Gå til innhold

Burde staten finansiere en datingapp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ideen er god, men byråkratisering og risikovurdering vil gjøre jobben umulig. Tror heller på at vi begynner å bruke apper eller programmer som er bedre for oss. Men når folk flest trenger mest bekreftelser, så vanskeliggjør det prosessen

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (På 15.4.2025 den 20.29):

De beste appene koster litt penger, men det er jo ikke et argument !

"litt"

Kvinnene på appene er horene, og eieren er halliken. For en vanlig mann vil tinder guld koste mer enn en ekte hore per omgang med sex.

Anonymkode: fcf04...4be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (14 timer siden):

de som ikke er gode på å bruke dagens apper

trangsynt retorikk, det er lett å se at du ikke forstår problemstillingen som kvinne.

"let them eat cake"

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (14 timer siden):

menn som forventer at staten eller kvinner skal løse deres problemer.

Klassisk feminist. Hjelp til meg, ikke til deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (15 timer siden):

Jeg er ikke enig i dating app, fordi jeg tror de som ikke er gode på å bruke dagens apper ikke vil være bedre på en statlig app. Det jeg er for er skolefag i sosial kompetanse og navkurs i samme fag. Man kan ikke si at det er til samfunnets beste at det fødes masse sosialt inkompetente barn fra menn som forventer at staten eller kvinner skal løse deres problemer. Den gode nyheten er at om de "snille gutta" sluttet å høre på bitre podcaster med menn som aldri har vært i et forhold, (men er anklaget for overgrep/vold/rasisme) men hører enten på vanlige menn som er i et forhold, eller kvinner - om de ønsker et forhold, vil man få gode råd. 

En app som ikke er et kjøttmarked er jeg veldig positiv til, men jeg tror ikke sosiale medier er en god plattform. 

Disse kvinnene, hvorfor velger de ikke "ekte menn" å få barn med?

Går ut fra at du vet at "ekte menn" ikke kan få barn alene?

Anonymkode: 421b6...2f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 17.49):

Du vet det er sant.

Om kvinner og menn sliter med å finne hverandre, så er det vel et problem for kvinner og menn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 23.03):

Disse kvinnene, hvorfor velger de ikke "ekte menn" å få barn med?

Går ut fra at du vet at "ekte menn" ikke kan få barn alene?

Anonymkode: 421b6...2f7

Idéen om at kvinner velger fedre til sine barn, mens menn velger kvinner de vil tilbringe en natt med, er problemet. Det er ingen tvil om at alenemødre vært en enorm ressurs for samfunnet. Det å kritisere dem i stedet for mennene som har forlatt sine barn, er absurd. Om man ser samfunnet generelt, og ser bort fra alle fantastiske fedre, og de er det mange av, men sutring over at menn ikke kan få barn alene? De kan stille opp for barna som har en far som ikke duger. 

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 21.55):

...For en vanlig mann vil tinder guld koste mer enn en ekte hore per omgang med sex.

Jeg tviler på at du får særlig mye horesex for 128-400 kr pr. mnd.

Anonymkode: edd94...836

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 21.58):

trangsynt retorikk, det er lett å se at du ikke forstår problemstillingen som kvinne.

"let them eat cake"

Det er ikke problemstillingen i det hele tatt. Det er mange menn som ekskluderer seg selv fra sjekkemarkedet ved å fremstå som medlemmer av en kvinneundertrykkende sekt. De er smarte, men ser etter en instagram modell. Overfladiske mennesker ser etter andre overflafiske mennesker. Det er mange kvinner som ikke får mange "likes" men det virker som at når en del menn snakker om kvinner, mener de attraktive kvinner. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 22.55):

"litt"

Kvinnene på appene er horene, og eieren er halliken. For en vanlig mann vil tinder guld koste mer enn en ekte hore per omgang med sex.

Jeg gjorde om et av datingkonseptene mine til å være gratis for menn for noen år siden. Jeg har også laget en app som er helt gratis å bruke for både kvinner og menn for et annet selskap. Menn strømmet ikke til av den grunn.  Min personlige mening, og erfaring, ved å tilby menn å bli matchet gratis, er at de bruker kostnad som en unnskyldning, og når det ikke er noe de kan bruke finner de på noe annet. 

Helene1982 skrev (6 timer siden):

Det er ikke problemstillingen i det hele tatt. Det er mange menn som ekskluderer seg selv fra sjekkemarkedet ved å fremstå som medlemmer av en kvinneundertrykkende sekt. De er smarte, men ser etter en instagram modell. Overfladiske mennesker ser etter andre overflafiske mennesker. Det er mange kvinner som ikke får mange "likes" men det virker som at når en del menn snakker om kvinner, mener de attraktive kvinner. 

Dette 100%

• Liker 1
Skrevet

Nei, men staten bør sørge for at vi som mennesker kan omgås og prate sammen normalt og også flørte og sjekke. 

Nå er det altså i virkeligheten det må skje uansett før eller siden. Kan det skje før en går veien om internettet er dette en fordel.

Vi har da et mindre behov for apper selvom noen av oss må gå veien om dem.

Måten å gjøre dette på må være en skole som får fram de kvalitetene som bor i de menneskene som går der og lærer de å interagere. 

Kurs for voksne på samme tema og tilnærming kan også være lurt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nettinettet skrev (1 time siden):

Jeg gjorde om et av datingkonseptene mine til å være gratis for menn for noen år siden. Jeg har også laget en app som er helt gratis å bruke for både kvinner og menn for et annet selskap. Menn strømmet ikke til av den grunn.  Min personlige mening, og erfaring, ved å tilby menn å bli matchet gratis, er at de bruker kostnad som en unnskyldning, og når det ikke er noe de kan bruke finner de på noe annet. 

Dette 100%

Gratis match for menn, hadde du mange kvinner på lager da? 

Fikk du matchet noen?

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (3 timer siden):

Nei, men staten bør sørge for at vi som mennesker kan omgås og prate sammen normalt og også flørte og sjekke. 

Nå er det altså i virkeligheten det må skje uansett før eller siden. Kan det skje før en går veien om internettet er dette en fordel.

Vi har da et mindre behov for apper selvom noen av oss må gå veien om dem.

Måten å gjøre dette på må være en skole som får fram de kvalitetene som bor i de menneskene som går der og lærer de å interagere. 

Kurs for voksne på samme tema og tilnærming kan også være lurt. 

Livet, kalles det. De fleste normale mennesker lærer seg sosial samhandling allerede fra de går i barnehagen. Problemet i dag er jo at så mange foretrekker å sitte hjemme foran en skjerm fremfor å være sosiale. Da jeg var barn og ungdom var vi omtrent bare hjemme om natten, ellers var vi ute med venner.

Anonymkode: 7f626...eac

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Livet, kalles det. De fleste normale mennesker lærer seg sosial samhandling allerede fra de går i barnehagen. Problemet i dag er jo at så mange foretrekker å sitte hjemme foran en skjerm fremfor å være sosiale. Da jeg var barn og ungdom var vi omtrent bare hjemme om natten, ellers var vi ute med venner.

Og du dater uten app?

Mange er ikke sosiale i hverdagslige settinger, og da blir det ikke kontakt som kan lede til vennskap eller kjæresterier. 

Når det gjelder utgangspunktet i skolen er også dette ulikt kjønnene imellom.

Ute blandt venner er de nok i dag også, men det er voksne organisatorer tilstede i settingen. Skjermverdenen er kanskje mindre organisert og folk er nok sosiale der også. 

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (10 minutter siden):

Og du dater uten app?

Mange er ikke sosiale i hverdagslige settinger, og da blir det ikke kontakt som kan lede til vennskap eller kjæresterier. 

Når det gjelder utgangspunktet i skolen er også dette ulikt kjønnene imellom.

Ute blandt venner er de nok i dag også, men det er voksne organisatorer tilstede i settingen. Skjermverdenen er kanskje mindre organisert og folk er nok sosiale der også. 

Ja, datingapps har jeg aldri vært på. Det fremstår som helt fjernt for meg, jeg kan da ikke vite om jeg har kjemi med noen ut i fra et bilde. Det går faktisk helt fint å møte folk på "gamlemåten" i 2025 også, men det krever altså at man drar seg ut av huset med jevne mellomrom.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, datingapps har jeg aldri vært på. Det fremstår som helt fjernt for meg, jeg kan da ikke vite om jeg har kjemi med noen ut i fra et bilde. Det går faktisk helt fint å møte folk på "gamlemåten" i 2025 også, men det krever altså at man drar seg ut av huset med jevne mellomrom.

En må selvfølgelig møtes skal det bli noe uansett.

Du kan kanskje holde kurs. Hvordan møter du folk på gamlemåten og er du kvinne eller mann?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det fungere bedre?

Tinder osv er gratis.

Anonymkode: 9767a...795

• Nyttig 1
Skrevet

Ååå som eg savner funksjonen latteremoji 😂😂😂

• Nyttig 1
Skrevet
Flintis skrev (22 timer siden):

Gratis match for menn, hadde du mange kvinner på lager da? 

Fikk du matchet noen?

Det var ca 200 aktive medlemmer på siden jevnt over, men det var selvsagt begrenset med kvinner som jeg kunne matche dem med, i forhold til at kvinnene betalte. De mennene som kontaktet oss som var åpne og positive og som hadde det bra med seg selv og ordnet økonomi (dette var basisen for å bli matchet) fant sin match.  Det ble 16 per på de årene vi gjorde det slik. 14 er fortsatt sammen i dag. 

• Nyttig 1
Skrevet
Nettinettet skrev (1 time siden):

Det var ca 200 aktive medlemmer på siden jevnt over, men det var selvsagt begrenset med kvinner som jeg kunne matche dem med, i forhold til at kvinnene betalte. De mennene som kontaktet oss som var åpne og positive og som hadde det bra med seg selv og ordnet økonomi (dette var basisen for å bli matchet) fant sin match.  Det ble 16 per på de årene vi gjorde det slik. 14 er fortsatt sammen i dag. 

Hvordan foregikk matchingen, satte du dem sammen etter kriterier, tok de kontakt selv, valgte kvinnene? 

16 % suksess er vel ikke så verst det, drev du på i mange år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...