AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #21 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du jeg var i supert humør jeg. Litt overveldet av hvor mye vi har dratt på, som måtte sorteres, vaskes og ryddes, men gikk på med godt mot, og trodde lenge han holdt på med tilsvarende. To ganger var han nedom før jeg gikk opp og så hva han egentlig drev på med, og det var bare smil og god stemning. Trist å skjønne at du har dårlige erfaringer, men alle kvinner er ikke drittkjrringer som bare lever for å gjøre livet surt for mannen. De fleste av oss er faktisk ikke slik. Jeg klager aldri på hvordan han gjør ting. Det vesentlige er at han gjør dem. Anonymkode: ef266...244 Velkommen til KG. Her skal du irettesettes og sjikaneres på karakternivå om du er uenig med visse folk og de går tom for argumenter. Syns du reagerte imponerende lite og på en god måte. Hadde blitt kjempe frustrert om det hadde vært meg. Spørsmålet i HI er jo tydelig hva menns prioriteringer er. Ikke hva slags person du er 😂 Anonymkode: 9e8dc...7de 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #22 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du sier noe der. De skal ha mindre behov for følelsesmessig forståelse også, men merker ikke noe til det heller. Anonymkode: ef266...244 Bare å akseptere at det er slik. Anonymkode: cbbfa...c6d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #23 Skrevet 22. april 2025 Vi er ofte på lange campingferier, jeg, samboer og ett barn, mens en voksen sønn er hjemme og da ofte har kompiser på besøk, men jeg kan ikke begripe hva det er som kan ta så voldsomt med tid å rydde opp etter det? Klær er jo allerede sortert slik at hver legger sine ubrukte klær rett i skapet og baggen med skittent bæres ned på vaskerommet og legges i skittentøyskurvene og man setter på klesvask etter hvert de neste par dagene. Annet utstyr er kjapt å sette på plass der det skal være. Sønnen min vet når vi kommer hjem og at det er forventet at huset er ryddet og rent til vi kommer hjem. Anonymkode: fb4a0...5c6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #24 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du har forsåvidt rett i at jeg heller kunne vært direkte (aggressiv eller ikke), og det ble jeg forsåvidt etterhvert også, men da blir han furt. Da han sto opp fra sofaen sa jeg (ikke aggressivt, men direkte) at jeg følte meg alene om å rydde opp. Han ble likevel furt, gikk i forsvar, og stakk på trening. Det sier meg at han er fullstendig klar over at han hadde vært egoistisk, for det er reaksjonen når han har dårlig samvittighet. Hadde han vært uenig hadde han argumentert saklig imot. Heldigvis har jeg ikke jevnt over en slik 90/10 mann som hun over, så jeg regner med at han gjør sitt nå når han har fått blåst ut på trening og furtet ferdig i forhold til å bli konfrontert med noe han vet var urimelig. Jeg har verken støvsuget eller vasket gulv, bare ryddet alt bort. Det er nok å ta tak i for ham, og jeg har tatt min del. Anonymkode: ef266...244 Sånn kan min også være. Først fornærmet, går ut og gjør sitt (trening er en gjenganger, ja). Men så kommer han hjem og overkompenserer. Ingen beklagelse eller noe slikt. Men tydelig i handlingene på at han er enig i det jeg påpekte. Etter mange år er vi begge vant med mønsteret, og lever helt fint med det. Anonymkode: 92d9b...3f4 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #25 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg forstår frustrasjonen, det er akkurat som om logikken forsvinner når det gjelder prioritering av husarbeid. Anonymkode: ef1f6...347 De færreste av oss liker husarbeid. Det er monotont og man skal gjøre det jevnlig til man dør. Jeg tror at det ofte fungerer som en slags temperaturmåler på relasjonen. Når man blir irritert på den andres innsats så er det egentlig et uttrykk over annen frustrasjon over partneren, slitasje etc. Jeg lager middagene i huset. Dama spør om det er noe hun kan hjelpe til med. Jeg kan svare «dekke på» eller «skjære opp gulrot». Da setter hun i gang å vaske gulvet eller lese en bok, og jeg dekker på bordet. Jeg har bare vendt meg til at det ikke er et reelt spørsmål. Anonymkode: a7d86...6a2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #26 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du sier noe der. De skal ha mindre behov for følelsesmessig forståelse også, men merker ikke noe til det heller. Anonymkode: ef266...244 Kvinner skal visst være emosjonelt intelligente. Har til gode å se dette altså. Anonymkode: b1b06...d8a
Snop Skrevet 22. april 2025 #27 Skrevet 22. april 2025 Høres ut som min mann, som når vi f.eks. skal få besøk og har mye å rydde/vaske i huset og dårlig tid, bestemmer seg for å demontere kaffetrakteren for å vaske den og bruke en evighet på å sette den sammen igjen. Han har for øvrig adhd 🙈
AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #28 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi er ofte på lange campingferier, jeg, samboer og ett barn, mens en voksen sønn er hjemme og da ofte har kompiser på besøk, men jeg kan ikke begripe hva det er som kan ta så voldsomt med tid å rydde opp etter det? Klær er jo allerede sortert slik at hver legger sine ubrukte klær rett i skapet og baggen med skittent bæres ned på vaskerommet og legges i skittentøyskurvene og man setter på klesvask etter hvert de neste par dagene. Annet utstyr er kjapt å sette på plass der det skal være. Sønnen min vet når vi kommer hjem og at det er forventet at huset er ryddet og rent til vi kommer hjem. Anonymkode: fb4a0...5c6 Om dere ikke hadde hatt mye å tømme ut av bilen, sortere, vaske og rydde etter to måneder på tur- retur Afrika, ja da tar jeg hatten av for deg. Vi vasker absolutt alt etter en slik tur, fra puter, dyner og trekk på madrassen til klær og utstyr. Bare mat og utstyr til mat utgjorde mer enn to svære bager. Tepper, puter og gjenstander vi har kjøpt med oss utgjorde en diger haug bare det også. Vi har faktisk ennå ikke tømt bilen helt for slikt, for det på taket dro vi ikke inn i første omgang. Dette var forøvrig ikke en tråd om hvor lite rot man klarer å skape etter en slik tur. Vi var begge enige om å tømme bilen og sortere og vaske absolutt alt, inneforstått med mengde det utgjorde, og at vi skulle ta det sammen i går. Det var ingen uoverensstemmelse om DET, men så begynte han heller med å tømme og rydde skapene sine her hjemme. Som i situasjonen ikke var nødvendig, mens det fløt over i underetasjen der vi hadde lagt alt utover. Som jeg ble stående med alene da han altså prioriterte svært merkelig. Men ok, jeg bare legger det på tabbekontoen hans, som vi har litt på begge to, og huset er nå levelig og det er god stemning igjen. Han støvsuger og vasker gulvene, som ble merket av alt fra ørkenstøv vi har dratt med oss til bare skit og vanlig støv en slik mengde ting genererer, og så skal vi ordne bilen sammen. Bortsett fra at ungene har glemt å sette ut papirkurven (vanlig søppeldunk har de husket) på riktig dato, og derfor hadde samlet papirsøppel i gangen, sammen med en mengde pant, så skal jeg ikke klage på hvordan de har holdt huset. Selv vaskerommet var strøkent, og klart for vårt storinnrykk. Det er litt støvete rundt omkring, men det forsvinner sammen med ørkenstøvet vi dro med oss inn. Etter en vanlig tur på rundt to uker hadde jeg vært enig med deg. Anonymkode: ef266...244
AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #29 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sånn kan min også være. Først fornærmet, går ut og gjør sitt (trening er en gjenganger, ja). Men så kommer han hjem og overkompenserer. Ingen beklagelse eller noe slikt. Men tydelig i handlingene på at han er enig i det jeg påpekte. Etter mange år er vi begge vant med mønsteret, og lever helt fint med det. Anonymkode: 92d9b...3f4 Ja det er nøyaktig slik dette foregår her også. 😄 Anonymkode: ef266...244
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå