Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #1 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg så et innlegg under en tråd her hvor du skrev: "Hvis du skal spise søtsaker, pizza, is eller annen 'nei-mat'i løpet av uken, spis det rett etter din hardeste styrkeøkt. Da vil svært mye av energien i disse måltidene gå med til å bygge muskelmasse, og ikke bli lagret i fettceller, som den generelt ville blitt på en vanlig dag. " Jeg er litt nysgjerrig på dette...har du dette "dokumentert" i en form? Eller bare noe du har erfart? Hørtes jo interessant ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #2 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg kjøper det hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #3 Del Skrevet 13. mars 2006 Ja, det hadde passet meg bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mito Skrevet 15. mars 2006 #4 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg så et innlegg under en tråd her hvor du skrev: "Hvis du skal spise søtsaker, pizza, is eller annen 'nei-mat'i løpet av uken, spis det rett etter din hardeste styrkeøkt. Da vil svært mye av energien i disse måltidene gå med til å bygge muskelmasse, og ikke bli lagret i fettceller, som den generelt ville blitt på en vanlig dag. " Jeg er litt nysgjerrig på dette...har du dette "dokumentert" i en form? Eller bare noe du har erfart? Hørtes jo interessant ut ← Det er i stor grad en dokumentert sannhet, ja. I de første timene etter en hard styrkeøkt, prioriterer kroppen restitusjon for muskelvevet og bruker så mye energi på dette som mulig. Grunnen til at jeg nevnte det, er at de fleste ikke klarer å holde seg helt unna søtsaker og lignende hele uka. Derfor er det fornuftig å time inntaket til tidspunktet nevnt overfor, da trenger en heller ikke ha dårlig samvittighet. Dette er likevel ikke snakk om magi, så vis måtehold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 15. mars 2006 #5 Del Skrevet 15. mars 2006 Men... dette har litt med hvor hardt man trener, eller? Jeg vet ikke, men tenkte kanskje det var logisk. Ikke for å være frekk, men det er veldig mange som ikke utfordrer kroppen i særlig grad selv om de er på treningssenteret, og da fungerer det kanskje ikke på samme måte? Gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå