Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lawyam skrev (2 minutter siden):

Kjeklinga er ikke det verste, det verste er at de sier det samme hver episode - varierer mellom ca 4-5 setninger....og jeg skrur snart av lyden...Skal de kjekle, hadde det vært fint om de kunne funnet på en ny setning. Høres ut som noen papegøyer...

Dette har jeg faktisk ikke lagt merke til, men det kan være fordi jeg er for opptatt med å lure på om når det kommer en artikkel om brudd i Se&Hør. For at det forholdet holder tviler jeg på.....samme hvor mye hun påstår at det er sånn de kommuniserer.

Når det kommer til gjentagende fraser er det eneste som irriterer meg at mor må bruke navnet til datteren i omtrent hver eneste setning. Lisen ditt, Lisen datt, Lisen Lisen Lisen..... Jeg er så lei av å høre det navnet  🙉

• Liker 13
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Lawyam
Skrevet
Me for life skrev (Akkurat nå):

Dette har jeg faktisk ikke lagt merke til, men det kan være fordi jeg er for opptatt med å lure på om når det kommer en artikkel om brudd i Se&Hør. For at det forholdet holder tviler jeg på.....samme hvor mye hun påstår at det er sånn de kommuniserer.

Når det kommer til gjentagende fraser er det eneste som irriterer meg at mor må bruke navnet til datteren i omtrent hver eneste setning. Lisen ditt, Lisen datt, Lisen Lisen Lisen..... Jeg er så lei av å høre det navnet  🙉

Ja, bare husk ordene mine - eller kanskje ikke, for din del, haha

Ja, Lisen går igjen, Lisen meg her og Lisen meg der, hihi

Skrevet

Jeg har fulgt med litt til og fra på årets sesong av Sommerhytta. Mulig det er fordi ingen av disse parene treffer meg helt med sin stil.

Mor og datter er veldig slurvete. Kjæresteparet har potensial med det skorter på ferdigstillelse og utførelse. Venninnene med alt det beige og fargeløse. For meg blir det ukoselig og upersonlig. Venneparets stil treffer meg mest om jeg ser bort fra tapeter og bord med ankerben.

En ting jeg virkelig undres over er de to siste vinnerne av gullhammer. Mor og datter, snakk om "trøste og motivasjons hammer". Pergola på plattingen og en solseng det ikke er mulig å flytte bort?  Legger man så til nedfelte blomsterbed i plattingen. Nei nei nei!

Denne ukes vinnere, for meg uforståelig. For det første ble de ikke ferdig. Minst en av dørene manglet gerikter. Trappen til hemsen er rimelig ubrukelig for den som måtte være litt dårlig til beins. Oppbevaringsplass i gangen, utrolig dårlig løsning. To "hemmafixare" festet i garderobestang. Som igjen er dekt til med en gardin som er klipt rett av og ikke har oppleggskant. Utekjøkkenet var massivt med lite gjennomført understell.

Jeg skjønner forøvrig ikke hva de skal med utekjøkken på den lille hytta med et frimerke av en hage. For min del vil det naturlige være en grill på, eller rett utenfor plattingen, og et avlastningsbord. 

Tv2 burde se til Danmark og deres versjon av Sommerhytta. De deler ikke ut gullhammere. Ukes vinnere får velge ut interiør og lopper til et visst beløp. For denne "bingo utdelingen" av gullhammer synes jeg ikke fungerer.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
FruRosa skrev (3 timer siden):

Jeg er så enig! Å se og høre på de to er IKKE «god TV»!

Hvis jeg vil se krangling og konstant hakking kan jeg se f.eks Paradise hotell.

Enig. Hun fremstår svært umoden og tar ikke til seg tilbakemeldinger på nøyaktighet. De er påmeldt fordi de ønsker å vinne en hytte, så hvorfor ikke i det minste prøve å gjøre sitt beste? Dommerne var jo enig med samboeren hennes. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg antar de ikke har lov til å bli igjen for å jobbe videre med hyttene i helgene, men det er jo mye de kan gjøre i helgene likevel. Bare å planlegge hvordan man vil ha ting, hvor ting skal være osv. Og låne seg verktøy og øve på de, iallfall de enkleste. Når det er uke 5 og samboerparet sliter med å bruke drillen, så er jo dette noe de kunne ha øvd på. Spesielt når de har nær familie som er tømrer burde de ha gode muligheter til veiledning

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
lin skrev (På 4.6.2025 den 21.29):

Jeg forstår fortsatt ikke poenget med utekjøkken, når man har kjøkkenet to unna… hadde ikke jeg giddet å bruke plass på iallefall. 

Programleder presenterte gangen til deltakerne, og det ble sagt at samtlige hadde laget rikelig med oppbevaring. Det kommer tydeligvis an på øyet som ser 😉 

De mørke fargene synes jeg ikke passer inn på sommerhytte. Men det er meg da. 
Synd at kjæresteparet ikke får det bedre til synes jeg. Spesielt synd med tapeten 🫣

Enig angående utekjøkken. Hvis det i tillegg skal stå rundt hjørnet, blir det jo bare tungvint. Innekjøkken er lettere tilgjengelig, og det blir jo mer å rydde også med to kjøkken🙄

• Liker 2
Skrevet
Mollami skrev (1 time siden):

Enig angående utekjøkken. Hvis det i tillegg skal stå rundt hjørnet, blir det jo bare tungvint. Innekjøkken er lettere tilgjengelig, og det blir jo mer å rydde også med to kjøkken🙄

Grønn hytte laget jo grillplassen/utekjøkkenet oppå terassen og dermed nært det vanlige kjøkkenet, men da var det et problem at de brukte plass på terassen😅

• Liker 4
Skrevet

Men oppgaven var jo ikke utekjøkken, den var grillplass. Mor og datter løste det jo med et spisebord og en frittstående grill. De som har laget utekjøkken har valgt det selv. 

• Liker 1
Skrevet

Hei sommerhytta folk. Helt ny seer her, kommet meg gjennom alle årets episoder. 

(dette blir kanskje en lang post) 

Parene (konseptet av de) ;

Hva er greia/konseptet? Skal det være folk som har gjort oppussing/har kompetanse eller skal det være "noobs" som prøver seg og lærer? Jeg forstår ikke. Vidar kan absolutt alt, så der står det på finish liksom, men mor /datter kan ingenting? Dinda kan igjen masse. Kjæresteparet føler jeg at i utgangspunktet kan veldig lite, men er flinke til å lære, så har kanskje øvd litt først og lærer av å lese litt/se YouTube underveis. Jeg skjønner ikke helt konseptet. 

Hammere;

Jeg forventet at de ble fordelt ut nogenlunde likt-hvorfor skal et par gidde å fortsette om de etter et par uker har tapt/ikke kan vinne hytta? 

Og det er jo det som skjer, trøstepremier når noen andre tydelig er bedre. 

Jeg kunne sett for meg at runden på slutt ble gitt skryt og forbedringer, og så fikk kanskje seerne få se hvem som fikk hammeren. Da kan en vinner kåres til slutt, og det er fair uansett, ingen trøstepremier underveis og alle har egentlig lik sjans til å vinne hele veien siden de ikke vet. Motivasjonen er kanskje dalende fordi de som leder, men føler at den burde jevnes ut mer ihvertfall, bare en tanke. 

Er det typisk med trøstepremier sånn at det er jevnt til slutt eller pleier noe å lede og vinne? (unngå å spoil tidligere sesongvinnere om du er snill😊

Og hørte jeg 15 hammere eller noe i det ene programmet? Hvordan gis de 5 ekstra ut? 

Forøvrig ser jeg på av kombinasjonen at jeg liker arbeid og har lyst til å lære litt, og så er jeg veldig imponert av kreativiteten til folk! Selv om ting kanskje ikke er bra nok til å selges er jeg imponert hver uke av hva de får til. Det er jo tydelig at alle har øvd/lest litt i forkant ihvertfall 😊 men jeg syns ujevnheter av parene ødelegger litt liksom. Sikkert vanskelig å få til likt nivå på de, men det er to soleklare topp 2 syns (Dinda og Vidar/Marianne) og det er jo litt kjedelig. 

Har det vært sånn i tidligere sesonger? Jeg tenkte jeg skulle begynne på en tidligere sesong mens jeg venter på nye episoder. 

Og så kjapt om parene-misliker Vidar og Marianne veeeldig, ikke mine typer. Han bare klager, og hun er too much. Dinda liker jeg, ingenting å utsette på de. Mor og datter liker jeg ikke spes godt, men syns de får litt vel mye hat. Kjæresteparet syns jeg også bare klager 😅

Til slutt vil jeg si at jeg ble veldig skuffa over posten jeg så om Moholt som ny programleder. Jeg er SÅ lei hun, og jeg liker Cathrine veldig godt.

• Liker 2
Skrevet

Kan noen oppdatere hva stillingen på hammere er nå?

Skrevet
solsolsol skrev (50 minutter siden):

Kan noen oppdatere hva stillingen på hammere er nå?

Vidar & Marianne og Dinda har 2 hver, mor & datter 1 og samboerparet 0

• Liker 2
Skrevet
Diamant20 skrev (13 timer siden):

Vidar & Marianne og Dinda har 2 hver, mor & datter 1 og samboerparet 0

Takk! Det er rekkefølgen på favorittene mine, så da skal jeg se videre 😅

• Liker 1
Skrevet

Altså, mor og datter 🙈man kan like stilen/ det mer hjemmekoselige i det de gjør, selv om jeg synes de har litt blandet stilart jeg ikke blir klok på. Det er ok, men de fullfører jo INGETING!! Man kan ikke skylde på manglende kunnskap for det. Venninnene har brukt tiden før programmet til å sette seg inn i verktøy og velge seg ut en klar stil. Litt kjedelig for min smak, men de er 100% tro mot den, og de slipper da både krangling underveis og mye tid tapt på planlegging.

Damene synes deres 80% (45 er mer rett i mange tilfeller) skal være nok fordi de er amatører, men det er faktisk de andre også. At man i fullt alvor maler en gulvlist som er 5 cm for kort og lar den stå på istedenfor å bytte den viser jo at de rett og slett ikke evner å gjøre ferdig en ting før de hopper til neste. Jobber veldig usystematisk, er alle steder på en gang og leverer et rotete, dårlig fullført sluttresultat, uke etter uke.  Har ingenting mot dem ellers, selv om man kan lure på hvor mange hvite blondebluser de skal drepe i programmet. Synes de stort sett har lyst sinn og er et fint innslag, men jobbe trenger de en arbeidsleder for tror jeg 😅

Venninne jobber taktfast, uten klaging, hjelper både hverandre og de andre, holder veldig orden og burde hatt flere hammere nå. 

Liker fargene til Vidar og Marianne jeg, og synes mørkt kan gå fint i en sommerhytte om man gjør det litt "tropisk" med fargerikt tilbehør og litt grønne planter. Jobber godt de også og leverer flotte resultat hver uke. 

Samboerparet har kanskje tatt seg vann over hodet for forholdet. De hadde ikke vært sammen så lenge, og dette er stort og krevende for to med så sterkt konkurranseinstinkt 😅 Hvis måten de vanligvis kommuniserer er å be hverandre holde kjeft så vet jeg ikke helt om fremtiden er lyserosa. Blir litt tungsindig stemning der, pluss at de ikke får ting til helt stilmessig. Veldig enkelt og pregløst. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor gammel er egentlig mor? Datter fremstiller det så pussig, som mor er 94 og springer rundt.. er hun ikke mellom 40 og 50?!

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
enkefru skrev (På 21.5.2025 den 9.48):

Ble sittende i tlf i går, så tittet på med halvt øye. 
Stemmer det at Marianne og Vidar valgte bilvask som premie i konkurransen?? 😯😅

Tv boks,spole tilbake og se 😄😄😄

Skrevet
fjær skrev (1 time siden):

Hvor gammel er egentlig mor? Datter fremstiller det så pussig, som mor er 94 og springer rundt.. er hun ikke mellom 40 og 50?!

Tror hun er 48. 20-åringer synes jo det er hakket før kremasjon. (Og Vidar må vel være eldre?).

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Tror hun er 48. 20-åringer synes jo det er hakket før kremasjon. (Og Vidar må vel være eldre?).

Vidar sa vel at han er 51, tror jeg, så da er han eldst. Jeg synes Othilie er umoden. Oppfører seg som en tenåring. 

Når de vinner interiørpakke, som i dag, får de velge farger el noe av innholdet selv? For det bør jo passe inn i stil og smak hos vinnerne. Jeg så de tittet på et gult vinglass i dag, hadde jeg vunnet det, hadde det vært en ubrukelig premie for min del. 🙈

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Lyxros skrev (På 8.6.2025 den 20.46):

Hei sommerhytta folk. Helt ny seer her, kommet meg gjennom alle årets episoder. 

(dette blir kanskje en lang post) 

Parene (konseptet av de) ;

Hva er greia/konseptet? Skal det være folk som har gjort oppussing/har kompetanse eller skal det være "noobs" som prøver seg og lærer? Jeg forstår ikke. Vidar kan absolutt alt, så der står det på finish liksom, men mor /datter kan ingenting? Dinda kan igjen masse. Kjæresteparet føler jeg at i utgangspunktet kan veldig lite, men er flinke til å lære, så har kanskje øvd litt først og lærer av å lese litt/se YouTube underveis. Jeg skjønner ikke helt konseptet. 

Hammere;

Jeg forventet at de ble fordelt ut nogenlunde likt-hvorfor skal et par gidde å fortsette om de etter et par uker har tapt/ikke kan vinne hytta? 

Og det er jo det som skjer, trøstepremier når noen andre tydelig er bedre. 

Jeg kunne sett for meg at runden på slutt ble gitt skryt og forbedringer, og så fikk kanskje seerne få se hvem som fikk hammeren. Da kan en vinner kåres til slutt, og det er fair uansett, ingen trøstepremier underveis og alle har egentlig lik sjans til å vinne hele veien siden de ikke vet. Motivasjonen er kanskje dalende fordi de som leder, men føler at den burde jevnes ut mer ihvertfall, bare en tanke. 

Er det typisk med trøstepremier sånn at det er jevnt til slutt eller pleier noe å lede og vinne? (unngå å spoil tidligere sesongvinnere om du er snill😊

Og hørte jeg 15 hammere eller noe i det ene programmet? Hvordan gis de 5 ekstra ut? 

Forøvrig ser jeg på av kombinasjonen at jeg liker arbeid og har lyst til å lære litt, og så er jeg veldig imponert av kreativiteten til folk! Selv om ting kanskje ikke er bra nok til å selges er jeg imponert hver uke av hva de får til. Det er jo tydelig at alle har øvd/lest litt i forkant ihvertfall 😊 men jeg syns ujevnheter av parene ødelegger litt liksom. Sikkert vanskelig å få til likt nivå på de, men det er to soleklare topp 2 syns (Dinda og Vidar/Marianne) og det er jo litt kjedelig. 

Har det vært sånn i tidligere sesonger? Jeg tenkte jeg skulle begynne på en tidligere sesong mens jeg venter på nye episoder. 

Og så kjapt om parene-misliker Vidar og Marianne veeeldig, ikke mine typer. Han bare klager, og hun er too much. Dinda liker jeg, ingenting å utsette på de. Mor og datter liker jeg ikke spes godt, men syns de får litt vel mye hat. Kjæresteparet syns jeg også bare klager 😅

Til slutt vil jeg si at jeg ble veldig skuffa over posten jeg så om Moholt som ny programleder. Jeg er SÅ lei hun, og jeg liker Cathrine veldig godt.

Det skal liksom være amatører, men mange er ofte handy fra før (mest sannsynlig har de pyntet litt på sannheten under intervjuprossesen).
Venneparet har jo tydelig øvd og planlagt mye på forhånd (noe jeg også ville gjort). Mot og datter har nok vært mest opptatt av å planlegge antrekkene😂 

Den siste uken deles det ut flere hamrer. Blant annet hammer fra hyttenaboer (den de liker best). 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Babyface skrev (1 time siden):

Vidar sa vel at han er 51, tror jeg, så da er han eldst. Jeg synes Othilie er umoden. Oppfører seg som en tenåring. 

Når de vinner interiørpakke, som i dag, får de velge farger el noe av innholdet selv? For det bør jo passe inn i stil og smak hos vinnerne. Jeg så de tittet på et gult vinglass i dag, hadde jeg vunnet det, hadde det vært en ubrukelig premie for min del. 🙈

Det samme har jeg tenkt på før. 
Som for eksempel sist gang mor og datter vant den lampen. Det kan jo ikke være helt tilfeldig fargevalg fra produksjonen. 

• Liker 5
Skrevet
fjær skrev (5 timer siden):

Mener hun er 49. Blir fremstilt som en olding av datteren. Umoden 20 åring..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...