AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Vi har to jenter og er jo fornøyd og takknemlig. De går på ungdomsskolen og skulle vi hatt en nummer tre så måtte det vært flere år siden. Han har flere kompiser med sønner som begynner å bli som kompiser for de. De er det i mye større grad enn hva jeg er venninne med jentene mine (akkurat nå i hvert fall). Nå hater de meg som pesten føler jeg 😅😅 Men sønnene til kompisene er små kompiser. Han er invitert på gutte kveld i kveld for å se fotball. Flere fedre og sønner er der. De spiller fotball og har den interessen sammen. Snekrer sammen, gjør gutte greier. Jeg vet at det ikke er sikkert man får slike sønner, på lik linje med dersom man får jenter. Flere med menn som har det slik? Jeg er glad for jentene, men kunne ønske vi prøvde en gang til når de var mindre, på en sønn. Nå er jeg nærme 40 og da er nok toget gått… Føler alle ønsker jente, men det blir kanskje litt glemt at menn ønsker seg en sønn litt og? Min mann og hans far (og brødre) har et fantastisk nært forhold, så det er nok en stor stor sorg… Anonymkode: d666a...e29 6
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Det blir nok det samme savnet mange kvinner kan føle etter en datter. Min mann er strålende fornøyd med at våre to barn ble to gutter, og jeg vet han har kompiser som misunner han. Anonymkode: 37e52...dc6 6
mommyaka Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Si til han at selv om han får sønn betyr ikke at de vil bli kompiser. Noen fedre og sønner passer aldri sammen. Han kan jo bli skikkelig mamma gutt. Han kan jo bli kompis med jentene sine 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Nærme 40? Bor du på bygda ? Helt normalt å få barn rundt 40 års alder i dag, hvertfall i Oslo. Er selv 36 og har ikke satt i gang enda, vil vente 1-2 år til med å få nr. 1.. Anonymkode: bf884...965 9 4
Stor pike Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Vår sønn hater oss vekselsvis. Så ingen garanti for at man får en kompis. Just saying. 10 1
Perle Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april Er vel ikke så rart dette, men i motsetning til oss damer kan menn fritt få utrykke dette. Gud forby om en kvinne ønsker seg en datter. 🙄 Du er jo ikke for gammel, men dere må jo OPPRIKTIG ønske dere et til barn uavhengig av vilket kjønn det blir. 6 10
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Jeg er over 50 og gamer online med min bror og sønn kanskje en gang i måneden. Mye latter og tullprat om alt og ingenting. Anonymkode: 60e1d...342 2
Carrot Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april jeg skjønner ikke fedre som ikke kan gjøre "guttegreier" med døtrene sine.. Det handler om bonding og interesser mer enn om man er født gutt eller jente. 20 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Min mann har en sønn og en datter. Ingen av dem deler hans interesser overhodet. Han bryr seg ikke, men noen ganger har vi snakket om at det hadde vært kult om en av ungene likte biler og motorsykler, siden vi har garasjen full av kjøretøy. De kunne ikke brydd seg mindre. Og begge har lappen på automat, så ingen kan kjøre disse gamle bilene vi har heller. Anonymkode: 5dd86...d3c 4
AnonymBruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april Nei jeg vet det ikke er noen garanti altså 😉 Men sjansen er nok der, og det er vel det han synes er litt trist at han aldri har fått prøve å oppleve. Jentene er ikke interessert i fotball eller noen annen sport for den skyld 😅 Det er sminke, tik tok og selvbruning det går i. Han blir sliten av drama og styr. Det blir jeg også, men jeg tåler vel mer av den slags.. Anonymkode: d666a...e29 1
BobbySocks Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april Han har allerede to unger han kan gjøre kule ting med, ikke søren om jeg hadde startet på nytt fordi ungene var «feil» kjønn. 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april Din mann skulle tatt litt ansvar og fått jentene interessert i sine greier da, snekring og fotball og … ? Så er ikke kjønnet så viktig, og man kan ha fotball-kveld som ikke er gutte-kveld. Men det er kanskje ikke for sent å lære dem å bruke drillen og pusse opp? Praktisk. Anonymkode: 46197...f48 7
mommyaka Skrevet 30. april #13 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg vet det ikke er noen garanti altså 😉 Men sjansen er nok der, og det er vel det han synes er litt trist at han aldri har fått prøve å oppleve. Jentene er ikke interessert i fotball eller noen annen sport for den skyld 😅 Det er sminke, tik tok og selvbruning det går i. Han blir sliten av drama og styr. Det blir jeg også, men jeg tåler vel mer av den slags.. Anonymkode: d666a...e29 Men en gutt betyr jo ikke at han automatisk vil like fotball og biler./sport.vi har en på 13 som ikke er interessert i noe av dette. Oh du kan jo få en gutt som liker sminke og neglelakk 5
Daisy-love Skrevet 30. april #14 Skrevet 30. april En tidligere skolevenninne av meg er en av fem søstre. Etter femte jenta gav faren opp med å få en sønn 🤣 Kjenner noen andre, dog ikke i Norge, hvor de fikk ikke mindre enn 7 sønner på rad, nå fikk de akkurat jente nummer to, og sikkert fint de er to stykker i en familie med så mange beskyttende brødre. Så dette er jo kjent med både døtre og sønner. En kan jo gjøre «gutteting» med døtre da, og motsatt, og en har heller ingen garantier for at en får et tett forhold enten det er sånn eller sånn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #15 Skrevet 30. april Carrot skrev (4 minutter siden): jeg skjønner ikke fedre som ikke kan gjøre "guttegreier" med døtrene sine.. Det handler om bonding og interesser mer enn om man er født gutt eller jente. Nettopp! min man gjør alt det TS skisserer med vår datter (og sønn). De drar på forballturer til London, de er på hytta og fisker, ser fotball på tv etc her hjemme.. Han har tatt henne med seg hele veien på lik linje med sønnen vår. Tror det er mye som ligger der, at vi ikke har plassert barna våre inn i en boks, men tatt de med på det som interesserer oss. Anonymkode: 41607...c16 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #16 Skrevet 30. april Han prøver. Og har prøvd hele livet deres. Nå er de så store at prøver han mer blir det tvang, og det er vel ikke greit? Ikke like gøy å se kamp med en person som ikke vil, men må? Klart det ikke hadde vært noe garanti for at en sønn ville blitt slik, men menn er ikke en gang født med testosteron som gjør de mer mannlige da, uansett hvor mye vi prøver. Kun min mann som har det savnet sikkert da.. Han elsker såklart disse døtrene sine over alt på jord og ville ikke byttet. Men- han angrer vel på at vi ikke prøvde en gang til. Selv om det nok og hadde blitt jente da 😅❤️ Anonymkode: d666a...e29 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #17 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp! min man gjør alt det TS skisserer med vår datter (og sønn). De drar på forballturer til London, de er på hytta og fisker, ser fotball på tv etc her hjemme.. Han har tatt henne med seg hele veien på lik linje med sønnen vår. Tror det er mye som ligger der, at vi ikke har plassert barna våre inn i en boks, men tatt de med på det som interesserer oss. Anonymkode: 41607...c16 Sånn har vi det og med våre to jenter. Far tar de med på alle slike ting og de elsker det. Det er fisking, bål, snekring, vedhogst osv. De foretrekker fars selskap over meg. Nå er de forholdsvis små fortsatt så interessene kan jo endre seg,, men vi håper at vi har lagt et varig grunnlag for andre interesser enn bare glitter og enhjørninger. Anonymkode: 49b56...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #18 Skrevet 30. april Har han ingen felles hobbyer med sine døtre? Jeg kjenner fedre som tok med døtrene på fotballturer til London og det elsket jentene. Anonymkode: 57bcf...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #19 Skrevet 30. april Jeg tror det er du, som nærmer deg 40, som mest av alt trenger en unnskyldning for å skulle lage et barn til 😅 Kjenner ikke én dame på siste stasjon som ikke dikter opp en eller annen mer eller mindre absurd grunn for at et barn til er riktig prioritering. I ditt tilfelle er det drømmen om guttastemning i garasjen med en far som da nærmer alder for stokk og monokkel 🙃 Lurer på hva min unnskyldning blir når jeg nærmer meg 40 😉 Anonymkode: 48e36...653 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #20 Skrevet 30. april Du kan da fint få et barn til! Gjør det nå, før det er for sent😀 Forstår jo godt mannen din, men det blir jo aldri noen garantier for at dere får en gutt til. Anonymkode: 4f7e7...fac 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå