Gå til innhold

Han blir 43 og jeg blir 30

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

23 og 10 er veldig forskjellig.

Men det er vel ikkje det som blir spurt om.

Anonymkode: b5818...d67

Hæ? 
Dette er alderen deres om 30 år.

Anonymkode: 9db76...893

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet om en som var gift med en 15 år eldre mann, og hun har advart meg mange ganger om å velge det samme. Det gikk jo fint så lenge de begge var relativt unge, men så ble han førtidspensjonist. Han slet med en del gammelmannsplager, og forventet at hun skulle legge til rette livet sitt for å hjelpe ham mest mulig, så han slapp hjelp fra det offentlige. Det førte til at hun i lange perioder jobbet minimalt og var mye isolert hjemme. Han er død nå, og hun er fortsatt bare i slutten av 50-årene, og hun betaler prisen. Hun sliter med å få en fulltidsjobb, fordi det er så lenge siden sist, og på grunn av dette og svært lite nettverk etter mange år som pleier for mannen, har hun i perioder vært innlagt med depresjon.

Aldri velg en partner som er mer enn 5 år eldre enn deg, sier hun til alle hun møter. Selv om man ikke har noen garantier da heller, så minsker man i hvert fall sjansene for de samme problemene som hun står i nå.

Anonymkode: 2cf5a...70f

Man kan selvfølgelig ikke forvente at partneren nesten skal slutte i jobb for å ta seg av en, da handler det mer om manglende grenser for seg selv enn alderforskjell.

Anonymkode: f0a22...1be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenn på magefølelsen. Det er 19 år mellom meg og mannen, vi møttes da jeg var 25 og han 44. Hadde ALDRI trodd jeg skulle finne meg en som var så mye eldre, men jeg visste etter veldig kort tid at det var oss to. Vi har nå vært sammen i 15 år og har tilsammen to barn (han hadde ett fra før). 

Aldersforskjellen har vi ikke merket mye til, men det er klart det blir mer og mer merkbart jo eldre vi blir. Men det var aldri noe alternativ å ikke være sammen og jeg har aldri angret på at vi ble det.

Det som var den største overgangen og som kanskje har vært det viktigste temaet var dette med å ha ny partner når man har barn fra før. Det var ikke alltid så enkelt for noen av oss. Så ville kanskje heller ha fokusert på den dynamikken enn aldersforskjellen.

Lykke til😊

Anonymkode: 673bc...782

Gi det ti år til og se hva du føler ☺️

Anonymkode: d3d6f...042

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri ønsket en 13 år eldre partner for mine barn, og hadde aldri gjort det selv. Han blir pensjonist 13 år før deg, og du kommer til å være gratis hjemmesykepleier for ham fra du går av med pensjon til han dør, for så å tilbringe dine siste 10-15 år i livet alene.

Anonymkode: 96154...934

Vi har samme tankegang :) jeg har veldig vanskelig for å forstå de som velger det og vil seg selv så vondt, men det er ikke mitt problem :) de må leve det livet som de ønsker. 

Anonymkode: d3d6f...042

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gått inn i noe sånt frivillig, du kommer trolig til å måtte leve med store begrensninger og mye omsorgsarbeid i kanskje 15 - 20 år + mister muligheten til å finne en jevnaldrende kjæreste du kan finne på mye gøy med i pensjonsalderen.

Trening kompenserer i liten grad for aldring, og virker dessuten bare på det fysiske.

Anonymkode: 834ba...c5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde aldri ønsket en 13 år eldre partner for mine barn, og hadde aldri gjort det selv. Han blir pensjonist 13 år før deg, og du kommer til å være gratis hjemmesykepleier for ham fra du går av med pensjon til han dør, for så å tilbringe dine siste 10-15 år i livet alene.

Anonymkode: 96154...934

Du høres ut som en fantastisk person. For en egoist 🤢

Anonymkode: 3c9c7...c50

AnonymBruker
Skrevet

Er 30 år selv, hadde ikke blitt sammen med en så mye eldre mann om jeg også ønsket barn. 

Anonymkode: 4b52c...83d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? 
Dette er alderen deres om 30 år.

Anonymkode: 9db76...893

Ja, og det var alderen deres for 20 år siden.

Anonymkode: b46be...a53

AnonymBruker
Skrevet

Går sikkert fint en stund. Men jeg er nå 49 og kunne og er sjeleglad over at mannen er samme alder og ikke 62 😱

Anonymkode: 78894...aef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

23 og 10 er veldig forskjellig.

Men det er vel ikkje det som blir spurt om.

Anonymkode: b5818...d67

73 er fremtid og kan gjøres noe med. 23 er forbi for lenge siden.

Ja, forhold holder ofte ikke. Men hvorfor gi seg selv enda dårligere odds

Anonymkode: 0c75d...150

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det for gammelt, men det er ditt liv. 

Anonymkode: 5fa61...262

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du høres ut som en fantastisk person. For en egoist 🤢

Anonymkode: 3c9c7...c50

Som om det ikke er egoistsik å kapre en yngre person.. ingen sier han på 40 å no ikke har lov til å ha kjæreste, om noen såpass yngre ikke ønsker han. Det finnes fler kvinner i verden.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på mannen og ikke såå mye på alder tenker jeg. Biologisk alder derimot. Jeg har datet en på 42 da jeg var 29 og han var svært veltrent og sunn i kostholdet, ville heller fått barn med han enn enkelte i tyveårene som har dårlig fysisk helse og kapasitet, de blir neppe gamle heller. Nå ønsket ikke denne mannen fast forhold så vet ikke hvordan det ville blitt i fremtiden. Men jeg ser jo på foreldrene mine også, pappa er 10 år eldre enn mamma og hun sier det går greit fordi han er slank, sunn og trener aktivt, hun hadde blitt deprimert om han var en preget latsabb som ikke bidrar og tar henne med på hyggelige ting. 

Anonymkode: 5f3e6...b09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du ønsker i livet ditt og om du har ønske om barn eller ikke. 40 åringer holder seg bra i dag. 

Anonymkode: 1f7b4...810

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer an på mannen og ikke såå mye på alder tenker jeg. Biologisk alder derimot. Jeg har datet en på 42 da jeg var 29 og han var svært veltrent og sunn i kostholdet, ville heller fått barn med han enn enkelte i tyveårene som har dårlig fysisk helse og kapasitet, de blir neppe gamle heller. Nå ønsket ikke denne mannen fast forhold så vet ikke hvordan det ville blitt i fremtiden. Men jeg ser jo på foreldrene mine også, pappa er 10 år eldre enn mamma og hun sier det går greit fordi han er slank, sunn og trener aktivt, hun hadde blitt deprimert om han var en preget latsabb som ikke bidrar og tar henne med på hyggelige ting. 

De kan trene seg til bedre alder akkurat som han å ende opp med bedre kapasitet. 

Noen klarer seg, men snakker vi optimalt vil det aldri bli det beste.

Skrevet

Merkverdig hvor mye mer negativt det blir når mannen er eldre. Hadde en mann på 30 ønsket ei på 43 hadde dere rost han opp i skyene. Det er åpenbart en feministisk agenda i det.

Jeg vet ikke om ETT forhold hvor kvinnen er over 10 år eldre enn mannen, men har drøssevis av eksempler på det motsatte. Menn i 50-årene som har fått barn med kvinner i 30-årene. Kvinner vil i langt større grad ha eldre partnere enn seg selv, enn hva menn vil.

Det er bare fakta, uansett hva enkelte her måtte mene. Og det kommer fra meg som like gjerne kan tenne på ei på 55 som 25.

TS får ta denne avgjørelsen selv, uten hjelp fra de som har en agenda. 13 år er virkelig ikke mye i den alderen.

• Nyttig 1
Skrevet

Statistikken viser at det ideelle for langvarige forhold er en forskjell på 2,5 år. Stor aldersforskjell øker sannsynligheten for samlivsbrudd, samt at det er statistisk økt risiko for kriminelle handlinger utført mot partner 

Så må man tenke på pensjonisttilværelsen. Når du blir pensjonist vil han være i en alder hvor det er en viss sannsynlighet for at han er pleietrengende

Sist, men ikke minst må man spørre seg hvorfor han er singel og evt i samme livssituasjon som deg. Er han barnslig for alderen? Vil du ta han igjen i modenhet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (14 minutter siden):

Merkverdig hvor mye mer negativt det blir når mannen er eldre. Hadde en mann på 30 ønsket ei på 43 hadde dere rost han opp i skyene. Det er åpenbart en feministisk agenda i det.

Jeg vet ikke om ETT forhold hvor kvinnen er over 10 år eldre enn mannen, men har drøssevis av eksempler på det motsatte. Menn i 50-årene som har fått barn med kvinner i 30-årene. Kvinner vil i langt større grad ha eldre partnere enn seg selv, enn hva menn vil.

Det er bare fakta, uansett hva enkelte her måtte mene. Og det kommer fra meg som like gjerne kan tenne på ei på 55 som 25.

TS får ta denne avgjørelsen selv, uten hjelp fra de som har en agenda. 13 år er virkelig ikke mye i den alderen.

Nei, jeg tenker det samme alle ganger. Noen gjør ikke, men det trenger ikke være fordi de støtter det, men fordi vi ser så massive mengder av det en vei og har vokst opp med det til et punkt hvor det er faktisk latterlig. Så når det blir motsatt blir det sånn, ok, jaja, litt rettferdig i det minste. Du bare blir lettet over noe nytt, å føler det jevner ut verden litt, for husk at vi også hører så masse ræl om vår verdi og skjønnhet. Når eldre menn aldri holder tåta er det litt greit å se unge menn bjeffe etter eldre.

Men, alt i alt tror jeg de fleste får mest mentalt og fysisk utbytte med dem på sin alder. Å folk kan velge selv, bare håper de er gamle nok til å kunne ta det valget vel vitende om hva de går til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

De kan trene seg til bedre alder akkurat som han å ende opp med bedre kapasitet. 

Noen klarer seg, men snakker vi optimalt vil det aldri bli det beste.

Så klart, men man bør aldri bli sammen med noen i håp om at de skal endre seg. Det blir som å bli sammen en alkis og satse på at han blir edru og en god partner på sikt. 

Nowayback skrev (46 minutter siden):

Iom at kvinner lever lenger gir det mer mening at mannen er yngre enn kvinnen hvis målet er et langt liv sammen. Har selv datet menn som er eldre enn meg så har ingen feministisk agenda ved å fremme det poenget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (1 time siden):

Om du synes denne tråden er ille, så forstår du kanskje hvordan det er for oss kvinner å hele tiden bøi fortalt at vi er verdiløse etter 25? For hvis ikke er det liksom en smule dobbeltmoralsk. Og i så fall, siden du nå følte for å irettesette kvinner litt, kanskje du kan irettesette menn også, i de trådene som dukker opp med jevne mellomrom, du vet.

Du skal heller ikke se helt bort fra at noen, selv om de sier det de mener, kanskje overdriver litt, eller bruker ekstra hardt språk, kun for å la menn smake sin egen medisin. Man blir jo ikke akkurat inspirert til å være høflig og hyggelig mot menn, når menn bare snakker dritt om en tilbake. 

Anonymkode: 2cf5a...70f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...