AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #21 Skrevet 29. april 2025 Smørbrødkake i bursdag til 6. klassinger?? Jeg håper du troller. Det finnes jo minst 100 andre sunne alternativer til kake (som faktisk er godt). Så mange sukkerfrie og gode alternativer som finnes, så er det virkelig ikke et problem å bake en god sunn kake. Anonymkode: a3e36...5e0 6 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #22 Skrevet 29. april 2025 Daddel kuler i ulike varianter Ida Gran Jahnsen har også no n gode alternativer Anonymkode: 7e85d...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #23 Skrevet 29. april 2025 cafflatte skrev (15 minutter siden): Blant barn er det forventet med kake. Gjør det noe å servere kake den ene dagen i året? Hva vil bursdagsbarnet? Bursdagsbarnet er som barm flest det og prøver seg jo og spør om vi ikke kan ha kake eller noe godteri. Men her tenker jeg det er viktig med grensesetting og vise at man er konsekvent som forelder, at man ikke gir etter. Men såklart har jo barnet lyst på kake, barn er barn og vet ofte ikke bedre. Og det er der jobben som voksen kommer inn og veilede barna på rett spor ❤️ Anonymkode: 2a279...df3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #24 Skrevet 29. april 2025 Taco, hvertfall ikke smørbrødkake! Eller sunne vafler med havremel, banan og egg , det er hvertfall bedre enn smørbrødkake. Fruktspyd, nøtter, grønnsaker og dipp, popcorn, og smoothie er populært . Anonymkode: bd455...895 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #25 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bursdagsbarnet er som barm flest det og prøver seg jo og spør om vi ikke kan ha kake eller noe godteri. Men her tenker jeg det er viktig med grensesetting og vise at man er konsekvent som forelder, at man ikke gir etter. Men såklart har jo barnet lyst på kake, barn er barn og vet ofte ikke bedre. Og det er der jobben som voksen kommer inn og veilede barna på rett spor ❤️ Anonymkode: 2a279...df3 Høres ut som du er på feil spor eller trollstien Anonymkode: 7e85d...b9d 7 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #26 Skrevet 29. april 2025 Da tenker jeg at frukt spyd eller type RAW-kaker er 100 ganger bedre... Anonymkode: d9338...c2b 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #27 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hahaha. Noe av det jævligste jeg har sett. Du vet at det går an å bake grove pizzasnurrer, samt servere store fat med diverse oppkuttet frukt (her kan du også boltre deg kreativt om du gidder), dersom du insisterer på "sunn bursdagsfeiring"? Man serverer ikke unger "tantete" kjerringmat som hører hjemme i et 80-årslag. Med mindre du vil at barnet ditt skal bli utstøtt, såklart. (Men ja, du troller jo bare, heldigvis😉) Anonymkode: 20941...1cf Det er vondt å lese at voksne kan skrive slik til et annet voksent menneske, at det ikke er mer forståelse for at vi ønsker å gjøre ting på vår måte. Barnet mitt har flere venner det, det er en veldig inkluderende og flott klasse ❤️ Imotsetning til det svaret du gir meg her. Anonymkode: 2a279...df3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #28 Skrevet 29. april 2025 Jeg håper dette er trolling. Ungene skal kose deg i bursdager, på fest og til påske og jul! Og spise sunt i hverdagen. Anonymkode: bfcb1...d16 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #29 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Neida, for all del. Du sørger i alle fall for at denne bursdagen ikke blir glemt. Barnet ditt kommer til å bli snakkis resten av året. Anonymkode: 86a39...010 Tenker det kan gå andre veien og, at det kan være en bra ting om det blir en snakkis. At det kanskje kan smitte over på noen av de andre foreldrene, sånn at de kan se at slik kan det også gjøres 😊 Anonymkode: 2a279...df3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #30 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette blir for dumt og er hysterisk. Smørbrødkake i barnebursdag? 🤣 Kjør på med sunn mat fra bunnen av i hverdagen, det er mer enn bra nok. Dropp gjerne godteriet, men kake skal man da ha! Anonymkode: f5916...194 De får kake dersom jeg baker smørbrødkake, da blir slike kommentarer som denne for dumt. Anonymkode: 2a279...df3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #31 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bursdagsbarnet er som barm flest det og prøver seg jo og spør om vi ikke kan ha kake eller noe godteri. Men her tenker jeg det er viktig med grensesetting og vise at man er konsekvent som forelder, at man ikke gir etter. Men såklart har jo barnet lyst på kake, barn er barn og vet ofte ikke bedre. Og det er der jobben som voksen kommer inn og veilede barna på rett spor ❤️ Anonymkode: 2a279...df3 Hva spiser barnet når hn er i bursdag hos andre? Får hn ikke spise kaker og godteri da heller? 🙄 Anonymkode: bd455...895 4 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #32 Skrevet 29. april 2025 Smørbrødkake er jo ikke "kake". Man kan fint servere noe sunnere som middag i bursdagsselskap. Feks hjemmelaget suppe med krutonger, egg og rundstykker. Pastasalat med hvitløksbrød. "Salatbar". Hjemmelagde nuggets eller kylling på spyd med hjemmelaget fries i airfryer (vesentlig bedre enn ferdig). Oppskåret grønnsaker til og evt dipp. Til dessert kan det serveres gelr med bær i, hjemmelaget saftis eller sorbet (kanskje en "is-stasjon"), smoothie med ulike topping (nøtter, frukt, bær, kanskje litt sjokolade). Ellers er det jo helheten da. Kanskje man vil prioritere en sjokoladekake og heller servere sunnere alternativ til middag. Og feks droppe godteri. Kan sette frem nøtter, popcorn (bedre enn chips), oppskåret frukt og grønt. Anonymkode: 40745...47c 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #33 Skrevet 29. april 2025 Du bør lese deg opp på hva som et sunn mat og på hva kreftfremkallende faktisk innebærer. Såpass tidlig i «Mammakarrieren» kan du da unngå å drite deg ettersom du så sterkt ønsker å fremstå som korrekt. Da, bør du ha kunnskap til å gjennomføre. Anonymkode: cdba5...57f 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #34 Skrevet 29. april 2025 Vi ble invitert til en svensk venn og ble servert en sånn der "tårta". Det er jo SÅ mye majones og greier i den, men vi måtte jo trykke den inn. Men det er ikke akkurat noen favoritt. Det hadde vært litt morsomt å se 6. klassinger få servert noe sånt..😅🎂 Jeg stemmer ja! Film dem! Anonymkode: 3c041...baa 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #35 Skrevet 29. april 2025 Sorry, men her bør du tenke annerledes enn smørbrødkake! Det er snakk om sjetteklassinger, ikke nittiåringer! Lag heller taco, det kan være veldig sunt! Det finnes også mange normale kaker som kan lages med lite sukker! Barnet ditt er i seriøs fare for å bli skikkelig latterliggjort om du serverer smørbrødkake i barnebursdagen… Anonymkode: e2568...8ed 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #36 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De får kake dersom jeg baker smørbrødkake, da blir slike kommentarer som denne for dumt. Anonymkode: 2a279...df3 Hva med kjøttkake eller fiskekake? Da får de også kake, og mye sunnere enn all den loffen og majonesen som du har tenkt å servere 🤗 Anonymkode: 2e599...ecb 6 2 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #37 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gå for taco. Server med mye grønt og frukt, gjerne økologisk. Kjøp rent kjøtt fra reko ring og kvern egen kjøttdeig. Krydder lages enkelt selv eller kjøpt Helios. mye godt du kan ha til dessert som ikke er kake. F eks fruktsalat eller spyd. Frukt salaten kan ha hakket mørk sjokolade og mandler på, eventuelt en dæsj hjemmelaget krem eller kokos krem. Smoothie er et alternativ Anonymkode: 7e85d...b9d Det kom kanskje ikke så godt frem i hovedposten, men vi er generelt imot sukker i vårt hjem, både rafinert og naturlig. Da blir det litt feil å pøse på med fruktfat, det blir som å slåihjel usunn mat med noe annet som kan være like helseskadelig. Derfor må det være noe som helst ikke inneholder sukker eller karbohydrater, derfor jeg kom på smørbrødkake. Sunt, godt, også trenger man ikke lage både mat og dessert siden det er to-i-ett 😊 Et alternativ er såklart grønnsakssmoothie, men usikker på om det imøtekommer de forventningene som barn har til bursdagskake. Må ikke glemme at det er barnets dag og at det også skal være litt i fokus. Anonymkode: 2a279...df3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #38 Skrevet 29. april 2025 Jeg har nesten ikke ord for følgende sitering »Tenker dette er en fin måte å sette et eksempel for de andre foreldrene, og vise atbarnebursdag ikke nødvendigvis må bety usunn oghelseskadelig mat, at man faktisk ikke må skeie ut med kreftfremkallende mat kun fordi barnet har bursdag.» Bra forsøk på trolling, men trenger mer slagkraft! 😅🤣🤣🤣 Anonymkode: cdba5...57f 8 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #39 Skrevet 29. april 2025 Ingen av mine hadde spist det, så vi hadde nok takket nei. Vi kombinerer kake og frukt i våre barnebursdager. Og serverer det bursdagsbarnet har lyst på som mat. Det er en gang i året de feirer sin egen bursdag. Vi er ikke rigide på dette i det hele tatt, er mer opptatt av sunt og variert kosthold Anonymkode: 6a968...f46 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #40 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Daddel kuler i ulike varianter Ida Gran Jahnsen har også no n gode alternativer Anonymkode: 7e85d...b9d Skal sjekke det ut, takk for forslag ❤️ Anonymkode: 2a279...df3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå