AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Mannen min har få egne venner, i hvert fall ingen som kommer på besøk til oss hjemme som ikke er parvenner. Han er dårlig på å ta kontakt med folk og tar lite initiativ. Når jeg har besøk av mine venninner, så ser han på det som at det også er hans besøk, og setter seg ned sammen med oss og blir sittende hele kvelden. Det er greit om han satt i halvtime og så gikk, men han sitter helt til de går igjen. Jeg syns det er flaut og blir irritert og lei meg, men kjempevanskelig å ta det det opp med han uten å såre han. Han er så utsultet på sosialt samvær at han kveler min alenetid med mine venninner. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: f0b3f...c52 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Da må du bare si ifra på forhånd at i kveld er det "dameselskap", og da får gutta underholde seg selv. Litt ærlighet må gå an. Anonymkode: 68f8f...c4a 12 19
AnonymBruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mannen min har få egne venner, i hvert fall ingen som kommer på besøk til oss hjemme som ikke er parvenner. Han er dårlig på å ta kontakt med folk og tar lite initiativ. Når jeg har besøk av mine venninner, så ser han på det som at det også er hans besøk, og setter seg ned sammen med oss og blir sittende hele kvelden. Det er greit om han satt i halvtime og så gikk, men han sitter helt til de går igjen. Jeg syns det er flaut og blir irritert og lei meg, men kjempevanskelig å ta det det opp med han uten å såre han. Han er så utsultet på sosialt samvær at han kveler min alenetid med mine venninner. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: f0b3f...c52 Si fra på forhånd at dere skal ha jentekveld… Han får finne på noe annet. Anonymkode: 9e215...80a 6 14
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Kan han game eller noe? En annen plass så dere får fred? Anonymkode: c517f...41e 2
Gratis Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai Menn er dessverre veldig svake på akkurat det TS skriver om her. (inkludert meg selv) Kvinner er mye flinkere til å holde kontakten, både med venninner og familie. Dette har jo også en biologisk faktor som mye annet. Kvinner er mikrotenkere, de er fra naturen sin side opptatt av de nære relasjonene. Menn er makrotenkere, vi planlegger og ser lengre frem. 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai Kan du ikke ha jentekveldene dine et annet sted? Litt urimelig å forlange at han skal forlate sitt eget hjem eller sitte "på rommet" fordi du skal ha besøk. Anonymkode: f796c...647 12 16
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai Nei, altså vi satt ute i hagen, så han hadde hele huset for seg selv. Barna klarte å være inne, men ikke han. Skjønner at jeg må si fra tydelig på forhånd neste gang, men jeg er så sjokkert over at han har så dårlige sosiale antenner at han tenker at det er helt naturlig at han sitter sammen med meg og venninnene hele kvelden. Ingen andre menn har gjort det når jeg har vært borte på besøk. Jeg har stort sett møtt venninner ute eller vært på besøk fordi vi har hatt små barn og ikke hatt mulighet til å sitte ute. Nå er barna større og vi har fått hage, så det var første gangen jeg hadde besøk av venninner som ikke er barndomsvenninner, men venninner jeg har fått i voksen alder. Det var altså en ny setting på en måte, men uansett sjokkert/sur/skuffet/lei meg over at han henger på. Jeg ville aldri gjort det om han hadde hatt mannebesøk. Anonymkode: f0b3f...c52 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai Skaff en bikkje til mannen din. Anonymkode: 34a32...1e7 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai Samme her. Mannen min har relativt mange bekjente, men ingen nære venner. Det er mine venner som er hans venner. Så kan det jo være at jeg takler det bedre enn du gjør, for om jeg vil ha alenetid med venninner møter jeg dem på byen, drar på turer eller drar til dem. Når jeg inviterer venninner hit kaller jeg det både for dem og oss at VI inviterer, og han inkluderes med største selvfølge. Så fleiper vi litt om at han er blitt en av jentene, men det tåler han. Mine venninner liker ham veldig godt, han liker dem, og alenetid med venninner får jeg likevel. Bare at det ikke skjer hjemme hos oss. Helt faktisk får jeg mer ro til å kose meg sosialt når han er del av at vi er hjemme hos oss, for han elsker å varte oss opp. Jeg trenger i liten grad å tenke på det, for han lager til og serverer. 🥰 Mine venninner liker dette også. Sååå koselig å komme til deg og xxxx sier de ofte, og kommer igjen og igjen. Vi får som nevnt likevel alenetid vi jenter når vi ønsker det. Da er vi bare andre steder. Anonymkode: f2095...d70 5 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kan du ikke ha jentekveldene dine et annet sted? Litt urimelig å forlange at han skal forlate sitt eget hjem eller sitte "på rommet" fordi du skal ha besøk. Anonymkode: f796c...647 Det må da kunne gå an å ha egne besøk selv om man er samboer.... Jeg hadde aldri sittet med mannen og hans gjeng når de har guttekvelder. Da går jeg lang tur, trener ellers, drar på besøk til mine foreldre eller andre venner. Av og til drar jeg på kino, eller rett og slett på hytta den helgen han har planlagt "fest med gutta". Mannen min hadde heller aldri sittet seg ned med oss når jeg har klubb f.eks. Det blir jo bare rart. Han går kanskje gjennom stua og ut på kjøkkenet for å hente mat, tur med hunden, snakker noen få ord med venninnene mine når han er innom kjøkkenet første gangen. Det samme med barna. Vi har tv på rommet, og mannen sitter glatt i senga og ser på tv/fotball innimellom tur med hunden osv. Anonymkode: bb61c...dfe 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai Ja, det er kjent problem. Det er blitt ditt problem nå TS, så du kan like greit være med å løse det. * Enkleste er vel å spleise ham med noen av ektemenn til dine venninner? Det er også det vanligste, at menn er rett og slett venner med andre menn de kjenner via kvinnen i sitt liv. * Hvis det er umulig, dere kan vurdere å finne et arena der han kan finne venner. En hobby. En sportsklubb av en slags? Har dere barn, er det raskt mye enklere, han kan ta på seg verv/trener jobber i fotball, korps, skole - og slik skaffe seg en omgangskrets. * Og tredje er jo via jobben. Han har ikke fått venner på jobben hittil og det må bety at arbeidsgiveren ikke satser på sosiale relasjoner mellom sine ansatte. Men mange andre arbeidsgivere gjør det! Vurder å bytte jobb og finne en arbeidsplass med mer sosialt, hytteturer, squash-grupper, sykkelgrupper osv. Menn kommer typisk i kontakt med andre menn via felles aktiviteter, sport eller arbeid. Anonymkode: 0eb6d...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai Samme her. Men vi er hverandres beste venner så jeg sier ikke noe på det. Han har hatt det mye tøft med ekskludering opp gjennom årene så det skal har ihvertfall ikke oppleve fra meg❤️ Anonymkode: 10579...3d9 3 13
AnonymBruker Skrevet 5. mai #13 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei, altså vi satt ute i hagen, så han hadde hele huset for seg selv. Barna klarte å være inne, men ikke han. Skjønner at jeg må si fra tydelig på forhånd neste gang, men jeg er så sjokkert over at han har så dårlige sosiale antenner at han tenker at det er helt naturlig at han sitter sammen med meg og venninnene hele kvelden. Ingen andre menn har gjort det når jeg har vært borte på besøk. Jeg har stort sett møtt venninner ute eller vært på besøk fordi vi har hatt små barn og ikke hatt mulighet til å sitte ute. Nå er barna større og vi har fått hage, så det var første gangen jeg hadde besøk av venninner som ikke er barndomsvenninner, men venninner jeg har fått i voksen alder. Det var altså en ny setting på en måte, men uansett sjokkert/sur/skuffet/lei meg over at han henger på. Jeg ville aldri gjort det om han hadde hatt mannebesøk. Anonymkode: f0b3f...c52 Du anklager din mann for å ha dårlige sosiale antenner samtidig som du er oppgitt over at han ikke har egne venner. Ser du ikke sammenhengen? Du blir hans sosiale bauta. Det er mange som sliter med å få venner så det er jo ikke noe som er lett å fikse. Anonymkode: 10579...3d9 6
Humas Skrevet 5. mai #14 Skrevet 5. mai Det kan vel hende at han vil høre på deg hvis du sier det på en fin måte. Han har kanskje et par hobbier? Min mann er usosial og uten venner, men han har verdens beste hjerte, men ville nok vært satt på en autismediagnose om han var barn i dag. Han forstår ikke sosialt samspill, men han er veldig intelligent og har en god datajobb hvor hans evner er høyt verdsatt. Vi har noen felles hobbier og noen separate. Jeg hadde nok ikke orket dette om ikke han var en bauta og klippe i mitt liv, jeg får dekket sosialt behov uten han, og med han. Vi utfyller hverandre. Kvinner krever så veldig mye av menn, at de skal være noe annet enn de biologisk ble skapt som. Kan derebikke snakke på tomannshånd om dette, før gjester kommer. Å si ‘nå må du gå’ foran vennene dine er ikke pent, men å ha en dialog dere imellom må kanskje gå an? 1 1
BobTheNoob Skrevet 5. mai #15 Skrevet 5. mai Som "Gratis" sier , så er det vanlig at menn har mindre sosial krets enn kvinner. Men at han har ingen venner og lener seg på deg for å ha sosial kontakt er litt uselvstendig - samtidig som det er veldig positivt at han ønsker å ha et godt forhold til dine venner. Selv har jeg også mindre sosialt nettverk enn min nåværende kjæreste , men jeg har mer enn nok av venner til å ha ting å finne på. Det er det minste problemet jeg har. Jeg tar meg heller en tur i marka, trener eller sitter og jobber dersom hun vil være opptatt med sine venner. Null problem. Ellers liker vi å gjøre ting sammen, vi da. Da jeg vokste opp hadde min mor faste treff med sine venninner. Dette sa hun klart i fra hun ville ha for seg selv. Så både unger og gubbe skygget banen. Min far dro stort sett alltid til sin bror sin familie og hadde dette som tilsvarende "fast" opplegg. Han hadde også veldig lite venner utover jobbkolleger og familie.
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei, altså vi satt ute i hagen, så han hadde hele huset for seg selv. Barna klarte å være inne, men ikke han. Skjønner at jeg må si fra tydelig på forhånd neste gang, men jeg er så sjokkert over at han har så dårlige sosiale antenner at han tenker at det er helt naturlig at han sitter sammen med meg og venninnene hele kvelden. Ingen andre menn har gjort det når jeg har vært borte på besøk. Jeg har stort sett møtt venninner ute eller vært på besøk fordi vi har hatt små barn og ikke hatt mulighet til å sitte ute. Nå er barna større og vi har fått hage, så det var første gangen jeg hadde besøk av venninner som ikke er barndomsvenninner, men venninner jeg har fått i voksen alder. Det var altså en ny setting på en måte, men uansett sjokkert/sur/skuffet/lei meg over at han henger på. Jeg ville aldri gjort det om han hadde hatt mannebesøk. Anonymkode: f0b3f...c52 Tuller du. Hvor lenge har dere vært gift. Om dette har vore ei plage , er det rart å ikkje seie ifrå før. Om dette er nytt, kan ein høyre om kvifor han evt gjer det. Trur nøkkelen er kommunikasjon. Her er vi begge med alle, gir beskjed om ein av grunnar vill/må være aleine. Ein kan ikkje gjette seg eller gå ut i frå at det som er greit for meg er greit for den andre. Anonymkode: 50402...c26 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai Jeg synes det er veldig vanskelig å opprettholde vennskap når jeg er i et forhold. Føler at hun jeg er sammen med ikke vil at jeg skal være med venner. Så går tiden og man mister kontakten. Gir du han plass til å ha egentid? Anonymkode: be297...62c 1 2
BobTheNoob Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): men uansett sjokkert/sur/skuffet/lei meg over at han henger på. Jeg ville aldri gjort det om han hadde hatt mannebesøk. Vel. Det er ikke noen grunn til å bli så veldig sjokkert over at han ikke lever opp til forventninger du har unnlatt å kommunisere. Du får starte med å kommunisere dine behov Noen er faktisk oppdratt slik at alle som vil deltar i sosiale samlinger og at det ikke er "lukkede selskap". 3 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai Det er jo helt normalt. Kun 15% av menn i forhold over 40år har en nær venn. Ganske enkelt fordi kvinnen legger beslag på hele det sosiale livet og ting man gjør sammen med kompiser som gir livsglede er svært få kvinner villig til å akseptere at mannen bruker tid på. Anonymkode: ddab1...fc1 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #20 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo helt normalt. Kun 15% av menn i forhold over 40år har en nær venn. Ganske enkelt fordi kvinnen legger beslag på hele det sosiale livet og ting man gjør sammen med kompiser som gir livsglede er svært få kvinner villig til å akseptere at mannen bruker tid på. Anonymkode: ddab1...fc1 Dette er bare tull. Ingen, absolutt ingen kvinner jeg kjenner legger beslag på hele det sosiale livet til mennene sine, og alle setter pris på at mannen har kamerater. Det er jo det motsatte av hva TS og andre skriver her også. Vi er ikke "svært få kvinner" som er "villige til å akseptere" dette. Mannen bestemmer da selv hva han bruker tid på, akkurat som kvinner gjør det. I et forhold må man av og til kompromisse, men det går begge veier. Årsaken til at kun 15% av menn (hvis det er sant?) ikke har nære venner er deres egen skyld. Kvinner er flinkere til å etablere vennskap pg å oppretthilde vennskap. Det er ikke deres skyld at menn ikke er det. Fedrene har vel ikke oppdratt sønnene sine riktig og vært gode forbilder da. Noen menn klarer jo ikke å opprettholde et eget forhold til egen familie en gang, være seg foreøldre eller egne barn, søsken eller besteforeldre. Dem om det. Anonymkode: 35d62...477 6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå