Gjest Bellatrix Skrevet 3. april 2006 #81 Del Skrevet 3. april 2006 Men vi damer er foskjellige. Sikkert noen som liker en mann som bruker ord som fittetilgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 3. april 2006 #82 Del Skrevet 3. april 2006 De hadde status i form av sitt kjønn. Dette har nå feministene og overklassevenstre tatt fra dem. ← Bare ett spørsmål: Mener du at dette er positivt eller negativt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 3. april 2006 Forfatter #83 Del Skrevet 3. april 2006 Bare ett spørsmål: Mener du at dette er positivt eller negativt? ← Ja, jeg synes det er negativt. Feminisme og likestilling, kombinert med stadig voksende klasseskiller mellom middelklassen og de nedre klasser, mener jeg skaper mer lidelse enn lykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #84 Del Skrevet 3. april 2006 Ja, jeg synes det er negativt. Feminisme og likestilling, kombinert med stadig voksende klasseskiller mellom middelklassen og de nedre klasser, mener jeg skaper mer lidelse enn lykke. ← Så du mener altså i fullt alvor at kvinnens plass er som annenrangs mennesker under mannens styre? Vi er ikke likeverdige rett og slett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 3. april 2006 Forfatter #85 Del Skrevet 3. april 2006 Så du mener altså i fullt alvor at kvinnens plass er som annenrangs mennesker under mannens styre? Vi er ikke likeverdige rett og slett? ← Det er jo du som er ond, her. Som åpenbart driter i den lidelsen feminisme og likestillingen påfører resurssvake menn. For det er jo på det rene at likestilling og feminisme ikke er ensidig positivt for alle grupper i samfunnet, slik overklassesosialist i partier som SV og RV fremstiller det. Jeg skjønner ikke hva som er så høyverdig og flott med å kjøre frem middelklassekvinners særinteresser så hardt og brutalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #86 Del Skrevet 3. april 2006 Det er jo du som er ond, her. Som åpenbart driter i den lidelsen feminisme og likestillingen påfører resurssvake menn. For det er jo på det rene at likestilling og feminisme ikke er ensidig positivt for alle grupper i samfunnet, slik overklassesosialist i partier som SV og RV fremstiller det. Jeg skjønner ikke hva som er så høyverdig og flott med å kjøre frem middelklassekvinners særinteresser så hardt og brutalt. ← Driter i lidelsen som likestillingen påfører de ressurssvake mennene... og dette har pågått hvor lenge? Og hvor lenge hadde kvinnen vært undertrykket før det, med lidelsene den andre veien? Det er ingen ting som er ensidig positivt for alle grupper i et samfunn. Og jeg synes faktisk ikke at kvinner skal behøve å være underlagt menn stort lenger nå - det har pågått lenge nok... men dette takler altså ikke menn at det blir en endring på. Stakkars arme jævler.... og jeg betakker meg virkelig for å måtte forholde meg til menn som lider under likestillingen. De er jo strengt tatt ikke levedyktige da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 3. april 2006 Forfatter #87 Del Skrevet 3. april 2006 Driter i lidelsen som likestillingen påfører de ressurssvake mennene... og dette har pågått hvor lenge? Og hvor lenge hadde kvinnen vært undertrykket før det, med lidelsene den andre veien? Det er ingen ting som er ensidig positivt for alle grupper i et samfunn. Og jeg synes faktisk ikke at kvinner skal behøve å være underlagt menn stort lenger nå - det har pågått lenge nok... men dette takler altså ikke menn at det blir en endring på. Stakkars arme jævler.... og jeg betakker meg virkelig for å måtte forholde meg til menn som lider under likestillingen. De er jo strengt tatt ikke levedyktige da. ← Det er legitimt å forsvare ens egeninteresser. Jeg har ikke sagt noe annet, jeg. Men da får du også slutte med å late som om det jeg er som er ond, når du er minst like ond selv. Faktisk er du mer ond enn meg. For du vil føre en politikk som aktivt undergraver resurssvake menns reproduksjon. Hører vi et ”Heil frau Hitler”? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. april 2006 #88 Del Skrevet 3. april 2006 .... og jeg betakker meg virkelig for å måtte forholde meg til menn som lider under likestillingen. De er jo strengt tatt ikke levedyktige da. ← ...ergo kan de bare dø ut, - i god Darwinistisk ånd. Den som ikke tilpasser seg en omskiftelig verden dør ut. Bare spør dinosaurene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #89 Del Skrevet 3. april 2006 Det er legitimt å forsvare ens egeninteresser. Jeg har ikke sagt noe annet, jeg. Men da får du også slutte med å late som om det jeg er som er ond, når du er minst like ond selv. Faktisk er du mer ond enn meg. For du vil føre en politikk som aktivt undergraver resurssvake menns reproduksjon. Hører vi et ”Heil frau Hitler”? ← Har jeg sagt at du er ond? I min bok skal det litt mer til enn å ikke ønske likestilling for å fortjene betegnelsen ond. Det er vel ikke min skyld heller at menn har undertrykket kvinner i årevis, men jeg vil gjerne være med på å få en slutt på akkurat det. Jeg har ikke tenkt å sitte på et gjerde å se på at kvinner skal fortsette å være mannen underlegen fordi det ikke passer for en håndfull ressurssvake menn at dette ikke endres. Synd for dem. Hvorfor må vi ta hensyn til disse svake individer, når det kun er dem det går utover? hvorfor er det ikke like viktig at det går utover alle kvinner at de skal være underlagt mennene på denne kloden? har de det kult de damene som lever i de virkelige kvinneundertrykkende deler av kloden vår, tror du? Er det ondt å ønske at de slipper det? For hvis de slipper så blir de maktsyke mennene deres lei seg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 4. april 2006 #90 Del Skrevet 4. april 2006 Ja, jeg synes det er negativt. Feminisme og likestilling, kombinert med stadig voksende klasseskiller mellom middelklassen og de nedre klasser, mener jeg skaper mer lidelse enn lykke. ← Ok, så du går inn på ett kvinneforum, og argumenterer for at menn bør ha høyere status enn kvinner, i kraft av sitt kjønn? Enten er du stokk dum, eller så troller du, uansett sliter jeg med å ta deg seriøst... (Er ellers enig med Mysan her.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 4. april 2006 #91 Del Skrevet 4. april 2006 Ok, så du går inn på ett kvinneforum, og argumenterer for at menn bør ha høyere status enn kvinner, i kraft av sitt kjønn? Enten er du stokk dum, eller så troller du, uansett sliter jeg med å ta deg seriøst... (Er ellers enig med Mysan her.) ← Enig. Jeg har lest mye dumt her, men dette tar kaka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #92 Del Skrevet 4. april 2006 La oss anta at du har rett da Bønna, i så fall, 50% av alle individer er kvinner. Hvor mange prosent er ressurssvake menn? Er det flertallets rett som gjelder, eller burde vi skippe likestilling til fordel for de stakkars mannfolka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #93 Del Skrevet 4. april 2006 Det er legitimt å forsvare ens egeninteresser. Jeg har ikke sagt noe annet, jeg. Men da får du også slutte med å late som om det jeg er som er ond, når du er minst like ond selv. Faktisk er du mer ond enn meg. For du vil føre en politikk som aktivt undergraver resurssvake menns reproduksjon. Hører vi et ”Heil frau Hitler”? ← På samme måten som kvinnefiendlighet aktivt undergraver kvinner i alle klasser sin mulighet til å fylle livet med innhold utover reproduksjon, akkurat som menn fyller livet sitt med andre ting enn å lage barn. Jeg kan se mange påstander Bønna kommer med som er smarte hypoteser en sikkert kunne funnet statistisk belegg for. Men så snart vi begynner å introdusere rett/galt i denne diskusjonen, er det et spm om hvem sine interesser som skal ha fortrinn. Hvorfor er fittetilgangen for lavstatusmenn viktigere enn at jeg som mannlig arbeidsgiver skal måtte ansette dårligere kvalifiserte menn framfor kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #94 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg mener Bønna har et poeng i at likestilling ikke er til gavn for ressurssvake menn, og at det er fornuftig av disse å være i mot likestilling som de naturlig nok føler seg truet av. Men det betyr ikke at jeg er imot likestilling av den grunn. Som nevnt over her utgjør kvinner halvparten av befolkningen, mens de såkalte ressurssvake mennene utgjør en atskillig mindre del. Bryr jeg meg om at disse mennene sakker akterut som en følge av likestilling? Nei, det vil alltid være noen som befinner seg på bunnen av sammfunnet, og det er ikke meg imot at disse er menn som er kvinnefiendlige og ikke klarer å følge med på samfunnsutviklingen. Jeg lar det være opp til sosionomer og velferdssamfunnet å ta vare på de stakkars mennene, jeg stemmer da tross alt SV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #95 Del Skrevet 4. april 2006 På samme måten som kvinnefiendlighet aktivt undergraver kvinner i alle klasser sin mulighet til å fylle livet med innhold utover reproduksjon, akkurat som menn fyller livet sitt med andre ting enn å lage barn. Jeg kan se mange påstander Bønna kommer med som er smarte hypoteser en sikkert kunne funnet statistisk belegg for. Men så snart vi begynner å introdusere rett/galt i denne diskusjonen, er det et spm om hvem sine interesser som skal ha fortrinn. Hvorfor er fittetilgangen for lavstatusmenn viktigere enn at jeg som mannlig arbeidsgiver skal måtte ansette dårligere kvalifiserte menn framfor kvinner? ← :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 4. april 2006 #96 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg står på det jeg har sagt - mannssjåvinisme er klassesamarbeid. For hvem tjener virkelig på kvinneundertykkinga? Jo, det er borgerskapets menn. Nå det gjelder likestilling, er det klart at menn må/har måttet gi fra seg noen særrettingheter/fordeler. Derfor er feminisme tradisjonelt upopulært blandt mange menn, i alle samfunnsklasser. Og så vil jeg gjerne ha ei begrepsoppryddig, Bønna. Hvem er middelklassen, og hvem er "de lavere samfunnsklasser"? Jeg lurer litt på hva du definerer som hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 4. april 2006 Forfatter #97 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg står på det jeg har sagt - mannssjåvinisme er klassesamarbeid. For hvem tjener virkelig på kvinneundertykkinga? Jo, det er borgerskapets menn. Jo, jeg ser at du gjentatte ganger påstår det. Men hva med å kommentere de argumentene jeg mener viser at det ikke stemmer? Borgerskapets menn er jo de som har tapt minst på at patriarkat mer eller mindre er forsvunnet. Og så vil jeg gjerne ha ei begrepsoppryddig, Bønna. Hvem er middelklassen, og hvem er "de lavere samfunnsklasser"? Jeg lurer litt på hva du definerer som hva. ← Det står virkelig dårlig til med venstresiden, når ei RV-sympatisør ber om å bli forklart hva som menes med klasseskiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 4. april 2006 Forfatter #98 Del Skrevet 4. april 2006 Bryr jeg meg om at disse mennene sakker akterut som en følge av likestilling? Nei, det vil alltid være noen som befinner seg på bunnen av sammfunnet, og det er ikke meg imot at disse er menn som er kvinnefiendlige og ikke klarer å følge med på samfunnsutviklingen. Jeg lar det være opp til sosionomer og velferdssamfunnet å ta vare på de stakkars mennene, jeg stemmer da tross alt SV. ← Jeg vet ikke helt om det hjelper å stemme SV, når man viser seg å være en sosialdarwinist. På hvilket grunnlag mener du at du har rett til å skape et samfunnssystem som gir en gruppe mennesker så dårlige vilkår at de ikke får reprodusert seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 4. april 2006 Forfatter #99 Del Skrevet 4. april 2006 Men så snart vi begynner å introdusere rett/galt i denne diskusjonen, er det et spm om hvem sine interesser som skal ha fortrinn. Hvorfor er fittetilgangen for lavstatusmenn viktigere enn at jeg som mannlig arbeidsgiver skal måtte ansette dårligere kvalifiserte menn framfor kvinner? ← Ja, nå begynner det å bli interessant her. Rett og galt, sier du. Hvor rimelig mener du det er, å konstruere et samfunn hvor en gruppe mennesker levnes liten sjanse til å reprodusere seg selv, fordi du ønsker et arbeidsmarkedet som er best mulig tilpasset dine behov som arbeidskjøper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #100 Del Skrevet 4. april 2006 Ja, nå begynner det å bli interessant her. Rett og galt, sier du. Hvor rimelig mener du det er, å konstruere et samfunn hvor en gruppe mennesker levnes liten sjanse til å reprodusere seg selv, fordi du ønsker et arbeidsmarkedet som er best mulig tilpasset dine behov som arbeidskjøper? ← Jeg har et problem. Sånn jeg forstår deg så ønsker du at kvinnen skal være et viljeløst objekt kun for mannens utnyttelse? En rugekasse, fortrinnsvis uten plagsomt mye IQ, vilje eller følelser. Hun må i det minste vite sin plass og holde sånne ubehageligheter under kontroll. Har jeg forstått deg rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå