Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 17.35):

Synes den enkleste formen for grilling  - som tydelligvis mange holder på med - putte på noe ferdigmarinerte greier og servere potetsalat ut av boksene - framstår som temmmelig harry. Det mest merkelige jeg hører om er folk som skryter av at det man pakker inn blåskjell og fisk i folie og slenger på grillen...  Nokså meningsløst. .

BBQ er noe annet. Og om man har interesse for det og øvelse, kan man jo få til de herligste ting fra en grill. Selv bor jeg i lelighet alene, og tenkte jeg skulle prøve meg med en sånn liten gassgrill, men det føltes nokså meningsløst ut....

... så store griillfester med en som kan sakene, ja - ferdigmarinert svin på gassgrill, absolutt nei.

Anonymkode: cc18d...e31

All den marinaden/glase er kvalmende og lager en os og ein som gjør meg kvalm.

Anonymkode: ef8cc...fa8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan i alle dager får dere til det? 

Vi gjør klart alt kaldt. Og legger alt som skal grilles på fat, samt gjør klart alt som skal ut av tallerkener, krydder og slikt. 

Tar med grillmaten ut, griller. Henter også tallerkener og krydder og slikt i en  runde (på serveringsbrett). Når grillmaten tempereres bæres maten som har stått på kjøkkenet ut (på serveringsbrett). Før vi setter oss til bords. 

Har som dere et måkeproblem. Så logistikken rundt at mat bæres frem på denne måten er viktig. 

Det er 2,5 tur til kjøkkenet. 

Anonymkode: d6449...604

Ikke alle har ubegrenset uteplass eller både fat til rå og stekte ting..

Måker kommer vel litt ann på hvor man bor..

Virker som du tenker at alle har samme utgangspunkt, tilgjengelighet og plass som deg selv. Her hadde vi ikke engang fått plass til de grillene du sier at du har.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker grillmat. Jeg lager alt av tilbehør, mens mannen griller det som skal grilles. Griller stort sett alltid når det er fint vær, noen dager blir det jo temmelig enkelt (f.eks bare pølser eller burgere). 

Anonymkode: e26b5...030

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg liker grilla fisk og grønnsaker, men blir kvalm av osen av grilla kjøtt..

Så alt i alt er noen grilla maiskolber og litt fisk ett par ganger i året mer enn nok.

Spurte ikke om dere likte grillmat men om dere likte å grille.

Anonymkode: aa95e...ca8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Elsker grillmat. Jeg lager alt av tilbehør, mens mannen griller det som skal grilles. Griller stort sett alltid når det er fint vær, noen dager blir det jo temmelig enkelt (f.eks bare pølser eller burgere). 

Anonymkode: e26b5...030

Liker du å grille?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke alle har ubegrenset uteplass eller både fat til rå og stekte ting..

Måker kommer vel litt ann på hvor man bor..

Virker som du tenker at alle har samme utgangspunkt, tilgjengelighet og plass som deg selv. Her hadde vi ikke engang fått plass til de grillene du sier at du har.

Har gjort det slik siden vi bodde i to-roms med liten balkong. Og særlig da, for da måtte man ha god logistikk. 

Hva av det jeg beskriver trenger mye plass? 

Anonymkode: d6449...604

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke alt styret. For all del, grillmat er godt det, men det er det mye annet som er også. Folk som sleper med seg engangsgriller, svir gresset, forpester lufta med røyk, fyller søpledunker med brannfarlig avfall eller går fra dem rykende… Åh, så masete. Ta med noe enkelt som er ferdig lagd hjemmefra! 

Anonymkode: d4905...800

• Nyttig 1
Skrevet

Er mannen som alltid griller, vet ikke hvordan jeg skrur på den en gang 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 19.17):

Da har man overbygd veranda å grille på. Eneste måten å ha mange grilldager i året. 

Men da må man ha terrassevarmer og utepeis også, for 14 eller 15 grader er bare ikke koselig. 

Anonymkode: 241d5...464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da må man ha terrassevarmer og utepeis også, for 14 eller 15 grader er bare ikke koselig. 

Anonymkode: 241d5...464

varmt nok for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Elsker grill. 

Anonymkode: 847f8...f00

• Liker 1
Skrevet

Overhodet ikke.

Jeg er så lei av at folk skal påpeke feil man gjør hele tiden, om det så gjelder å grille én pølse. -Grillen er for varm eller for kald, pølsa ligger feil vei, den har ikke ligget lenge nok, har ligget for lenge, nå er den brent i kanten etc, etc, etc… Det ender alltid med at jeg tar pølsa ut før den er ferdig fordi jeg er sulten. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 16.02):

Liker du å grille?

Ligger ikke det i kortene til den du siterer...?

Anonymkode: b10b0...035

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...