Og å bruke indirekte varme for å få grønnsaker møre og gode. Og ikke minst gjøre klar potetsalaten litt tidligere på dagen, slik at smakene får trekke godt inn, og alt er klart til å bare settes på bordet når varmmaten er klar. Anonymkode: d6449...604
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi spiser alltid sammen med gjester, selv om vi griller. Man lager bare aktiv og passiv sone på grillen. Tar litt av og på. Og passer på rekkefølgen. Når grillmaten er ferdig, så setter vi oss alle til bords. Siste jeg grillet var helstekt ishavsrøye (lå lenge på indirekte varme). Nykål, ble lagt på betydelig senere på aktiv varme, og asparges helt til slutt, mens nykålen lå og godgjorde seg på indirekte varme for å bli litt myk inni. Anonymkode: d6449...604 Tror jeg skulle gått på kurs jeg,for det dr får jeg ikke til. Får ikke maten ferdig til riktig tid så noe blir for stekt og noe må man vente på. Og jeg selv er svett og flyr som en jojo og prøver å spise litt innimellom. Anonymkode: aa95e...ca8
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai Ikke spesielt. Jeg liker å spise utendørs, men for min del kunne vi like gjerne laget maten på kjøkkenet. Vi griller ofte fordi kjæreste og venner er opptatt av det. Jeg tar gjerne hånd om tilbehør. Anonymkode: 13e03...cc4 2
Hareena Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai Nei, jeg er virkelig dårlig på den kunsten. Strekker meg til å lage fiskepakker i aluminiumsfolie når vi har fått fisk, men kunne jo like gjerne puttet dem i steikeovnen. Spiser veldig lite kjøtt så det kan jo ha en sammenheng der. Jeg er så elendig på grilling at jeg blir nesten sur av alle flygebladene som havner i postkassen fra dagligvarekjedene som fra april til september kun handler om GRILL, GRILL og GRILL😅 Blir daglig påminnet min utilstrekkelighet, ha ha. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai PurpleTuliip skrev (7 minutter siden): Elsker å grille! Syns lukten, stemningen og kosen er helt tipptopp 🥰 har begynt å ta med ut airfryeren sånn at tilbehør kan lages i den uten at jeg «går glipp» av stemingen. Det var en god ide med airfryer. DEN tar jeg med meg! Anonymkode: aa95e...ca8 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror jeg skulle gått på kurs jeg,for det dr får jeg ikke til. Får ikke maten ferdig til riktig tid så noe blir for stekt og noe må man vente på. Og jeg selv er svett og flyr som en jojo og prøver å spise litt innimellom. Anonymkode: aa95e...ca8 Har du prøvd å sette opp et skjema over hvor lang tid hver ting tar? Og hva slags varme det trenger? Du kan også bruke chatGPT til det. Og så er det veldig viktig å ha en form for hvilehylle, eller svak indirekte sone. Alt av grønnsaker, burgere, pølser, med mer, tåler å ligge på svak varme over tid. Eller til og med å bli tatt av grillen, og lagt på igjen for å varmes opp. Så kan du fokusere på det som skal være akkurat passe stekt i midten. Og ta alt av grillen samtidig. Anonymkode: d6449...604
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai PurpleTuliip skrev (9 minutter siden): Elsker å grille! Syns lukten, stemningen og kosen er helt tipptopp 🥰 har begynt å ta med ut airfryeren sånn at tilbehør kan lages i den uten at jeg «går glipp» av stemingen. Hvilket tilbehør lager i airfryer? Anonymkode: 39b97...fce
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai Hareena skrev (2 minutter siden): Nei, jeg er virkelig dårlig på den kunsten. Strekker meg til å lage fiskepakker i aluminiumsfolie når vi har fått fisk, men kunne jo like gjerne puttet dem i steikeovnen. Spiser veldig lite kjøtt så det kan jo ha en sammenheng der. Jeg er så elendig på grilling at jeg blir nesten sur av alle flygebladene som havner i postkassen fra dagligvarekjedene som fra april til september kun handler om GRILL, GRILL og GRILL😅 Blir daglig påminnet min utilstrekkelighet, ha ha. Fersk fisk på grill er jo fantastisk. Jeg griller nesten mer fisk enn kjøtt. På kull eller pellets. har du sett slike nettingformer du legger fisken inn i? Da får du også grillsmaken. Behold alltid skinnet på, og stek hovedsakelig fra skinnsiden. Spray godt med olje på formen. Anonymkode: d6449...604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå