AnonymBruker Skrevet 15. april 2025 #21 Skrevet 15. april 2025 Dette kan du lære å sette selv. Anonymkode: 6446c...016 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #22 Skrevet 1. november 2025 Grunnen til at du ikke kan sette den selv hjemme, eller at ufaglærte setter den, er at du kan treffe isjias nerven, dersom det ikke utføres helt riktig. Å treffe isjias nerven er ikke bare veldig smertefullt, men du risikerer å bli lam og mister følelsen i benet Anonymkode: b1fbb...2a5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #23 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Grunnen til at du ikke kan sette den selv hjemme, eller at ufaglærte setter den, er at du kan treffe isjias nerven, dersom det ikke utføres helt riktig. Å treffe isjias nerven er ikke bare veldig smertefullt, men du risikerer å bli lam og mister følelsen i benet Anonymkode: b1fbb...2a5 Man treffer da ikke isjiasnerven om man setter sprøyta i låret. Anonymkode: 72ffa...2de 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #24 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Grunnen til at du ikke kan sette den selv hjemme, eller at ufaglærte setter den, er at du kan treffe isjias nerven, dersom det ikke utføres helt riktig. Å treffe isjias nerven er ikke bare veldig smertefullt, men du risikerer å bli lam og mister følelsen i benet Anonymkode: b1fbb...2a5 Får ikke gjort det hvis du setter i låret som de jeg kjenner gjør Anonymkode: 22caf...92c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #25 Skrevet 1. november 2025 Har du sjekket med apoteket du bruker, noen apotek setter. Selv fikk jeg ny lege nå og der kan jeg bare komme til fast dato uten time, gi beskjed i lukka og så blir jeg bare ropt opp. Før måtte jeg ha time, så når jeg hadde satt, bestilte jeg ny time 2 mnd frem i tid Anonymkode: 22caf...92c
Soft mann Skrevet 1. november 2025 #26 Skrevet 1. november 2025 Merkelig at en ikke kan sette selv, når en har brukt det lenge, er bare litt opplæring så ordner de fleste dette selv. St en plutselig skal reager allergisk er og merkelig. mennesker setter sprøyter for mange ting, sukkersyke, ereksjonssvikt etc. er bare en kort opplæring
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #27 Skrevet 1. november 2025 Ikke noe problem å sette selv. Anonymkode: 2456b...0e6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #28 Skrevet 1. november 2025 Soft mann skrev (8 minutter siden): Merkelig at en ikke kan sette selv, når en har brukt det lenge, er bare litt opplæring så ordner de fleste dette selv. St en plutselig skal reager allergisk er og merkelig. mennesker setter sprøyter for mange ting, sukkersyke, ereksjonssvikt etc. er bare en kort opplæring Her fikk jeg beskjed at det hadde med at den måtte settes så dypt i muskel. Har spurt flere ganger siden jeg har brukt snart i 18 år Anonymkode: 22caf...92c
Soft mann Skrevet 1. november 2025 #29 Skrevet 1. november 2025 Ja eg har sett intramuskulært mange ganger, under oppsyn, det var for mange år siden da. Men man sette nålel til endes. Så det var ikke noe vanskelig i det hele. Subcutane er mye vanskeligere. Da medisinen kommer ut igjen når en gjør det feil
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #30 Skrevet 1. november 2025 Selvsagt kan man lære det, setter både IM og subcutant på meg selv og andre. Anonymkode: 29764...5b3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #31 Skrevet 1. november 2025 Er det ikke flere og flere nå som har gått over til å sette B12 subcutant? Leste noe amerikansk forskning i fjor, på at det ikke ser ut til å gjøre noen forskjell. Anonymkode: c5a73...44d 1
Honey Dew Skrevet 1. november 2025 #32 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 9.28): Drop in? Nei, man må bestille time hos lab i forkant. Anonymkode: 24ad3...95d Ikke der jeg går. Der slipper vi å brstille time.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå