Gardenia Skrevet 14. mars 2006 #1 Del Skrevet 14. mars 2006 Skumle dager senker seg over landet Gardenia & Garden har kommet frem til den avgjørelsen at det er nå det skal skje. Det som egentlig er litt for stort, og litt for skummelt å tenke på, i alle fall ikke si høyt. 'nemli for atte vi skal prøve å lage barn.. uææ Litt om oss. Gardenia er 34 ½ (viktig J ) og Garden er så vidt 39. Dette er vårt første og vår første pp. OK , ikke helt ennå. Skal fjerne (kobber) spiralen i morgen (HURRA) og da er det bare å sette i gang. Vi har vært sammen i 5 år, gift i 3 ½ og har i de siste årene ordnet oss faste hyggelig jobber, kjøpt hus og fått oss hund :-) Så som den trygghets narkomanen jeg er på slike ting, har vi nå funnet ut at skal vi sette igjen et spor så må det skje nå. Men Fy Søren så skummelt! Og så mye nytt! Har ikke peiling på sykluser, slim og temp, så satser på å gjøre ting uten noe hjelpemidler et halvt års tid før tekniske nubbedutter blir introdusert. Så får vi se hva som skjer. (Hurra, Hurra - fy søren for en deilig følelse det er det der å si at Nå skal vi lage barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. mars 2006 #2 Del Skrevet 14. mars 2006 Grattis med dagbok! Håper det klaffer på første forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mars 2006 Takk Epica!! Det håper jeg også! (Og Garden..) Er litt redd for å bli en super prøver. At dette skal bli nok ett av mine prosjekter. Kaster meg rundt med hud og hår. Når vi nå skal flytte til "ny" huset og pusse opp litt, har jeg tatt helt av og skjekker nettet for tips og tilbud, men får jeg gjort noe av det skikkelig, ja det er en helt annen historie Så nå som man har meldt seg inn i prøve klubben, raste jeg bort til kiosken og kjøpte Gravid ,røyker litt, så det var stor handel på apoteket med anti-røyke plaster, inhalator, folat og vitaminer i bøtter og spann, kniper som jeg aldri har knepet før, og døtter innpå med frukt og grønt. HERRE G***, er jeg bare på vei til å bli "Syng Tove Mette " mamma (synes jeg ser meg gå 110 % inn for barnas interesser og hobbyer. :grine2: ) Er litt redd for å snakke for mye med mannen om det også. At det skal bli for mye mas og tull. Han har ikke sagt ETT ord om barn el, prøving siden vi bestemte det på tur med hunden i helgen. Vet at han ser veldig frem til å blir pappa, men kanskje han er redd for at jeg skal ombestemme meg, eller at han har gått inn i " tenk på alt som kan gå galt" fasen. Vi var litt uforsiktige helt tidlig i forholdet vårt og ble gravide. Hadde lange samtaler om skal, skal ikke, og landet på ikke. Noe vi begge er enige var det lureste å gjøre. Angrer ikke en millimeter på det. Så da vet vi i allefall at vi kan.. Men i allefall da var han helt i oppløsning. Vi kan ikke beholde dette fordi vi har jo ikke forbredet oss, og tenk på alt som kan gå galt, osv.osv.. Litt søt da Fikk vite da at jeg er Rhesus Neg - eller hva det heter.. og fikk en sprøyte. Så da er vel det under kontroll. Jobbe litt kanskje?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaprifol Skrevet 15. mars 2006 #4 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei Gardenia ! Dette blir spennende, litt for spennende for dere skjønner jeg. Men sånn er det, det nytter ikke å forberede seg helt på å bli gravid og å få barn. Plutselig klaffer det og du var ikke så godt forberedt som du trodde. Det er bare å hoppe i det ! Lykke til ! Hilsen kaprifol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 15. mars 2006 #5 Del Skrevet 15. mars 2006 Så spennende å være ny-prøver! Jeg kjenner meg godt igjen i at det er skummelt, men det blir bedre det også, helt sant! Lykke til med prøvertiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 15. mars 2006 #6 Del Skrevet 15. mars 2006 og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 15. mars 2006 #7 Del Skrevet 15. mars 2006 Velkommen hit! Hyggelig med flere litt voksne førstegangsprøvere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 15. mars 2006 Velkommen hit! Hyggelig med flere litt voksne førstegangsprøvere... ← *Knis* Kanskje voksen i alder, men ung inni meg.. Jo da.. vet at det tikker mot første halvdel av siste mulighet, men lar ikke det stresse meg så mye. Eneste er jo at alle disse 20-åringene vet jo ALT!! Gutte-jenta som jeg er har vært mer opptatt av andre ting . Og mensen har vært noe som kom da den skulle. Alltid hatt problemer når leger spør meg om når siste mens var... glemmer slikt jeg.. Har hatt en lengre samtale med venninnen min med to barn i dag, og hun hørte på stemmen min med en gang at det var noe på gang Vi har kjent hverandre bestandig så klarer ikke holde noe skjult for henne.. Jo, var hos legen i dag. Har fått ny fastlege, og det var en mann. Hadde en dame tidliger og var veldig fornøyd med henne, men nå altså en mann.. Legen: "Hei jeg heter *** og er din nye lege" Meg: "Hei sann, ****** her. Legen: "Nå hva kan jeg hjelpe deg med i dag?" Meg: "Fjerne spiral, og ta celleprøve" Legen: "blødninger eller barneønske" Meg: "Begge... Legen:"Dette har vært litt av en dag. 4 GU og 3 svangerskapskontroller" <(Inni meg: "Litt for mye info..dette er ikke favoritt hobbyen min ) Men det gikk jo bra. Sa jeg knep hardt, og tok det som et kompliment :grine2: Men nå er det natta, natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 16. mars 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 16. mars 2006 ..og prøving ble det lite av i går. Garden møtte en gammel kompis for noen øl i går. (selv om kompisen hans har ferie, trenger jo ikke mannen min late som han også har det.. ) Vi får satse på at helgen bringer frukter (Hvis ikke kompisen skal være her over helgen da!!!) .. for da reiser jeg bort med hunden. Orker ikke mimring på høyt plan om ting som skjedde for 20 år siden. Så da kan jeg være forståelsesfull frue og la gutta kose seg hjemme, mens The Gardenia Dog og undertegnede nyter den "siste" snø på hytta. Får snakke med han senere. har på følelsen at informasjonsflyten har stanset litt opp og at det er aspekter ved dette besøket som ikke har dukket opp ennå. Ting han TROR han har fortalt meg Men han er jo søt og da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 20. mars 2006 Vet så ikke hva jeg skal tro.. Det er noe rart pågang.. merket bølge av kvalme, og verdens mest vonde bryster. Har murring i underlivet også.. Så her har vi to muligheter: 1) jeg oppfører meg som en desperat hunn hund og bærer snart med meg sko i sengen og blir opperert hos dyrlegen for innbilt svangerskap eller 2) Så er det klaff på første forsøk... Det kan jo være at vi har klart å befrukte en spire og at den har vært på vandring nedover og ikke har blitt forstyrret av spiralfjerning... Føler meg i allefall ikke helt som jeg pleier. Det er jo helt utrolig om det skulle gå så fort. Så da får man kjøpe inn en test eller 5, og ta en i morgen tidlig, og resten mot slutten av syklusen og starten på neste for å se om det er mulig å være så heldig.. Jeg vet at jeg tar signalene med at noe skjer i kroppen min enormt fort. (Men dette er jo lovlig fort) Forrige gang ble jeg sendt fra undersøkelse på sykehuset med beskjed at det var så tidlig ennå at de måtte vente en 1 1/2 mnd til før de kunne fjerne det. (Det var en ganske spesiell tid...) What to think, what to think.. The Gardenia Dog og meg hadde i allefall en strålende tur på hytta fra lørdag morgen til søndag kveld. Flott vær, stille og rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 20. mars 2006 #11 Del Skrevet 20. mars 2006 Oioioioi, så spennende!!!!!! Fortell når du har testa, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 21. mars 2006 Ja.. like guffen i dag. Pupper som er høyst tilstedeværende og en kvalme som titter frem hele dagen, men i går kveld var plagsom. Hvis jeg er det jeg tror jeg er så er jeg i dag 3+3.. Har bestemt meg at jeg ikke skal teste meg før til helgen. Men testene er innkjøpt så det er ikke sikkert at jeg klarer å holde meg så lenge. Garden er kjempesøt da.. Mente at det kanskje muligens skjedde litt tidligere enn planlagt med det var jo et kjærlighetsbarn uansett Men som sagt så er det ikke sikkert. Men føler meg ikke som jeg pleier.. Så kanskje har jeg lagt ut på min skumle reise litt tidligere enn jeg hadde regnet med - men ike mindre glad av den grunn. Leste at noen blir kvalme fra det øyeblikk sædcellene treffer egget, så det er ikke unormalt at man kan kjenne det så tidlig. (Det som gjør det litt skumlere er jo at det kan være et tegn på flere at man er så kvalm så tidlig... eller at det er en prinsesse ) Spennende, spennende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 21. mars 2006 Gått igjennom liste fra ISS De 200 tingene man bør ha gjort. Det ble en del jeg hadde gjort... kanskje på tide å slå seg til ro med mann og barn (håpe håpe ) 62 ting jeg ikke har gjort... Noen av dem SKAL jeg gjøre, resten får bare være. Tror jeg kan dø lykkelig uten å ha byttet navn eller blitt skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 23. mars 2006 #14 Del Skrevet 23. mars 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 27. mars 2006 Tiden går så fort!!! Det første først : Er ikke gravid.. sutre.. Ja, ja. Tanta kom med brask og bram på onsdag, men det rare er at jeg fremdeles er kvalm. Kanskje jeg har problemer med magen?? Det var egentlig greit at vi ikke var gravide nå. Trenger å ha en eller 100 pp. (Helst 1 ) Vi holde rpå å pusse litt opp og male og slikt og da er det jo greit at jeg ikke har en liten spire i magen. Får også mulighet til å knaske litt folat først også. Har på kalenderen i gangen laget kryss for de dagene vi skal prøve til uka slik at Garden kan ha en liten overslikt (når IKKE ta en øl med gutta etter jobben ) Fant ut at jeg kan medle meg inn i AT (anomyme testere) Jeg ble jo helt satt ut her for en uke siden, og tisset på 3 stykker.. . Det er jo helt som julekvelden. Håper jeg har testet meg ferdig på en stund, og at jeg ikke tar helt av. Må nok da bestille testene på nettet slik at apoteket mitt og ikke minst mannen ikke tror at jeg har mistet fatningen helt. En av grunnene til at jeg testet en gang eller så for mye, var jo at CB viste en tynn, tynn, blå strek en halvtime etter at jeg hadde tatt testen.. (jeg vet at det teller ikke) men da ble jo et lite håp tent, så da måtte jeg jo teste morgenen etter. "Jeg, jeg heter Gardenia, og jeg er en tester". Har også blitt litt klokere i løpet av helgen. Har lest meg opp på tapp, slim, ikm, pp og alt det andre de ikke lærer deg på skolen. Det er jo en hel verden der ute med kvinner som besitter en kunnskap som er helt utrolig. Må le litt når jeg tenker på hva som foregår i de tusen hjem i prøve periodene. .. eller vil jeg egentilig tenke på det Det SNØR!!! Det er jo nesten april! Det skal bli vår! Jeg skal sitte i hagen min og klappe hunden og tenke små og store tanker!! Nå som jeg endeig har fått meg hage, skal det vel være snø til juli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 27. mars 2006 #16 Del Skrevet 27. mars 2006 Da fikk du mensen rett etter meg. Kom tirsdag kveld. Skikkelig nedtur denne gangen også... Men nå når den er vekk, ser livet litt lysere ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 28. mars 2006 ..huff.. Jeg er så sliten. Sliten av været, jobben, krav fra venner og familie og sliten av et verv jeg har i en frivillig organisasjon. Og nå er det flytting og oppussing som står for døren... Trenger litt ekstra energi!! Og vil ha det nå! Huff..tenk om jeg skulle lide av søvn mangel pga barn i tillegg!! Hvordan kommer jeg til å orke? Kanskje det bare er en ferie jeg trenger? Eller vår? Har bestemt meg for å ikke tenke alt for mye på baby "prosjektet" slik at det blir et ekstra stress moment på toppen.. Sutre, sutre.. ..men det er Frustrerte Fruer i dag, og da skal jeg sitte i armkroken på min kjære å kose meg Noen lyspunkter i tilværelsen finnes jo Vet noen forresten noe kult man kan gjøre med et parkettgulv? Hater eikeparkett fargen, og vil gjerne ha noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 29. mars 2006 #18 Del Skrevet 29. mars 2006 Så heldig du er som kan sitte i armkroken til din kjære og se Frustrerte fruer... Min kjære nekter å se på det, og så MÅ han se på CSI (som går hundre ganger i løpet av en uke, minst...) så da blir jeg sittende alene på soverommet å se på... Vel, nok om det... Håper du har en fin dag forran deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 18. april 2006 #19 Del Skrevet 18. april 2006 Hei på deg Gardenia. Kunne ikke unngå å se hvor mye til felles vi har. Måtte bare sende en liten hilsen til deg Jeg er 29 år, heller ikke av de yngste. (jaja snart 29 om en måned) og mannen min er 38 år. Han syns dette egentli er kjempeskummelt. Prøver å lære meg alle disse forkortelsene og alle tingene som må gjøres, og er litt forvirret nå, men kjempespennende likevel. Vi er begge i faste jobber, kjøpt hus for 2 år siden, som er ett enormt oppussingprosjekt egentli. Driver også med oppussing nå. Parketter, maling, kjøkken osv.. puh.. Håper det går greit med deg, og at det har klaffet for dere med prøvingen nå Lykke til videre klem Liljen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei og Hpp Nå er det forferdelig lenge siden jeg har skrevet her. Vi skulle egentlig bare pusse opp litt i det nye huset vårt, men det har vel egentlig blitt oppgradet til renovering.. Vi tok litt av.. Kjøkkenet som vi egentlig bare skulle flikke på har nå blitt strippet ned til det innerste - og inn kommer nye vegger, gulv, innredning m.m. Gangen er overhalt på tak og vegger. Stua like så.. Så det har vært et kjempeprosjekt.. phu. Men hovedprosjektet - bli gravide - har vi ikke klart. Egentlig helt OK at det tar litt tid. Vi holder på som før, og blir vi gravide, så blir vi gravide :-) Kommer sterkere tilbake senere - men nå har jeg prosjekt gulv som må avklares Gardenia - prosjektenes høye beskytter :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå