Gå til innhold

Erfaringer med å date eldre menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne i tidlig førtiårene lurer på om det er dumt å gå inn i noe seriøst med en mann som er i femtiåra. Per nå går det jo helt fint, men tenker på hvordan det blir når jeg er i sekstiåra og han nærmer seg åtti. Noen erfaringer? 

Anonymkode: b0345...90f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får 10 år aldersforskjell i 40 årene plutselig bli 20 år aldersforskjell når du er 60?

Anonymkode: 6434d...ce9

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvordan får 10 år aldersforskjell i 40 årene plutselig bli 20 år aldersforskjell når du er 60?

LMAO

Anonymkode: 28d92...d17

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

K47 her. 
Er du seriøs her? 
Herregud. 

Anonymkode: daff1...266

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

K47 her. 
Er du seriøs her? 
Herregud. 

Anonymkode: daff1...266

Seriøs angående å date en eldre mann, eller er det noe annet du tenker på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

**Kvinne i tidlig førtiårene**

f.eks 42 og 56, -> 65 og 79

Anonymkode: 02997...67c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Eksen min var 9 år eldre enn meg og det fungerte ganske greit i de 9 årene vi var sammen 😊 Alder er jo bare ett tall, så lenge aldersforskjellen ikke er altfor stor 😊

Jeg hadde ikke reagert på om en på 40(eller i 40 årene) var sammen med en i 50 årene. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Null problem. Det er ingen garantier her i livet. Det kan like gjerne være du som blir syk og dør først. 
Hilsen K 38, samboer med M61

Anonymkode: b5fd8...b6d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinne i tidlig førtiårene lurer på om det er dumt å gå inn i noe seriøst med en mann som er i femtiåra. Per nå går det jo helt fint, men tenker på hvordan det blir når jeg er i sekstiåra og han nærmer seg åtti. Noen erfaringer? 

Selvsagt ikke noe problem, men jeg vil jo si at som mann ville jeg kjent på et press for å holde meg i god form.
Det kan jo potensielt være veldig positivt. Mange veldig spreke 50 åringer.

Bare pass på at du ikke ender opp som pleiearbeider om 25 år. 😯

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Gratis skrev (1 time siden):

Bare pass på at du ikke ender opp som pleiearbeider om 25 år. 😯

Fy faen for en holdning

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prøv å jobbe litt med blodsirkulasjonen fra kragebeinet og oppover. 👍

Anonymkode: 98946...1af

AnonymBruker
Skrevet

21 og 38 her

Det aller viktigste er å ha en klar kommunikasjon og felles mål.

Livet kommer uten garantier, så hvorfor gå glipp av et potensielt godt forhold?🤷‍♀️

Anonymkode: 7c874...796

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi det for noen tar tjue år å oppdage hvor mye han løy på alderen 😂

Anonymkode: 4f0e2...6be

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mine besteforeldre hadde cirka samme aldersforskjell og hun var pleiearbeider for han i rundt 30 år. Han ble over 100 år. Hun hadde ikke sosialisert med noen andre fordi at han klarte seg ikke alene :) så da han døde og hun var 84 så satt hun der sliten, alene og ensom. Så for min del så er det bare et stort nei. :) 

Anonymkode: 4899a...ad8

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Teoretisk sett skrev (14 timer siden):

Fy faen for en holdning

Hvorfor? Det er et godt poeng. Hvorfor kaste bort 20 + år på å være pleiearbeider, når du kan velge en jevnaldrende og bli gamle sammen? At det faktisk er folk der ute, som vil seg selv så vondt for så være.. men noen av oss har et realistisk syn på hva det betyr med en eldre partner.. selv om jeg vet at mange menn ikke ønsker at kvinner skal reflektere og tenke over disse tingene. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor? Det er et godt poeng. Hvorfor kaste bort 20 + år på å være pleiearbeider, når du kan velge en jevnaldrende og bli gamle sammen? At det faktisk er folk der ute, som vil seg selv så vondt for så være.. men noen av oss har et realistisk syn på hva det betyr med en eldre partner.. selv om jeg vet at mange menn ikke ønsker at kvinner skal reflektere og tenke over disse tingene. 

Det er nettopp dette jeg er litt redd for. Vi er begge veldig aktive nå, men tanken på å gjøre alt slikt alene når han bikker en viss alder er ganske skremmende. Klart, jeg kan bli skrøpelig før han gjør, og hvis jeg velger noen som er nærmere meg selv i alder er det fortsatt ingen garanti for at vi er ved god helse likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nettopp dette jeg er litt redd for. Vi er begge veldig aktive nå, men tanken på å gjøre alt slikt alene når han bikker en viss alder er ganske skremmende. Klart, jeg kan bli skrøpelig før han gjør, og hvis jeg velger noen som er nærmere meg selv i alder er det fortsatt ingen garanti for at vi er ved god helse likevel. 

Det er nettopp det. Eldreomsorgen i dagens Norge er lagt opp til at de nærmeste skal bidra så mye som mulig, og eldreomsorgen forventer langt mer av kvinnelig pårørende (døtre og koner) enn av den gjør av mannlige pårørende (sønner og ektemenn). Det er mye som kan skje, og det KAN skje at du blir skrøpeligere før han.. samtidig så må du spørre deg selv: Hva er mest sannsynlig? At en mann som er nærmere 80 eller en dame som er i starten av 60-årene, vil merke det først? Det er litt som å spille Lotto hver uke. Er det sannsynlig at du kommer til å vinne millionpremien? Nei, men noen vinner likevel og flott for dem. Likevel så vil de fleste, aller fleste aldri oppleve det. Velger du noen nærmere deg i alder så er sannsynligheten større for at dere vil merke alderdommen sammen, i tillegg etter å ha gått av med pensjon så kan dere reise og gjøre ting sammen. Når han er 80 år, så vil du fortsatt ikke være gammel nok til å gå av med pensjon. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor? Det er et godt poeng. Hvorfor kaste bort 20 + år på å være pleiearbeider, når du kan velge en jevnaldrende og bli gamle sammen?

Noen av oss synes bare at eldre menn er mer attraktive lol

Det er jo ingen vits i å være sammen med en jevnaldrende hvis forholdet ikke er bra. Da velger jeg heller færre, men virkelig gode år sammen – enn mange år som ikke føles like bra.

Anonymkode: 7c874...796

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok med eldre menn. Men husk at menn i den alderen får hengeballer og sæden blir seigere.

Anonymkode: 19e2f...ed2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Eneste jeg ville tenkt på er at menn dør tidligere enn kvinner, og som oftest blir kvinner enker først uansett - men det er nok litt større sjanse om du er mye yngre enn mannen din. Nordmenn er friskere enn før, men større risiko for kreft, demenssykdom og diverse annet. En del menn i den alderen begynner å slite med "prestasjoner" i senga. 

Ellers er det vel stort sett ikke så mye forskjell på en 30-åring og en 60-åring... Store forskjeller når det kommer til utseende naturligvis, så om du ikke bryr deg om utseende og kropp så ser jeg ingenting i veien for å gå for en eldre mann. Er selv 30 år, og kunne ikke tenkt meg å date en som er 10+ år eldre. Nok med noen få år! 

Anonymkode: b4957...ad4

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...