Gå til innhold

Erfaringer med å date eldre menn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Teoretisk sett skrev (17 timer siden):

Fy faen for en holdning

Syns du det? Om kvinnen i et forhold blir syk, så er det større sjanse for at mannen går ifra henne eller overlater henne til offentlig helseomsorg, mens omvendt så blir som oftest kvinnen værende og tar vare på mannen. 

Det er ikke en dårlig holdning, det er en realistisk holdning. Om du mener at dette ikke appellerer til deg og du vil stå i alt for å ta vare på din syke kone i flere år, så er det bare fint at du har gode verdier. Men ikke tro at disse gode verdiene er en norm blant kjønnet ditt, for det viser seg at det er det ikke. 

Og vi lever ikke i et eventyr. Det er flott å ha god kontakt med virkeligheten. Da slipper man også å bli skuffet. 

Anonymkode: b4957...ad4

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Noen av oss synes bare at eldre menn er mer attraktive lol

Det er jo ingen vits i å være sammen med en jevnaldrende hvis forholdet ikke er bra. Da velger jeg heller færre, men virkelig gode år sammen – enn mange år som ikke føles like bra.

Anonymkode: 7c874...796

Fint for deg. Du kan være pleiearbeider da. Jeg er ikke interessert i å kaste bort livet mitt på sånt, da er jeg heller alene og lykkelig.  

Anonymkode: 4899a...ad8

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fint for deg. Du kan være pleiearbeider da. Jeg er ikke interessert i å kaste bort livet mitt på sånt, da er jeg heller alene og lykkelig.  

Så hvis for eksempel partneren din hadde havnet i en ulykke og blitt pleietrengende, ville du bare forlatt forholdet?

Kjærlighet er noe vakkert. Jeg velger med glede å ta vare på partneren min. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Eneste jeg ville tenkt på er at menn dør tidligere enn kvinner, og som oftest blir kvinner enker først uansett - men det er nok litt større sjanse om du er mye yngre enn mannen din. Nordmenn er friskere enn før, men større risiko for kreft, demenssykdom og diverse annet. En del menn i den alderen begynner å slite med "prestasjoner" i senga. 

Ellers er det vel stort sett ikke så mye forskjell på en 30-åring og en 60-åring... Store forskjeller når det kommer til utseende naturligvis, så om du ikke bryr deg om utseende og kropp så ser jeg ingenting i veien for å gå for en eldre mann. Er selv 30 år, og kunne ikke tenkt meg å date en som er 10+ år eldre. Nok med noen få år! 

Anonymkode: b4957...ad4

Hvorfor vil du ikke date mer enn 10+ når du samtidig sier at det ikke er så mye forskjell på 30 og 60?

Det er mye forskjell. Og enda mer på 40 og 70.

Anonymkode: 57556...4f3

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvis for eksempel partneren din hadde havnet i en ulykke og blitt pleietrengende, ville du bare forlatt forholdet?

Kjærlighet er noe vakkert. Jeg velger med glede å ta vare på partneren min. 

At du faktisk stiller det spørsmålet og faktisk tenker opp i hodet ditt at det er to situasjoner som kan sammenlignes, bekrefter bare alle fordommene mine mot dere damer som liker eldre menn ☺️ 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

At du faktisk stiller det spørsmålet og faktisk tenker opp i hodet ditt at det er to situasjoner som kan sammenlignes, bekrefter bare alle fordommene mine mot dere damer som liker eldre menn ☺️ 

Hæ? Hva slags fordommer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 og er gift med en 60-åring. Vi har vært sammen i over 20 år. Da vi var yngre var aldersforskjellen ikke merkbar i det hele tatt. Det er den nå. Nå kommer helseutfordringene rekende på ei fjøl. Feks har han fått problemer med prostata, noe som betyr at han etterhvert vil måtte opereres eller medisineres, noe som kan påvirke og gi erektil dysfunksjon. Han har også mer behov for hvile enn da han var yngre. Han har fått ryggproblemer etter et langt liv med hardt fysisk arbeid, så det er begrenset hva han kan være med på osv. 

Hadde jeg vært singel i dag, hadde jeg nok tenkt meg om både en og to ganger før jeg gikk inn i et forhold med en som er så mye eldre. Og det sier jeg til tross for at jeg har den beste mannen. 

Anonymkode: 0ccbd...50c

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 18.23):

Jeg er 45 og er gift med en 60-åring. Vi har vært sammen i over 20 år. Da vi var yngre var aldersforskjellen ikke merkbar i det hele tatt. Det er den nå. Nå kommer helseutfordringene rekende på ei fjøl. Feks har han fått problemer med prostata, noe som betyr at han etterhvert vil måtte opereres eller medisineres, noe som kan påvirke og gi erektil dysfunksjon. Han har også mer behov for hvile enn da han var yngre. Han har fått ryggproblemer etter et langt liv med hardt fysisk arbeid, så det er begrenset hva han kan være med på osv. 

Hadde jeg vært singel i dag, hadde jeg nok tenkt meg om både en og to ganger før jeg gikk inn i et forhold med en som er så mye eldre. Og det sier jeg til tross for at jeg har den beste mannen. 

Anonymkode: 0ccbd...50c

Jeg tenker og tenker og blir ikke klok på hva jeg ønsker. Men takk for nyttig innspill! 

Anonymkode: b0345...90f

AnonymBruker
Skrevet

Mine venninner med en del eldre menn forlot sine menn da de selv var i 40 årene og mannen uti 50 årene, fordi aldersforskjellen bare ble tydeligere og tydeligere. Er nok en risiko for at alt er fint i starten fordi alt er nytt og spennende, men så er han jo så gammel som han er når alt kommer til alt. 

Jeg tviler ikke på at min mann kunne vært "ung og livlig" med en betydelig yngre kvinne en stund, men han hadde nok ikke orket det i lengden. Han er jo så gammel som han er. Ikke så stor utfordring i vårt forhold, for jeg er jevngammel. (Men merker jo at han er blitt eldre.)

Anonymkode: 781c8...e75

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du aner ikke hvilke helseutfordringer din mann kommer til å få, eventuelt ikke kommer til å få i alderdommen.

Anonymkode: 16f9e...f26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri gå for eldre menn. Max 3 år opp. Men helst yngre.

Anonymkode: 1246d...a2c

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Teoretisk sett skrev (På 16.4.2025 den 21.55):

Fy faen for en holdning

Ikke meg du siterte, men hva er usant med dette?  En kvinne på 65 år blir naturligvis brukt som gratis hjemmesykepleier/pleiepersonale, kokk, sjåfør og vaskehjelp av en ektemann på 75-80 år.

Anonymkode: 36e77...e4a

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mine venninner med en del eldre menn forlot sine menn da de selv var i 40 årene og mannen uti 50 årene, fordi aldersforskjellen bare ble tydeligere og tydeligere. Er nok en risiko for at alt er fint i starten fordi alt er nytt og spennende, men så er han jo så gammel som han er når alt kommer til alt. 

Jeg tviler ikke på at min mann kunne vært "ung og livlig" med en betydelig yngre kvinne en stund, men han hadde nok ikke orket det i lengden. Han er jo så gammel som han er. Ikke så stor utfordring i vårt forhold, for jeg er jevngammel. (Men merker jo at han er blitt eldre.)

Anonymkode: 781c8...e75

Signerer denne. Mannen min er 6 år eldre og jeg merker at forfallet hans går ekstremt raskt nå som han har fylt 50. Stadig mer glemsk og ustrukturert, fått skikkelig mage og blitt tynn i håret, mer sta og sær enn før, stadig flere plager i ledd osv. Jeg venter til ungene har flyttet ut, så skilles våre veier. Nekter å leve siste halvdelen av livet mitt som gratis koordinator/vaskehjelp for en rotegubbe. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 14.31):

Noen av oss synes bare at eldre menn er mer attraktive lol

Det er jo ingen vits i å være sammen med en jevnaldrende hvis forholdet ikke er bra. Da velger jeg heller færre, men virkelig gode år sammen – enn mange år som ikke føles like bra.

Få og virkelig gode år sammen, har du tenkt å forlate ham når han blir susete og kroppslig dårlig da? Eller definerer du "dine virkelig gode år" med å være gratis hjemmesykepleier/sjåfør/vaskehjelp og kokk for en gammel, inkontinent og smådement gubbe de siste 5-10 årene han lever? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er noe helt annet å ta vare på en eldre partner etter et helt liv sammen med barn og alt, enn å gå inn i er forhold som ender slik etter få år. Jeg kjenner en som hadde to slike forhold sent i livet men begge gangene var særboerforhold.  Hun hjalp til det hun orket da de ble syke, men siden de bodde alene så fikk de den mest omfattende hjelpen av kommunen. I femtiårene og opp ville jeg minst funnet en på samme alder eller yngre.

Anonymkode: cdb8f...3c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var 28 da jeg traff min mann , han var da 42.  Det var mange som sa sånn at de ikke hadde datet noen med den aldersforskjellen , i dag er jeg 42 og han er fortsatt 14 år eldre, slik vil det alltid være , kansje før han før jeg i hele tatt er pensjonist , kansje blir jeg overkjørt av bussen på onsdag. 
for meg ville det vært uaktuelt den gangen vi møttes og latt han gå pga alder, for vi hadde det så fint .

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Signerer denne. Mannen min er 6 år eldre og jeg merker at forfallet hans går ekstremt raskt nå som han har fylt 50. Stadig mer glemsk og ustrukturert, fått skikkelig mage og blitt tynn i håret, mer sta og sær enn før, stadig flere plager i ledd osv. Jeg venter til ungene har flyttet ut, så skilles våre veier. Nekter å leve siste halvdelen av livet mitt som gratis koordinator/vaskehjelp for en rotegubbe. 

Fylt femti og sånn forfall, da gir han bare faen tenker jeg 😂😂

AnonymBruker
Skrevet
Jannepåvannet skrev (5 minutter siden):

Fylt femti og sånn forfall, da gir han bare faen tenker jeg 😂😂

Ja jeg er enig. Jeg holder meg slank og sunn mens han trøkker i seg Mönster, nikotinspray og sukker. Mageomfanget hans har nok økt med 20 cm på noen få år. Gidder ikke å bli værende i et forhold med en som gir så totalt f. Ikke bidrar han med sin halvdel i husarbeidet heller, og han "glemmer" at barna har lekser (les; han gidder ikke bry seg fordi han blir mer og mer lat for hver måned som går). Slik var han ikke for ti år siden, og definitivt ikke for 20 år siden.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Teoretisk sett skrev (På 16.4.2025 den 21.55):

Fy faen for en holdning

Synes du det høres givende ut å selv være 65, og bruke hele pensjonsalderen sin på å pleie en 85 åring.
Deg om det!

Endret av Gratis
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 8.13):

Få og virkelig gode år sammen, har du tenkt å forlate ham når han blir susete og kroppslig dårlig da?

Haha nei

AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 8.13):

Eller definerer du "dine virkelig gode år" med å være gratis hjemmesykepleier/sjåfør/vaskehjelp og kokk for en gammel, inkontinent og smådement gubbe de siste 5-10 årene han lever? 

Ekte kjærlighet er vakkert.

uwu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...