Undrende123 Skrevet 28. mai #161 Skrevet 28. mai Ctrl skrev (3 minutter siden): Strengt tatt er ikke dette en spoilertråd, så man behøver ikke spoilertag. Det kan dere som ser på TV være obs på. Men ja, jeg bruker å legge det jeg skriver i spoilertag uansett i god "skikk", men her gikk det for fort. Beklager det. Aaah, fantastisk. Dropp spoilertagsene, da! 🤩 1 2
Gjest Lawyam Skrevet 28. mai #162 Skrevet 28. mai (endret) Spoiler Fikk sjokk selv, men som oftest er det jo snekkerferdigheten som legges størst vekt på og så kanskje de andre to trumfet gjennom på sine to kategorier. Lars hadde forøvrig 4 lag han var usikker på, mens de to andre som ikke er så opptatt av snekring hadde vel bare to, så han må jo ha sett noe; og kanskje det var at de hadde lyttet og hatt fremgang, han sa jo også det, tror jeg og mente at det burde vel berømmes også, hvorfor skulle det ellers stå mellom 4 lag for han, som den eneste. Vel, de vant og det gir nok motivasjon og kan de ikke få lov å føle på litt mestring da? De får neppe flere. Som hun sier, hu mor; de andre kunne før de kom dit, hun må ha fått det fra et sted. Vidar kunne - og det kan det vel ikke lenger være noen tvil om lengre; at han har kommet seg inn på feil premisser. Du hører det jo når han snakker og forklarer. Dette er ikke en mann som fant det ut nettopp, famlende etter å ha sjekket youtube. Ingen av dem. De passer bare på å si ofte nok at de ikke kan.. Jeg selv liker best det Dindas gjør og så synes jeg også at de blomstrer, de begynner å slappe av mer foran kameraene og er morsomme, synes jeg. Kjæresteparet er vel flinke nok, men det ser liksom noe stusselig ut. Det som irriterer meg nå i programmet er en fillesak som begynner å bli stor. Hver fredag settee de seg på en benk og sier de er spent på ukesoppdragene...og så går de bort til hyttene... Hvorfor? Hvorfor den benken, kan de ikke bare si det mens de filmer dem på vei mot hytta...Unødvendig og bortkastet filming... Endret 28. mai av Lawyam
Jegvetik Skrevet 28. mai #163 Skrevet 28. mai Hvorfor sier Vidar at han nesten aldri har tatt i en hammer når han åpenbart kan snekre? 8 1
Babyface Skrevet 28. mai Forfatter #164 Skrevet 28. mai Jegvetik skrev (26 minutter siden): Hvorfor sier Vidar at han nesten aldri har tatt i en hammer når han åpenbart kan snekre? Ikke sikkert han lyver, noen mennesker er bare veldig handy, akkurat som andre er svært musikalske eller har lett for å lære språk. Vi er alle født med ulike talenter. 10
29_j Skrevet 28. mai #165 Skrevet 28. mai Sissy33 skrev (5 timer siden): Skjul innhold Det lå vel litt i kortene at Lisen og mor skulle få hammeren denne uka. Hvis ikke hadde det blitt ekstremt tunge dager i den hytta, og platting er kanskje ikke så vanskelig å få rettet opp i etterkant, slik at i det store bildet betyr den ikke så mye/like mye som bad og kjøkken, for eksempel. I tillegg tror jeg de har Aina på sin side, noe som overhodet ikke er dumt når det begynner å dra seg til. Kanskje hun liker eller kjenner seg igjen i mor/datter-dynamikken. (Og så tror jeg de tjente på å ha vikar den ene dagen). Dinda er ikke Ainas favoritter... Hvem er Ainas favoritter? Jeg føler Dinda er det.
