Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en some-profil som har "funnet seg selv"? 

Jeg synes det flommer over av profiler som skal fortelle oss at vi må prioritere oss selv, at vi må gjøre det som gjør oss lykkelige, at vi må drømme stort og våge å satse på egne ønsker og behov. Joda, man skal selvfølgelig passe på egen mental helse og ikke utslette seg selv, men man kan ikke leve i sin egen "egoboble" når man har barn og skal få forhold til å fungere - både forhold til familien, til jobb og til andre sosiale relasjoner. 

Jeg tror mange av disse folkene glemmer/nedprioriterer sine barns behov og deres mentale helse, og bruker som unnskyldning at barna har det bra når foreldrene har det bra. Det blir for lettvint. Noen(mange) har en urealistisk forventning til livet ift hvor fantastisk livet bør være hele tiden.

Det er selvfølgelig innafor å skille seg og finne ny partner, men dette enorme fokuset på meg, meg, meg - det tror jeg ikke er sunt, og synd at det kanskje påvirker andre til å tenke slik. 

Jeg føler også at hun snakker til følgerne som om hun snakker til barn - hun hadde passet i NRK Super.

Jeg har møtt henne IRL, og da virket hun veldig stille og ukomfortabel, men det var jo før hun "fant seg selv". 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Livetskjer skrev (1 time siden):

Kan virke som hun er blitt «frelst». Og at alle de plagene hun har hatt i årevis ble borte «nesten» over natten pga at hun fikk en ny kjæreste (som det kan høres ut som hun forfulgte til hun fikk henne). Så hun må jo ha hatt det helt for jævlig sammen med Martin og barna.

Tja, som forelsket er man jo "ruset". Til den dagen man lander...virkeligheten kommer igjen.

Har selv vært det, men nå i dag tror jeg ikke på "drømmemannen", klarer å tenke selv. At det ikke er "ekte" å være forelsket, noen jager etter nye forhold heletiden når forelskelsen avtar. Må ha noe nytt...det ukjente...bli forelsket igjen! Hehe, så dumt er mennesket.

Skrevet
Livetskjer skrev (8 timer siden):

Kan virke som hun er blitt «frelst». Og at alle de plagene hun har hatt i årevis ble borte «nesten» over natten pga at hun fikk en ny kjæreste (som det kan høres ut som hun forfulgte til hun fikk henne). Så hun må jo ha hatt det helt for jævlig sammen med Martin og barna.

Ja frelst er veldig treffende, hun har virkelig sett lyset. Og som en annen bruker skrev tidligere i tråden, som jeg sier meg enig med, så "liker jeg generelt ikke så godt når folk- etter lange samliv - sier til alle som vil høre at de aldri har hatt bedre sex, aldri har forstått hva kjærlighet er før nå etc. Tenker de ikke på hvor sårende det er for den forlatte part? Si det til bestevenninna di, men ikke til alle venner, og i alle fall ikke på nettet - og i alle fall ikke når du har barn." 

Jeg tror ikke hun er klar over selv at hun uttrykker seg på en måte som gjør at det høres ut som om det først er nå når hun har truffet den nye kjæresten, at hun har det bra og sluttet å være utbrent. Og at det derfor også kan høres ut som hun ikke har hatt det bra med mann og barn. Jeg skjønner at det spiser mye energi å være i et forhold som ikke funker og late som man er hetero om man ikke er det, men hun sier jo at hun ikke har vist før nå at hun likte damer. Jeg synes likevel tilfriskningen nærmest over natta virker litt for god til å være sann. 

• Liker 7
Skrevet
Korpsnerden skrev (10 timer siden):

Jeg synes det flommer over av profiler som skal fortelle oss at vi må prioritere oss selv, at vi må gjøre det som gjør oss lykkelige, at vi må drømme stort og våge å satse på egne ønsker og behov. Joda, man skal selvfølgelig passe på egen mental helse og ikke utslette seg selv, men man kan ikke leve i sin egen "egoboble" når man har barn og skal få forhold til å fungere - både forhold til familien, til jobb og til andre sosiale relasjoner. 

Jeg tror mange av disse folkene glemmer/nedprioriterer sine barns behov og deres mentale helse, og bruker som unnskyldning at barna har det bra når foreldrene har det bra. Det blir for lettvint. Noen(mange) har en urealistisk forventning til livet ift hvor fantastisk livet bør være hele tiden.

Det er selvfølgelig innafor å skille seg og finne ny partner, men dette enorme fokuset på meg, meg, meg - det tror jeg ikke er sunt, og synd at det kanskje påvirker andre til å tenke slik. 

Jeg føler også at hun snakker til følgerne som om hun snakker til barn - hun hadde passet i NRK Super.

Jeg har møtt henne IRL, og da virket hun veldig stille og ukomfortabel, men det var jo før hun "fant seg selv". 

👏🏼🙌🏼

Veldig enig!! Det flommer over av sånt - om at man må proritere seg selv, sette seg selv først, bli flink til å si nei osv osv 

jeg tror de fleste har godt av å fokusere på annet enn bare seg selv og egen lykke- livet er tross alt helt vanlig for de fleste, med hverdager og det som hører til, det er normalt at ting går opp og ned, det er normalt å være sliten og det er normalt å ikke gå rundt i en evig lykkerus 🙃 

• Nyttig 4
Skrevet

To mennesker på egotripp med kun øyne for seg selv, begge med grandiose tendenser, ja lykke til. Har fått de så opp i halsen nå at jeg må avfølge. Men det er som en ulykke man ikke kan la være se åssen ender. Når forelskelsen har lagt seg, er fortsatt eks mann og barn der. Får vondt i magen av å tenke på barnas følelser. Men hun ser kun seg selv og Gud hvor høy hun er nå. Crash incomming. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (På 22.5.2025 den 10.18):

Så sant! Det der "finne seg selv"-fenomenet gjør nok også at mange roter seg fullstendig bort, og aldri egentlig hverken får det bra eller blir fornøyd. Det er en form for selvsentrering som ikke nødvendigvis er bra. Ja, grenser er bra, ja, jobbe med seg selv er bra, bli den beste versjonen av seg selv osv. 

Men aller mest, så finner vi mestring av å finne noe utenfor oss selv å fokusere på og å jobbe med/imot. Og vi blir lykkeligere av å ha sunne i relasjoner (og sette grenser)  enn å vende fokuset innover og bare tenke på seg selv. 

Kjenner noen som har funnet seg selv i så stor grad at de er helt umulige å ha som både venn og/eller kollega. Det er bare jeg, meg, jeg, meg, mitt, meg, jeg. Ingen gidder. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Så sant! Det der "finne seg selv"-fenomenet gjør nok også at mange roter seg fullstendig bort, og aldri egentlig hverken får det bra eller blir fornøyd. Det er en form for selvsentrering som ikke nødvendigvis er bra. Ja, grenser er bra, ja, jobbe med seg selv er bra, bli den beste versjonen av seg selv osv. 

Men aller mest, så finner vi mestring av å finne noe utenfor oss selv å fokusere på og å jobbe med/imot. Og vi blir lykkeligere av å ha sunne i relasjoner (og sette grenser)  enn å vende fokuset innover og bare tenke på seg selv. 

Kjenner noen som har funnet seg selv i så stor grad at de er helt umulige å ha som både venn og/eller kollega. Det er bare jeg, meg, jeg, meg, mitt, meg, jeg. Ingen gidder. 

100% enig!

• Nyttig 2
Skrevet

Nå har hun det vondt når hun har kommet hjem

Har det vondt... uten henne. Ref hennes insta. 

Martin Thaulow! Kan du få satt en stopper for dette mtp barna deres?! Det må da være mulig å holde barna utenfor! 

Ja, jeg skal gi meg, men dette er så oppi trynet på folk. Har overhodet ikke oppsøkt dette. 

• Liker 7
Skrevet
Jaimatadi skrev (1 time siden):

Nå har hun det vondt når hun har kommet hjem

Har det vondt... uten henne. Ref hennes insta. 

Martin Thaulow! Kan du få satt en stopper for dette mtp barna deres?! Det må da være mulig å holde barna utenfor! 

Ja, jeg skal gi meg, men dette er så oppi trynet på folk. Har overhodet ikke oppsøkt dette. 

Ja ser hun sier det er vanskelig med overgangen mellom de to livene hun lever og at hun bruker tid på å føle seg som seg igjen. Jeg trodde hun hadde funnet seg selv, jeg. Men kanskje hun ikke er seg selv hjemme? Og det er vanskelig å føle seg hel uten den nye kjæresten, kan absolutt forstå savnet. Men er enig i at en del trengs ikke deles på nettet nettopp av hensyn til ungene. 

Med den nye dama er det åpenbart også kommet et åndelig perspektiv med i instapostene som ikke var der tidligere. Ser de promoterer et treff for kvinner om noen uker og ber folk være med. Der er det trommereiser, altså den slags som man finner på alternativmesser. Og når man leser på selve invitasjonen på kvinnetreffet så er det blant annet for kvinner som ser på seg selv som heks (!), eller de som liker ritualer og samhold. New age og spirituell åndelighet pakket inn i grundervirksomhet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
finn.jajo skrev (26 minutter siden):

Ja ser hun sier det er vanskelig med overgangen mellom de to livene hun lever og at hun bruker tid på å føle seg som seg igjen. Jeg trodde hun hadde funnet seg selv, jeg. Men kanskje hun ikke er seg selv hjemme? Og det er vanskelig å føle seg hel uten den nye kjæresten, kan absolutt forstå savnet. Men er enig i at en del trengs ikke deles på nettet nettopp av hensyn til ungene. 

Med den nye dama er det åpenbart også kommet et åndelig perspektiv med i instapostene som ikke var der tidligere. Ser de promoterer et treff for kvinner om noen uker og ber folk være med. Der er det trommereiser, altså den slags som man finner på alternativmesser. Og når man leser på selve invitasjonen på kvinnetreffet så er det blant annet for kvinner som ser på seg selv som heks (!), eller de som liker ritualer og samhold. New age og spirituell åndelighet pakket inn i grundervirksomhet. 

Eller omvendt. Gründervirksomhet (inntekt) pakket inn i new age og spirituell åndelighet? Hvor mange trenger man i Norge som driver med kvinnesirkler, kakaoseremonier, soundhealing, eteriske oljer, tarotkort, trommesirkler osv osv. Det flommer over av denne type gründere som henvender seg mot (sårbare/slitne) kvinner som de ønsker å tjene penger på, mens de selv påstår de kun gjør det av godhet - det er kvinnehelse, søsterskap, finne seg selv, oppdage sin indre styrke bla bla bla. Kun en ny måte å "influence" på, for inntekt. 

I røyken av dette er jeg redd det blir mange knuste forhold (til partnere, familie, venner, kollegaer osv) fordi kvinnene nå skal prioritere seg selv og de fortjener så mye bedre. Nå skal de bli hele og lykkelige, og ikke ta hensyn til andre lenger. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Korpsnerden skrev (14 minutter siden):

Eller omvendt. Gründervirksomhet (inntekt) pakket inn i new age og spirituell åndelighet? Hvor mange trenger man i Norge som driver med kvinnesirkler, kakaoseremonier, soundhealing, eteriske oljer, tarotkort, trommesirkler osv osv. Det flommer over av denne type gründere som henvender seg mot (sårbare/slitne) kvinner som de ønsker å tjene penger på, mens de selv påstår de kun gjør det av godhet - det er kvinnehelse, søsterskap, finne seg selv, oppdage sin indre styrke bla bla bla. Kun en ny måte å "influence" på, for inntekt. 

I røyken av dette er jeg redd det blir mange knuste forhold (til partnere, familie, venner, kollegaer osv) fordi kvinnene nå skal prioritere seg selv og de fortjener så mye bedre. Nå skal de bli hele og lykkelige, og ikke ta hensyn til andre lenger. 

Ja, ingen av de virker spesielt spirituelle for min del. Det er salg og engasjement som motiverer de. 

• Liker 2
Skrevet

Dette kommer vel til å ende i et stort kræsj? Makan til utlevering av hvor fælt hun har hatt det og vips - frisk på et blunk… 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjelden jeg er enig i alle innleggene i en tråd, men er nå jeg si at jeg ser mye av det samme som settes ord på flere ganger her. Ingen tvil om at hun er forelsket og har mer livsgnist enn på lenge! Det unner jeg alle mennesker, men hvorfor må hun utbasunere det på den måten hun gjør? 

De møttes i desember og det ble offisielt i hva da, april, mai? Hvorfor dette hastverket med å overbevise verden om hvor riktig dette er og være så detaljert i deres historie? Hvis det virkelig skal vare livet ut og være det helt store, kunne man ventet litt slik familievernkontor og andre anbefaler. Det er fryktelig umodent det hun gjør nå, å fremstille seg selv så moden og innsiktsfull og at man har svarene på alt. Samme om nye kjæresten er en mann eller kvinne, så er de rett og slett respektløst overfor eks og barn å beskrive hvor syk man har blitt av det gamle livet og hvordan hun synes det er vanskelig å være uten sin nye i mammaukene. Mine barn hadde ikke likt å kunne søke opp at jeg synes det var kjipt å komme hjem til dem! 

At nye dama er spirituell og de begge er dritkleine på alle videoene er bare krydder. Det gjør ingenting, men jeg blir ordentlig skeptisk når noen må gni inn HVOR.BRA.LIVET.BLE bare de skilte seg. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg kjøper ikke den historien hun prøver å fortelle med at hun ikke har lyttet til seg selv de siste ti årene. Etter det hun forteller, har hun da fokusert mer på seg selv og egen psyke enn de fleste! Hun sier opp en vanlig jobb, for å drive med mer usikker buisness på nett - det er vel i høyeste grad å lytte til seg selv. Så finner hun ut at hun må "finne seg selv og sine egne folk" i Spania og drar med familien dit, nesten uten en eneste plan. Det er vel å lytte til seg selv, og neppe til barna i alle fall. Så driver hun med alt dette strandskole.styret og demokratisk skole for datteren- alt mens hun egentlig forteller at jenta hennes stortrivdes på den helt vanlige, norske skolen hun gikk på før de reiste. Det er vel å lytte til seg selv, og mest seg selv. Så ligger hun tydeligvis i sengen og tenker på seg og sitt og er utbrendt, i følge henne selv. Kanskje hun rett og slett har tenkt for mye på seg selv og egen psyke, og at grunnen til at hun er bedre, er at hun nå er opptatt med noe annet (ny kjæreste), som får tankene til å i alle fall gå litt utenfor å bare fokusere på å kverne rundt seg selv?

Endret av Lillibetha
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Mariss@68 skrev (13 timer siden):

Dette kommer vel til å ende i et stort kræsj? Makan til utlevering av hvor fælt hun har hatt det og vips - frisk på et blunk… 

Virker som hun er i en manisk periode rett og slett. 

Når det gjelder fokuset på hvor syk hun har vært og hvor bra hun har det nå, er det lett å se at kurs skal selges på dette. Finn deg sjæl og bli frisk fra all sykdom kurs kommer nok snart. Når den depressive perioden kommer igjen,blir ikke det lett. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet
Jaimatadi skrev (3 timer siden):

Virker som hun er i en manisk periode rett og slett. 

Når det gjelder fokuset på hvor syk hun har vært og hvor bra hun har det nå, er det lett å se at kurs skal selges på dette. Finn deg sjæl og bli frisk fra all sykdom kurs kommer nok snart. Når den depressive perioden kommer igjen,blir ikke det lett. 

Er hun bipolar? 

• Nyttig 1
Skrevet
Lillibetha skrev (På 11.5.2025 den 23.38):

Jeg liker generelt ikke så godt når folk- etter lange samliv - sier til alle som vil høre at de aldri har hatt bedre sex, aldri har forstått hva kjærlighet er før nå etc. Tenker de ikke på hvor sårende det er for den forlatte part? Si det til bestevenninna di, men ikke til alle venner, og i alle fall ikke på nettet - og i alle fall ikke når du har barn. 

Jeg er så enig i dette! Det er rett og slett ufølsomt og egoistisk å si.

Jeg fulgte henne aldri, men etter at hun dukket opp "overalt" blokkerte jeg henne for noen uker siden. Jeg heier virkelig på kjærligheten og alt det der, men jeg fikk så vondt av mann og barn at jeg ikke orket å se mer. Skjønner fra tråden her at det ikke er blitt noe særlig bedre de siste ukene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri sett et voksent menneske beskrive kjærlighet ved første blikk på den måten som Anette gjør nå. Bortsett fra kanskje på film. Det virker ikke friskt, rett og slett. Og hun har hele veien slått meg som veldig ukomfortabel og stressa, alle videoene hvor hun filmer seg selv så er hånda i ansiktet og på brystet hele tiden, flakker mellom den ene poseringen til den andre. Ukomfortabelt å se på, jeg blir ihvertfall stressa selv av å følge med. Og når folk går så innmari hardt ut for å proklamere sin store kjærlighet så ender det sjeldent bra. Jeg er enig med de av dere som er bekymra for barna og som har sympati med Martin. Dette er overeksponering uten å ofre de rundt seg en tanke rett og slett. Umodent.

• Liker 9
Skrevet (endret)
Lillibetha skrev (21 timer siden):

Jeg kjøper ikke den historien hun prøver å fortelle med at hun ikke har lyttet til seg selv de siste ti årene. Etter det hun forteller, har hun da fokusert mer på seg selv og egen psyke enn de fleste! Hun sier opp en vanlig jobb, for å drive med mer usikker buisness på nett - det er vel i høyeste grad å lytte til seg selv. Så finner hun ut at hun må "finne seg selv og sine egne folk" i Spania og drar med familien dit, nesten uten en eneste plan. Det er vel å lytte til seg selv, og neppe til barna i alle fall. Så driver hun med alt dette strandskole.styret og demokratisk skole for datteren- alt mens hun egentlig forteller at jenta hennes stortrivdes på den helt vanlige, norske skolen hun gikk på før de reiste. Det er vel å lytte til seg selv, og mest seg selv. Så ligger hun tydeligvis i sengen og tenker på seg og sitt og er utbrendt, i følge henne selv. Kanskje hun rett og slett har tenkt for mye på seg selv og egen psyke, og at grunnen til at hun er bedre, er at hun nå er opptatt med noe annet (ny kjæreste), som får tankene til å i alle fall gå litt utenfor å bare fokusere på å kverne rundt seg selv?

Enig med deg, hun har gått utradisjonelle veier lenge, og om det ikke er tuftet i å lytte til seg selv og egne ønsker så vet ikke jeg. Jeg vil tro mange drømmer om å si opp fast jobb, starte egen bedrift og leve litt fritt med mulighet til å flytte til Spania for eksempel. Men det skjer ikke av mange grunner, for de fleste kan ikke eller tør ikke.

Hun sier hun har vært syk og utbrent. Over mange år har hun pakket vekk seg selv , mistet kontakten med seg selv og nærmest glemt hvem hun var. Glemt interesser og sin spiritualitet. Men hvem er det egentlig som er den samme personen når man er omkring 40 som man var når man var 20??? På de årene har man utviklet seg og opplevd mye, fått nye erfaringer på godt og vondt. Interesser kommer og interesser går, og noen består - men utvikler seg også. Har man fått barn er det en ny dimensjon i livet som gjør at interesser og hva man er opptatt av gjerne forflytter seg noen år. Man vanskelig kan være helt den samme som man var da man var 20. Hun uttrykker seg jo som at årene med mann og unger har vært nærmest dass, og det er jo trist - særlig for ungene. 

Ser at hun og nydama skal slå sammen pjaletene og gjøre felles butikk med virksomhetene sine til høsten. Blir ikke overraska om mye av den "finne seg sjæl"-greia og bli frisk fra utbrenthet blir å finne igjen i det som skal selges over sommeren.

I dag sier hun at hun nå har fått så mange følgere (20K ca.) at hun velger å vise mindre av ungene sine på insta. Det synes jeg er fornuftig!

Endret av finn.jajo
glemte noe
  • Liker 4
Skrevet
plomman skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri sett et voksent menneske beskrive kjærlighet ved første blikk på den måten som Anette gjør nå. Bortsett fra kanskje på film. Det virker ikke friskt, rett og slett. Og hun har hele veien slått meg som veldig ukomfortabel og stressa, alle videoene hvor hun filmer seg selv så er hånda i ansiktet og på brystet hele tiden, flakker mellom den ene poseringen til den andre. Ukomfortabelt å se på, jeg blir ihvertfall stressa selv av å følge med. Og når folk går så innmari hardt ut for å proklamere sin store kjærlighet så ender det sjeldent bra. Jeg er enig med de av dere som er bekymra for barna og som har sympati med Martin. Dette er overeksponering uten å ofre de rundt seg en tanke rett og slett. Umodent.

Enig. Det er ikke måte på hvor romantisk det var. Nå ligger det nok en video der om hvordan hun ble hodestups forelska og elsket den nye på avstand i flere måneder mens hun desperat prøvde å ordne opp i skiten sin. Ganske ordrett sitert. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...