Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mariss@68 skrev (11 minutter siden):

Dessverre ikke denne. Hun har den på dennne uka. Grønn med mye mønster. Mulig omslagskjole. 

Ja, jeg så det da jeg så på i stad 👍 Veldig fin kjole, - grønn omslagskjole med mange rosa blomster. Om det finnes et bilde så kan man kanskje bruke Google bildesøk. 

Skrevet
Lucibabusi skrev (27 minutter siden):

Eg leste på Jodel at hun hadde nyrebekken betennelse.

Ok, det hørtes ikke så greit ut, men da burde hun vært hos legen den dagen hun hadde fri? Rart hun kom tilbake da synes jeg, for det krever behandling, og det så det jo ikke ut som hun fikk. 

• Liker 1
Skrevet
Hanne67 skrev (1 time siden):

Men hva er hun syk av? Kjenner jeg blir litt irritert over at hun ikke klarer å stå på mer, og må si meg enig med mor i kritikken. De trenger jo å bli ferdig! 

Ei på hennes alder burde ikke bli sliten, - mor på 48 år burde være heller være den som fikk ta seg en hvil! Liker pergolaen de bygger, - blir veldig fin! 

Hun var syk, ikke sliten.

• Nyttig 1
Skrevet
Kålrota skrev (11 timer siden):

Mor er litt ufin i noen tilfeller, men datteren er da også altfor gammel for å sutre på den måten. Hun oppfører seg som en umoden 14-åring. 

Jeg synes det er synd at de kun hører negativt når Lars kommenterer, for han sier jo mye bra også. Mor bare henger seg opp at andre kan så mye bedre. Det burde vel ikke være noen overraskelse. 

Enig. Hun er 20år. Jeg fikk barn da jeg var like gammel som henne. Hun virker litt bortskjemt og jeg syntes hun trenger å høre det, går inn i de voksnes spor nå. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hanne67 skrev (10 timer siden):

Men hva er hun syk av? Kjenner jeg blir litt irritert over at hun ikke klarer å stå på mer, og må si meg enig med mor i kritikken. De trenger jo å bli ferdig! 

Ei på hennes alder burde ikke bli sliten, - mor på 48 år burde være heller være den som fikk ta seg en hvil! Liker pergolaen de bygger, - blir veldig fin! 

Det er viljen som er syk. Hun må nok ta seg sammen g jeg er enig med mor der. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lucibabusi skrev (10 timer siden):

Eg leste på Jodel at hun hadde nyrebekken betennelse.

Nyrebekkenbetennelse?? da må hun ha fullstendig ro. Jeg ble nesten lagt inn pga det og frøs/m feber. 

Endret av 29_j
  • Liker 1
Skrevet
29_j skrev (3 timer siden):

Nyrebekkenbetennelse?? da må hun ha fullstendig ro. Jeg ble nesten lagt inn pga det og frøs/m feber. 

Jeg lå på sykehuset i en uke da jeg hadde det, var forferdelig smertefullt. Det må jo være uforsvarlig at hun går rundt der hvis det er det hun har? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Spoiler

Følte det ble gitt en trøstehammer i dag, for å unngå at mor og datter skulle gi fullstendig opp. Plutselig var det ikke så farlig at snekringen ser helt amatørmessig ut. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
skravlus skrev (19 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Følte det ble gitt en trøstehammer i dag, for å unngå at mor og datter skulle gi fullstendig opp. Plutselig var det ikke så farlig at snekringen ser helt amatørmessig ut. 

Spoiler

Det lå vel litt i kortene at Lisen og mor skulle få hammeren denne uka. Hvis ikke hadde det blitt ekstremt tunge dager i den hytta, og platting er kanskje ikke så vanskelig å få rettet opp i etterkant, slik at i det store bildet betyr den ikke så mye/like mye som bad og kjøkken, for eksempel.  I tillegg tror jeg de har Aina på sin side, noe som overhodet ikke er dumt når det begynner å dra seg til.  Kanskje hun liker eller kjenner seg igjen i mor/datter-dynamikken.  (Og så tror jeg de tjente på å ha vikar den ene dagen).

Dinda er ikke Ainas favoritter...

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Sitat

Får ikke fjernet denne på mobil. Trykket på sitat i stedet for spoiler 😬

Spoiler

Litt trøstehammer ja, men samtidig så likte jeg den pergolaen godt. Litt privatliv, skygge. Den der "solsengen"; forsto jeg det riktig at parasollen var festet i plattingen? Not my cup of tea, men. 

Det kan vel forsvares med kreativitet og progresjon. Hun skal nå ha for at hun ikke gir seg hu mor sjøl. 

Får ikke håpe det skal være så mye mer hageprosjekt nå. Det blir så stappa. 

Endret av refill
  • Liker 1
Skrevet
Spoiler

Det blir for dumt, vet ikke om jeg gidder å følge med mer. 
Gullhammeren gikk altså til det laget hvor de spikrer skruer, har åpne glipper i skjøtene og med et hvilemøbel som såvidt holder voksne mennesker. Kjære vene. 
De må slutte å kalle seg eksperter, nå gir de etter innfallsmetoden. 

• Liker 16
  • Nyttig 11
Skrevet
Kålrota skrev (7 timer siden):

Jeg lå på sykehuset i en uke da jeg hadde det, var forferdelig smertefullt. Det må jo være uforsvarlig at hun går rundt der hvis det er det hun har? 

Enig 🤔🫣😅

• Liker 1
Skrevet
Spoiler

Ble SKIKKELIG irritert når mor/datter vant gullhammeren denne uken. Snekringen var jo helt forferdelig. Det kunne til og med jeg som ikke kan å snekre se. Mister veldig tilliten til ekspertene... 

De som skulle fått hammeren denne uken var definitivt Dinda! Sååå fint og gjennomført 🙌🏻

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Jadasikkert29 skrev (55 minutter siden):
  Skjul innhold

Ble SKIKKELIG irritert når mor/datter vant gullhammeren denne uken. Snekringen var jo helt forferdelig. Det kunne til og med jeg som ikke kan å snekre se. Mister veldig tilliten til ekspertene... 

De som skulle fått hammeren denne uken var definitivt Dinda! Sååå fint og gjennomført 🙌🏻

Spoiler

Enig. Dette er et hån mot de tre andre parene, som er vesentlig bedre i absolutt alt. Kjedelig når det blir delt ut trøstepremie på den måten.

Endret av Babyface
Skrivefeil
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Spoiler

Vel, det blir en slags rangering fra meg. Klarer ikke la være. 😅

Jeg mener/synes: 

Dinda. Igjen synes jeg de er best. Terrassen var fin, og det ble veldig bra uten skruehull i dekket. Rent og pent. Og godt håndverk. Sittegruppa fungerte godt. Nok en gang gjennomført stil, og får skryt fra Aina for det. Støpet synes jeg var OK, mens Espen var jo veldig raus med ordene. Vinner ikke. Virker som lista for Dinda ligger mye høyere enn resten. 

Marianne og Vidar. Jeg likte terrassen godt. Den hadde veldig fin gråfarge, og bra utført. Støpebordet fungerte, men sittemøblet og støpeblomsterkassen falt ikke i smak hos meg.

Kjæresteparet. Terrassen var fin, selv om jeg misliker nedgravde blomsterkasser i terrassedekket. Det gjør terrassen så mye mindre, uten at blomsterkassene kan flyttes. Fin lysbenk foran terrassen. Bra håndverk. 

Mor og datter. Terrassen så grei ut i første øyekast, men ikke nært pga dårlig skruing (som Lars har sagt ifra om, uten at det ble forbedret), dårlige skjøter, en solbenk i feile materialer og nedfelte jordkasser inntil vinduene. Og pergolaen synes jeg ser ut som et busskur med den benken, der plasseringen og retningen står til stryk i et ytterhjørne. Terrassen er så små fra før av, så jeg skjønner ikke at det bygges en større pergola med bærebjelker for en "ventebenk" akkurat dèr og den veien. Terrassen er ikke rigget for soling, avslapping og fest for flere enn èn, for å si det slik.

Og så skjer det. Mor og datter klinker hjem en gullhammer. Fordi de har vært dårlige på håndverk og bare har blitt litt bedre, så drar dommerne opp sympati- og progresjonskortet på bekostning av et par som var bedre eller best. Det er så skuffende. Virker som tårer og dårlig selvtillit (mor og datter) er det som må til, og ikke forberedelser og bra gjennomføring (Dinda). 

Jeg hadde vært tilfreds med egentlig uansett som vinner denne uka, og aller helst Dinda, bare ikke mor og datter.

Endret av Ctrl
  • Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet

Duh, finalen har ikke vært på tv enda. 

Skrevet
Spoiler

Hvert år er det minst 1 trøstehsmmer. Hadde blitt så provosert hvis jeg var ett av de andre parene. Spesielt kanskje kjæresteparet som også står uten hammer. 

Progresjon er da ikke grunn for å vinne gullhammer, utførelse og kvalitet må jo alltid veie tyngst. Er for dumt.  

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Snipa skrev (17 minutter siden):

La være å lese da vel.

• Liker 7
Skrevet
Snipa skrev (18 minutter siden):

Strengt tatt er ikke dette en spoilertråd, så man behøver ikke spoilertag. Det kan dere som ser på TV være obs på.

Men ja, jeg bruker å legge det jeg skriver i spoilertag uansett i god "skikk", men her gikk det for fort. Beklager det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Snipa skrev (18 minutter siden):

Hvofor går du inn i tråden før du har sett episoden, samme dag, samme kveld (!) den vises? Er det underholdende å bla nedover en haug av: "vis skjult innhold"-beskjeder? Hva er poenget?

Jeg synes det er ultrairritende å følge slike tv-tråder fordi de tilpasses den ørlille gruppen som fremdeles ser ting lineært. Kjipt, for det er jo gøy å diskutere og reflektere med andre som også har sett episodene, men alle spolertagsene gjør brukeropplevelsen uoversiktlig og megadårlig. 

• Liker 16
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...