Qtispe Skrevet 28. mai #166 Skrevet 28. mai Hanne67 skrev (På 27.5.2025 den 12.24): Joda, men han kritiserer jo henne hele tiden! Nå sist episode virket det som hun (endelig) fikk nok! Det går jo utover selvtilliten hennes, og det ser vi jo. Hun tør knapt å prøve, og det synes jeg er veldig synd.😟 Blant annet så mener han at han må gjøre som hun vil, og legger skylden på nettopp det for at de ikke har noen gullhammer ennå.🙄 Han minner meg om eksen min 🫣 Det er så kjedelig å bli konstant undervurdert av en partner. Jeg sier ikke at han er en fæl person, men han burde lære seg å sette mer pris på Fridas styrker 😊 9
Hanne67 Skrevet 28. mai #167 Skrevet 28. mai Jeg synes det var bra at Lisen og Othilie vant, jeg! 👏 De var litt redusert denne uka, men fikk til veldig mye likevel. Pergolaen var kjempefin og solsenga med parasollen var jo en smart løsning. De andre terassene så veldig tomme ut i forhold. Lars kan jo ikke bestemme alt hver gang, og noen ganger bør kreativitet og mangfold telle mer også. Om de ikke hadde lagd alt de gjorde, så hadde det ikke vært så mye snekkerarbeid å kritisere heller, men de tok sjansen 👍 Øvelse gjør mester, - om man ikke prøver så blir man ikke bedre. Tror Lars tenkte litt sånn denne gangen 👍 8 1
Snipa Skrevet 28. mai #168 Skrevet 28. mai Kan jo skjønne at man kan få lyst til å kaste hammeren og dra hjem, hvis ikke dommerne er enig i at åtti prosent er godt nok... Tviler på at de får flere gullhamre. Dindas leverte best denne uka, syns jeg. 5
Moongirl Skrevet 28. mai #169 Skrevet 28. mai Fy, fader....det der er så urettferdig ovenfor de tre andre som alle var bedre...så ræva design og utførelse hos mor&datter! !🙄 Latterlig... Dinda burde fått den!! Marianne&Vidar som nummer 2 og kjærestene som nr.3...men, neida...ekspertene hoster opp noe fjas og trøstehammer... 14 6
Gjest Lawyam Skrevet 28. mai #170 Skrevet 28. mai Moongirl skrev (15 minutter siden): Fy, fader....det der er så urettferdig ovenfor de tre andre som alle var bedre...så ræva design og utførelse hos mor&datter! !🙄 Latterlig... Dinda burde fått den!! Marianne&Vidar som nummer 2 og kjærestene som nr.3...men, neida...ekspertene hoster opp noe fjas og trøstehammer... Ja, men så må det vel kanskje være noen som kan være litt hyggelige mot dem også da, når alt ved de må kritiseres og de er de som mobben har utsett som skal hetses og legges for hat i årets sesong....
Kålrota Skrevet 29. mai #171 Skrevet 29. mai Lawyam skrev (4 timer siden): Ja, men så må det vel kanskje være noen som kan være litt hyggelige mot dem også da, når alt ved de må kritiseres og de er de som mobben har utsett som skal hetses og legges for hat i årets sesong.... Men det er jo det motsatte av å være hyggelig mot de parene som har jobbet vilt og vært nøye og flinke. Det betyr ingenting, plutselig. Det er bare sært. 5
seigostepop Skrevet 29. mai #172 Skrevet 29. mai Hanne67 skrev (10 timer siden): Jeg synes det var bra at Lisen og Othilie vant, jeg! 👏 De var litt redusert denne uka, men fikk til veldig mye likevel. Pergolaen var kjempefin og solsenga med parasollen var jo en smart løsning. De andre terassene så veldig tomme ut i forhold. Lars kan jo ikke bestemme alt hver gang, og noen ganger bør kreativitet og mangfold telle mer også. Om de ikke hadde lagd alt de gjorde, så hadde det ikke vært så mye snekkerarbeid å kritisere heller, men de tok sjansen 👍 Øvelse gjør mester, - om man ikke prøver så blir man ikke bedre. Tror Lars tenkte litt sånn denne gangen 👍 Enig med deg! Mor og datter var best på interiørdesign denne uka. Jeg likte stolen til Marianne og Vidar godt, men det ble litt lite som skjedde for min del. Dinda hadde veldig fine plantekasser, steiner etc, men møblene var litt kjedelige. Frida og Thomas tenker for smått, og var dårligst denne uka synes jeg. Mellom de tre andre var det ganske jevnt sånn totalt sett. 2
makkapakka Skrevet 29. mai #173 Skrevet 29. mai (endret) Vel fortjent gullhammer til mor og datter. Jeg liker hjemmekoselig design, og ønsker iallefall det på hytta. De to er flinke til å få til akkurat det. De andre 3 parene er flinke teknisk, og legger alt i det, men da kommer de til kort med dekor og interiør. Endret 29. mai av makkapakka 4
Hebbbbbe Skrevet 29. mai #174 Skrevet 29. mai Hanne67 skrev (10 timer siden): Jeg synes det var bra at Lisen og Othilie vant, jeg! 👏 De var litt redusert denne uka, men fikk til veldig mye likevel. Pergolaen var kjempefin og solsenga med parasollen var jo en smart løsning. De andre terassene så veldig tomme ut i forhold. Lars kan jo ikke bestemme alt hver gang, og noen ganger bør kreativitet og mangfold telle mer også. Om de ikke hadde lagd alt de gjorde, så hadde det ikke vært så mye snekkerarbeid å kritisere heller, men de tok sjansen 👍 Øvelse gjør mester, - om man ikke prøver så blir man ikke bedre. Tror Lars tenkte litt sånn denne gangen 👍 Enig! Jeg synes de var best på kreativitet og styling. Flere av de andre var litt kjedelige. Vanligvis ville jeg ha valgt de som hadde best finish på snekkerabeidet, men denne gangen synes jeg kreativiteten til mor og datter fortjener en hammer👍🏻 3
hudorm1 Skrevet 29. mai #175 Skrevet 29. mai Hvert år blir det dumpet en sympatihammer. Denne gangen kom den tidlig - og det er ingen tvil at mor og datter ligger milevis unna de andre i snekring. Sånn er det bare. 14 2
hudorm1 Skrevet 29. mai #176 Skrevet 29. mai Babyface skrev (11 timer siden): Ikke sikkert han lyver, noen mennesker er bare veldig handy, akkurat som andre er svært musikalske eller har lett for å lære språk. Vi er alle født med ulike talenter. Enig. Han har drevet mye med bil og bygging av bil. Kort vei over til plank og skruing. 6
Hanne67 Skrevet 29. mai #177 Skrevet 29. mai hudorm1 skrev (3 timer siden): Hvert år blir det dumpet en sympatihammer. Denne gangen kom den tidlig - og det er ingen tvil at mor og datter ligger milevis unna de andre i snekring. Sånn er det bare. Sommerhytta er mer enn bare snekring. Synes mor og datter var best på det øvrige, og det de lagde fungerer jo snekkermessig også. Alt trenger ikke å være perfekt for å kunne brukes. 4
Nadine Skrevet 29. mai #178 Skrevet 29. mai Jeg stusser over at folk sier at mor og datter var best på interiør denne uka. Jeg kan ikke snekre, så ser bare på interiøret - men det var jo (i mine øyne) helt håpløst. Pergolaen var for liten til å faktisk bli brukt til noe. Det er jo ikke mye vanskeligere å gjøre den litt større så det er plass til noe vettugt der. Og at de skrudde fast parasollen så det ikke er mulig å ha noen møbler man faktisk ønsker der er jo litt krise. Da er det jo vanskelig å endre i etterkant. Hvorfor har alt med funksjon forsvunnet? Dette er en hytte. De vil komme til å spise på terassen, bruke tid der, kanskje ha venner på besøk - da trenger man ikke en for liten solseng som knapt to kan sitte på MIDT på terassen og en pergola som er for liten. Venninne har en litt for «kald» stil for meg, men det de bygde var jo kjempesmart. Kombinert med at de faktisk hadde byggteknisk god terrasse. Må være kjipt for dem…. Om de f.eks. taper med en hammer mot Vidar og Marianne. 16 4
Babyface Skrevet 29. mai Forfatter #179 Skrevet 29. mai Nadine skrev (35 minutter siden): Jeg stusser over at folk sier at mor og datter var best på interiør denne uka. Jeg kan ikke snekre, så ser bare på interiøret - men det var jo (i mine øyne) helt håpløst. Pergolaen var for liten til å faktisk bli brukt til noe. Det er jo ikke mye vanskeligere å gjøre den litt større så det er plass til noe vettugt der. Og at de skrudde fast parasollen så det ikke er mulig å ha noen møbler man faktisk ønsker der er jo litt krise. Da er det jo vanskelig å endre i etterkant. Hvorfor har alt med funksjon forsvunnet? Dette er en hytte. De vil komme til å spise på terassen, bruke tid der, kanskje ha venner på besøk - da trenger man ikke en for liten solseng som knapt to kan sitte på MIDT på terassen og en pergola som er for liten. Venninne har en litt for «kald» stil for meg, men det de bygde var jo kjempesmart. Kombinert med at de faktisk hadde byggteknisk god terrasse. Må være kjipt for dem…. Om de f.eks. taper med en hammer mot Vidar og Marianne. Enig, ikke bare var det stygt, men også totalt upraktisk. Talentløst. Jeg forstår virkelig ikke at noen synes dette var fint. Eneste positive jeg kan si er at pergola var en god idé. Men gjennomføringen et mageplask. Flaut at man driver med trøstepremier til voksne. 12 2
Mollami Skrevet 29. mai #180 Skrevet 29. mai Qtispe skrev (15 timer siden): Han minner meg om eksen min 🫣 Det er så kjedelig å bli konstant undervurdert av en partner. Jeg sier ikke at han er en fæl person, men han burde lære seg å sette mer pris på Fridas styrker 😊 Det virker av og til som om hun tar ansvar for å holde humøret hans oppe, og unngå at han blir irritabel. Merket det helt fra start. 6 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå