Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ingenting av ukesvinneren og lurte nesten på om de sa feil navn og så ikke kunne trekke det tilbake? Det var jo ikke bare stygt, men også en del dårlig håndverk. Spesielt silikonen var jo lagt dårlig. Dina og Linda hadde jo til og med klart dét kjempebra selv om de ikke rakk å ta det overalt. Synes faktisk det er bedre at de dropper det og gjør det ordentlig enn å gjøre det stygt. Likte deres bad desidert best, men likte også de to andre badene mye bedre enn vinneren. På et så lite bad blir det rart å velge en så prangende tapet og bruke et såpass mørkt tak. Det må jo føles mye mindre da. Skjønner ikke at dommerene ikke vektlegger sånne valg… Nå var biehotellet helt nydelig, da, så mulig det var utslagsgivende…

Endret av Cookiesandcream
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
enkefru skrev (5 timer siden):

Men de føler ikke på særlig tidspress med ukesoppdraget da antagelig, siden de kan surre med slikt? Pussig… 🤔😅

De var vel ferdige to timer før fristen også, så de har vel vært flinke til å disponere tiden sin denne uken da. 

• Liker 4
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

Jeg liker tapetene, fargene, alt - bortsett fra; det går ikke å kjøre på med alt i små rom. Det gjør bare rommene mindre. Det de har gjort kunne passe i store rom, på slottet eller noe.

Nå får jeg følelse av at skal man kunne puste må vi ut av hytta. Tapetsert varmvannstank, stygt i tillegg...fikk badet å virke gammelt ut. 2 klaustrofobiske rom til nå i hytta...og de må helst fortsette i samme stil for at det ikke skal se rart ut...godt at de andre romma blir større hvertfall.

De sparte jo tid på å klæsje opp tapet fremfor å få snekre rundt tanken, men...

Endret av Lawyam
Skrevet

En ting når det gjelder tapet på baderom, er at alt blir jo fuktig inne der, og spesielt på varmtvannsberederen når de dusjer. 

De har forhåpentligvis valgt tapet beregnet på våtrom, men likevel, - hele berederen er jo ikke dekket.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fælt bad..skjønner ikke at Aina er fra seg av begeistring?! 

Ikke mye sommerhytte over innredningen deres! Rommene blir jo enda mindre! 

Begynte lyst og maritimt utenfor..det var bra..men, så den mørke bråkete stilen på en liten hytte?! Håper de roer ned tapetbruken!!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Lunabelle skrev (17 timer siden):

De var vel ferdige to timer før fristen også, så de har vel vært flinke til å disponere tiden sin denne uken da. 

Det at de satt og slappet av utenfor i to timer før fristen var ute men leverte den siliconeringen som de gjorde burde automatisk rykket de ned til siste plass. Kunne gjort mye på to timer.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Cookiesandcream skrev (24 minutter siden):

Nesten så jeg kommer til å slutte å følge med da. Jeg er så lei av den dama! 🫣

Helt enig! Det er definitivt slutt for meg iallfall. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg skal selvsagt fortsette å se Sommerhytta selv om Moholt blir programleder, hun er da trivelig, og det viktigste er hvem deltagerne er og hva de får til. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Feil vinner denne uka, ja. Det var virkelig ikke et fint bad, biehotellet var herlig! 
Med Moholt som programleder ryker dette programmet for meg, hun og Aina sammen blir garantert for mye. 

Endret av Kålrota
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg liker klippingen denne sesongen! Synes vi får se mye mer av prosessene. Også fint med fire så ulike bad!

Synes deltagerne har vært flinke denne uka. Stilmessig likte jeg mor og datters bad best, men håndtverket er dessverre for dårlig. Fint biehotell, med planter og dam. Dinda sitt bad var godt gjort, men litt kjedelig. Jeg er nok mer maksimalist enn japandi-stil, men synes de er flinke til å bruke ulike strukturer. Biehotellet var fint, men blir kanskje litt enkelt sammenlignet med grønn og rosa hytte.

Frida og Thomas sitt bad var kjedelig, spilene ga meg svømmehall-følelse, og biehotellet var litt lite. Synes også det er noe usjarmerende i måten de kommuniserer på som gjør at jeg ikke klarer helt å heie på de. Marianne og Vidar (eller, det er vel bare Marianne som gjør akkurat det) har vært kjempeflinke til å finne farger som koordinerer, jeg likte badet deres veldig godt. Men stusser litt på at de ikke har gjort seg litt mer flid med silikon når de hadde så mye tid til overs. Uansett, en fortjent vinner denne uka synes jeg! 

Endret av seigostepop
  • Liker 7
Skrevet

Syns det fineste badet vant. Kjempefint med tapet på vvtanken, den forsvant i veggen på den måten. 

• Liker 4
Skrevet

Grufullt bad, fargene og mønsteret i tapetet dominerer hele rommet og virker energitappende. Overrasket over at de vant da den helt klart lå på sisteplass hos meg. Et bad skal være et zen rom, og jeg synes Dinda løste oppgaven best denne uken - inkludert designet av biehotellet.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Liker ikke stilen til Marianne og Vidar, tapeten på soverom og bad er fæl, fargene er for mørke også.

Dinda kjører så veldig perfekt og gjennomtenkt at de sliter seg ut, ikke rart tårene kommer. Likevel så får de ikke til den siste detaljerte finishen.

Samboerparet lager en hytte som går akkurat innenfor, men ikke kreativt nok, mulig de går for minimalistisk og akkurat greit nok.

Mor og datter kjemper med bygge teknikken, datter syr men d blir et rart resultat, likevel syns jeg de får det til m pynting og er veldig kreative på det. 

Heier pr nå på de siste, de andre må justere seg litt

Endret av makkapakka
  • Liker 2
Skrevet
skravlus skrev (6 timer siden):

Synd at ikke nåværende programleder Cathrine Fossum skal fortsette. Hun har en behagelig fremtoning, synes jeg.

https://www.vg.no/rampelys/i/Ood20b/ny-jobb-for-kathrine-moholt

Kathrine Moholt??? NEEEI! Er.så.lei av den dama!

Er ikke Kathrine snart pensjonist? Finn en ny programleder, please!

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Har kun sett ukesfinalen, og jeg forstår ingenting. 

Dinda leverte det beste, reneste og peneste badet. De var uten tvil best på håndverk, så stemmen til Lars burde gå dit. Stilen var gjennomtenkt, luftig og balansert med mange fine detaljer, og burde fått stemmen til Aina også. Det var et bad man hadde lyst på og lyst til å være i. Biehotellet var bra nok i massevis, så det er ingen grunn til at Dinda tapte badeuka på biehotellet.
Dinda var soleklar vinner denne uka. Faktisk så mener jeg Dinda burde ha gjort rent bord med 3 av 3 gullhammere hittil. At det er Marianne og Vidar som leder skjønner jeg ingenting av. 

Det lukter Esra og Arber av Dinda. Klart best, men blir bortdømt. Ellers håper jeg at dommerne har innsett at Dinda er så gode at de kommer til å vinne uansett, derfor deles det ut gullhammere sporadisk i starten for å skape "konkurranse" av det. Men det er urettferdig, og det er fortsatt rart at det var Marianne og Vidar som både vant på badet og leder hele hytta. 

Badet til Marianne og Vidar hadde flere småfeil, og fugingen så tidvis fæl ut. Tapeten var grusom, tung og kvelende, og passer overhodet ikke til en sommerhytte. Det ble heller ikke bedre med brunt tak. Og tapet på en frittstående varmtvannstanke? 70-tallet ringte å ville ha inspirasjonen sin tilbake.

Jeg mener kjæresteparet var bedre enn Marianne og Vidar også, så for utgjevning av konkurransen kunne de ha vunnet - selv om de ikke var like gjennomført som Dinda.
Mor og datter hadde mye fint, men utførelsen er bare ikke god nok. Det nytter ikke med verdens største biehotell når flisene blir så skjeve på veggene.

Dessuten skjønner jeg ikke tilbakemeldingen fra dommerne. Lars er snekker, Aina er interiør og Espen er hage. Likevel er det Lars som kommenterer blomster og biehotell, Aina kommenterer fuging og Espen kommenterer farger i taket. Virker jo nesten som de blender hverandre ved å blande seg inn i hverandres fagfelt. Kan de ikke holde seg til hver sin ekspertise? At hageekspert Espen mener brunt tak er fint er jo en like ukvalifisert mening som at jeg mener det er grusomt.

Endret av Ctrl
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Ctrl skrev (1 time siden):

Dinda leverte det beste, reneste og peneste badet. De var uten tvil best på håndverk, så stemmen til Lars burde gå dit. Stilen var gjennomtenkt, luftig og balansert med mange fine detaljer, og burde fått stemmen til Aina også. Det var et bad man hadde lyst på og lyst til å være i. Bihotellet var bra nok i massevis, så det er ingen grunn til at Dinda tapte badeuka på biehotellet.
Dinda var soleklar vinner denne uka. Faktisk så mener jeg Dinda burde ha gjort rent bord med 3 av 3 gullhammere hittil. At det er Marianne og Vidar som leder skjønner jeg ingenting av. 

Det lukter Esra og Arber av Dinda. Klart best, men blir bortdømt. Ellers håper jeg at dommerne har innsett at Dinda er så gode at de kommer til å vinne uansett, derfor deles det ut gullhammere sporadisk i starten for å skape "konkurranse" av det. Men det er urettferdig, og det er fortsatt rart at det var Marianne og Vidar som vant på badet. 

Badet til Marianne og Vidar hadde flere småfeil, og fugingen så tidvis fæl ut. Tapeten var grusom, tung og kvelende, og passer overhodet ikke til en sommerhytte. Det ble heller ikke bedre med brunt tak. Og tapet på en frittstående varmtvannstanke? 70-tallet ringte å ville ha inspirasjonen sin tilbake.

Jeg mener kjæresteparet var bedre enn Marianne og Vidar også, så for utgjevning av konkurranse kunne de ha vunnet - selv om de ikke var like gjennomført som Dinda.
Mor og datter hadde mye fint, men utførelsen er bare ikke god nok. Det nytter ikke med verdens største biehotell når flisene blir så skjeve på veggene.

Dessuten skjønner jeg ikke tilbakemeldingen fra dommerne. Lars er snekker, Aina er interiør og Espen er hage. Likevel er det Lars som kommenterer blomster og biehotell, Aina kommenterer fuging og Espen kommenterer farger i taket. Virker jo nesten som de blender hverandre ved å blande seg inn i hverandres fagfelt. Kan de ikke holde seg til hver sin ekspertise? At hageekspert Espen mener brunt tak er fint er jo en like ukvalifisert mening som at jeg mener det var grusomt.

Enig i alt du skriver her. Skrudde bare av når de sa hvem som vant jeg, totalt uenig. Hadde håpet og faktisk regnet med at Dinda skulle vinne hammeren her...

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg kjenner litt på at jeg ikke fikk se (nært og mye) nok til å uttale meg om badene. Det var en ekstremt kjapp sveip innom, et par bilder av fuger og silikon som ikke var pent, og fliser som tilsynelatende matchet kantmessig hos noen. Men jeg vet faktisk ikke så mye om kvaliteten på så mye. Det er dårlig filming og klipping, men kanskje naturlig når rommene er så små. 

Jeg er stooor fan av tapet, særlig med mønster. Men jeg deler ikke helt Mariannes smak 😅 Jeg skjønte ikke helt alle løsningene da, skulle det ikke komme en vaskemaskin under varmtvannstanken? Og var det blandet krom og matt svart hos noen? 

Jeg håper og tror at dommerne fikk se ting vi ikke fikk se, og at kanskje Vidars arbeid var bedre? 

Kathrine Moholt som programleder, da blir det mye mute! Det orker jeg ikke. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Ctrl skrev (13 timer siden):

Dinda leverte det beste, reneste og peneste badet. De var uten tvil best på håndverk, så stemmen til Lars burde gå dit. Stilen var gjennomtenkt, luftig og balansert med mange fine detaljer, og burde fått stemmen til Aina også. Det var et bad man hadde lyst på og lyst til å være i. Biehotellet var bra nok i massevis, så det er ingen grunn til at Dinda tapte badeuka på biehotellet.

Det lukter Esra og Arber av Dinda. Klart best, men blir bortdømt. Ellers håper jeg at dommerne har innsett at Dinda er så gode at de kommer til å vinne uansett, derfor deles det ut gullhammere sporadisk i starten for å skape "konkurranse" av det. Men det er urettferdig, og det er fortsatt rart at det var Marianne og Vidar som både vant på badet og leder hele hytta. 

Jeg mener kjæresteparet var bedre enn Marianne og Vidar også, så for utgjevning av konkurransen kunne de ha vunnet - selv om de ikke var like gjennomført som Dinda.

Dessuten skjønner jeg ikke tilbakemeldingen fra dommerne. Lars er snekker, Aina er interiør og Espen er hage. Likevel er det Lars som kommenterer blomster og biehotell, Aina kommenterer fuging og Espen kommenterer farger i taket. Virker jo nesten som de blender hverandre ved å blande seg inn i hverandres fagfelt. Kan de ikke holde seg til hver sin ekspertise? At hageekspert Espen mener brunt tak er fint er jo en like ukvalifisert mening som at jeg mener det er grusomt.

Merker meg at du veldig ofte skriver i en stil som om du sitter på fasiten. Litt belærende tone egentlig. Det er ikke noen fasit her. Du skriver din mening. Noen er enig med deg, andre ikke. Jeg synes ukas vinner var helt fair. 

• Liker 6
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...